Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin treffeillä miehen kanssa, joka etsi "urheilullista" naista - miksi ei voinut sanoa suoraan, että etsi laihaa!?

Vierailija
25.04.2022 |

Viikonloppuna ekat (ja vikat) Tinder treffit miehen kanssa, jonka profiilissa luki suurinpiirtein näin. "Liikunta, urheilu, ja terveelliset elintavat ovat minulle tärkeitä ja toivon että sinullekin sporttisuus on elämäntapa". Matchasin ja sovin treffit tuon miehen kanssa, en liikuntajutun takia vaan ihan yleisen profiilin järkevyyden vuoksi. Todettakoon kuitenkin, että liikunta on minulle elämäntapa. Treenaan tavoitteellisesti salilla 3-4 kertaa viikossa, sen lisäksi yksi toiminnanllinen HIIT-tyyppinen treeni kerran viikossa, lepopäivinä pitkiä rauhallisia kävelylenkkejä ja kehonhuoltoa, joogaa, pilatesta. Lisäksi teen osa-aikaisesti oman työn ohella pt hommia isossa kuntokeskuksessa (olen lisensoitu pt). Teen myös sijaisuuksia ryhmäliikunnanohjaajana ja keikkatyönä erilaisia muitakin ryhmäliikuntojen vetämisiä, kuten yritysten tyhy-päivien liikuntaosioita jne.

Treffeillä kävi ilmi, ettei mies ollut mitään liikunnallista naista etsimässä vaan yksinkertaisesti HOIKKAA! Liikuntaa hän ei itse harrasta, näen sen puoliammattilaisena jo päältä päin. Huono ryhti, huono keskivartalon hallinta, hoikka ilman lihaksia (=laihaläski), huono hapenottokyky (puuskutti kävellessämme tavallista kävelyvauhtia ilman että oli mikään flunssatoipilas). Kysyin ihan suoraan liikunnan harrastamisesta ja mies siihen "no joo mä oon aatellut ottaa koiran niin sen kanssa sitten lenkkejä", ja "tykkään kyl kesällä käydä pelaan minigolfia, on hyvä laji".

Hetken aikaa mietin, että mitäs helvattia on laittanut profiiliinsa puppua siitä, että "toivon sinullekin liikunnan olevan elämäntapa", kunnes tajusin että hoikkaa naista kaveri on etsimässä. Olisi pitänyt grillata kaveria siitä vielä tarkemmin, tyyliin että paljonko herralla nousee penkistä tai mikä on kyykkymaksimi. V-tti, että olin tuhlannut aikaa mokoman urpon kanssa treffeihin. Ymmärrän, että jollain voi olla preferenssi ulkoisesti hoikkiin ja siroihin naisiin ja se on ihan ok, mutta miksi tuhalta kaikkien aikaa puhumalla jostain liikunnan tärkeydestä jos ei sitä kerran tarkoita.

Kommentit (1320)

Vierailija
81/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten juoksin 40-50 km viikossa. Olen 169cm pitkä ja painoin tuolloin 65kg. Käytin vaatteissa kokoa xs/s. Treffikumppani arveli oma-aloitteisesti että painan alle 50 kg. Miehet ovat niin helvetin tyhmiä.

Jep. Tänäänkin tällä palstalla arveltiin, että Sanna Marin painaa varmaan 40kg..

Musta on 80-kiloinen mies arvellut, että painan 70 kg, vaikka silmillä näkee, että mulla on isot rinnat, takamus ja reidet ja paksummat käsivarret ja lisäksi olen lihaksikas. (Painoin 84 kg). Molemmilla oli vähän ylimääräistä keskivartalossa. 

Vierailija
82/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että lihava voi olla myös urheilullinen ja omata hyvän kestävyyskunnon. Mutta olishan ny tossa pitäny osata lukea rivien välistä, että ettii hoikkaa/treenattua kroppamallia :D Mun mielest oli vaan solidaarisemmin ilmotettu asia, ettei loukkaa joitakin. Muistakaa, että juuri kukaan ei etsi l äskejä.

Edelleen monelta on hukassa se pointti, että mies väitti ITSE olevansa urheilullinen. Eikä ollutkaan, ei yhtään, ei edes harrasta mitään liikuntaa. Onko OK valehdella profiilissa? Minusta ei. 

Eikä AP myöskään ole läski, vaan paljon kuntoileva lihaksikas nainen, jonka BMI on sen takia korkeampi. 

-ei ap, mutta alkaa kyllä ap:n puolesta jo harmittaa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei saa etsiä hoikkaa naista? Ylipaino ei ole kaunista eikä ylipaino ole terveellistä! 

Tottakai saa etsiä, mutta eikö silloin voisi puhua asioista ihan niiden oikeilla nimillä, eikä käyttää näitä kiertoilmaisuja?

No kun mies ei saa etsiä suoraan hoikkaa naista, onhan tälläkin palstalla lukemattomat hoikatkin naiset kertoneet boikotoivansa tuollaisia pinnallisia sikoja.

Hoikatkin naiset haluavat turvatakuun sille että sitten kun kuitenkin joskus lihoavat niin mies ei heti häipyisi.

Vierailija
84/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei saa etsiä hoikkaa naista? Ylipaino ei ole kaunista eikä ylipaino ole terveellistä! 

Tottakai saa etsiä, mutta eikö silloin voisi puhua asioista ihan niiden oikeilla nimillä, eikä käyttää näitä kiertoilmaisuja?

Juuri näin. Jos haetaan hoikkaa naista, niin siihen ilmoitukseen ei kannata laittaa että etsitään urheilullista/terveet elämäntavat omaavaa/itsestään huolta pitävää jne., koska nämä tarkoittavat eri ihmisille eri asioita.

Mutta tuo kaikki voi olla vain ap:n päässä. Voi olla että deitti ei kestänyt tuollaista päsmäripersoonaa, joka päättelee mitä muut ajattelee, kuten nytkin tekee.

Jaa. Että nyt onkin vika ap:ssa, kun MIES VALEHTELEE profiilissaan?

Niinhän se ap syyttää, mutta mitään ei osaa perustella.

"Treffeillä kävi ilmi, ettei mies ollut mitään liikunnallista naista etsimässä vaan yksinkertaisesti HOIKKAA!"

Tähän kaipasin perusteluja. MISTÄ AP NÄIN PÄÄTTELEE. Ei kykene vastaamaan. Jokainen voi miettiä miksi ei.

No sanotaan näin, että mies etsi urheilullista naista ja ap etsi urheilullista miestä ja ap kokee itsensä petetyksi, koska mies ei oikeasti ole urheilullinen eikä hänestä saa liikuntakaveria, koska oli joko vaan huvikseen valehdellut tai hoikkuustoiveen vuoksi valehdellut tai sitten oikeasti halusi urheilevan naisen urheilematta itse (tuota viimeistäkin voisi vähän avata ilmiotuksessaan mikäli niin on). 

Vierailija
85/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääh kommenttini jäi "julkaistaan hyväksynnän jälkeen". Mikähän siinä oli niin triggeröivää?

Yritin siis vastata kirjoittajalle, joka halusi tietää miten mies muka lopulta sanoi minulle (ap:lle), että etsii hoikkaa naista. En treffeillä kertonut liikunnastani sen enempää mikä mulla oli alkuperäisessä Tinder-ilmoituksessani (nyt muokattu) jotenkin niin, että "viihdyn niin salilla kuin sohvallakin", tarkoituksena kertoa, että minulla on hyvä balanssi levon ja treenin välillä. Mies pyrki antamaan treffeillä itsestään hirveän aktiivisen kuvan, mutta kaikki aktiviteetti oli tyyliin kerran, pari tapahtunutta tai sitten suunnitteilla olevaa. Esim. se "sitten kun mulla on koira, aion sen kanssa...". Tai "käyn kesäisin minigolfaamassa", --> käynyt pari kertaa. Tai huippuna "mennään taas kesällä kaverin kanssa purjehtimaan", --> kun kysyin lisää, kävi ilmi, ettei tiedä purjehtimisesta mitään. Viime kesänä oli pitänyt mennä, mutta peruuntui, tänä kesänä uusi yritys. Ja paljon siis tällaisia feikkiaktiviteetteja kertoi. 

Treffien lopussa soperteli tyyliin "ollaan niin erilaisia, mä tykkään naisista jotka pysyvät mun perässä eikä vaan oo kotona sohvannurkassa". 

ap 

Ihan käsittämätön ukko! Minä olisin sinuna tuon loppukommentin perään täräyttänyt, että se kuuluu olevan mies joka ei pysy perässä, ja sitten luetellut kaikki aloituksessa mainitsemasi harrasteet. :D Ja lopuksi toivottanut onnea koiranhankintaan ja aktiivisen elämäntavan löytämiseen.

Vierailija
86/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Onhan se kohteliaampaa noin ilmaista kuin, että sanoa että läskit eivät kelpaa.

Urheilullinen ja hoikka eivät ole synonyymeja.

Jos hakee urheilullista, voi ihminen (joka on urheillullinen) olla myös aika roteva/iso ja laiha taas ei välttämättä ole ollenkaan urheilullinen. 

Joten jos hakee laihaa/hoikkaa, ei voi ilmoittaa, että hakee urheilullista, koska urheilulla ja hoikkudella ei  välttämättä ole mitään tekemistä keskenään.

Vierailija
87/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läski on läski vaikka kävisi joka päivä lenkillä. Urheilullinen tarkoittaa naista, joka on urheilee JA on hoikka.

Paljon treenaavalla naisella, niin kuin miehelläkin, kehittyy isoja lihaksia esim. reisiin. Silloin myös paino on korkeampi, koska lihakset painavat paljon. Moni mies ei tykkää oikeasti lihaksikkaasta naisesta, vaan haluavat siron tyttöystävän. Ja juuri sen takia ei tarttisi laittaa sitä "liikunnallista" tai "urheiullista" ilmoitukseen, eikä varsinkaan sanoa että "liikunnallinen elämäntapa" on toivomuksena.

Tämä ei ollut treffikokemus, mutta tanssikuvani oli jossain netin syövereissä esillä ja siihen kommentoi joku sanoilla, että liian lihaksikas tanssijaksi. Kävin tuolloin 6 tanssitunnilla viikossa. Ammattilaiset treenaavat 6hx6 päivänä viikossa. Puskahuutelijan mielestä siis olin köpösenä harrastelijana jo liian lihaksikas. Kyllä huvitti.

Vierailija
88/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten juoksin 40-50 km viikossa. Olen 169cm pitkä ja painoin tuolloin 65kg. Käytin vaatteissa kokoa xs/s. Treffikumppani arveli oma-aloitteisesti että painan alle 50 kg. Miehet ovat niin helvetin tyhmiä.

Jep. Tänäänkin tällä palstalla arveltiin, että Sanna Marin painaa varmaan 40kg..

Painoin 75kg ja olin 175cm pitkä. Minkähän takia naisten mielestä minulla olisi pitänyt olla vielä enemmänkin painoa, selvästikin arvioivat painoni väärin.

Vierailija
89/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas loistava keskustelu.

Ensinnäkin pitäisi ottaa itsestäänselvänä, että kaikki miehet haluavat saman näköisen, "hyvännäköisen eli hoikan" naisen. Mutta EI oikeasti lihaksikasta, tai sellaista joka vaatisi mieheltä hyväkuntoisuutta.

Miehen on OK valehdella profiilissa, ja oikeastaan pakko, koska paskat kehopositiiviset ja feministit ovat pilanneet kaiken, ei saa enää sanoa että hakee hoikkaa naista. 

Ja sitten vielä useampi kommentti siitä, että urheilullisen on pakko olla hoikka ja paljon treenaavakin nainen on läski, jos ei ole siro ja alhainen BMI. Ja normaalipainon ylärajalla oleva nainen ei enää kelpaa. Mutta kuitenkin kehopositiivisuus on mennyt liian pitkälle ja kaiken maailman läskit naiset saavat liikaa hyväksyntää. 

Vierailija
90/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha! Palstan mammat on kaikki olevinaan jotain lihaskimppuja :D Myöntäkää vaan pois että olette lihavia ja naisille sitä lihasta eli massaa ei tule läheskään yhtä paljon kuin miehille.

Vierailija
91/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan sama asia kun naiset sanovat etsivänsä normaalia miestä ja listaa vaadittavat kriteerit jotka on kaukana normaalista suomalaisesta miehestä

Vierailija
92/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska harvempi etsii laihaa naista. Suurin osa haluaa sopusuhtaisen ja normipainoisen naisen joka on suht timmi eli harrastaa liikuntaa. On siis urheilullinen/sporttinen.

Se ei ole sama asia kuin laiha. Toki joku varmaan haluaa sellainen anorektisen ja luisevankin. Silloin ei vaan haluta urheilullista vaan ihan jotain muuta.

Oman kokemukseni mukaan monet miehet etsivät nimen omaan sitä laihaa naista. Olen sairastanut aikanaan anoreksiaa, ja silloin treffipyyntöjä sateli ikkunoista ja ovista. Kuulin usein myös sellaisia kommentteja, että ”onpa kiva nähdä noin itsestään huolehtiva nainen”. Joo, huolehdin itsestäni todella hyvin näännyttämällä itseni lähes hengiltä.

Vierailija
93/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan yleisesti tiedossa oleva kiertoilmaushan tuo on ollut jo jonkin aikaa, kun ei ole ollut poliittisesti korrektia kummaltakaan sukupuolelta hakea "hoikkaa" tai "laihaa", joten se on korvattu tuolla "urheilullinen" termillä.

Ai, en tätä tiennyt. Olen nelikymppinen, muutama vuosi pitkästä parisuhteesta eronnut ja nyt pitkästä aikaa treffailemassa. Parikymmentä vuotta sitten tavattiin ihan opiskelijabileissä, baareissa jne., ei tarvittu tällaisia ihmeellisiä kiertoilmauksia. 

Mutta entä sitten jos joku ihan oikeasti haluaisi liikunnallisen kumppanin, kenen kanssa treenata yhdessä, mutta ei tarvitsisi olla välttämättä hoikka? Miten se ilmaistaan? Ja entä jos minä olisin ollut oikeasti hoikka JA liikunnallinen, joka olisi innostunut toisesta urheilullisesta ihmisestä. Sitten kiva pettymys huomata, että miehen liikunta on lähinnä mielikuvituslenkkejä tulevaisuuden mahdollisen, nykyisen mielikuvituskoiran kanssa. Ei yhtään noloa sille vedättäneelle osapuolelle? :D 

ap 

Eikö se olisi ollut yksinkertaisinta laittaa nämä sanasi omaan profiilisi:

"Treenaan tavoitteellisesti salilla 3-4 kertaa viikossa, sen lisäksi yksi toiminnanllinen HIIT-tyyppinen treeni kerran viikossa, lepopäivinä pitkiä rauhallisia kävelylenkkejä ja kehonhuoltoa, joogaa, pilatesta. Lisäksi teen osa-aikaisesti oman työn ohella pt hommia isossa kuntokeskuksessa (olen lisensoitu pt). Teen myös sijaisuuksia ryhmäliikunnanohjaajana ja keikkatyönä erilaisia muitakin ryhmäliikuntojen vetämisiä, kuten yritysten tyhy-päivien liikuntaosioita jne."

Vielä kun kuva sinusta nostamassa penkistä, ihan vaikka kuvasta näkyisi pelkät painot, niin luulisi tuon tekevän asian selväksi puoleltasi.

Vierailija
94/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on varmaan nähnyt sen mainoksen, jossa pyöreähkö taitoluistelijanainen mainosti olikohan se nyt terveyssiteitä. Mitäs mieltä?

Vierailija
95/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinderissä urheilullinen tarkoittaa hoikkaa. Sinne on muodostunut ihan oma sanastonsa.

Okei, minä hoikkana naisena olen skipannut kaikki urheilullista naista etsivät koska en ole mikään fitnessmimmi tai urheiluhullu, vaikka terveet elintavat omaankin.

Just ajattelin et jos olisin tinderissä, mä varmaan toimisin näin.

Vierailija
96/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei ole päässeet tästä "iso vahva mies ja siro hento nainen"-ajattelusta. Ei kuitenkaan haluta kuntoilla, että omasta kehosta tulisi vahva, myös hyväkuntoiseen naiseen verrattuna. 

Vierailija
97/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ikävää kun treffimiehelle ei kelvannut itäsaksalaisen kuulantyöntäjän näköinen nainen.

Vierailija
98/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läski on läski vaikka kävisi joka päivä lenkillä. Urheilullinen tarkoittaa naista, joka on urheilee JA on hoikka.

Esimerkiksi voimailulajeja harrastavat naiset eivät yleensä ole hoikkia vaan isoja ja rotevia. Urheilijoiksi heidät kyllä silti taidetaan mieltää kun näissä lajeissa kilpaileekin naisia ihan olympiatasolla asti.

Curling on kanssa olympialaji, mutta ei se vielä mitään takaa. Ei ketään miestä treffeille kiinnosta harrastaa nainen urheilua, vaan onko hän hyvännäköinen, eli hoikka.

Usko tai älä, mutta on olemassa myös urheilullisia miehiä, jotka haluavat käydä yhdessä salilla, juoksemassa jne. Ja ovat pettyneitä, jos "hyvännäköinen eli hoikka" nainen ei jaksa juosta kuin pari askelta, eikä saa penkistä nousemaan mitään. 

Tämänkin takia sohvaperunamiesten pitäisi ainakin ilmoituksessa jotenkin ilmaista, että hakevat timmin näköistä mutta elämäntavoiltaan keskivertoa, sisällä viihtyvää naista.

Naisten kanssa salilla tai lenkillä käyminen ei toimi urheilullisille miehelle, se on lähinnä seurustelua. Urheilulliset miehet on niin paljon vahvempia ja parempia juoksemaan, ettei vauhdissa pysy kuin kilpaurheilijat. Itselläni lenkkien perusvauhti on 4,5 min/km ja jos lähtisin lenkille naisen kanssa, niin 99,9% ei pysyisi vauhdissa mukana.

Vierailija
99/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailevana terminä "urheilullinen" on ihan yhtä turha kuin naisten tyypilliset "avoimin mielin" tai "etsitään seikkailukaveria" tai "joku vetämään lakanoita". Jos harrastat jotain intohimoisesti, niin ilmaise se suoraan ja näytä se kuvillasi; kukaan ei jaksa jokaisen profiilin kohdalla alkaa ratkomaan arvoituksia ja salaperäisiä sanaleikkejä.

Vierailija
100/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska harvempi etsii laihaa naista. Suurin osa haluaa sopusuhtaisen ja normipainoisen naisen joka on suht timmi eli harrastaa liikuntaa. On siis urheilullinen/sporttinen.

Se ei ole sama asia kuin laiha. Toki joku varmaan haluaa sellainen anorektisen ja luisevankin. Silloin ei vaan haluta urheilullista vaan ihan jotain muuta.

Oman kokemukseni mukaan monet miehet etsivät nimen omaan sitä laihaa naista. Olen sairastanut aikanaan anoreksiaa, ja silloin treffipyyntöjä sateli ikkunoista ja ovista. Kuulin usein myös sellaisia kommentteja, että ”onpa kiva nähdä noin itsestään huolehtiva nainen”. Joo, huolehdin itsestäni todella hyvin näännyttämällä itseni lähes hengiltä.

Höpö höpö, ei kukaan mies luurangoista tykkää. Joku itseään näännyttämään alkanut Ally McBealikin oli vastenmielinen luukasa myöhemmissä tuotantokausissa verrattuna viehättävään sopusuhtaiseen kroppaan alkupäässä.