Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin treffeillä miehen kanssa, joka etsi "urheilullista" naista - miksi ei voinut sanoa suoraan, että etsi laihaa!?

Vierailija
25.04.2022 |

Viikonloppuna ekat (ja vikat) Tinder treffit miehen kanssa, jonka profiilissa luki suurinpiirtein näin. "Liikunta, urheilu, ja terveelliset elintavat ovat minulle tärkeitä ja toivon että sinullekin sporttisuus on elämäntapa". Matchasin ja sovin treffit tuon miehen kanssa, en liikuntajutun takia vaan ihan yleisen profiilin järkevyyden vuoksi. Todettakoon kuitenkin, että liikunta on minulle elämäntapa. Treenaan tavoitteellisesti salilla 3-4 kertaa viikossa, sen lisäksi yksi toiminnanllinen HIIT-tyyppinen treeni kerran viikossa, lepopäivinä pitkiä rauhallisia kävelylenkkejä ja kehonhuoltoa, joogaa, pilatesta. Lisäksi teen osa-aikaisesti oman työn ohella pt hommia isossa kuntokeskuksessa (olen lisensoitu pt). Teen myös sijaisuuksia ryhmäliikunnanohjaajana ja keikkatyönä erilaisia muitakin ryhmäliikuntojen vetämisiä, kuten yritysten tyhy-päivien liikuntaosioita jne.

Treffeillä kävi ilmi, ettei mies ollut mitään liikunnallista naista etsimässä vaan yksinkertaisesti HOIKKAA! Liikuntaa hän ei itse harrasta, näen sen puoliammattilaisena jo päältä päin. Huono ryhti, huono keskivartalon hallinta, hoikka ilman lihaksia (=laihaläski), huono hapenottokyky (puuskutti kävellessämme tavallista kävelyvauhtia ilman että oli mikään flunssatoipilas). Kysyin ihan suoraan liikunnan harrastamisesta ja mies siihen "no joo mä oon aatellut ottaa koiran niin sen kanssa sitten lenkkejä", ja "tykkään kyl kesällä käydä pelaan minigolfia, on hyvä laji".

Hetken aikaa mietin, että mitäs helvattia on laittanut profiiliinsa puppua siitä, että "toivon sinullekin liikunnan olevan elämäntapa", kunnes tajusin että hoikkaa naista kaveri on etsimässä. Olisi pitänyt grillata kaveria siitä vielä tarkemmin, tyyliin että paljonko herralla nousee penkistä tai mikä on kyykkymaksimi. V-tti, että olin tuhlannut aikaa mokoman urpon kanssa treffeihin. Ymmärrän, että jollain voi olla preferenssi ulkoisesti hoikkiin ja siroihin naisiin ja se on ihan ok, mutta miksi tuhalta kaikkien aikaa puhumalla jostain liikunnan tärkeydestä jos ei sitä kerran tarkoita.

Kommentit (1320)

Vierailija
1141/1320 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ehkä tuollaista koodikieltä, urheilullinen tarkoittaa hoikkaa/laihaa. 

Itse olen kestävyysurheilija, joten siinä mielessä varmaan vastaisin tuon Tinder-miehen toiveita. Mutta: mä nousen aikaisin aamulenkeille myös viikonloppuisin, hiihdän, pyöräilen, vaellan, uin, pelaan futista. Liikunta on iso osa elämää. Jos olisin miestä etsimässä, niin samanhenkinen tyyppi olisi hakusessa. Eli voisi olla parempi sanoa siinä ilmoituksessa ihan suoraan, millaista naista on etsimässä. 

Vierailija
1142/1320 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääpä olla tarkkana etten laihdu. Olen ylipainoinen ja äo yli 140. En erityisemmin ole halunnut olla älykäs, sillä on joskus aika tuskallista olla itseään tyhmempien kanssa tekemisissä. Onneni on se, että en ole planeetan älykkäin, joten voin tuudittautua siihen onneen, että joku ajattelee samoin minusta.

Et kuitenkaan ymmärrä tilastollisen tutkimuksen ja yksittäistapauksen eroa. Ehkä pieni laihduttaminen saattaisi auttaa. (sarkasmia).

Sinä taas et ymmärtänyt sarkasmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1143/1320 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisas älyää ettei kannata lihoa, altistaa monille vaivoille ,aina jotain tulee jossain vaiheessa.
Missä sun äo muute mitattiin ja milloin ? siis sinä nro  1119.
Miksi päätit lihoa?

Ensimmäisen kerran älykkyystutkimuksissa olin jo kuusivuotiaana. On niitä useampaan kertaan mittailtu. Koko sukuni on huippuälykäs, tämä on kulkenut meillä geeneissä.

Miksi oletat että _päätin_ lihoa? Eikö älykkyysosamääräsi riitä ymmärtämään, että monet ihmiset eivät suinkaan päätä lihota, vaan se on seurausta jostain muusta kuin päättämisestä? Jos olisit edes normaalimääräisesti sivistynyt, ja kun tässä ylipainosta on puhuttu, olisit toki sivistänyt itseäsi ensin ylipainon syistä ennen moisia kysymyksiä, jotka paljastavat huonon sivistystasosi.

En ole ajatellut kertoa yksityiselämääni liittyviä asioita netissä kovinkaan avaavasti, joten totean sinulle vain, että lihomiseni on hetkellisen sairauden syytä, mutta tosissani nyt pyrinkin olemaan laihtumatta etten vaan tule yhtään älykkäämmäksi. /ymmärrän toki ettet ehkä ymmärrä komiikkaa, mutta siinä sinulle taas pohtimista.

Vierailija
1144/1320 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikkiin naisiin kohdistuva kehoviha paistaa täällä kilometrien päähän. Esimerkkeinä seuraavat:

- BMI pitää heittää roskakoriin tukevampien ihmisten kohdalla, koska se ei kerro mitään heidän kehonsa todellisesta koostumuksesta. Hoikempien kohdalla se on kuitenkin oivallinen mittari, johon hanakasti vedotaan.
- Termi "laihaläski". Toisin kuin tukevampien kanssasisarien kehoissa, joissa ylimääräiset kilot tuntuvat olevan pelkkää lihasta, läski onkin ihmeellisesti kertynyt hentojen naisten vartaloihin. Samaa ilmaisua "läski" ei näe mainittavan ylipainoisten yhteydessä sen alatyylisyyden vuoksi.

Vierailija
1145/1320 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoikkiin naisiin kohdistuva kehoviha paistaa täällä kilometrien päähän. Esimerkkeinä seuraavat:
- BMI pitää heittää roskakoriin tukevampien ihmisten kohdalla, koska se ei kerro mitään heidän kehonsa todellisesta koostumuksesta. Hoikempien kohdalla se on kuitenkin oivallinen mittari, johon hanakasti vedotaan.
- Termi "laihaläski". Toisin kuin tukevampien kanssasisarien kehoissa, joissa ylimääräiset kilot tuntuvat olevan pelkkää lihasta, läski onkin ihmeellisesti kertynyt hentojen naisten vartaloihin. Samaa ilmaisua "läski" ei näe mainittavan ylipainoisten yhteydessä sen alatyylisyyden vuoksi.

Pitänevät havainnot paikkaansa.

Vierailija
1146/1320 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikkuus/laihuus ei omassa elämässäni merkitse urheilullista, vaan sellaista kehoa, josta ei näy lihakset, ei muodot. Sellaista, joita aikaisempina vuosina haukuttiin asiattomasti kukkakepeiksi. Urheilullisuus merkitsee minulle sitä, että ihmisen kehosta tai kulusta näkyy, että on tottunut liikkumaan ja rasittamaan kehoaan (ehkä jopa) päivittäin ja jaksaa kulkea vaikka siellä kuuluisassa pystymetsässä tai lähteä viikon erämaavaellukselle (nämä vain esimerkkeinä)

En haluaisi kumppanikseni laihaa ihmistä, melkeinpä kaikki muut kehotyypit käy, kunhan vain liikkuu ja jaksaa touhuta. Rakkaus ei kuitenkaan kehoa katso, joten jos sitä rakastuisi johonkin erityisen laihaan, niin sinäpä sitä sitten olisi. Oma kumppanini oli tavatessamme lihava ja on laihtunut tässä sivussa kuin huomaamattaan. Ei olla kumpikaan siihen erityisemmin pyritty, noin vain nyt on käynyt,

Vierailija
1147/1320 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Onhan se kohteliaampaa noin ilmaista kuin, että sanoa että läskit eivät kelpaa.

Se on outo ilmaisu, etenkin, jos vaativa osapuoli ei jaksa nostaa edes persettä penkistä.

Totta, mutta naiset vetää pari kiloa herneitä nenään, jos sinne kirjoittaa jotain toiveita painoon liittyen.

Ja sinä olet heidän hyväksynnästään riippuvainen? Haluat miellyttää kaikkia, jonka lopputuloksena saatat saada matchin pullukan kanssa ja sitten harmittaa?

Ei kannata laittaa mitään sellaista mihinkään profiiliin, kun eihän edes täällä palstalla voi mainita, että vain hoikat naiset viehättävät, vaan siitä alkaa palstamammojen älytön älämölö. ”Ei tuollainen mies minulle kelpaisikaan, ja kyllä minä lihavanakin naisena pääsen deiteille” jne., mutta silti hirveä nillitys. Osaatko sanoa, mistä tuo nillittäminen johtuu, kun eihän kenellekään kelpaamattoman palstamiehen kriteereillä ole mitään merkitystä?

Siitä, että tulette tälle palstalle kertomaan, kuinka haluatte hoikan naisen. Sehän on ihan silkkaa provosointia enkä ihmettele yhtään, että siihen reagoidaan. Kun itse olin sinkku, en kokenut tarpeelliseksi mennä miesvaltaisille palstoille kertomaan, että toivon löytäväni miehen, joka on x-mittainen, luonnostaan leveäharteinen ja kapealanteinen.

Mikä ihmeen tarve on tulla kertomaan, että vain hoikat naiset viehättävät? Jos kokee sen tarpeelliseksi kertoa täällä, niin eikö se tarkoita, että silloin haluaa keskustelua aiheesta ja silloin pitää pystyä ottamaan vastaan myös kriittinen palaute sekä se, että myös naiskeskustelijoissa on täällä, valitettavasti, lapsellisia räkyttäjiä.

Tämä on keskustelupalsta ja aloitus, jossa ylipainonen ap väittää, ettei ylipainon takia kelvannut tinderi-kumppanille. Mitä tähän saa / voi kommentoida?

Vierailija
1148/1320 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoin äsken yhden satuhäät jakson, jossa pappi kehotti alttarilla morsianta pysymään nättinä, koska "meille miehille kumppanin ulkonäkö on tärkeää". Täytyy sanoa, että jos olisin juuri silloin siemaissut vetta suuhuni, niin olisi purskahtanut sieltä näyttöä päin. Pappi ei sitten sulhaselle viitsinyt sanoa, että pidäkin itsesi kunnossa, koska  etsivät uuden, jos kaljamahaa alat kasvattamaan, pappi halusi vain ohjeistaa morsianta pysymään nättinä... Oli patriarkalsimi huipussaan noissa häissä

Vierailija
1149/1320 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnä nyt ap että olet pönäkkä? 

Vierailija
1150/1320 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä!

On kyllä jännää kuinka niin moni ei pysty myöntämään tosiasioita. 

Tää on ihan uusi ilmiö, että yhtäkkiä BMI ei ookkaan muka pätevä mittari koska lihakset ja eri kehonkoostumukset etc. etc.

Kyllä se edelleen on, sen takia siinä on aika laaja skaala esimerkiksi normaalipainossa, koska siinä otetaan huomioon eri kropat, jotkut ovat leveämpiä/harteikkaampia/lihaksikkaampia kuin toiset jne.

Tosi monella tuntuu olevan harhainen käsitys omista lihaksistaan, tosiasiassa pelkkää lihasta, siis huom. pelkkää lihasta on TODELLA vaikea ja hidas hankkia, myös miesten, niin paljon että pelkästään sillä saisi itsensä ylipainoiseksi. Kyllä siinä sivussa tulee enimmäkseen puhdasta läskiä. Sen takia kehonrakentajat ensin bulkkaa ja sitten polttaa rasvat pois diettaamalla.

Se on totta, että vyötärönympärys ja viskeraalirasva on tärkempiä mittareita kuin BMI jos ollaan ihan niillä rajoilla, mutta 99,9% tapauksista BMI on täysin validi mittaamaan kehonkoostumusta. Jos BMI:n mukaan olet ylipainoinen, niin luultavasti sulla yksinkertaisesti on liikaa rasvaa kehossa.

Ja huom. itse olen ylipainoinen mies. Salilla käyn ja lihaksiakin on, mutta kyllä minä tiedän, että mun ylipaino johtuu siitä ylimääräisestä rasvasta mitä mun kehoon on kertynyt koska syön liikaa kulutukseen nähden. En mä mikään Lou Ferrigno olisi vaikka rasvat polttaisinkin, luultavasti ihan normaalipainossa olisin.

Musta on huolestuttavaa kuinka ylipainoa normalisoidaan nykypäivänä, niin paljon että ihan aikuiset koulun käyneet ihmiset pystyvät vakavalla naamalla kirjoittamaan sellaista sontaa kuten, että BMI on ihan turha tai ihan suoraan kieltämään ylipainon negatiiviset vaikutukset terveyteen, jotka on maailmanlaajuisella tasolla ihan käsittämättömät.

Body positivity on sinällään ok, että ketään ei saa haukkua tai arvostella ulkonäön perusteella, koska ei se kerro kenenkään luonteesta tai persoonasta mitään. Mutta se ei oo ok että ylipainosta on tehty ns. "hyvä" ja "normaali" juttu. Nuoret näkee telkkarissa pulleita ihmisiä ja ympärillään myös ja ajattelee että on ihan ok olla ylipainoinen. Joka paikassa mainostetaan karkkia, pikaruokaa, energiajuomia. Laiskuutta ja helpoutta pidetään myyntivalttina. Wolt on kasvattanut suosiotaan niin että siitä on tullut ihan verbi ihmisten jokapäiväiseen sanavarastoon. Minnekään ei kävellä vaan otetaan sähköpotkulaudat. Kaupassa myydään jotain "lohtusuklaalevyjä" ja muutenkin herkkuja mainostetaan niin että tunnesyöminen on ok.

Tämä nyt ei liity mitenkään tähän ketjun alkuperäiseen aloitukseen, vaan lähinnä näihin muutamiin sivupolkuihin minne tämä keskustelu on mennyt.

Musta on vain aika huolestuttavaa, että tunteet menee tieteen edelle.

Vierailija
1151/1320 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan perus sille, miten kierretään "en etsi ylipainoista vaan timmiä mimmiä". Kun estii urheilullista niin vaikuttaa siltä että on terveelliset elämäyavat arvossa mutta kun etsii hoikkaa, vaikuttaa vaan pinnalliselta ääliöltä. Voihan sitä etsiä vaikka mitä fittness-akkaa ja itse olla silti löysä peruna. Nehän ei ole sama asia lainkaan.

Vierailija
1152/1320 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä!
On kyllä jännää kuinka niin moni ei pysty myöntämään tosiasioita. 
Tää on ihan uusi ilmiö, että yhtäkkiä BMI ei ookkaan muka pätevä mittari koska lihakset ja eri kehonkoostumukset etc. etc.
Kyllä se edelleen on, sen takia siinä on aika laaja skaala esimerkiksi normaalipainossa, koska siinä otetaan huomioon eri kropat, jotkut ovat leveämpiä/harteikkaampia/lihaksikkaampia kuin toiset jne.
Tosi monella tuntuu olevan harhainen käsitys omista lihaksistaan, tosiasiassa pelkkää lihasta, siis huom. pelkkää lihasta on TODELLA vaikea ja hidas hankkia, myös miesten, niin paljon että pelkästään sillä saisi itsensä ylipainoiseksi. Kyllä siinä sivussa tulee enimmäkseen puhdasta läskiä. Sen takia kehonrakentajat ensin bulkkaa ja sitten polttaa rasvat pois diettaamalla.
Se on totta, että vyötärönympärys ja viskeraalirasva on tärkempiä mittareita kuin BMI jos ollaan ihan niillä rajoilla, mutta 99,9% tapauksista BMI on täysin validi mittaamaan kehonkoostumusta. Jos BMI:n mukaan olet ylipainoinen, niin luultavasti sulla yksinkertaisesti on liikaa rasvaa kehossa.
Ja huom. itse olen ylipainoinen mies. Salilla käyn ja lihaksiakin on, mutta kyllä minä tiedän, että mun ylipaino johtuu siitä ylimääräisestä rasvasta mitä mun kehoon on kertynyt koska syön liikaa kulutukseen nähden. En mä mikään Lou Ferrigno olisi vaikka rasvat polttaisinkin, luultavasti ihan normaalipainossa olisin.
Musta on huolestuttavaa kuinka ylipainoa normalisoidaan nykypäivänä, niin paljon että ihan aikuiset koulun käyneet ihmiset pystyvät vakavalla naamalla kirjoittamaan sellaista sontaa kuten, että BMI on ihan turha tai ihan suoraan kieltämään ylipainon negatiiviset vaikutukset terveyteen, jotka on maailmanlaajuisella tasolla ihan käsittämättömät.
Body positivity on sinällään ok, että ketään ei saa haukkua tai arvostella ulkonäön perusteella, koska ei se kerro kenenkään luonteesta tai persoonasta mitään. Mutta se ei oo ok että ylipainosta on tehty ns. "hyvä" ja "normaali" juttu. Nuoret näkee telkkarissa pulleita ihmisiä ja ympärillään myös ja ajattelee että on ihan ok olla ylipainoinen. Joka paikassa mainostetaan karkkia, pikaruokaa, energiajuomia. Laiskuutta ja helpoutta pidetään myyntivalttina. Wolt on kasvattanut suosiotaan niin että siitä on tullut ihan verbi ihmisten jokapäiväiseen sanavarastoon. Minnekään ei kävellä vaan otetaan sähköpotkulaudat. Kaupassa myydään jotain "lohtusuklaalevyjä" ja muutenkin herkkuja mainostetaan niin että tunnesyöminen on ok.
Tämä nyt ei liity mitenkään tähän ketjun alkuperäiseen aloitukseen, vaan lähinnä näihin muutamiin sivupolkuihin minne tämä keskustelu on mennyt.
Musta on vain aika huolestuttavaa, että tunteet menee tieteen edelle.

Hyvin sanottu ja totta joka sana!

Vierailija
1153/1320 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä ketju, mutta nyt pyöreät naiset ymmärtää ettei kannata kertoa olevansa urheilullinen. Tai ainakin kirjoittaa olevansa pyöreä urheilullinen.

Monta turhaa treffikutsua tälläkin ketjulla estetään.

Vierailija
1154/1320 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama saiko ap pakit vai ei, koska hän ei itse halunut sitä miestä.

Se mies valehteli. Kukaan ei halua valehtelijaa.

Vierailija
1155/1320 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä ketju, mutta nyt pyöreät naiset ymmärtää ettei kannata kertoa olevansa urheilullinen. Tai ainakin kirjoittaa olevansa pyöreä urheilullinen.

Edelleen, urheilullinen kertoo urheilullista elämäntavasta, ei ulkonäöstä.

Lisäksi, me emme tiedä, mistä kaikesta ap ja se mies ehtivät keskustella tinderissä ENNEN tapaamista. Se olisi se oikea kohta selvittää tuollaiset deal breakerit, jottei treffeille joudu "turhaan".

Vierailija
1156/1320 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi, me emme tiedä, mistä kaikesta ap ja se mies ehtivät keskustella tinderissä ENNEN tapaamista. Se olisi se oikea kohta selvittää tuollaiset deal breakerit, jottei treffeille joudu "turhaan".

Ehkä naisille, mutta ei miehille. Pyydä miestä piirtämään urheilullinen nainen, niin 100% on hoikkia naisia. Ja tinder-ilmoitukse käsittääkseni heteroille on tarkoitettu vastakkaiselle sukupuolelle.

Vierailija
1157/1320 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä naisille, mutta ei miehille. Pyydä miestä piirtämään urheilullinen nainen, niin 100% on hoikkia naisia. Ja tinder-ilmoitukse käsittääkseni heteroille on tarkoitettu vastakkaiselle sukupuolelle.

Pyysin äsken miestäni kuvailemaan tarkasti millainen on urheilullinen nainen. Hän ei kuvannut hoikkaa, rasvatonta tai vähärasvaista naisvartaloa, vaan naisen, joka harrastaa säännöllisesti liikuntaa ja jollain lailla kehittää kehoaan ja kuntoaan tai pitää kuntoaan ja toimintakykyään yllä. Sanoi vielä erikseen ettei ole mitään erityistä kehotyyppiä. Urheilullisella on ehkä keskimääräistä parempi kuntotaso tai sitten hän tähtää siihen.

Vierailija
1158/1320 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmiselle urheilullisuus merkitsee äärettömän hoikkaa vartaloa, niin silloin ei kannata käyttää termiä, jolle ihmisillä on erilaisia merkityssisältöjä, vaan kuvata asia mahdollisimman mitattavassa muodossa, jotta mahdollinen ilmoitukseen vastaaja voi sitten miettiä sopiiko itse kuvaukseen vai ei.

Vierailija
1159/1320 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmiselle urheilullisuus merkitsee äärettömän hoikkaa vartaloa, niin silloin ei kannata käyttää termiä, jolle ihmisillä on erilaisia merkityssisältöjä, vaan kuvata asia mahdollisimman mitattavassa muodossa, jotta mahdollinen ilmoitukseen vastaaja voi sitten miettiä sopiiko itse kuvaukseen vai ei.

Aika jännä että "urheilullinen" voidaan ainoastaan nykyaikana käsittää erilaisin tavoin.

Katsokaa vaikka kuvia urheilijoista 70-vuotta sitten, myös niistä kuulantyöntäjistä ja painijoista, miehistä ja naisista, kummasti vain kaikki nekin urheilijat ovat normaalipainoisia. Eikä edes tarvitse mennä niinkään kauas, vielä 80-/90-luvulla urheilulliset näyttivät oikeasti "urheilullisilta"

Mitähän niiden ajan ihmiset mahtaisivat olla mieltä nykyjan "urheilullisista" ylipainoisista ihmisistä?

Vierailija
1160/1320 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei voisi sanoa etsivänsä "hoikkaa urheilullista naista". Tuossa laihassa kun tuppaa olemaan samanlainen karvas sivumaku kuin lä$kissäkin. Ei erityisen mairitteleva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi