Parikymppinen pimatsu syytti setämiestä ahdistelusta pikkujouluissa, saikin itse tuomion
PARIKYMPPINEN nainen teki ilmoituksen ahdistelevasta työkaverista, mutta saikin itse tuomion.
Seinäjokinen nainen väitti, että 48-vuotias mies oli ahdistellut häntä seksuaalisesti työpaikan tyhy-päivänä ja pikkujouluissa 2023. Syyttäjä ei nostanut miestä vastaan syytettä, vaan syytteen saikin väitteitä esittänyt nainen. Häntä syytettiin Etelä-Pohjanmaan käräjäoikeudessa kunnianloukkauksesta.
NAINEN ei ollut kertonut läheiselle työkaverilleen ja ystävälleen syksyn 2023 aikana mitään miehen väitetystä häirinnästä. Työkavereiden mukaan nainen ei ollut pikkujoulujen aikanakaan kertonut kenellekään väitetystä puristelusta juhlissa.
- Kukaan työkavereista ei ole, toisin kuin [nainen] on aluksi väittänyt, nähnyt tai kuullut mitään, oikeus lausui.
Eräs todistaja jopa kertoi, että mies ja nainen olivat itseasiassa olleet läheisissä tunnelmissa tyhy-päivässä. He olivat todistajan mukaan nukkuneet yhdessä.
OIKEUDEN mukaan naisen väitteet perustuivat vain hänen omaan kertomaansa eikä niiden ympärille löytynyt luotettavaa ja vahvaa näyttöä. Nyt 50-vuotiaan miehen syytteet hylättiin. Etelä-Pohjanmaan käräjäoikeus sen sijaan katsoi, että nainen oli esittänyt miehestä valheellisen tiedon tai vihjauksen, joka rikkoi kunnianloukkauksen rajat.
KÄRÄJÄOIKEUS tuomitsi tätä nykyä 26-vuotiaan naisen 30 päiväsakkoon, mikä tarkoitti hänen tuloillaan 180 euroa.
Kommentit (12)
Tosi ilkeää syyttää viatonta miestä.
Provinssirokissa tuli viime kesänä vähän puristeltua pyllystä tuntematonta 20 vuotiasta tyttöä, tuskin tulee syytettä kun en edes tuntisi häntä enää.
Typsy keksi huonon tarinan tullessaan työpaikalla ojennetuksi. Oikeus toteutui.
Ei olekaan paljon kunnianloukkaus-tuomioita tullut, vaikka syytteet ahdistelusta, seks.häirinnästä/ra#iskauksesta olisivat kaatuneet.
Olen huolissani tästä ilmiöstä. Se, että paiskaajaa tai ahdistelijaa vastaan löydy tarpeeksi todisteita, on enemmän kuin tavallista. Ihan järkyttävää että joutuu itse tuomituksi, kun tekijä luistelee pois.
Vierailija kirjoitti:
Olen huolissani tästä ilmiöstä. Se, että paiskaajaa tai ahdistelijaa vastaan löydy tarpeeksi todisteita, on enemmän kuin tavallista. Ihan järkyttävää että joutuu itse tuomituksi, kun tekijä luistelee pois.
Olen huolissani tästä ilmiöstä että syytellään viattomia ja jäädään kiinni siitä mutta silti syytöntä syytellään palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Tosi ilkeää syyttää viatonta miestä.
Mikäli ei syytetä miehiä tarpeeksi, saattaa syyllisiäkin jäädä tuomiotta.
Tämän lisäksi miesten oikeusturvan kannalta on tärkeää selvittãä asiat oikeudessa.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä olet siis huolissasi siitä, että naista ei uskota 100 % kaikista tapauksista vain sanan perusteella, ilman minkäänlaisia todisteita. Mielestäsi naisen sanaa pitäisi uskoa aina, koska nainen ei valehtele.
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei aina ole vilpitön. Enpä usko, että kyseinen setämies on tehnyt mitään sopimatonta. Ei ole minullakaan tapana, vaikka olen ikäni puolesta vielä setämiehempi. Tuomio ei voi perustua pelkkään sukupuoleen ja tämän ikään. M52
Feministit ja kommunistit tehtailevat aiheettomia rikosilmoituksia jatkuvalla syötöllä. Vasemmiston tarkoitus on testata poliisin kestävyyttä, jotta oppivat milloin vallankumouksen toteuttaminen olisi kannattavaa.
Tämän ohjeentapaisen luin joskus erään julkaisun artikkelista..
Vierailija kirjoitti:
Minkä tekijä?
Syyllinen kun naaras niin sanoo, niinkö?
Kai sitä vähän pitää puristella työkaveria pyllystä?