Kävin treffeillä miehen kanssa, joka etsi "urheilullista" naista - miksi ei voinut sanoa suoraan, että etsi laihaa!?
Viikonloppuna ekat (ja vikat) Tinder treffit miehen kanssa, jonka profiilissa luki suurinpiirtein näin. "Liikunta, urheilu, ja terveelliset elintavat ovat minulle tärkeitä ja toivon että sinullekin sporttisuus on elämäntapa". Matchasin ja sovin treffit tuon miehen kanssa, en liikuntajutun takia vaan ihan yleisen profiilin järkevyyden vuoksi. Todettakoon kuitenkin, että liikunta on minulle elämäntapa. Treenaan tavoitteellisesti salilla 3-4 kertaa viikossa, sen lisäksi yksi toiminnanllinen HIIT-tyyppinen treeni kerran viikossa, lepopäivinä pitkiä rauhallisia kävelylenkkejä ja kehonhuoltoa, joogaa, pilatesta. Lisäksi teen osa-aikaisesti oman työn ohella pt hommia isossa kuntokeskuksessa (olen lisensoitu pt). Teen myös sijaisuuksia ryhmäliikunnanohjaajana ja keikkatyönä erilaisia muitakin ryhmäliikuntojen vetämisiä, kuten yritysten tyhy-päivien liikuntaosioita jne.
Treffeillä kävi ilmi, ettei mies ollut mitään liikunnallista naista etsimässä vaan yksinkertaisesti HOIKKAA! Liikuntaa hän ei itse harrasta, näen sen puoliammattilaisena jo päältä päin. Huono ryhti, huono keskivartalon hallinta, hoikka ilman lihaksia (=laihaläski), huono hapenottokyky (puuskutti kävellessämme tavallista kävelyvauhtia ilman että oli mikään flunssatoipilas). Kysyin ihan suoraan liikunnan harrastamisesta ja mies siihen "no joo mä oon aatellut ottaa koiran niin sen kanssa sitten lenkkejä", ja "tykkään kyl kesällä käydä pelaan minigolfia, on hyvä laji".
Hetken aikaa mietin, että mitäs helvattia on laittanut profiiliinsa puppua siitä, että "toivon sinullekin liikunnan olevan elämäntapa", kunnes tajusin että hoikkaa naista kaveri on etsimässä. Olisi pitänyt grillata kaveria siitä vielä tarkemmin, tyyliin että paljonko herralla nousee penkistä tai mikä on kyykkymaksimi. V-tti, että olin tuhlannut aikaa mokoman urpon kanssa treffeihin. Ymmärrän, että jollain voi olla preferenssi ulkoisesti hoikkiin ja siroihin naisiin ja se on ihan ok, mutta miksi tuhalta kaikkien aikaa puhumalla jostain liikunnan tärkeydestä jos ei sitä kerran tarkoita.
Kommentit (1320)
Urheilulliset naiset: kannattaa ilmoittaa etsivänsä älykästä ja rehellistä seuraa. Sitten jos tulee vastaan näitä urheilullisuuden väärin ymmärtäneitä miehiä niin sanoo vaan ettei tämä vastaa sitä mitä etsit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies ei saa etsiä hoikkaa naista? Ylipaino ei ole kaunista eikä ylipaino ole terveellistä!
Tottakai saa etsiä, mutta eikö silloin voisi puhua asioista ihan niiden oikeilla nimillä, eikä käyttää näitä kiertoilmaisuja?
Juuri näin. Jos haetaan hoikkaa naista, niin siihen ilmoitukseen ei kannata laittaa että etsitään urheilullista/terveet elämäntavat omaavaa/itsestään huolta pitävää jne., koska nämä tarkoittavat eri ihmisille eri asioita.
Mutta tuo kaikki voi olla vain ap:n päässä. Voi olla että deitti ei kestänyt tuollaista päsmäripersoonaa, joka päättelee mitä muut ajattelee, kuten nytkin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läski on läski vaikka kävisi joka päivä lenkillä. Urheilullinen tarkoittaa naista, joka on urheilee JA on hoikka.
Paljon treenaavalla naisella, niin kuin miehelläkin, kehittyy isoja lihaksia esim. reisiin. Silloin myös paino on korkeampi, koska lihakset painavat paljon. Moni mies ei tykkää oikeasti lihaksikkaasta naisesta, vaan haluavat siron tyttöystävän. Ja juuri sen takia ei tarttisi laittaa sitä "liikunnallista" tai "urheiullista" ilmoitukseen, eikä varsinkaan sanoa että "liikunnallinen elämäntapa" on toivomuksena.
Eksälle oli selvästi kompleksi minun lihakseni, että ei se yhteinen kiinnostus saliharrastukseen sitten ollutkaan kiva juttu, vaikka järjellä ajateltuna olisi just toisin.
Niinpä, isot lihakset naisella ei olekaan enää kivaa, vaan pitäisi tietää miten paljon saa olla lihasta ettei mies koe naista liian "miehekkääksi" tai vahvaksi.
Missä se raja sitten kulkee, että on tarpeeksi kiinteä mutta EI lihaksikas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies ei saa etsiä hoikkaa naista? Ylipaino ei ole kaunista eikä ylipaino ole terveellistä!
Tottakai saa etsiä, mutta eikö silloin voisi puhua asioista ihan niiden oikeilla nimillä, eikä käyttää näitä kiertoilmaisuja?
No kun mies ei saa etsiä suoraan hoikkaa naista, onhan tälläkin palstalla lukemattomat hoikatkin naiset kertoneet boikotoivansa tuollaisia pinnallisia sikoja.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä aplla on semmonen 10 kiloa ylipainoa, että aika muhku on. Hoikkuuteen vaatisi sitten jo 20 kiloa pois.
ei yllätä, ettei provo osaa laskea..
ei edes viittä kiloa ylipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Jos haetaan hoikkaa naista, niin siihen ilmoitukseen ei kannata laittaa että etsitään urheilullista/terveet elämäntavat omaavaa/itsestään huolta pitävää jne., koska nämä tarkoittavat eri ihmisille eri asioita.
Miehille ne tarkoittavat samaa asiaa. Urheilullinen = hoikka
Urheilullinen nainen ei ole painava ellei se ole bodari. Urheilullinen nainen on hoikka ja rasvaprosentit on alhaiset. Naisilla vääristynyt kuva omasta kropasta jos ne väittää että urheilulinen kroppa tarkoittaa 165cm70kg.
Muutama vuosi sitten juoksin 40-50 km viikossa. Olen 169cm pitkä ja painoin tuolloin 65kg. Käytin vaatteissa kokoa xs/s. Treffikumppani arveli oma-aloitteisesti että painan alle 50 kg. Miehet ovat niin helvetin tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Ennen ainakin urheilullinen oli hoikka ja kauniisti lihaksikas ei laiha.
Oletko nähnyt kiekonheittäjiä, kuulantyöntäjiä, painonnostajia jne. Ei sprintterit mitään laihoja, on kunnon lihakset jaloissa. On erityyppisiä urheilijoita.
Ääh kommenttini jäi "julkaistaan hyväksynnän jälkeen". Mikähän siinä oli niin triggeröivää?
Yritin siis vastata kirjoittajalle, joka halusi tietää miten mies muka lopulta sanoi minulle (ap:lle), että etsii hoikkaa naista. En treffeillä kertonut liikunnastani sen enempää mikä mulla oli alkuperäisessä Tinder-ilmoituksessani (nyt muokattu) jotenkin niin, että "viihdyn niin salilla kuin sohvallakin", tarkoituksena kertoa, että minulla on hyvä balanssi levon ja treenin välillä. Mies pyrki antamaan treffeillä itsestään hirveän aktiivisen kuvan, mutta kaikki aktiviteetti oli tyyliin kerran, pari tapahtunutta tai sitten suunnitteilla olevaa. Esim. se "sitten kun mulla on koira, aion sen kanssa...". Tai "käyn kesäisin minigolfaamassa", --> käynyt pari kertaa. Tai huippuna "mennään taas kesällä kaverin kanssa purjehtimaan", --> kun kysyin lisää, kävi ilmi, ettei tiedä purjehtimisesta mitään. Viime kesänä oli pitänyt mennä, mutta peruuntui, tänä kesänä uusi yritys. Ja paljon siis tällaisia feikkiaktiviteetteja kertoi.
Treffien lopussa soperteli tyyliin "ollaan niin erilaisia, mä tykkään naisista jotka pysyvät mun perässä eikä vaan oo kotona sohvannurkassa".
ap
Siksi koska harvempi etsii laihaa naista. Suurin osa haluaa sopusuhtaisen ja normipainoisen naisen joka on suht timmi eli harrastaa liikuntaa. On siis urheilullinen/sporttinen.
Se ei ole sama asia kuin laiha. Toki joku varmaan haluaa sellainen anorektisen ja luisevankin. Silloin ei vaan haluta urheilullista vaan ihan jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuo kaikki voi olla vain ap:n päässä. Voi olla että deitti ei kestänyt tuollaista päsmäripersoonaa, joka päättelee mitä muut ajattelee, kuten nytkin tekee.
Jaa. Että nyt onkin vika ap:ssa, kun MIES VALEHTELEE profiilissaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro mahdollisimman tarkasti ja yksityiskohtaisesti, miten kävi ilmi, että ongelma oli nimenomaan siinä, ettet ole LAIHA TAI HOIKKA. Mun on hirveän vaikea uskoa, että mies on tuon sulle päin naamaa sanonut.
Lukutaito kadoksissa?
Eihän se mies sanonut ap:lle, ettei ap ole laiha.
Vika oli siinä, että MIES oli ITSE VALEHDELLUT olevansa sporttinen ja harrastavansa urheilua.
Ap valittaa, ettei mies puhunut oikeilla nimillä ja ap valittaa, että mies tarkoitti urheilullisella HOIKKAA. Mistä hän sen tietää?! Ei yhtään mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehille ne tarkoittavat samaa asiaa. Urheilullinen = hoikka
Mutta vain naisen kohdalla huom!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läski on läski vaikka kävisi joka päivä lenkillä. Urheilullinen tarkoittaa naista, joka on urheilee JA on hoikka.
Esimerkiksi voimailulajeja harrastavat naiset eivät yleensä ole hoikkia vaan isoja ja rotevia. Urheilijoiksi heidät kyllä silti taidetaan mieltää kun näissä lajeissa kilpaileekin naisia ihan olympiatasolla asti.
Curling on kanssa olympialaji, mutta ei se vielä mitään takaa. Ei ketään miestä treffeille kiinnosta harrastaa nainen urheilua, vaan onko hän hyvännäköinen, eli hoikka.
Usko tai älä, mutta on olemassa myös urheilullisia miehiä, jotka haluavat käydä yhdessä salilla, juoksemassa jne. Ja ovat pettyneitä, jos "hyvännäköinen eli hoikka" nainen ei jaksa juosta kuin pari askelta, eikä saa penkistä nousemaan mitään.
Tämänkin takia sohvaperunamiesten pitäisi ainakin ilmoituksessa jotenkin ilmaista, että hakevat timmin näköistä mutta elämäntavoiltaan keskivertoa, sisällä viihtyvää naista.
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten juoksin 40-50 km viikossa. Olen 169cm pitkä ja painoin tuolloin 65kg. Käytin vaatteissa kokoa xs/s. Treffikumppani arveli oma-aloitteisesti että painan alle 50 kg. Miehet ovat niin helvetin tyhmiä.
Jep. Tänäänkin tällä palstalla arveltiin, että Sanna Marin painaa varmaan 40kg..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Että nyt onkin vika ap:ssa, kun MIES VALEHTELEE profiilissaan?
Niinhän se ap syyttää, mutta mitään ei osaa perustella.
"Treffeillä kävi ilmi, ettei mies ollut mitään liikunnallista naista etsimässä vaan yksinkertaisesti HOIKKAA!"
Tähän kaipasin perusteluja. MISTÄ AP NÄIN PÄÄTTELEE. Ei kykene vastaamaan. Jokainen voi miettiä miksi ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi voimailulajeja harrastavat naiset eivät yleensä ole hoikkia vaan isoja ja rotevia. Urheilijoiksi heidät kyllä silti taidetaan mieltää kun näissä lajeissa kilpaileekin naisia ihan olympiatasolla asti.
Curling on kanssa olympialaji, mutta ei se vielä mitään takaa. Ei ketään miestä treffeille kiinnosta harrastaa nainen urheilua, vaan onko hän hyvännäköinen, eli hoikka.
Miehen kiinnostuspa ei ollutkaan juttuni pointti, vaan se, voiko joku olla urheilullinen vaikka ei ole hoikka. Kylläpäs täällä on yksinkertaisia miehiä kommentoimassa.
Jos pelkää päätymistä treffeille jonkun muun kuin hoikan kanssa, niin silloin kannattaa käyttää ilmoituksessaan sellaista kieltä, että sen kaikki ymmärtävät eikä tällaista salakieltä jossa sanat eivät tarkoita sitä mitä ne normaalisti tarkoittavat.
Nainen voi olla urheilullinen olematta hoikka. Urheiluharrastus on saattanut juuri alkaa, eikä vaikutus ole vielä haluttu. Urheilullinen nainen voi harrastaa myös lajia, jossa hoikkuus ei ole tavoiteltava piirre. Tai sitten kuluttavaa urheilua on paljon, mutta ravintoasiat eivät ole kunnossa.
Olen myös törmännyt naisiin, jotka etsivät "treenattua" miestä. Oikeastihan se on kiertoilmaus lihaksikkaalle. Treeniä vaan on maailmassa niin montaa erilaista. Jos treenaa riittävästi maratonjuoksua, pubitikkaa tai sumopainia, niin varmasti alkaa näyttää treenatulta, mutta ei todennäköisesti lihaksikkaalta.