Kävin treffeillä miehen kanssa, joka etsi "urheilullista" naista - miksi ei voinut sanoa suoraan, että etsi laihaa!?
Viikonloppuna ekat (ja vikat) Tinder treffit miehen kanssa, jonka profiilissa luki suurinpiirtein näin. "Liikunta, urheilu, ja terveelliset elintavat ovat minulle tärkeitä ja toivon että sinullekin sporttisuus on elämäntapa". Matchasin ja sovin treffit tuon miehen kanssa, en liikuntajutun takia vaan ihan yleisen profiilin järkevyyden vuoksi. Todettakoon kuitenkin, että liikunta on minulle elämäntapa. Treenaan tavoitteellisesti salilla 3-4 kertaa viikossa, sen lisäksi yksi toiminnanllinen HIIT-tyyppinen treeni kerran viikossa, lepopäivinä pitkiä rauhallisia kävelylenkkejä ja kehonhuoltoa, joogaa, pilatesta. Lisäksi teen osa-aikaisesti oman työn ohella pt hommia isossa kuntokeskuksessa (olen lisensoitu pt). Teen myös sijaisuuksia ryhmäliikunnanohjaajana ja keikkatyönä erilaisia muitakin ryhmäliikuntojen vetämisiä, kuten yritysten tyhy-päivien liikuntaosioita jne.
Treffeillä kävi ilmi, ettei mies ollut mitään liikunnallista naista etsimässä vaan yksinkertaisesti HOIKKAA! Liikuntaa hän ei itse harrasta, näen sen puoliammattilaisena jo päältä päin. Huono ryhti, huono keskivartalon hallinta, hoikka ilman lihaksia (=laihaläski), huono hapenottokyky (puuskutti kävellessämme tavallista kävelyvauhtia ilman että oli mikään flunssatoipilas). Kysyin ihan suoraan liikunnan harrastamisesta ja mies siihen "no joo mä oon aatellut ottaa koiran niin sen kanssa sitten lenkkejä", ja "tykkään kyl kesällä käydä pelaan minigolfia, on hyvä laji".
Hetken aikaa mietin, että mitäs helvattia on laittanut profiiliinsa puppua siitä, että "toivon sinullekin liikunnan olevan elämäntapa", kunnes tajusin että hoikkaa naista kaveri on etsimässä. Olisi pitänyt grillata kaveria siitä vielä tarkemmin, tyyliin että paljonko herralla nousee penkistä tai mikä on kyykkymaksimi. V-tti, että olin tuhlannut aikaa mokoman urpon kanssa treffeihin. Ymmärrän, että jollain voi olla preferenssi ulkoisesti hoikkiin ja siroihin naisiin ja se on ihan ok, mutta miksi tuhalta kaikkien aikaa puhumalla jostain liikunnan tärkeydestä jos ei sitä kerran tarkoita.
Kommentit (1320)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen sanoo olevansa urheilullinen joten odotan myös että hänellä on urheilullinen kroppa ellei hän itse sitä kerro.
Minun mielestä urheilullinen kroppa on hoikka ja hiukan lihaksikas sekä ylimääräistä rasvaa kropassa ei ole, mitat ovat luokkaa 165cm ja painoa 55kg-60kg koska naisurheilijoilla on tuollaisia mittoja.
Jos nainen on roteva(eli lihaksia reilusti ja luusto on jämäkkä) niin silloin mitat 165cm naiselle on noin 60kg-70kg mutta rotevia naisia on todella vähän koska luonnostaan naisella on erittäin harvoin roteva kroppa sekä lihaksia naisilla harvoin on niin paljon että ne nostavat painoa merkittävästi.
Urheilullisen ja hoikan eroavaisuus on se että urheilullisella rasvan on korvannu lihas.
Jos nainen sanoo että hänellä on urheilullinen kroppa ja paikalle tulee se 165cm ja +70kg nainen niin silloin koen että minua on huijattu.Urheilullinen tarkoittaa sanakirjamääritelmän mukaan urheilun alaan kuuluvaa tai urheilijahenkistä. Jos käytät omia tulkintojasi, se on omalla riskilläsi. T hoikka.
Olen tuo kenelle vastasit mutta urheilullinen ja urheilullinen kroppa tarkoittaa eri asioita.
Jos sanoo olevansa urheilullinen niin se ei tarkoita läheskään aina sitä että on myös urheilullinen kroppa.Urheilullinen kroppakin voi tarkoittaa erilaisia vartaloita.
Tässä Huffington Postilta kuvasarja eri ammattilaisurheilijanaisista ja vaadituista vartalotyypeistä kyseiseen lajiin: https://www.huffpost.com/entry/howard-schatz-photos-women-professional-…
No niin palstamiehet, moniko näistä on teidän mielestänne urheilullinen? Vai täyttääkö tästäkään joukosta edes yksi kriteerejä?
Mikä on urheilullista? Itse käyn juoksemassa että uimassa, mutta kuntoilumielessä ilman tavoitetta muuta kuin terveyden ylläpito tms. Reilut viisi tuntia viikossa liikun. Hyväksyttehän minut urheilulliseksi mieheksi?
Hyväksyn. Siis kunhan uit kunnolla, etkä mummouintia ;) Uimarimiehillä on ehkä parhaat kropat.
Kiitos, on tärkeää tulla hyväksytyksi täälläkin. En ui mummouintia enkä myöskään tarzania, vaan pää pinnan alla.
Vierailija kirjoitti:
Eli minä miehenä en saa enää tavoitella hyvää kumppania vaan minun täytyisi tyytyä huonoihin vaihtoehtoihin?
Ehkä ennemmin niin että sulla miehenä ei ole ymmärrystä siitä mikä on kumppanin ja pumpattavan barbaran ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Onhan se kohteliaampaa noin ilmaista kuin, että sanoa että läskit eivät kelpaa.
Miksei voi vain sanoa, että toivoo naisen olevan hoikka, jos kerran katsoo tarpeelliseksi ulkonäköön liittyviä toiveita ilmaista? Onhan ihmisillä siellä Tinderissä kuitenkin profiilissa ihmisillä kuvia, joista saanee sen verran osviittaa, että kannattaako treffeille asti vaivautua, vaikkei ulkonäköön liittyviä toiveita profiilissa esittäisikään.
Tuo urheilullisuuden korostaminen kuitenkin antaa ymmärtää, että myös se urheilullisuus olisi naisessa tärkeää ja että mies on itsekin urheilullinen, eli kyse on ulkonäön ohella elämäntavasta, jonka toivoo kumppanin jakavan kanssaan. Jos ja kun miehen oma urheilullisuus on koiran kanssa lenkkeily jos olisi koira ja naisen urheilullisuudeksi riittää se, että painoindeksi on alhainen, niin mitä järkeä on satuilla elämäntapaan liittyviä juttuja?
Siinä on se, että edes ne hoikat eivät vastaa sellaiselle, joka jo profiilissaan sanoo suoraan olevansa pinnallinen typerys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nämä on näitä, jotka haluavat timmin ja pienivyötäröisen naisen kanssaan sohvalle istumaan ja syömään herkkuja. Ei tule mieleen, että oikeasti hyväkuntoiset haluavat puolisosta myös treenikaverin, eikä ole mitään yhteistä jos toinen ei harrasta liikuntaa yhtään.
Surullista jos ei ole mahdollista saada normaalikokoista naista ilman että se on joku sporttihullu.
Miten niin ei ole mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen sanoo olevansa urheilullinen joten odotan myös että hänellä on urheilullinen kroppa ellei hän itse sitä kerro.
Minun mielestä urheilullinen kroppa on hoikka ja hiukan lihaksikas sekä ylimääräistä rasvaa kropassa ei ole, mitat ovat luokkaa 165cm ja painoa 55kg-60kg koska naisurheilijoilla on tuollaisia mittoja.
Jos nainen on roteva(eli lihaksia reilusti ja luusto on jämäkkä) niin silloin mitat 165cm naiselle on noin 60kg-70kg mutta rotevia naisia on todella vähän koska luonnostaan naisella on erittäin harvoin roteva kroppa sekä lihaksia naisilla harvoin on niin paljon että ne nostavat painoa merkittävästi.
Urheilullisen ja hoikan eroavaisuus on se että urheilullisella rasvan on korvannu lihas.
Jos nainen sanoo että hänellä on urheilullinen kroppa ja paikalle tulee se 165cm ja +70kg nainen niin silloin koen että minua on huijattu.Urheilullinen tarkoittaa sanakirjamääritelmän mukaan urheilun alaan kuuluvaa tai urheilijahenkistä. Jos käytät omia tulkintojasi, se on omalla riskilläsi. T hoikka.
Olen tuo kenelle vastasit mutta urheilullinen ja urheilullinen kroppa tarkoittaa eri asioita.
Jos sanoo olevansa urheilullinen niin se ei tarkoita läheskään aina sitä että on myös urheilullinen kroppa.Urheilullinen kroppakin voi tarkoittaa erilaisia vartaloita.
Tässä Huffington Postilta kuvasarja eri ammattilaisurheilijanaisista ja vaadituista vartalotyypeistä kyseiseen lajiin: https://www.huffpost.com/entry/howard-schatz-photos-women-professional-…
No niin palstamiehet, moniko näistä on teidän mielestänne urheilullinen? Vai täyttääkö tästäkään joukosta edes yksi kriteerejä?
Mikä on urheilullista? Itse käyn juoksemassa että uimassa, mutta kuntoilumielessä ilman tavoitetta muuta kuin terveyden ylläpito tms. Reilut viisi tuntia viikossa liikun. Hyväksyttehän minut urheilulliseksi mieheksi?
Mä sanoisin, että sä olet liikunnallinen. Mun mielestä urheilullisuus vaatii tavoitteellisuutta. Mutta mä en ole mikään ylin auktoriteetti tässä asiassa. Tuntuu, että ihmiset vaan haluaa kutsua itseään urheilulliseksi, koska se jotenkin kuulostaa paremmalta kuin liikunnallinen.
No palstan naisillehan kasvaa lihaksia ihan ku käy koiraa ulkoiluttamassa talon nurkalla.
Joku 90kg ja alta 170cm on tiukkaa lihaa vaan täällä...
Vaan millaisella treenillä ne rakentaa tuommoiset määrät lihaa,kun ei miehillekkään tuu tuota määrää kuntosalilla edes 10 vuodessa, (ilman apuja)`?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on poliittisesti korrekti tapa sanoa, että läskit eivät kiinnosta. Valita asiasta niille kehopositiivisille, jotka ovat tehneet asiasta sanomisesta tabun.
Niin, kaikkihan on aina lihavien naisten syytä.
Taitaa ongelma olla enempi hoikissa naisissa, jotka katsovat ilmoituksia ja ajattelevat, että tuo mies hakee oikeasti laihaa, tai että jos otan tuon niin en enää kelpaa jos vaikka lihon 10 kiloa.
Kyllähän suurin osa naisista haluaa sellaisen miehen, joka ei kyttää syömisiä ja vaadi ikuista hoikkuutta, jos tulee vaikka lapsia ja muuta. Antaa miehestä pinnallisen kuvan heti kättelyssä.
Normaalipainon sisällä on varaa lihoa vaikka sen 10-15 kiloa ja silti on normaalipainoinen. Mutta kun sitähän ei saa sanoa, että on kiinnostunut vain normaalipainoisista, niin tuollaisiin kiertoilmaisuihin se johtaa, jos haluaa välttää lihavien kanssa turhat treffit.
Entä jos nainen on tavatessa ne normaalipainoinen, mutta ei niin hoikka, että olisi varaa 10 kg lihoa ilman että se menee ylipainon puolelle? Jätätkö hänet jos hän esimerkiksi raskauden aikana lihoo reilu 10 kg?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nämä on näitä, jotka haluavat timmin ja pienivyötäröisen naisen kanssaan sohvalle istumaan ja syömään herkkuja. Ei tule mieleen, että oikeasti hyväkuntoiset haluavat puolisosta myös treenikaverin, eikä ole mitään yhteistä jos toinen ei harrasta liikuntaa yhtään.
Surullista jos ei ole mahdollista saada normaalikokoista naista ilman että se on joku sporttihullu.
Miten niin ei ole mahdollista?
Hän on jälleen yksi oman elämänsä objekti. Mies jolle asiat vain tapahtuvat ja jolla ei ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa siihen, miten hänen elämänsä sujuu. Ensin hän viettää nuoruusvuotensa yksin niiden kauniiden ja hoikkien naisten pyöriessä alfojen ringeissä, sitten joku pullea yh pakottaa hänet elättämään itsensä ja lapsensa ja rakentamaan omakotitalon, tekemään lumityöt ja vaihtamaan autonrenkaat. Jonka jälkeen se pullea yh päättää erota ihan ilman syytä.
Ja koko ajan tuo mies katselee itseään kuin olisi jossain elokuvassa, jonka juoneen ei itse voi vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on poliittisesti korrekti tapa sanoa, että läskit eivät kiinnosta. Valita asiasta niille kehopositiivisille, jotka ovat tehneet asiasta sanomisesta tabun.
Niin, kaikkihan on aina lihavien naisten syytä.
Taitaa ongelma olla enempi hoikissa naisissa, jotka katsovat ilmoituksia ja ajattelevat, että tuo mies hakee oikeasti laihaa, tai että jos otan tuon niin en enää kelpaa jos vaikka lihon 10 kiloa.
Kyllähän suurin osa naisista haluaa sellaisen miehen, joka ei kyttää syömisiä ja vaadi ikuista hoikkuutta, jos tulee vaikka lapsia ja muuta. Antaa miehestä pinnallisen kuvan heti kättelyssä.
Normaalipainon sisällä on varaa lihoa vaikka sen 10-15 kiloa ja silti on normaalipainoinen. Mutta kun sitähän ei saa sanoa, että on kiinnostunut vain normaalipainoisista, niin tuollaisiin kiertoilmaisuihin se johtaa, jos haluaa välttää lihavien kanssa turhat treffit.
Entä jos nainen on tavatessa ne normaalipainoinen, mutta ei niin hoikka, että olisi varaa 10 kg lihoa ilman että se menee ylipainon puolelle? Jätätkö hänet jos hän esimerkiksi raskauden aikana lihoo reilu 10 kg?
Niinpä. Tai mitä jos kumppanin rinnat tai naama alkaakin roikkua, tulee ryppyjä? Mitä jos kumppani sairastuu vakavasti tai vammautuu? Lähteekö nämä miehet litomaan silloin`
Vierailija kirjoitti:
Hän on jälleen yksi oman elämänsä objekti. Mies jolle asiat vain tapahtuvat ja jolla ei ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa siihen, miten hänen elämänsä sujuu. Ensin hän viettää nuoruusvuotensa yksin niiden kauniiden ja hoikkien naisten pyöriessä alfojen ringeissä, sitten joku pullea yh pakottaa hänet elättämään itsensä ja lapsensa ja rakentamaan omakotitalon, tekemään lumityöt ja vaihtamaan autonrenkaat. Jonka jälkeen se pullea yh päättää erota ihan ilman syytä.
Ja koko ajan tuo mies katselee itseään kuin olisi jossain elokuvassa, jonka juoneen ei itse voi vaikuttaa.
Itseään p.o. elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkun puristin mielestä et ole urheilullinen, koska et liiku tavoitteellisesti. Olisit liikunnallinen. Mun mielestä sä olet urheilullinen kuitenkin. Ja sun ulkomuoto ei liity asiaan mitenkään.
Tämän keskustelun hyvä puoli on, että naiset ymmärtävät taas hieman paremmin mitä miehet haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkun puristin mielestä et ole urheilullinen, koska et liiku tavoitteellisesti. Olisit liikunnallinen. Mun mielestä sä olet urheilullinen kuitenkin. Ja sun ulkomuoto ei liity asiaan mitenkään.
Mitä eroa sun mielestä on sitten liikunnallisuudella ja urheilullisuudella? Mä olen ilmeisesti puristi, kun ehdin jo sanoa, että mielestäni hän on liikunnallinen. :) Se liikunnallisuus on ihan yhtä hyvä juttu kuin urheilullisuus. Joskus jopa parempi, kun urheilulliset ihmiset saattavat olla liiankin intohimoisia tavoitteittensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Eli minä miehenä en saa enää tavoitella hyvää kumppania vaan minun täytyisi tyytyä huonoihin vaihtoehtoihin?
Kuka on kieltänyt sinulta hyvän kumppanin tavoittelun?
Ja jos joku sen kieltää, niin tarvitseeko sinun totella?
On kyllä todella hyvä, että löysin puolisoni aikana ennen Tinderiä, sillä olisin varmasti noiden koodisanojen kanssa hukassa. Minä nimittäin liikun joka päivä; kävelen 5-10km, käytän crosstraineria, mielen mukaan joogaan tai harrastan pilatesta ja kesällä käyn myös paljon uimassa. Mutta en ole hoikka, raskauskiloja tiputtelen rauhassa imetyksen loputtua.
Muistan kyllä treffailuajoista, että monelle miehelle tuli yllätyksenä, että kun puhun "mennään kävelylle", lähden oikeasti kunnon tennarit jalassa kävelemään hyvää vauhtia. Olenkin kävellyt useamman "liikunnallisen" miehen niin sanotusti suohon.
Varmasti muilla sanoilla voisi kuvailla rehellisesti itseään ja etsimäänsä kumppania, jos sanaa hoikka ei voi käyttää? Turha tuhlata kaikkien aikaa, jos toinen haluaa siron sohvaperunan ja toinen taas lenkkiseuraa maastoon.
Vierailija kirjoitti:
Tämän keskustelun hyvä puoli on, että naiset ymmärtävät taas hieman paremmin mitä miehet haluavat.
Siis tiedostaa, että miehet näkevät naisen vain fyysisenä objektina, jolloin naisen ainoat merkittävät ominaisuudet liittyvät esim. painoon?
Juu, kivahan se, että tätäkin ymmärrystä taas vahvistettiin. Ymmärtää pysyä poissa parisuhdemarkkinoilta jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja sanomattakin siis selvää, että en ole mikään pikkuinen hoikka kokoa xs tai edes s. Olen rintava, reitevä ja isopeppuinen 68kg/160cm, vaatekoko M tai L. Vyötärö erottuu, koska on treenatut hartiat ja selkä, samoin pyöreä peppu mutta hoikkaa tai siroa minusta ei saa tekemälläkään. Urheilullinen kyllä olen ja minusta on ihan kieroa, jos urheilullista/liikunnallista/sporttista joku urpo käyttää synonyymina hoikalle tai sirolle. Lisäksi liikunnalliselle ja hyväkuntoiselle ihmiselle, kuten minulle, voi myös ruoka maistua oikein hyvin eikä liikunnan motiivina olekaan mikään painonpudotus tai edes "kiinteytyminen".
ap
Aika hölmöä tuolta mieheltä, mutta usko pois, erittäin usein vastaavaa tapahtuu! Ihmisten sanat eivät läheskään aina vastaa todellisuutta, eivät odotuksetkaan monilla ole kovinkaan realistiset.
Olen itsekin liikunta- ja hyvinvointialalla terveysvalmentajana ja joogaopettajana. Olen pitkä (172 cm) ja hyvin hoikka (hieman alle 50kg). Harmittaa itseäkin monestikin, kun olen muka päätynyt treffeille "urheilullisen" miehen kanssa, joka ei tosiasiassa edes harrasta säännöllistä liikuntaa! Zesus, parhaimmillaan nämä yksilöt ovat pelanneet kesäisin golfia ja terveellinen illallinen on ollut yhtä kuin Wolt-tilaus kotiovelle ja lasi viiniä.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mieltä. Ensinnäkään sillä harvemmin on mitään väliä, mitä (random-)miehet haluavat. Tämä keskustelu kertoo vain mammapalstalla hengailevien miesten haluista, ehkä joidenkin tinderöivien miesten haluista, mutta ei todellakaan ole yleistettävissä miehiin sen laajemmin.
Toiseksi, eikö olennaisempaa ole miettiä, millaista miestä itse on hakemassa ja mitä juuri se(llainen) mies haluaa?
Esimerkiksi oman mieheni haluista tämä ketju ei kertonut yhtään mitään. Hän halusi naisen, joka tottakai on hänen silmissään seksikäs, mutta hän on myös ihan itse sen sanonut, että hänelle oli tärkeää löytää ihminen, joka jakaa samat kiinnostuksen tai jopa intohimon kohteet (kulttuuri, erityisesti kirjallisuus, matkailu ja pari muuta).
Jos mies haluaa isotissisen blondin, jolla on 50 cm uuma ja joka nielee, niin sillähän on merkitystä vain naiselle, joka haluaa olla nielevä blondi. Ja silloin nainen varmaan tekee itsestään sellaisen. Me muut mietimme ensisijaisesti, millaista elämänkumppania itse haluamme ja etsimme sellaisen. Ei sillä miehellä ole toiveita, joita emme täytä.
Vierailija kirjoitti:
Kai te naiset nyt tajuatte, että mies ei voi laittaa profiiliin tekstiä, että toivoo kumppanin olevan hoikka. Noi profiilit ilmoitetaan heti ylläpidolle ja profiilit poistetaan tai laitetaan jäähylle. Siksi käytetään koodikieltä.
Minusta olisi hyvä, että ihmiset voisivat suoraan kertoa, mitä oikeasti haluaa. Mutta nykymeno on tätä, että kaikki loukkaantuu aina jostain.
Ja ihan sama juttu on myös, että osa miehistä raportoi naisten profiileja, joissa toivotaan pitkää miestä. Joukkovoima on vain pienemmän kokoinen.
Ok. Mutta siis ei kai miehen kuitenkaan tarvitse valehdella ummet ja lammet omasta hyvin urheilullisesta elämäntavastaan, jos hänen elämäntapansa ei sellainen ole? Ja poistetaanko sieltä kaikki sellaisetkin profiilit, joissa toivotaan esimerkiksi "itsestään huolta pitävää" tai "liikunnallista" tai "terveellisiä elämäntapoja arvostavaa" naista? Ja edelleen, onhan ihmisillä kuvat profiileissaan, joista varmaan voi jotain päätellä?
Miksei voi vain sanoa, että toivoo naisen olevan hoikka, jos kerran katsoo tarpeelliseksi ulkonäköön liittyviä toiveita ilmaista? Onhan ihmisillä siellä Tinderissä kuitenkin profiilissa ihmisillä kuvia, joista saanee sen verran osviittaa, että kannattaako treffeille asti vaivautua, vaikkei ulkonäköön liittyviä toiveita profiilissa esittäisikään.
Tuo urheilullisuuden korostaminen kuitenkin antaa ymmärtää, että myös se urheilullisuus olisi naisessa tärkeää ja että mies on itsekin urheilullinen, eli kyse on ulkonäön ohella elämäntavasta, jonka toivoo kumppanin jakavan kanssaan. Jos ja kun miehen oma urheilullisuus on koiran kanssa lenkkeily jos olisi koira ja naisen urheilullisuudeksi riittää se, että painoindeksi on alhainen, niin mitä järkeä on satuilla elämäntapaan liittyviä juttuja?