Kävin treffeillä miehen kanssa, joka etsi "urheilullista" naista - miksi ei voinut sanoa suoraan, että etsi laihaa!?
Viikonloppuna ekat (ja vikat) Tinder treffit miehen kanssa, jonka profiilissa luki suurinpiirtein näin. "Liikunta, urheilu, ja terveelliset elintavat ovat minulle tärkeitä ja toivon että sinullekin sporttisuus on elämäntapa". Matchasin ja sovin treffit tuon miehen kanssa, en liikuntajutun takia vaan ihan yleisen profiilin järkevyyden vuoksi. Todettakoon kuitenkin, että liikunta on minulle elämäntapa. Treenaan tavoitteellisesti salilla 3-4 kertaa viikossa, sen lisäksi yksi toiminnanllinen HIIT-tyyppinen treeni kerran viikossa, lepopäivinä pitkiä rauhallisia kävelylenkkejä ja kehonhuoltoa, joogaa, pilatesta. Lisäksi teen osa-aikaisesti oman työn ohella pt hommia isossa kuntokeskuksessa (olen lisensoitu pt). Teen myös sijaisuuksia ryhmäliikunnanohjaajana ja keikkatyönä erilaisia muitakin ryhmäliikuntojen vetämisiä, kuten yritysten tyhy-päivien liikuntaosioita jne.
Treffeillä kävi ilmi, ettei mies ollut mitään liikunnallista naista etsimässä vaan yksinkertaisesti HOIKKAA! Liikuntaa hän ei itse harrasta, näen sen puoliammattilaisena jo päältä päin. Huono ryhti, huono keskivartalon hallinta, hoikka ilman lihaksia (=laihaläski), huono hapenottokyky (puuskutti kävellessämme tavallista kävelyvauhtia ilman että oli mikään flunssatoipilas). Kysyin ihan suoraan liikunnan harrastamisesta ja mies siihen "no joo mä oon aatellut ottaa koiran niin sen kanssa sitten lenkkejä", ja "tykkään kyl kesällä käydä pelaan minigolfia, on hyvä laji".
Hetken aikaa mietin, että mitäs helvattia on laittanut profiiliinsa puppua siitä, että "toivon sinullekin liikunnan olevan elämäntapa", kunnes tajusin että hoikkaa naista kaveri on etsimässä. Olisi pitänyt grillata kaveria siitä vielä tarkemmin, tyyliin että paljonko herralla nousee penkistä tai mikä on kyykkymaksimi. V-tti, että olin tuhlannut aikaa mokoman urpon kanssa treffeihin. Ymmärrän, että jollain voi olla preferenssi ulkoisesti hoikkiin ja siroihin naisiin ja se on ihan ok, mutta miksi tuhalta kaikkien aikaa puhumalla jostain liikunnan tärkeydestä jos ei sitä kerran tarkoita.
Kommentit (1320)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä se pinnallinen mies pinnallisen naisen löytää, kun vaan treenaa itsensäkin kovaan kuntoon ensin. Pitää itsekin olla näyttävä jos vaatii näyttävää. Niillä laihoilla pinnallisilla naisilla kun on ottajia vaikka kuinka.
Aivan kuin eräässä hupikuvassa, jossa tästä tasojutusta vitsailtiinkin että miehen pitää nostella punttia salilla selkä vääränä ja treenata itsensä tikkiin, kun taas naisella riittää se ettei syö kuin hippo.
Ei, vaan naisen pitää sekä punnita parsakaalit ja laskea riisinjyvät että nostaa rautaa kuin mielipuoli jotta kelpaa palstan miehille.
Tässä vierekkäin laiha ja treenamaton ja treenattu nainen:
Hieno huumorikuva siinäkin. Kyllä monella treenamattomalla normaalipainoisella naisellakin on hyvä takapuoli.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ns. laiha läski ja ihan rapakunnossa, silti miehet ihastelleet miten on niin timmi olemus ja "hyvässä kunnossa"😂
Todennäköisesti olet kuitenkin hyvänmuotoinen nainen kaikesta huolimatta, eikä se päälle päin näy vaikka hengästyisitkin heti rappusissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tindermiehen sporttisuuskäsitykset ovat tasoa Ensitreffit alttarilla -Matti. Kuvitellaan olevamme jotenkin urheilullisia ja aktiivisia, kun istutaan vähän golfkärryssä ja kenties on teininä jotain joukkueurheilua vähän harrasteltu.
Ja eikös Enskari-Mattikin yrttänyt laittaa siippansa näyttämään jotenkin passiiviselta, että sai siinä itse paistatella muka aktiivisempana. Antoi ymmärtää, että hän on niin reipas ja vaimo tylsä kotihiiri. Vaikka vaimolla oli mm. säännöllisiä jumppatunteja ja intohimona puutarhanlaittaminen, ei mikään sohvaperuna todellakaan.
Työpaikalla mulla on myös yksi tällainen 5-kymppinen ukko työkaverina. Kovasti lounastunnilla on niin pätemässä aina omista salijutuistaan, selittää milloin on menossa perusvoimatreeni, milloin volyymiä, milloin mitäkin. Aina sama paasaus siitä, miten on koittanut emäntääkin saada salille, mutta ei siltä kuulemma p-rse liikku kuin leveyssuunnassa. *tähän tulisi facepalm-hymiö* Hauska juttu on, että tuo samainen jamppa käy kanssani samalla salilla ja siellä näen, miten hänen treeninsä on istua nököttämistä ukkoporukassa laitteissa ja juoruamista. Ei siinä mitään, saa salilla käydä sosiaalisessa mielessä ja kiva että hänellä on kavereita, mutta hitto se öyhötys omasta treenistä, liikunnallisuudesta ja aktiivisuudesta on ihan täyttä puppua.
Treeneistä viis, mutta herrasmies ei koskaan puhu vaimostaan ulkopuolisille muuta kuin neutraaliin tai positiiviseen sävyyn, aivan kuten hieno nainen ei koskaan arvostele miestään ulkopuolisten kuullen. Puolisolle tulee olla lojaali.
(Tämä ei tietenkään koske sitä, jos jonkin kriisin sattuessa purkaa tilannetta jonkun yksittäisen, luotettavan ystävän kanssa. Koskee molempia sukupuolia.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä se pinnallinen mies pinnallisen naisen löytää, kun vaan treenaa itsensäkin kovaan kuntoon ensin. Pitää itsekin olla näyttävä jos vaatii näyttävää. Niillä laihoilla pinnallisilla naisilla kun on ottajia vaikka kuinka.
Aivan kuin eräässä hupikuvassa, jossa tästä tasojutusta vitsailtiinkin että miehen pitää nostella punttia salilla selkä vääränä ja treenata itsensä tikkiin, kun taas naisella riittää se ettei syö kuin hippo.
Ei, vaan naisen pitää sekä punnita parsakaalit ja laskea riisinjyvät että nostaa rautaa kuin mielipuoli jotta kelpaa palstan miehille.
Hieno huumorikuva siinäkin. Kyllä monella treenamattomalla normaalipainoisella naisellakin on hyvä takapuoli.
Suurimmalla osalla ei kuitenkaan sellaisia huippugeenejä ole.
Vierailija kirjoitti:
Täytysi melkein jonain tylsänä päivänä laittaa profiili (ilman vartalokuvaa), jossa kertoisi olevansa urheilullinen. Jos ja kun tulisi viestiä, niin kertoisi haaveissa olevan seuraavaksi moukarinheiton kokeilu. Jos keskusteluseura katoaisi, niin laittaisi vartalokuvan (treenaan balettia ja pyöräilen). Jos sitten keskusteluseura ilmestyisi uudestaan kuvioihin, niin kertoisi olevansa hoikka siksi, että olen vegaani. Ja taas keskustelu tyrehtyisi. Kelpaisi, mutta ei kelpaisi. Ehkä pientä huvittelua ulkonäkökeskeisten kustannuksella.
Voit myös paljastaa, että sulla on tatuointi (kamalaaaaaa), tai että olet vihervassari (eeeeeeeeii), tai sulla on lemmikki (!!!!!!!!!!!!!!) tai tykkäät matkustelusta. Lopuksi, että olet yh, se viimeistelee kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen sanoo olevansa urheilullinen joten odotan myös että hänellä on urheilullinen kroppa ellei hän itse sitä kerro.
Minun mielestä urheilullinen kroppa on hoikka ja hiukan lihaksikas sekä ylimääräistä rasvaa kropassa ei ole, mitat ovat luokkaa 165cm ja painoa 55kg-60kg koska naisurheilijoilla on tuollaisia mittoja.
Jos nainen on roteva(eli lihaksia reilusti ja luusto on jämäkkä) niin silloin mitat 165cm naiselle on noin 60kg-70kg mutta rotevia naisia on todella vähän koska luonnostaan naisella on erittäin harvoin roteva kroppa sekä lihaksia naisilla harvoin on niin paljon että ne nostavat painoa merkittävästi.
Urheilullisen ja hoikan eroavaisuus on se että urheilullisella rasvan on korvannu lihas.
Jos nainen sanoo että hänellä on urheilullinen kroppa ja paikalle tulee se 165cm ja +70kg nainen niin silloin koen että minua on huijattu.Urheilullinen tarkoittaa sanakirjamääritelmän mukaan urheilun alaan kuuluvaa tai urheilijahenkistä. Jos käytät omia tulkintojasi, se on omalla riskilläsi. T hoikka.
Olen tuo kenelle vastasit mutta urheilullinen ja urheilullinen kroppa tarkoittaa eri asioita.
Jos sanoo olevansa urheilullinen niin se ei tarkoita läheskään aina sitä että on myös urheilullinen kroppa.Urheilullinen kroppakin voi tarkoittaa erilaisia vartaloita.
Tässä Huffington Postilta kuvasarja eri ammattilaisurheilijanaisista ja vaadituista vartalotyypeistä kyseiseen lajiin: https://www.huffpost.com/entry/howard-schatz-photos-women-professional-…
No niin palstamiehet, moniko näistä on teidän mielestänne urheilullinen? Vai täyttääkö tästäkään joukosta edes yksi kriteerejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuo kuva on siitä eittämätön todiste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä sanoisi että suurimmalla osalla on tuollainen takapuoli kuin kuvan vasemmanpuoleisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä sanoisi että suurimmalla osalla on tuollainen takapuoli kuin kuvan vasemmanpuoleisella.
Ja toisaalta moni ei saa kovalla treenilläkään samanlaista takapuolta mikä on oikealla. Esimerkiksi pakaran sivuihin tulee "kolot" tai takapuoli on neliömäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei varmaan, mutta aika harvassa ovat sellaiset joiden takapuoli on luonnostaan samaa luokkaa kuin oikeanpuoleisella. Vai oletko eri mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä urheilullinen tarkoittaa hoikkaa. Sinne on muodostunut ihan oma sanastonsa.
Oikeasti, surkeaa, koska itse ainakin hakisin sporttista, sitä sataako ei ole sitten enää ole assa? Tai jos selitä että tykkäisiliikunnasta, niin sekö on koodikieltä laihalle? Miehet taas asialla …
Minä olen skipannut kaikki urheilullista naista etsivät miehet, koska olen luullut sen tarkoittavan oikeasti naista, joka käy aktiivisesti kuntosalilla, juoksee, hiihtää, ehkä harrastaa jotain joukkuelajiakin. ..ilmeisesti turhaan olen tehnyt niin!!! Minä nimittäin olen hoikka ja siro, mutta en pidä itseäni mitenkään urheilullisena koska en tee muuta kuin pitkiä kävelylenkkejä.
Ärsyttävää tuommoinen koodikieli. Eli kun mies hakee urheilullista naista, minä laiheliinina kelpaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t
Vierailija kirjoitti:
Niin ja sanomattakin siis selvää, että en ole mikään pikkuinen hoikka kokoa xs tai edes s. Olen rintava, reitevä ja isopeppuinen 68kg/160cm, vaatekoko M tai L. Vyötärö erottuu, koska on treenatut hartiat ja selkä, samoin pyöreä peppu mutta hoikkaa tai siroa minusta ei saa tekemälläkään. Urheilullinen kyllä olen ja minusta on ihan kieroa, jos urheilullista/liikunnallista/sporttista joku urpo käyttää synonyymina hoikalle tai sirolle. Lisäksi liikunnalliselle ja hyväkuntoiselle ihmiselle, kuten minulle, voi myös ruoka maistua oikein hyvin eikä liikunnan motiivina olekaan mikään painonpudotus tai edes "kiinteytyminen".
ap
En voi alkuunkaan käsittää, miten sun tuki- ja liikuntaelimistö kestää tuollaisen treenimäärän. Olen ammatiltani tanssija ja koreografi, ja mun keho tuntuu olevan toisinaan tosi lujilla, vaikka pituuden ja painon suhde on 170cm/48kg.
No kuule einstein, sun keho on lujilla siksi, että olet vakavasti alipainoinen. En ole AP, mutta mun lievästi ylipainoinen keho kestää suuret treenimäärät oikein hyvin.
Kuulehan tyhmeliini, mun keho on lujilla ihan siksi, että olen ammattitanssija. Esimerkiksi mun nilkkoihin, varpaisiin ja jalkaterän luihin kohdistuva rasitus ei vähenisi tipan tippaa, vaikka keräisin kymmenen kiloa ylimääräistä rasvaa mun vartaloon. Kaikki mun kollegat ovat myös suunnilleen samanpainoisia. Mulla on mm. oma PT sekä fysioterapeutti, jotka huolehtivat mun lihaskunnosta. Mun työ on fyysisesti niin kuluttavaa, etten sitä jaksaisi, elleivät kaikki osa-alueet olisi kunnossa.
Kannattaisi varmaan mennä jollekin ravitsemusterapeutille ihan ensimmäisenä. Ja mittauttaa D-vitamiinitaso. Nivelet ja jänteet tarvitsee mm rasvoja ja proteiinia uusiutuakseen.
Tämmöistä faktaa löytyi netistä balettitanssijoiden painoihin liittyen:
A girl who is 174 cm (5'7”) must weigh 49.8 kilograms (109.79 lbs). There is a tolerance of +/- 1 kilogram. Any girl who weighs over 50 kilograms (110 lbs) is not permitted to participate in Pas de Deux class but is required to attend as an observer. The requirements for boys appear just below those for the girls.
Tuo "pas de deux" tarkoittaa siis paritanssia ja ymmärrän hyvin, (vaikka en hyväksykkään!) että kun baletissa se mies pyörittelee, nostelee ja heittelee sitä naista, niin voi miehen selkä olla kovilla, jos se daami on paljon tuota painavampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t
Vierailija kirjoitti:
Niin ja sanomattakin siis selvää, että en ole mikään pikkuinen hoikka kokoa xs tai edes s. Olen rintava, reitevä ja isopeppuinen 68kg/160cm, vaatekoko M tai L. Vyötärö erottuu, koska on treenatut hartiat ja selkä, samoin pyöreä peppu mutta hoikkaa tai siroa minusta ei saa tekemälläkään. Urheilullinen kyllä olen ja minusta on ihan kieroa, jos urheilullista/liikunnallista/sporttista joku urpo käyttää synonyymina hoikalle tai sirolle. Lisäksi liikunnalliselle ja hyväkuntoiselle ihmiselle, kuten minulle, voi myös ruoka maistua oikein hyvin eikä liikunnan motiivina olekaan mikään painonpudotus tai edes "kiinteytyminen".
ap
En voi alkuunkaan käsittää, miten sun tuki- ja liikuntaelimistö kestää tuollaisen treenimäärän. Olen ammatiltani tanssija ja koreografi, ja mun keho tuntuu olevan toisinaan tosi lujilla, vaikka pituuden ja painon suhde on 170cm/48kg.
No kuule einstein, sun keho on lujilla siksi, että olet vakavasti alipainoinen. En ole AP, mutta mun lievästi ylipainoinen keho kestää suuret treenimäärät oikein hyvin.
Kuulehan tyhmeliini, mun keho on lujilla ihan siksi, että olen ammattitanssija. Esimerkiksi mun nilkkoihin, varpaisiin ja jalkaterän luihin kohdistuva rasitus ei vähenisi tipan tippaa, vaikka keräisin kymmenen kiloa ylimääräistä rasvaa mun vartaloon. Kaikki mun kollegat ovat myös suunnilleen samanpainoisia. Mulla on mm. oma PT sekä fysioterapeutti, jotka huolehtivat mun lihaskunnosta. Mun työ on fyysisesti niin kuluttavaa, etten sitä jaksaisi, elleivät kaikki osa-alueet olisi kunnossa.
Kannattaisi varmaan mennä jollekin ravitsemusterapeutille ihan ensimmäisenä. Ja mittauttaa D-vitamiinitaso. Nivelet ja jänteet tarvitsee mm rasvoja ja proteiinia uusiutuakseen.
A girl who is 174 cm (5'7”) must weigh 49.8 kilograms (109.79 lbs). There is a tolerance of +/- 1 kilogram. Any girl who weighs over 50 kilograms (110 lbs) is not permitted to participate in Pas de Deux class but is required to attend as an observer. The requirements for boys appear just below those for the girls.
Tuo "pas de deux" tarkoittaa siis paritanssia ja ymmärrän hyvin, (vaikka en hyväksykkään!) että kun baletissa se mies pyörittelee, nostelee ja heittelee sitä naista, niin voi miehen selkä olla kovilla, jos se daami on paljon tuota painavampi.
Mutta balettitanssijanaiset ovatkin järjestään laihaläskejä. Esim. toi joka kertoi painokseen 48 kiloa 170 cm pituudella. Lihasta tulee tuon pituiseen naiseen vasta 75-85 kg painolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t
Vierailija kirjoitti:
ap
Mutta balettitanssijanaiset ovatkin järjestään laihaläskejä. Esim. toi joka kertoi painokseen 48 kiloa 170 cm pituudella. Lihasta tulee tuon pituiseen naiseen vasta 75-85 kg painolla.
Tämä. Olen hitusen lyhyempi (167 cm), mutta voin kehua olevani salitreenin jäljiltä ko. henkilöä taatusti timmimmässä kunnossa 88 kilon painollani. Kropan muoto on mallia tiimalasi.
Kai te naiset nyt tajuatte, että mies ei voi laittaa profiiliin tekstiä, että toivoo kumppanin olevan hoikka. Noi profiilit ilmoitetaan heti ylläpidolle ja profiilit poistetaan tai laitetaan jäähylle. Siksi käytetään koodikieltä.
Minusta olisi hyvä, että ihmiset voisivat suoraan kertoa, mitä oikeasti haluaa. Mutta nykymeno on tätä, että kaikki loukkaantuu aina jostain.
Ja ihan sama juttu on myös, että osa miehistä raportoi naisten profiileja, joissa toivotaan pitkää miestä. Joukkovoima on vain pienemmän kokoinen.
Vierailija kirjoitti:
Kai te naiset nyt tajuatte, että mies ei voi laittaa profiiliin tekstiä, että toivoo kumppanin olevan hoikka. Noi profiilit ilmoitetaan heti ylläpidolle ja profiilit poistetaan tai laitetaan jäähylle. Siksi käytetään koodikieltä.
Minusta olisi hyvä, että ihmiset voisivat suoraan kertoa, mitä oikeasti haluaa. Mutta nykymeno on tätä, että kaikki loukkaantuu aina jostain.
Ja ihan sama juttu on myös, että osa miehistä raportoi naisten profiileja, joissa toivotaan pitkää miestä. Joukkovoima on vain pienemmän kokoinen.
Ei tinderissä poisteta tuollaisen perusteella profiilia, kyllä siellä on vaikka minkälaisia profiileja esillä ja joissain hyvinkin pitkät vaatimuslistat.
Vierailija kirjoitti:
Tää ei pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t
Vierailija kirjoitti:
ap
Tämä. Olen hitusen lyhyempi (167 cm), mutta voin kehua olevani salitreenin jäljiltä ko. henkilöä taatusti timmimmässä kunnossa 88 kilon painollani. Kropan muoto on mallia tiimalasi.
Eli enemmän lihasta ku Van dammella bodarina?
Aikamoinen treenaaja olet.
Itse olen ns. laiha läski ja ihan rapakunnossa, silti miehet ihastelleet miten on niin timmi olemus ja "hyvässä kunnossa"😂