Kävin treffeillä miehen kanssa, joka etsi "urheilullista" naista - miksi ei voinut sanoa suoraan, että etsi laihaa!?
Viikonloppuna ekat (ja vikat) Tinder treffit miehen kanssa, jonka profiilissa luki suurinpiirtein näin. "Liikunta, urheilu, ja terveelliset elintavat ovat minulle tärkeitä ja toivon että sinullekin sporttisuus on elämäntapa". Matchasin ja sovin treffit tuon miehen kanssa, en liikuntajutun takia vaan ihan yleisen profiilin järkevyyden vuoksi. Todettakoon kuitenkin, että liikunta on minulle elämäntapa. Treenaan tavoitteellisesti salilla 3-4 kertaa viikossa, sen lisäksi yksi toiminnanllinen HIIT-tyyppinen treeni kerran viikossa, lepopäivinä pitkiä rauhallisia kävelylenkkejä ja kehonhuoltoa, joogaa, pilatesta. Lisäksi teen osa-aikaisesti oman työn ohella pt hommia isossa kuntokeskuksessa (olen lisensoitu pt). Teen myös sijaisuuksia ryhmäliikunnanohjaajana ja keikkatyönä erilaisia muitakin ryhmäliikuntojen vetämisiä, kuten yritysten tyhy-päivien liikuntaosioita jne.
Treffeillä kävi ilmi, ettei mies ollut mitään liikunnallista naista etsimässä vaan yksinkertaisesti HOIKKAA! Liikuntaa hän ei itse harrasta, näen sen puoliammattilaisena jo päältä päin. Huono ryhti, huono keskivartalon hallinta, hoikka ilman lihaksia (=laihaläski), huono hapenottokyky (puuskutti kävellessämme tavallista kävelyvauhtia ilman että oli mikään flunssatoipilas). Kysyin ihan suoraan liikunnan harrastamisesta ja mies siihen "no joo mä oon aatellut ottaa koiran niin sen kanssa sitten lenkkejä", ja "tykkään kyl kesällä käydä pelaan minigolfia, on hyvä laji".
Hetken aikaa mietin, että mitäs helvattia on laittanut profiiliinsa puppua siitä, että "toivon sinullekin liikunnan olevan elämäntapa", kunnes tajusin että hoikkaa naista kaveri on etsimässä. Olisi pitänyt grillata kaveria siitä vielä tarkemmin, tyyliin että paljonko herralla nousee penkistä tai mikä on kyykkymaksimi. V-tti, että olin tuhlannut aikaa mokoman urpon kanssa treffeihin. Ymmärrän, että jollain voi olla preferenssi ulkoisesti hoikkiin ja siroihin naisiin ja se on ihan ok, mutta miksi tuhalta kaikkien aikaa puhumalla jostain liikunnan tärkeydestä jos ei sitä kerran tarkoita.
Kommentit (1320)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän keskustelun hyvä puoli on, että naiset ymmärtävät taas hieman paremmin mitä miehet haluavat.
Siis tiedostaa, että miehet näkevät naisen vain fyysisenä objektina, jolloin naisen ainoat merkittävät ominaisuudet liittyvät esim. painoon?
Juu, kivahan se, että tätäkin ymmärrystä taas vahvistettiin. Ymmärtää pysyä poissa parisuhdemarkkinoilta jatkossakin.
Ymmärsit oikein.
Todellisuudessa kaikki puheet ”esineellistämisestä” unohtuvat, kun nainen saa unelmien miehen, joka himoitsee kyltymättömästi häntä. Itsensä todella halutuksi tunteminen on huumaavaa ja saa hormonit hyrräämään.
Ylipäätään puheet esineellistämisestä on suurimmaksi täyttä hömppää, eikä kukaan nainen koe sitä ikävänä asiana, jos heitä himoitsee kuin lihapalaa joku mies, josta he itse tykkäävät. Sama miehillä, ei kukaan heteromies ulise esineellistämisestä, jos nainen himoitsee häntä kuin lihapalaa.
Jos suhteessa ei ole mitään muuta kuin seksi, niin ei siinä ole varmaan aineksia avioliittoon, jos sitä hakee, mutta toisen pitäminen seksuaalisena objektina ei ole sinänsä mitenkään huono asia, vaan sytyttävä asia. Jos toista ei pidä seksuaalisena objektina, niin suhteessa ei ole intohimoa.
Intohimoiset ihmiset haluavat suhteessa myös intohimoa, ei pelkkää ”elämän jakamista” ym. kliseitä ja siinä välissä vähän seksiä ja halailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Onhan se kohteliaampaa noin ilmaista kuin, että sanoa että läskit eivät kelpaa.
Miksei voi vain sanoa, että toivoo naisen olevan hoikka, jos kerran katsoo tarpeelliseksi ulkonäköön liittyviä toiveita ilmaista? Onhan ihmisillä siellä Tinderissä kuitenkin profiilissa ihmisillä kuvia, joista saanee sen verran osviittaa, että kannattaako treffeille asti vaivautua, vaikkei ulkonäköön liittyviä toiveita profiilissa esittäisikään.
Tuo urheilullisuuden korostaminen kuitenkin antaa ymmärtää, että myös se urheilullisuus olisi naisessa tärkeää ja että mies on itsekin urheilullinen, eli kyse on ulkonäön ohella elämäntavasta, jonka toivoo kumppanin jakavan kanssaan. Jos ja kun miehen oma urheilullisuus on koiran kanssa lenkkeily jos olisi koira ja naisen urheilullisuudeksi riittää se, että painoindeksi on alhainen, niin mitä järkeä on satuilla elämäntapaan liittyviä juttuja?
Siinä on se, että edes ne hoikat eivät vastaa sellaiselle, joka jo profiilissaan sanoo suoraan olevansa pinnallinen typerys.
Okei. Eli eikö silloin kannattaisi sitten keskittyä niihin naisten profiileihin, erityisesti toki kuviin, jos se hoikkuus on kaikkein tärkein asia, mutta myös tietysti siihen, mitä nainen itsestään profiilissaan kertoo?
Ja siis jos sinulle tärkeintä on se, että nainen on hoikka, niin miksi sinä haluaisit hoikan naisen, joka ei tunne tarvetta pitää itseään hoikkana loppuelämäänsä? Eikö silti olisi parempi kertoa suoraan että olet "pinnallinen typerys", niin ehkä sinulle vastaisi sitten kaltaisesi naiset? Kyllä maailmassa on myös hyvin ulkonäkökeskeisiä naisiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli minä miehenä en saa enää tavoitella hyvää kumppania vaan minun täytyisi tyytyä huonoihin vaihtoehtoihin?
Ei, et saa. Maapallon naisten kollektiivi voi päättää, mitä teet omalle elämällesi, sinä oman elämäsi objekti. Asiat vain tapahtuvat sinulle, olet hiiri etkä mies.
Miten joku voi olla noin.... en löydä edes sanaa. Selkärangaton? Ameeba? Hyväksynnänhakuinen? Miten pärjäät työelämässä, uhriudutko sielläkin?
Ihan vinkiksi: Älä koskaan enää nolaa itseäsi aloittamalla anonyymilla keskustelupalstalla nyyhkykommenttia sanoilla "Eli minä (miehenä) en saa...". Ihan uskomattoman lapsellista.
No anteeksi 🥺 Olen vain kiltti luonteeltani ja kannatan tasa-arvoa 🥺
Saanko minä miehenä anteeksi sinulta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän keskustelun hyvä puoli on, että naiset ymmärtävät taas hieman paremmin mitä miehet haluavat.
Siis tiedostaa, että miehet näkevät naisen vain fyysisenä objektina, jolloin naisen ainoat merkittävät ominaisuudet liittyvät esim. painoon?
Juu, kivahan se, että tätäkin ymmärrystä taas vahvistettiin. Ymmärtää pysyä poissa parisuhdemarkkinoilta jatkossakin.
Ymmärsit oikein.
Todellisuudessa kaikki puheet ”esineellistämisestä” unohtuvat, kun nainen saa unelmien miehen, joka himoitsee kyltymättömästi häntä. Itsensä todella halutuksi tunteminen on huumaavaa ja saa hormonit hyrräämään.
Ylipäätään puheet esineellistämisestä on suurimmaksi täyttä hömppää, eikä kukaan nainen koe sitä ikävänä asiana, jos heitä himoitsee kuin lihapalaa joku mies, josta he itse tykkäävät. Sama miehillä, ei kukaan heteromies ulise esineellistämisestä, jos nainen himoitsee häntä kuin lihapalaa.
Jos suhteessa ei ole mitään muuta kuin seksi, niin ei siinä ole varmaan aineksia avioliittoon, jos sitä hakee, mutta toisen pitäminen seksuaalisena objektina ei ole sinänsä mitenkään huono asia, vaan sytyttävä asia. Jos toista ei pidä seksuaalisena objektina, niin suhteessa ei ole intohimoa.
Intohimoiset ihmiset haluavat suhteessa myös intohimoa, ei pelkkää ”elämän jakamista” ym. kliseitä ja siinä välissä vähän seksiä ja halailua.
Olen kyllä todellakin tuntenut erittäin voimakastakin seksuaalista himoa ja se on kyllä molemminpuolista ollut. Mutta se ei synny pelkästään toisen painon perusteella. Vaatii myös jonkin asteista kohtaamista henkisellä tasolla. Eli seksuaalinen himo voi itseasiassa olla hyvinkin paljon henkistä vetoa ja itse asiassa toisen ylimääräiset kilot siinä voi jäädä kokonaan huomaamatta (siis edellyttäen, ettei nyt mikään todella läski ole, vaan vaikkapa miehellä dadbod, naisella vastaava taso).
Ja sitä himoa ei koskaan pääse syntymään, jos mies aloittaa suhteen luettelemalla jotain painokriteereitä tms. Naisena mulle on todella tärkeää, että mulla on hyvä itsetunto miehen edessä, että voin kiihottua. Jos mies aloittaa jollain, "et sitten kelpaa mulle, ellei sun painosi ole x", niin koko jutun voi unohtaa, vaikka painoni olisikin alle annetun rajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsit oikein.
Olen kyllä todellakin tuntenut erittäin voimakastakin seksuaalista himoa ja se on kyllä molemminpuolista ollut. Mutta se ei synny pelkästään toisen painon perusteella. Vaatii myös jonkin asteista kohtaamista henkisellä tasolla. Eli seksuaalinen himo voi itseasiassa olla hyvinkin paljon henkistä vetoa ja itse asiassa toisen ylimääräiset kilot siinä voi jäädä kokonaan huomaamatta (siis edellyttäen, ettei nyt mikään todella läski ole, vaan vaikkapa miehellä dadbod, naisella vastaava taso).
Ja sitä himoa ei koskaan pääse syntymään, jos mies aloittaa suhteen luettelemalla jotain painokriteereitä tms. Naisena mulle on todella tärkeää, että mulla on hyvä itsetunto miehen edessä, että voin kiihottua. Jos mies aloittaa jollain, "et sitten kelpaa mulle, ellei sun painosi ole x", niin koko jutun voi unohtaa, vaikka painoni olisikin alle annetun rajan.
Jatkan vielä, että olen itse oikeasti aika läskikammoinenkin jopa, mitä itseeni tulee, ja kyllä negatiivisessa mielessä miehenkin uimarenkaan huomaan (tynnyreitä en katselisi), mutta on se nyt ihan todella typerää sanoa, että tietty paino on ainoa tarvittava tekijä seksuaaliseen himoon. Puhumattakaan parisuhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsit oikein.
Mutta eihän sen intohimon tarvitse olla ulkonäöstä riippuvaista. Ei se, että oma puoliso ei enää 20 aviovuoden jälkeen ole se "sadun prinssi, johon tulisesti rakastun", tarkoita sitä, että seksuaalisen halu ja intohimo olisivat suhteessa kuolleet.
Voihan sumo-painija olla urheilullinen.
Vierailija kirjoitti:
Näin se menee deittipalstojen koodikieli.
Haetaan urheilullista = hoikkaa naista, joka pitää huolta itsestään = on kaunis. Toiveissa on myös nainen, joka on naisellinen = tyhmempi kuin mies ja iloinen = harmiton höppänä.
Miksi naisellinen nainen olisi tyhmä.
Jos mies haluaa hoikan naisen, niin etsiköön sellaisen. Kyllähän noista vaatimuksista paljon huomaa ketkä etsii esim. vakavaa suhdetta. Itse en ottaisi kovin vakavasti ilman paitaa poseeraavaa miestä deitti-ilmoituksessa, tulee mieleen lähinnä seksiseuraa hakeva tyyppi. Samoin jos kirjoittelee jotain outoja tai omissa treffi-ilmoituksissa jo pönkittää egoaan yms. Kuinka hän menestyy työssä yms..
no kun urheilullista saa sanoa mutta jos etsit laihaa niin heti tulee hirveä lihavien syrjintä kohu
näiden ämmä karien takia tässä joutuu muutkin asiat kirjoittamaan väärin ja näitä väärinkäsityksiä syntyy
Vierailija kirjoitti:
Urheilullinen nainen ei ole painava ellei se ole bodari. Urheilullinen nainen on hoikka ja rasvaprosentit on alhaiset. Naisilla vääristynyt kuva omasta kropasta jos ne väittää että urheilulinen kroppa tarkoittaa 165cm70kg.
Onhan näitäkin urheilullisia naisia jotka on ylipainon puolella jos vaakaa kyttää, mutta niiden ulkomuoto on sellanen kuulantyöntäjä-look josta aika harva mies tykkää. Tavoitteellisesti urheileva nainen (ei yleensä mieskään) ei vain voi olla ylipainoinen, koska ylipaino heikentää urheilusuoritusta. Eri juttu jos omaksi ilokseen vaan liikuu. Sen takia suosittelisin termiä: tavoitteellisesti urheileva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen ainakin urheilullinen oli hoikka ja kauniisti lihaksikas ei laiha.
Oletko nähnyt kiekonheittäjiä, kuulantyöntäjiä, painonnostajia jne. Ei sprintterit mitään laihoja, on kunnon lihakset jaloissa. On erityyppisiä urheilijoita.
Ei ole kovin montaa lajia joissa liika massa, etenkää rasva olisi suoritukselle hyödyksi.
Sprintterit ovat laihoja, lihaksikkaat reidet eivät tee kenestäkään ”lihavaa” saati ylipainoista.
Vierailija kirjoitti:
no kun urheilullista saa sanoa mutta jos etsit laihaa niin heti tulee hirveä lihavien syrjintä kohu
näiden ämmä karien takia tässä joutuu muutkin asiat kirjoittamaan väärin ja näitä väärinkäsityksiä syntyy
kuten ketjussa on sanottu, laittamalla tuon urheilullinen kriteeriksi, moni luonnostaan laiha on sun skipannut. vaikka sä haluat juuri niitä. eli kannattiko?
mikset vain voi katsoa kuvasta itse, miellyttääkö ulkonäkö vai ei? se kuva on siinä ihan näkyvillä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen ainakin urheilullinen oli hoikka ja kauniisti lihaksikas ei laiha.
Oletko nähnyt kiekonheittäjiä, kuulantyöntäjiä, painonnostajia jne. Ei sprintterit mitään laihoja, on kunnon lihakset jaloissa. On erityyppisiä urheilijoita.
Ei ole kovin montaa lajia joissa liika massa, etenkää rasva olisi suoritukselle hyödyksi.
Sprintterit ovat laihoja, lihaksikkaat reidet eivät tee kenestäkään ”lihavaa” saati ylipainoista.
ammattiurheilijat erikseen. ei ap sellainen väittänyt olevansa. urheilullinen harrastaa paljon urheilua. se siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urheilullinen nainen ei ole painava ellei se ole bodari. Urheilullinen nainen on hoikka ja rasvaprosentit on alhaiset. Naisilla vääristynyt kuva omasta kropasta jos ne väittää että urheilulinen kroppa tarkoittaa 165cm70kg.
Onhan näitäkin urheilullisia naisia jotka on ylipainon puolella jos vaakaa kyttää, mutta niiden ulkomuoto on sellanen kuulantyöntäjä-look josta aika harva mies tykkää. Tavoitteellisesti urheileva nainen (ei yleensä mieskään) ei vain voi olla ylipainoinen, koska ylipaino heikentää urheilusuoritusta. Eri juttu jos omaksi ilokseen vaan liikuu. Sen takia suosittelisin termiä: tavoitteellisesti urheileva.
Minä kuvaan usein omaa harrastustani että harrastan tanssia tavoitteellisesti. Opiskelen tanssinopettajaksi, opiskelen ulkomaalaisten opettajien johdolla ja kerään taitoja ja kehitän itseäni ahkerasti workshopeissa ja koulutuksissa, esiinnyn, teen koreograifoita. Puvustan myös itse itseni.
t. tanssija 100 kg (olin ennen hoikka, vuosi sitten tuli sairauden ja lääkkeiden myötä hetkessä 35 kg, ei lähde pois millään)
Mun veli on tosi liikunnallinen. On nuorena pelannut monia lajeja, mm jalkapalloa, jääkiekkoa jne.
Monta krt ollaan pidetty yhteisiä illanviettoja.
Mikä ei olekaan mukavempaa, kun hänen hyvä kaverinsa sanoo mulle kyllä mä muuten olisin sun kanssa, mutta oot noin läski. Ok, on pudotettavaakin 170/80. Mutta en mä ole edes pokaamassa.
Yksi vanhimmista ystävistä oli tulossa isäksi.
Vaimo oli pitkäällä raskaudesta ja mies puhui häntä kuvottaa, kun vaimo on niin iso.
Niiden tyttöystävät sitte oli niitä kuntosalipimatsuja. Fittness kilpailijoita, jotka söivät energiapatukoita, joivat smuuthieita ja kävivät ruiskutuksissa huvikseen, siis tämä väri.
Siinä tunsi olevansa eri planeetalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsit oikein.
No, tässä sitten me ihmiset ollaan erilaisia. Parisuhteessa halu on hyvä asia, mutta kun puhutaan deittailusta ja sen kumppanin etsimisestä, itse ohitan nämä ulkonäön palvojat kyllä. Tuhat kertaa mieluummin deiteillä aidosti mukavan miehen kanssa, joka juttelee ja on kiinnostunut minusta ja ajatuksistani kuin tällaisen kuumia katseita luovan, "oo sä oot niin kaunis"-tyypin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen sanoo olevansa urheilullinen joten odotan myös että hänellä on urheilullinen kroppa ellei hän itse sitä kerro.
Minun mielestä urheilullinen kroppa on hoikka ja hiukan lihaksikas sekä ylimääräistä rasvaa kropassa ei ole, mitat ovat luokkaa 165cm ja painoa 55kg-60kg koska naisurheilijoilla on tuollaisia mittoja.
Jos nainen on roteva(eli lihaksia reilusti ja luusto on jämäkkä) niin silloin mitat 165cm naiselle on noin 60kg-70kg mutta rotevia naisia on todella vähän koska luonnostaan naisella on erittäin harvoin roteva kroppa sekä lihaksia naisilla harvoin on niin paljon että ne nostavat painoa merkittävästi.
Urheilullisen ja hoikan eroavaisuus on se että urheilullisella rasvan on korvannu lihas.
Jos nainen sanoo että hänellä on urheilullinen kroppa ja paikalle tulee se 165cm ja +70kg nainen niin silloin koen että minua on huijattu.Urheilullinen tarkoittaa sanakirjamääritelmän mukaan urheilun alaan kuuluvaa tai urheilijahenkistä. Jos käytät omia tulkintojasi, se on omalla riskilläsi. T hoikka.
Olen tuo kenelle vastasit mutta urheilullinen ja urheilullinen kroppa tarkoittaa eri asioita.
Jos sanoo olevansa urheilullinen niin se ei tarkoita läheskään aina sitä että on myös urheilullinen kroppa.Urheilullinen kroppakin voi tarkoittaa erilaisia vartaloita.
Tässä Huffington Postilta kuvasarja eri ammattilaisurheilijanaisista ja vaadituista vartalotyypeistä kyseiseen lajiin: https://www.huffpost.com/entry/howard-schatz-photos-women-professional-…
No niin palstamiehet, moniko näistä on teidän mielestänne urheilullinen? Vai täyttääkö tästäkään joukosta edes yksi kriteerejä?
Mikä on urheilullista? Itse käyn juoksemassa että uimassa, mutta kuntoilumielessä ilman tavoitetta muuta kuin terveyden ylläpito tms. Reilut viisi tuntia viikossa liikun. Hyväksyttehän minut urheilulliseksi mieheksi?
Aika vähälle tuo määrä omaan korvaani kuulostaa, itsellä tulee helposti 5 h liikuntaa päivässä. Urheilullisena pitäisin ihmistä jolla sykemittariin tulee aktiivisuutta 400 % päivässä tai yli. Itselläni tulee n. 250%.
t. ylipainoinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsit oikein.
Siinä on vissi ero esineellistääkö ja himoitseeko oma kumppani vai joku random mies. Henkilökohtaisesti en pidä edes siitä, jos joku tuikituntematon mies pitää minua naisena. Minä kun en ole 'nainen' esimerkiksi työkavereilleni, kadun kulkijoille, kaupan kassalle jne.. Heille olen vain ihminen. Jos haluavat tutustua, saavat tutustua ihmiseen, ja joutuvat siinä samalla myös itse olemaan ihmisiä. Nainen olen sitten sille miehelle, jonka itse valitsen. Taatusti en valitse sellaista itsekeskeistä epäkypsää miestä, joka suhtautuu minuun 'naisena' ennen molemminpuolisen kunnioituksen toteamista. Enkä myöskään voi olettaa, että yksikään vakavasti otettava kunnollinen mies valitsisi minua jos suostun olemaan 'nainen' kenelle hyvänsä.
Olipas terapeuttista kirjoittaa tämä :)
Minä (tuo ymmärtäjä) olen btw ihan normaalikokoinen. BMI 22. Mutta olen silti mieluummin ilman kuin painokyttääjämiehen kanssa. Miehet ei tajua, että karkoittavat ne hoikemmatkin naiset näillä jutuilla (ja joo, ymmärrän, että olen hirveä läski, vain bmi 16 kelpaa).