Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin treffeillä miehen kanssa, joka etsi "urheilullista" naista - miksi ei voinut sanoa suoraan, että etsi laihaa!?

Vierailija
25.04.2022 |

Viikonloppuna ekat (ja vikat) Tinder treffit miehen kanssa, jonka profiilissa luki suurinpiirtein näin. "Liikunta, urheilu, ja terveelliset elintavat ovat minulle tärkeitä ja toivon että sinullekin sporttisuus on elämäntapa". Matchasin ja sovin treffit tuon miehen kanssa, en liikuntajutun takia vaan ihan yleisen profiilin järkevyyden vuoksi. Todettakoon kuitenkin, että liikunta on minulle elämäntapa. Treenaan tavoitteellisesti salilla 3-4 kertaa viikossa, sen lisäksi yksi toiminnanllinen HIIT-tyyppinen treeni kerran viikossa, lepopäivinä pitkiä rauhallisia kävelylenkkejä ja kehonhuoltoa, joogaa, pilatesta. Lisäksi teen osa-aikaisesti oman työn ohella pt hommia isossa kuntokeskuksessa (olen lisensoitu pt). Teen myös sijaisuuksia ryhmäliikunnanohjaajana ja keikkatyönä erilaisia muitakin ryhmäliikuntojen vetämisiä, kuten yritysten tyhy-päivien liikuntaosioita jne.

Treffeillä kävi ilmi, ettei mies ollut mitään liikunnallista naista etsimässä vaan yksinkertaisesti HOIKKAA! Liikuntaa hän ei itse harrasta, näen sen puoliammattilaisena jo päältä päin. Huono ryhti, huono keskivartalon hallinta, hoikka ilman lihaksia (=laihaläski), huono hapenottokyky (puuskutti kävellessämme tavallista kävelyvauhtia ilman että oli mikään flunssatoipilas). Kysyin ihan suoraan liikunnan harrastamisesta ja mies siihen "no joo mä oon aatellut ottaa koiran niin sen kanssa sitten lenkkejä", ja "tykkään kyl kesällä käydä pelaan minigolfia, on hyvä laji".

Hetken aikaa mietin, että mitäs helvattia on laittanut profiiliinsa puppua siitä, että "toivon sinullekin liikunnan olevan elämäntapa", kunnes tajusin että hoikkaa naista kaveri on etsimässä. Olisi pitänyt grillata kaveria siitä vielä tarkemmin, tyyliin että paljonko herralla nousee penkistä tai mikä on kyykkymaksimi. V-tti, että olin tuhlannut aikaa mokoman urpon kanssa treffeihin. Ymmärrän, että jollain voi olla preferenssi ulkoisesti hoikkiin ja siroihin naisiin ja se on ihan ok, mutta miksi tuhalta kaikkien aikaa puhumalla jostain liikunnan tärkeydestä jos ei sitä kerran tarkoita.

Kommentit (1320)

Vierailija
201/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä erikoista, jos noilla liikuntamäärillä ap ei olisi sporttisen näköinen. Toisaalta erikoista myös tuo, että naisen pitäisi olla liikunnallinen mutta joutuisi ilmeisesti harrastamaan liikuntaa lähinnä yksin :D

Ja olenkin sporttisen näköinen, esim. juurikin treenaamalla tullut x:n mallinen kroppa: lihaksikkaat (=paksut) reidet ja peppu, pyöreät ja leveät olkapäät, lihaksikkaat käsivarret. Voi toki olla, että joku liikuntaa harrastamaton kuvittelee paksut reidet automaattisesti läskiksi eikä ymmärrä, että läski ja lihas näyttää erilaiselta. Olen saanut mm. housuja ostaessani kaupan myyjiltä "lohduttavaksi" tarkoitettuja kommentteja, että "älä hätäile, ei sun peppu/reidet nyt niin paksut ole". Ja vaikka nimenomaan olen tykännyt treenata ne tarkoituksella isoiksi! :D 

Veikkaan, että mies olisi halunnut/tarvinnut jonkun kaltaisensa naisen, joka on miehen tavoin ikuinen haaveilija siitä, mitä kaikkea voisi tehdä ja harrastaa, mutta jättää ne sitten yhteen kertaan ja muistella sitä pidemmän aikaa. Tästä pakko muuten kertoa yksi esimerkki. Suppailu oli myös miehen harrastuslistalla, tosin sitä ei ollut ikinä kokeillut. Kuulemma pitäisi ensin ostaa sup-lauta, vuokralauta ei kelpaa, koska muutaman vuokrauksen hinnalla saisi jo oman. On käynyt googlettelemassa ja kaupassa katsomassa sup-lautoja viime kesästä lähtien, joten melkein siis kokenut sup-harrastelija :D

ap 

Kuulostat miehen suhteen niin kitkerältä ja katkeralta, että on vaikea uskoa sinun olevan objektiivinen kehosi suhteen. Varsinkin jos vaatemyyjätkin pahoittelevat paksua pärsettäsi. Ja hyvällä vartalolla olisit jo löytänyt muutenkin miehen etkä juoksentelisi epätoivoisena tärskyillä ja avautuisi pettymyksistä vauvapalstalle.

Joten herkut jatkossa hyllyyn ja liikettä lisää pyllyyn.

Vierailija
202/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiselle ihanne paino on pituus miinus 110 ja miehelle pituus miinus 100.

Kun katsoo naisurheilijoiden mittoja:

Krista Pärmäkoski 160cm 56kg

Kerttu Niskanen 172cm 58kg

Therese Johaug 162cm 46kg

Mira Potkonen 165cm 60kg

Ja nämä on urheilijoita, heillä on lihaksia, he urheilevat joten miksi ne ei ole 170cm 80kg?

Tämän ketjun ja oletettavasti miesten kommenttien perusteella, Potkonen ja Pärnäkoski olisivat jo liian lihavia. 

Ne ovat lihaksikkaita urheilijoita joten siksi ne on noin painavia.

Mutta eihän ne edes ole painavia, vaan normaali BMI:n rajoissa kumpikin.

Pointti olikin siinä, että miehet tässä keskustelussa haluavat naisen BMI:n alarajoilta, ja normaalipainoinen hyväkuntoinenkin nainen on heidän mielestään jo läski. Eli naiselta ei riitä että on terve ja hyväkuntoinen, vaan pitäisi olla myös sirorakenteinen. 

Johaug on reilusti alipainon puolella.

Hän on huippu-urheilija, joka ei tarvitse turhaa rasvaa kropassa. Voimaa ja lihasta hänellä on enemmän kuin 99,99% naisista.

Mikä ei muuta sitä totuutta, että BMI:n mukaan hän on alipainoinen.

Bmi on todella huono kertomaan mitään koska siinä ei oteta huomioon kehonkoostumusta eikä ruumiinrakennetta, pitäisi koko bmi heittää romukoppaan.

Peilikuva kertoo parhaiten.

Minä olen itse harteikas mies ja lihaksia on jonkin verran kropassa, bmi taulukon mukaan olen ylipainoinen. Mittani ovat 178cm ja paino pyörii 90-95 kilon välillä. Etenkin miehellä kenellä on vähänkin hartioita sekä lihaksian on auttamatta läski painoindeksitaulukon mukaan.

Tämä oli eka viesti tänne.

Kyllä BMI on pätevä 99,9% ihmisistä. Poislukien kehonrakentajat tai ruumiinrakenteeltaan erityisesti poikkeavat.

Suurin osa ylipainoisista kenellä se johtuu ”lihaksista” on se ylipaino suurimmaksi osaksi ihan vain rasvaa.

Monella ihmisellä, varsinkin nykyään on aika vinksahtanut kehonkuva kun ylipaino on niin laajalle levinnyt ja yleistynyt ilmiö. Kyllä monella lihaksikkaallakin sitä ylimääräistä rasvaa löytyy. Pelkillä lihaksilla merkittävää ylipainoa on toooodella vaikea saada.

BMI ei ole vanhentunut eikä ihmiset kehittyneet, ylipaino on vain yksinkertaisesti yleistynyt hälyttävän paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen rasvaprosentin kuuluu olla isompi kuin miehellä biologisista syistä. Puhun nyt normaalipainoisista ihmisistä, en ylipainoisista.

Vierailija
204/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja sanomattakin siis selvää, että en ole mikään pikkuinen hoikka kokoa xs tai edes s. Olen rintava, reitevä ja isopeppuinen 68kg/160cm, vaatekoko M tai L. Vyötärö erottuu, koska on treenatut hartiat ja selkä, samoin pyöreä peppu mutta hoikkaa tai siroa minusta ei saa tekemälläkään. Urheilullinen kyllä olen ja minusta on ihan kieroa, jos urheilullista/liikunnallista/sporttista joku urpo käyttää synonyymina hoikalle tai sirolle. Lisäksi liikunnalliselle ja hyväkuntoiselle ihmiselle, kuten minulle, voi myös ruoka maistua oikein hyvin eikä liikunnan motiivina olekaan mikään painonpudotus tai edes "kiinteytyminen". 

ap 

En voi alkuunkaan käsittää, miten sun tuki- ja liikuntaelimistö kestää tuollaisen treenimäärän. Olen ammatiltani tanssija ja koreografi, ja mun keho tuntuu olevan toisinaan tosi lujilla, vaikka pituuden ja painon suhde on 170cm/48kg.

Koska treeniohjelmani on rakennettu fiksusti ja sisältää myös palautusta ja kehonhuoltoa. Lisäksi syön riittävästi, se on myös tosi tärkeää hyvän palautumisen kannalta. Jotenkin hassua kuvitella, että hoikka kroppa kestäisi enemmän treeniä mitä painavampi. Sinun kannttaisi tarkistaa ensin, treenaatko liian pitkään liian kovalla sykkeellä? Pidätkö kevennettyjä treeniviikkoja tai tarpeen mukaan ihan kokonaan lepoviikkoja? Saatko tarpeeksi ravintoa? Onko treeni liian yksipuolista? 

ap 

Vierailija
205/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä lailla naiset valehtelee profiileissaan kuin miehet

Ja etenkin niissä kuvissa. Sitä olen ihmetellyt nyt parina viime vuotena, että monella pyöreällä tai runsaanpuoleisella naisella on kauhia maha. Siis sellainen yleensä miehillä nähty (keskikaljalla ja makkaralla hankittu) ”reppu”. Onko naistenkin lihavuus muuttumassa lopulta miestyyppiseksi?

Vierailija
206/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viriili, sporttinen, iloinen oli laiha, lihakseton, puolen minuutin masentunut muna.

Sen jälkeen tapasin myös yhden 'keskustelutaitoisen' vikisijän.

Lopetin tinderin, deittailun sit siihen.

Vierailija
207/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mira Potkonen 165cm 60kg

Ja nämä on urheilijoita, heillä on lihaksia, he urheilevat joten miksi ne ei ole 170cm 80kg?

Tämän ketjun ja oletettavasti miesten kommenttien perusteella, Potkonen ja Pärnäkoski olisivat jo liian lihavia. 

Pointti olikin siinä, että miehet tässä keskustelussa haluavat naisen BMI:n alarajoilta, ja normaalipainoinen hyväkuntoinenkin nainen on heidän mielestään jo läski. Eli naiselta ei riitä että on terve ja hyväkuntoinen, vaan pitäisi olla myös sirorakenteinen. 

Hän on huippu-urheilija, joka ei tarvitse turhaa rasvaa kropassa. Voimaa ja lihasta hänellä on enemmän kuin 99,99% naisista.

Bmi on todella huono kertomaan mitään koska siinä ei oteta huomioon kehonkoostumusta eikä ruumiinrakennetta, pitäisi koko bmi heittää romukoppaan.

Minä olen itse harteikas mies ja lihaksia on jonkin verran kropassa, bmi taulukon mukaan olen ylipainoinen. Mittani ovat 178cm ja paino pyörii 90-95 kilon välillä. Etenkin miehellä kenellä on vähänkin hartioita sekä lihaksian on auttamatta läski painoindeksitaulukon mukaan.

Kyllä BMI on pätevä 99,9% ihmisistä. Poislukien kehonrakentajat tai ruumiinrakenteeltaan erityisesti poikkeavat.

Suurin osa ylipainoisista kenellä se johtuu ”lihaksista” on se ylipaino suurimmaksi osaksi ihan vain rasvaa.

Monella ihmisellä, varsinkin nykyään on aika vinksahtanut kehonkuva kun ylipaino on niin laajalle levinnyt ja yleistynyt ilmiö. Kyllä monella lihaksikkaallakin sitä ylimääräistä rasvaa löytyy. Pelkillä lihaksilla merkittävää ylipainoa on toooodella vaikea saada.

BMI ei ole vanhentunut eikä ihmiset kehittyneet, ylipaino on vain yksinkertaisesti yleistynyt hälyttävän paljon.

Joojoo, naiset on lihavia eikä urheilullisia. Miten naisella voi edes olla lihaksia niin paljon että niillä on 10kg ylipainoa kerta se ei miehillekkään ole mahdollista ellei ole kehonrakentaja?

Vierailija
208/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnallisuutta on usein aika monenlaista.. juoksijat, hiihtäjät, pyöräilijät.. yleensä hoikkia kaikki.

Vierailija
209/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin on ilmeisesti edelleen vaikea käsittää että on ihan luonnostaan normaalipainoisia (kuten minä). 162 cm 52 kg, syön kaikkea, usein ja paljon. Ärsyttää nuo ihme anorektikkopuheet , ilmeisesti kaikkien pitäisi painaa vähintään 70 kg vaikkei olisi kun 120 cm pitkä.

Olen -69 syntynyt, luokalla oli max pari pyöreää lukioon asti, muut oli ihan samaa painoluokkaa eli ennen oltiin ihan ilman pinnistelyä pituus - 110. Nykyään 162 cm pitkä alkaa olla 60+ kg löysällä mahalla tai perällä varustettuna.

Silloin XS kokoinen painoi reilu 40 kg. Nykyiset vaatekoot ovat jäätävästi isompia kuin esim kasarilla. Se selittää miten 89 kg painava saa itsensä survottua S-kokoon.

Vierailija
210/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä varten Sanna Marin pysyy hoikkana ja vetää maratoneja ja leukoja?

Löytyy siis ainakin sen verran lihasmassaa että pystyy vetämään oman painonsa verran ylös.. ja Suomen hoikimpia naisia.

Vierailija
211/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla läskiurheilija itse

Vierailija
212/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä että kun nainen tekee tämmöisen aloituksen niin tykkäyksiä satelee. Ei kymmeniä, vaan satoja! Ihan kuin joku joukkopsykoosi olisi vallannut teidät.

Te olette lapsellisia.

Vierailija
213/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä erikoista, jos noilla liikuntamäärillä ap ei olisi sporttisen näköinen. Toisaalta erikoista myös tuo, että naisen pitäisi olla liikunnallinen mutta joutuisi ilmeisesti harrastamaan liikuntaa lähinnä yksin :D

Ja olenkin sporttisen näköinen, esim. juurikin treenaamalla tullut x:n mallinen kroppa: lihaksikkaat (=paksut) reidet ja peppu, pyöreät ja leveät olkapäät, lihaksikkaat käsivarret. Voi toki olla, että joku liikuntaa harrastamaton kuvittelee paksut reidet automaattisesti läskiksi eikä ymmärrä, että läski ja lihas näyttää erilaiselta. Olen saanut mm. housuja ostaessani kaupan myyjiltä "lohduttavaksi" tarkoitettuja kommentteja, että "älä hätäile, ei sun peppu/reidet nyt niin paksut ole". Ja vaikka nimenomaan olen tykännyt treenata ne tarkoituksella isoiksi! :D 

Veikkaan, että mies olisi halunnut/tarvinnut jonkun kaltaisensa naisen, joka on miehen tavoin ikuinen haaveilija siitä, mitä kaikkea voisi tehdä ja harrastaa, mutta jättää ne sitten yhteen kertaan ja muistella sitä pidemmän aikaa. Tästä pakko muuten kertoa yksi esimerkki. Suppailu oli myös miehen harrastuslistalla, tosin sitä ei ollut ikinä kokeillut. Kuulemma pitäisi ensin ostaa sup-lauta, vuokralauta ei kelpaa, koska muutaman vuokrauksen hinnalla saisi jo oman. On käynyt googlettelemassa ja kaupassa katsomassa sup-lautoja viime kesästä lähtien, joten melkein siis kokenut sup-harrastelija :D

ap 

Kuulostat miehen suhteen niin kitkerältä ja katkeralta, että on vaikea uskoa sinun olevan objektiivinen kehosi suhteen. Varsinkin jos vaatemyyjätkin pahoittelevat paksua pärsettäsi. Ja hyvällä vartalolla olisit jo löytänyt muutenkin miehen etkä juoksentelisi epätoivoisena tärskyillä ja avautuisi pettymyksistä vauvapalstalle.

Joten herkut jatkossa hyllyyn ja liikettä lisää pyllyyn.

Ei myyjät tuollaisia sano eikä saa sanoa.

Vierailija
214/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nämä on näitä, jotka haluavat timmin ja pienivyötäröisen naisen kanssaan sohvalle istumaan ja syömään herkkuja. Ei tule mieleen, että oikeasti hyväkuntoiset haluavat puolisosta myös treenikaverin, eikä ole mitään yhteistä jos toinen ei harrasta liikuntaa yhtään. 

Surullista jos ei ole mahdollista saada normaalikokoista naista ilman että se on joku sporttihullu.

Olet käsittänyt väärin. "Normaalikokoinen" voi olla laihaläski 22-vuotias, joka ei treenaa ollenkaan ja voi syödä mitä huvittaa koska aineenvaihdunta toimii nuorilla ihmisillä joskus niin, tai sitten syö yhden omenan päivässä. "Sporttihullu" voi olla AP:n kaltainen pyöreä M-L kokoinen.

Olen itse entinen laihaläski joka alkoi liikkua vasta noin 4 vuotta sitten. Olen laihempi kuin suosikkitreenini pt ja olen puolikuollut yleensä noin treenin puolessavälissä. Ja hän selostaa mikkiin hengästymättä koko 60 minuuttia.

Vierailija
215/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mira Potkonen 165cm 60kg

Joojoo, naiset on lihavia eikä urheilullisia. Miten naisella voi edes olla lihaksia niin paljon että niillä on 10kg ylipainoa kerta se ei miehillekkään ole mahdollista ellei ole kehonrakentaja?

Nyt en ihan ymmärtämyt sun pointtia.

Tää ”urheilullinen” termi nyt näköjään voi tarkoittaa ihmisten mielestä mitä vaan.

Jos nyt puhutaan ihan tieteellisesti ylipainosta, niin jos BMI on 30 luokkaa eli on merkittävä ylipaino, niin mitä luultavimmin se johtuu suurimmaksi osaksi ylimääräisestä rasvasta eikä lihaksista.

Joku parin kolmen kilon ylipaino nyt on ihan sinne ja tänne, voi olla lihaksia tai nestekertymää tai ummetusta.

Mutta tässäkin ketjussa on heitetty ilmoille sellaisia pituuksia ja painoja jotka ovat merkittäviä ylipainoja, ja ”urheilullisellakin” henkilöllä ne kyllä johtuvat ihan rasvasta. Sitä ei käy kieltäminen, vaikka siellä alla lihasta onkin.

Vierailija
216/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuosta nyt kannata välittää. Siirry seuraavaan.

Miehillä on ihan vinksahtaneita odotuksia ja vaatimuksia naisille, kiitos tiedätte kyllä minkä.

Kerrankin eräs miekkonen, joka ei nyt itse ollut... hmmmm... ilo silmälle, totesi ykskantaan että hänen naisihanteensa on laiha, jossa on lihasta päällä, mutta ei rasvaa. Silikonit saa olla.

Siis ihan tosissaan. Olen nyt sen verran reilu, etten hänen ulkonäköään tähän tarkemmin kuvaile, mutta ei hän todellakaan olisi itse elintavoiltaan tai ulkonäöltään voinut vaatia jotain fitnessmissiä. Mutta hän vaati. Vaatikoon keskenään. Ei tainnut flaksi käydä.

Vierailija
217/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naurattaa vauva palstan "kehonrakentaja" mammat :D Tykkäyksiä on sen verran satanut ap:n laariin.

Kehonrakentajat joille maistuu vähän liiankin hyvin proteiinipirtelöt.

Jostain ihme syystä näitä ei kuitenkaan kävele Prisman käytävillä vastaan, siis 162cm/90kg bodarinaisia:D

Vierailija
218/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas tyhmiä keskusteluja

Vierailija
219/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä tämä miesten valehtelu tinderissä vaietaan kuoliaaksi. Mulla on vajaa 2000 tykkäystä. Nuo huijarit ja herlevit vie multa mahdollisuuden löytää kaltaistani eli oikeasti liikunnallista, normaalipainoista ja koulutettua seuraa. Tukkivat koko järjestelmän tykkäämällä kaikista. Please, tykätkää niistä toisista sohvaperunoista!

Vierailija
220/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä varten Sanna Marin pysyy hoikkana ja vetää maratoneja ja leukoja?

Löytyy siis ainakin sen verran lihasmassaa että pystyy vetämään oman painonsa verran ylös.. ja Suomen hoikimpia naisia.

No onko Sannalla nyt sitten ideaali kropan malli palstamiesten mielestä? En nyt haluaisi juuri Sannaan viedä tätä keskustelua, mutta kun kerran mainitsit, ja onhan hän kaikkien tuntema julkisuuden henkilö. Mun silmään hän on ehkä vähän turhankin hoikka, siis jos nyt mahdollisimman kaunista naista haetaan. Olen toki heteronainen, että mikäs minä olen sanomaan, että millainen nainen on hyvännäköinen, mutta siksipä kysyn tätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä