Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on henkinen pettäminen?

Vierailija
24.04.2022 |

Tälläkin palstalla välillä mainitaan tuollainen asia. Mitä se on?

Kommentit (681)

Vierailija
581/681 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, joiden mielestä ihastuksista pitää keskustella kumppanin kanssa. MITÄ keskusteltavaa niissä tarkalleen ottaen on? Miten te kertoisitte asiasta kumppanillenne? Olen yrittänyt pääni puhki miettiä jotain jompaa kumpaa hyödyttäviä keskustelunkulkuja, mutta mieleeni ei tule mitään järkevää.

- Kuule, nyt on käynyt niin, että minä olen ihastunut naapurin Pertsaan. Älä kuitenkaan pelästy, se ei ole vakavaa, enkä aio jättää sinua tai vietellä häntä.

- Oho, ihanko totta? Huomenna onkin se Jartsan saunailta, niin Pertsa tulee varmaan sinne. Miksi sinä juuri Pertsaan olet ihastunut?

- No, onhan hän aika komea ja hauska. Hänellä on samanlainen arvomaailma kuin minulla, ja tosi kauniit silmät.

- Aivan, aivan. Kuinka kauan olet ollut ihastunut Pertsaan?

- Viime syksystä asti.

- Mitä? Miksi et ole sanonut aikaisemmin mitään?

- No kun en ollut aikaisemmin ihan varma, olenko ihastunut, mutta kyllä se sitä on ollut. Ne Jartsan vappuiset grillijuhlat olivat käännekohta, kun tajusin tunteeni.

- Joo, nyt muistankin. Sinä istuit Jartsan ja Pertsan kanssa aika kauan siellä paljussa.

- Meillä oli tosi hyvät keskustelut, ja se avasikin silmäni. Mutta minulle tuli aika epämukava olo, kun mielessä alkoi vaellella kaikkea tuhmaa, kun Pertsa oli niin märkä ja uima-asussa.

- Tilanne oli varmasti oikein tukala. Mistä te keskustelitte?

- Annoimme Jartsalle neuvoja hänen isäsuhteensa korjaamiseksi. Puhuimme myös suhteista omiin vanhempiimme.

- Pertsalla onkin aina ollut pelisilmää ihmisten suhteen. Oletko varma, että ihastuksesi menee ohi? Pitäisikö meidän kuitenkin varautua talon myymiseen?

- Kyllä minä uskoisin niin. Olisi tosi ikävää, jos lapset joutuisivat vaihtamaan koulua tämän takia. Sopiiko kuitenkin, että perutaan niihin Virtasten häihin osallistuminen, kun Pertsa ja Lissukin tulevat sinne? Pertsa on niin sexikäs tummassa puvussa, että illasta tulisi minulle kurja.

- Ymmärrän kyllä, perutaan vaan. Ties vaikka meidät olisi sijoitettu samaan pöytään. Haluatko, että puhun huomisessa saunaillassa Pertsan kanssa tästä?

- Ei se ehkä ole tarpeen, ainakaan tässä vaiheessa. Kiitos, kun kuuntelit.

- Kiitos luottamuksenosoituksesta, kun kerroit.

Vai käsittäisikö keskustelunne vain tuon ensimmäisen ja viimeisen repliikin ja jättäisitte nuo muut kumppaninne mielikuvituksen varaan? Mitä hyötyä sillä saavuttaisitte?

"Pertsalla on niin kauniit silmät, rauhoittava ääni ja miehekkäät hartiat. Olen aina ihaillut tuontyyppisiä miehiä, koska heistä tulee mieleen opiskeluaikojen ensimmäinen poikaystäväni, jonka kanssa koin ekan orgasmini. Pertsalla on isompi muna kuin sulla. Huomasin tämän, kun uimasortsit liimautuivat märkinä hänen etumustaan vasten. Mut joo ei tää ihastuminen mitään merkitse, vaikka Pertsa onkin menestyneempi, karismaattisempi ja isomunaisempi kuin sinä. Ei meidän ehkä kuitenkaan kannata erota, menisihän se turhan hankalaksi. Huh, kiitos kun sain puhua ja keventää omaatuntoani! Kyllä kivi vierähti sydämeltä! Nyt kaikki on kuten ennenkin eikä mikään ole muuttunut. Kyllä tää puhuminen nyt lähensi meitä!"

Vierailija
582/681 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen pettäminen on sama asia kuin ajatusrikollisuus eli sekopäiden houreita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/681 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan sitten minun mieheni ihastui kovasti toisen naiseen. Hän oli sitten mennyt kertomaan ihastuksestaan tuolle toiselle ja jos nainen (myös varattu) olisi hänet kelpuuttanut, hän olisi varmasti pettänyt minua ihan fyysisestikin. Mutta joo, tuo siis oli mielestäni henkistä pettämistä. Pelkkä ihastumisen tunne ei olisi ollut, eihän sille oikein voi mitään. Toiminnalleen voi.

Vierailija
584/681 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauan sitten minun mieheni ihastui kovasti toisen naiseen. Hän oli sitten mennyt kertomaan ihastuksestaan tuolle toiselle ja jos nainen (myös varattu) olisi hänet kelpuuttanut, hän olisi varmasti pettänyt minua ihan fyysisestikin. Mutta joo, tuo siis oli mielestäni henkistä pettämistä. Pelkkä ihastumisen tunne ei olisi ollut, eihän sille oikein voi mitään. Toiminnalleen voi.

Ja jatkan vielä. Ei olisi tarvinnut kertoa minulle, kiitos vaan. Nykyään meillä on sopimus, että jos tulee ihastuksen tunteita jotain toista kohtaan, niistä ei kerrota kenellekään. Ei kohteelle, ei puolisolle, ei muillekaan (no joku terapeutti olisi poikkeus).  Yleensä ihastus häipyy ennen pitkää, jos sitä ei ruoki. 

Vierailija
585/681 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen pettäminen on pelkkää tunnetta

Vierailija
586/681 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkinen pettäminen on sama asia kuin ajatusrikollisuus eli sekopäiden houreita.

No ei ole. Ei se ole pelkkiä ajatuksia ja tunteita, vaan niiden tahallista ruokkimista, ihastuksella mässäilyä, viestien lähettelyä ja tapaamisten järjestelyä jne.

Vierailija
587/681 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koen henkisesti pettäneeni. Olen ollut ihastunut toiseen osapuoleen, hakeutunut toistuvasti tämän henkilön seuraan ja flirttaillut. Lisäksi avautunut parisuhdeongelmista ja tietyistä muista intiimeistä asioista. On ollut heikkoja hetkiä, jolloin olisin luultavasti sortunut fyysiseen pettämiseen jos toinen osapuoli olisi näyttänyt vihreää valoa. Tämä on henkistä pettämistä. Ei se pelkkä ihastumisen tunne tai toisen ajatteleminen.

Vierailija
588/681 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on henkinen pettäminen.

1. Parisuhteeni asiat, ongelmat, kipupisteet, haasteet jaetaan tietämättäni kolmannelle osapuolelle.

2. Kumppani rakentaa emotionaalisen yhteyden kolmanteen osapuoleen. Eli ihastuu vahvasti tai rakastuu tähän romanttisesti.

3. Kumppani uskoutuu asioistaan ensisijaisesti mieluimmin muille kuin minulle.

4. Lupausten ja luottamuksen tahallinen rikkominen.

5. Henk.koht. Asioideni juoruilu kolmannelle osapuolelle.

6.Henkinen ja emotionaalinen väkivalta.

Vierailija
589/681 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä koen henkisesti pettäneeni. Olen ollut ihastunut toiseen osapuoleen, hakeutunut toistuvasti tämän henkilön seuraan ja flirttaillut. Lisäksi avautunut parisuhdeongelmista ja tietyistä muista intiimeistä asioista. On ollut heikkoja hetkiä, jolloin olisin luultavasti sortunut fyysiseen pettämiseen jos toinen osapuoli olisi näyttänyt vihreää valoa. Tämä on henkistä pettämistä. Ei se pelkkä ihastumisen tunne tai toisen ajatteleminen.

Mutta kannattaako tuosta ruoskia itseään? Olihan se ehkä väärin, mutta kuitenkin jätit sen pahimman tekemättä. Opit jotain ja nyt voit jatkaa eteenpäin.

Vierailija
590/681 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kannattaako tuosta ruoskia itseään? Olihan se ehkä väärin, mutta kuitenkin jätit sen pahimman tekemättä. Opit jotain ja nyt voit jatkaa eteenpäin.

Jätin pahimman tekemättä - mutta en omaa vahvuuttani, vaan siksi ettei toista osapuolta kiinnostanut riittävästi aloitteeseen. Olisin pettänyt jos toinen olisi ottanut ensimmäisen askeleen. Pettäisin varmaan vieläkin.

Vierailija
591/681 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätin pahimman tekemättä - mutta en omaa vahvuuttani, vaan siksi ettei toista osapuolta kiinnostanut riittävästi aloitteeseen. Olisin pettänyt jos toinen olisi ottanut ensimmäisen askeleen. Pettäisin varmaan vieläkin.

No, pääasia että se jäi tekemättä. Ihan sama mistä syystä.

Vierailija
592/681 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mieltä. Minusta oleellista on se, että olin valmis pettämään. Olisin vieläkin. Itseasiassa luultavasti vaihtaisin puolisoni tähän toiseen jos se olisi mahdollista.

Vierailija
593/681 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mieltä. Minusta oleellista on se, että olin valmis pettämään. Olisin vieläkin. Itseasiassa luultavasti vaihtaisin puolisoni tähän toiseen jos se olisi mahdollista.

Ok, sinä saat ajatella omalla tavallasi. Minä en sinua tuomitse.

Vierailija
594/681 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että kuvittelee kuuman naapurinsa herkällä hetkellä rakkaan puolisonsa tilalle.[/quote

Höpö höpö.

Jokaisella on fantasiansa. Muuten vakiintunut seksi loppuisi kokonaan.

Vierailija
595/681 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa kysymys kolahtaa juuri tietynlaisiin miehiin, koska näyttävät siitä ärsyyntyvän. Miten se sanonta " se koira älähtää johon kalikka.. "

Vierailija
596/681 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että kuvittelee kuuman naapurinsa herkällä hetkellä rakkaan puolisonsa tilalle.[/quote

Höpö höpö.

Olet väärässä. Seksuaalisuus vaihtelee valtavasti eri yksilöillä, toiset ei vaan tarvitse minkäänlaisia erityiskikkoja.

Vierailija
597/681 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelija kirjoitti:

Taitaa kysymys kolahtaa juuri tietynlaisiin miehiin, koska näyttävät siitä ärsyyntyvän. Miten se sanonta " se koira älähtää johon kalikka.. "

Minä kyseenalaistan henkisen pettämisen käsitteen vahvasti ja olen nainen.

Vierailija
598/681 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelija kirjoitti:

Mietin ihan samaa! Siis että täällä kaiken maailman pettäjät pilasi koko ketjun vetämällä ihan överiksi, kunhan ei vain tarvitse myöntää, että on peiliin katsomisen paikka. Vaikka siellä se omatunto jo kolkuttelee.. muuten ei olis mitään tarvetta täällä kieltää asioiden olemassaoloa.

Vierailija
599/681 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelija kirjoitti:

Minä kyseenalaistan henkisen pettämisen käsitteen vahvasti ja olen nainen.

Pettäjä sinäkin, sukupuoleen katsomatta.

Vierailija
600/681 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Olet väärässä. Seksuaalisuus vaihtelee valtavasti eri yksilöillä, toiset ei vaan tarvitse minkäänlaisia erityiskikkoja.

Juuri tätä olin tulossa sanomaan. Kymmenen vuoden ja kolmen lapsen jälkeen seksi vaan paranee, eikä ole koskaan tarvinnut ajatella muita miehiä sängyssä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän