Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun jotkut kehuu sillä, miten muutamalla satasella saa ehostettua ja sisustettua kodin kuntoon, niin miten?

Vierailija
02.06.2023 |

Meillä on kuluneet tapetit, kuluneet matot, seinällä ei yhtään oikeaa taulua, sohvan kangas kulunut paikoin puhki. Mistä ihmiset tekee niitä löytöjään? Olen selvittänyt tapetin hintaa. Meidän olohuone on jo 24 neliötä. Kun etsin jämätaoetteja 5-8 euroa/rulla, mitään ei ole saatavissa näin isoon asuntoon. Jos ne laski oikein, meidän olohuone/ruokailutilaan pitää varata yli 10 rullaa tapettia. Ei todella kykene nyt ostamaan jotain ihanaa tapettia tyyliin 39,90/rulla. Mistä niitä halpoja tapetteja saa (ei jämärullia muutama kpl vaan kunnon erä)?
Sitten sohva. Päällystäminen maksaa maltaita. En osaa ommella. Ostin ruotsalaiselta huonekalujätiltä irtopäällisen, joka lörpöttää, siis ihan kauhean näköinen. Miten se sohva korjataan halvalla? Tai tuunataan tai mitä vaan.

Entä matot? Kun jotkut kehuskelee halvoilla matoilla, niin mistä niitä saa. Huutonetistä huusin yhden hyväkuntoisen. Oli niin hyväkuntoinen, että nukka alkoi irrota pelkästään sen päällä kävelystä. Kirppikseltä ostettiin pojan huoneeseen matto, jonka pohja mureni. Mitään mummolan homeisia räsymattoja en voi ottaa, kun olen homeelle työpaikalla altistunut ja saan helposti oireita hometekstiileistä.

Ja taulut maksaa hirveitä summia. Meillä on kehystetty juliste ja äidin kutoma ryijy seinällä, koska ikinä ei ole rahaa ostaa kunnon taulua. Mistä löytää edullisesti kunnon tauluja? Ja pitää olla kehykset myös.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torista ja FB roskalavoilta

Vierailija
2/74 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparit, kierrätyskeskukset, spr, tori, fb, huutonet. Aktiivista etsintää niin löytyy. Itse harrastanut kuusi vuotta kodin laittamista ja nyt alkaa viimein olemaan sen suuntaista että näyttää valmiilta. Hiljaa hyvä tulee. Ei niitä aarteita löydy kerralla vaan harvoin, silloin tällöin. Mutta ei niihin kyllä mitään muutamia satasia mene tapetteineen ja kaikkine muine pintaremontteineen, sisustusesineineen jne. Kyllä puhutaan parista-muutamaata tuhannesta eurosta minimissään, riippuu toki kodin koosta.

Vierailija
4/74 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvaa tai muuta pehmustettua älkää ainakaan hankkiko jostain Huuto- tai Tori.fi:stä.

Vierailija
5/74 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain oppilaitoksessa, joka kouluttaa verhoilijoita, voi päällystyttää sen sohvan edullisesti, tai en tiedä, ainakin edullisemmin kuin muualla.

Vierailija
6/74 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä löytöjä tehdään ajan kanssa niin, että sitten kun eteen tulee sopiva, otetaan se. Eli ei osteta ekaa halpaa mattoa vaan otetaan se käsinsolmittu villamatto jonka joku tollo viskaa roskalavalle tai myy mummun jäämistöstä kahdella kympillä.

Sama tapettien kanssa, olen ostanut K-raudan poistotapetteja 3e/ rulla. Laadukkaita ja hyviä vaikka ei koko huoneeseen riitä. Loppuseinät voi maalata, puoliksi käytettyjä maalipurkkeja annetaan tai myydään esim torissa.

Mulla oli just myynnissä päättämiseen wc paperipidike ja pyyhekoukut kun en ottanut taloyhtiön rempassa vaan halusinkin omat. Myin kympillä sataset uudet pidikkeet.

Vanhoista langoista voi virkata/ neuloa peittoja/ tyynynpäälisiä sohvan päälle.

Tauluja, kehyksiä yms on pilvin pimein netti täynnä. Puoli-ilmaisia kun ei ihmiset halua kirjoja tai tauluja

Vierailija
7/74 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä oikolukija iski. Sori

Vierailija
8/74 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sohvaa tai muuta pehmustettua älkää ainakaan hankkiko jostain Huuto- tai Tori.fi:stä.

Minä kysyinkin neuvoja, miten sohva

tuunataan tai korjataan halvalla. En ole hankkimassa käytettyä sohvaa vaan korjaamassa entistä, jonka kangas on kulunut. Ei ole varaa uuteen kunnolliseen.

-ap

Vierailija
9/74 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko tapetoida samalla tapetilla koko huonetta, kunhan on toisiinsa sopivat tapetit tee vaikka tilkkuseinät tai puolet ja puolet. Ommella voi opastetusta käsityöneuvontaa antavissa paikoissa. Ja kaikkea voi opetella tekemään itse, kirjasto ja you tube auttaa. Ei meistä kukaan ole syntynyt valmiiksi taitavana.

Vierailija
10/74 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa keino on priorisoida, mutta muutamalla satasella et pitkälle pötki. Mieti ensin tyyli, jota tavoittelet ja värimaailma. Sitten tee lista tärkeysjärjestyksessä mitä tarvitset.

Kun sinulla on lista olemassa niin voit heti hyvän tarjouksen tai tilaisuuden kohdalle osuessa ostaa tarvikkeita. Sitten pikkuhiljaa itse tekemällä ja tarvikkeita sieltä täältä haalimalla koostat unelmiesi sisustuksen. Nopeaa se ei ole vaan voi viedä vuosia.

Olohuoneessa sohva on ehkä haasteellisin ja siihen joudut säästämään rahaa. Osamaksuihin ei kannata langeta.

Itse yhtenäistin sillisalaatti-sisustustani ensinnäkin hankkiutumalla eroon ylimääräisestä roinasta. Sitten yhtenäistin värimaailmaa spraymaalaamalla esim taulunkehykset ja kukkaruukut samalla sävyllä. Vaatii pitkäjänteistä työtä ja suunnitelman.

Vierailija
11/74 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyinkin neuvoja, miten sohva

tuunataan tai korjataan halvalla. En ole hankkimassa käytettyä sohvaa vaan korjaamassa entistä, jonka kangas on kulunut. Ei ole varaa uuteen kunnolliseen.

-ap

Sohvan verhoilu itse on valtavan kallista. Verhoikukankaat maksavat monta kymppiä/metri. Kannattaa ottaa mittanauha käteen ja laskea kankaan tarve. Voi nimittäin tulla uusi sohva edullisemmaksi varsinkin, kun juhannusalet koittavat kohta.

Jos päätät itse alkaa verhoilemaan niin voit käyttää vanhan sohvan kankaita kaavoina uusille verhoiluille, mutta jos ei yhtään ole ompelusta kokemusta niin haastavaa tulee olemaan. Osaisiko joku tuttavasi ommella korvausta vastaan?

Vierailija
12/74 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirpparit, kierrätyskeskukset, spr, tori, fb, huutonet. Aktiivista etsintää niin löytyy. Itse harrastanut kuusi vuotta kodin laittamista ja nyt alkaa viimein olemaan sen suuntaista että näyttää valmiilta. Hiljaa hyvä tulee. Ei niitä aarteita löydy kerralla vaan harvoin, silloin tällöin. Mutta ei niihin kyllä mitään muutamia satasia mene tapetteineen ja kaikkine muine pintaremontteineen, sisustusesineineen jne. Kyllä puhutaan parista-muutamaata tuhannesta eurosta minimissään, riippuu toki kodin koosta.

Myös Rustassa on kauniita ja todella edullisia sisustustuotteita, muistaakseni myös tapetteja.

Ainut huono puoli on siinä, et Rusta ei ole nettikauppa, joten jos ei ole tota kauppaa lähellä, pitäis vaikka lomalla käydä lähimmäsdä Rustassa ostoksilla.

Vierailija
13/74 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka käytetty sohva toimistokalusteliikkeistä? Noissa mallit tietenkin rajatumpia, mutta nuo sohvat eivät ole olleet missään lutikkapesissä vaan toimistoissa. Kankaat hyvälaatuisia, voi kuivapestä.

Vierailija
14/74 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää osata itse remontoida ja olla haukkana kirppiksillä, niin netissä kuin kivijaloissa. Ja tietenkin pitää olla luovuutta niillä materiaaleilla mitä on annettu. Esim. jämätapeteista saa hyvän tehosteseinän ja muut seinät maalaa.

Vierailija
15/74 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä löytöjä tehdään ajan kanssa niin, että sitten kun eteen tulee sopiva, otetaan se. Eli ei osteta ekaa halpaa mattoa vaan otetaan se käsinsolmittu villamatto jonka joku tollo viskaa roskalavalle tai myy mummun jäämistöstä kahdella kympillä.

Sama tapettien kanssa, olen ostanut K-raudan poistotapetteja 3e/ rulla. Laadukkaita ja hyviä vaikka ei koko huoneeseen riitä. Loppuseinätp voi maalata, puoliksi käytettyjä maalipurkkeja annetaan tai myydään esim torissa.

Mulla oli just myynnissä päättämiseen wc paperipidike ja pyyhekoukut kun en ottanut taloyhtiön rempassa vaan halusinkin omat. Myin kympillä sataset uudet pidikkeet.

Tauluja, kehyksiä yms on pilvin pimein netti täynnä. Puoli-ilmaisia kun ei ihmiset halua kirjoja tai tauluja

Virkkaatko, jos lähetän lankaa? Ja sohvan mitat. Ei peittoja kun ne ei pysy istuessa. Kyllä meillä vilttejä on, ei toimi. En osaa ommella ja neulominenkin on vähän surkeaa, korkeintaan kaulaliina onnistuu. Mieheni ei myöskään osaa neuloa, ommella tai virkata ja poikaa ei kiinnosta. Ja kun puhutaan sohvasta, joka on arkikäytössä, virkattu saattaa olla aika epämiellyttävä materiaali.

Pitää etsiä vielä tauluja. Torista olen vain katsellut. Kaikki mistä olen tykännyt, on 170-250 euroa. Ehkä hiukan kallis maku minulla. Saahan sieltä vaikka mitä rupuharrastajan maalausta muutamalla kympillä. Joku revontuli tai tähtitaivas ja kuutamo olisi kivat, tai auringonnousu ja aamukasteinen niitty. Onko jokin taulupaikka, mitä voi suositella?

-ap

Vierailija
16/74 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin tapetit pois ja maalaisin ne seinät. Tauluja meillä on tehty ihan omista valokuvista ja yksi taulu on itse maalattu jonkun vanhan kuvan päälle. Ostin kirjakaupasta siihen tarvittavat välineet, pohjustusaineet, maalit ja pensselit. Mattoja saa usein hyvin edullisesti. Meillä on 59 euron Ikean olkkarin matto pysynyt hyvänä vuosikausia vaikka on koiratalous. Jos johonkin pitää enemmän satsata rahaa, niin se olisi sitten se uusi sohva. Ei tätä kaikkea 200 eurolla kyllä saa, mutta ei myöskään mene tonnitolkulla rahaa, tai riippuu tietty sohvasta. Meillä taitaa olla 300 euron sohva ja kun on pestävät päälliset niin sekin on hyvin siisti.

Vierailija
17/74 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tapettien kanssa, olen ostanut K-raudan poistotapetteja 3e/ rulla. Laadukkaita ja hyviä vaikka ei koko huoneeseen riitä. Loppuseinät voi maalata, puoliksi käytettyjä maalipurkkeja annetaan tai myydään esim torissa.

Jos joku huolii niitä kamalan hajuisia villamattoja niin antaa palaa sitten. Teoriassa kuulostaa villamatto hienolta mutta todellisuudessa villamatot haisevat. Ja ne haisevat vaikka väitetään toisin.

Vierailija
18/74 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain oppilaitoksessa, joka kouluttaa verhoilijoita, voi päällystyttää sen sohvan edullisesti, tai en tiedä, ainakin edullisemmin kuin muualla.

Ja kestää vuoden.

Vierailija
19/74 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös Rustassa on kauniita ja todella edullisia sisustustuotteita, muistaakseni myös tapetteja.

Ainut huono puoli on siinä, et Rusta ei ole nettikauppa, joten jos ei ole tota kauppaa lähellä, pitäis vaikka lomalla käydä lähimmäsdä Rustassa ostoksilla.

Ei ne mitään halpoja ole, jos on iso pinta-ala. Me laitettiin toimistohuoneen yhdelle seinälle kuviotapetti rustasta ja kyllä se noin 40 euroa rullalta maksoi. Oli siellä niitä ohuita paperitapetteja halvalla, joita ei voi mihinkään käyttää kun on niin ohutta ja huonoa.

Vierailija
20/74 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku huolii niitä kamalan hajuisia villamattoja niin antaa palaa sitten. Teoriassa kuulostaa villamatto hienolta mutta todellisuudessa villamatot haisevat. Ja ne haisevat vaikka väitetään toisin.

Jaa, ei meidän kyllä haise, on se tuolla lattialla ollut jo monta vuotta. Johtuuko sitten siitä, että on ns. aito matto, en tosiaan tiedä onko jotkut Askon tm. modernit matot erilaisia siinä suhteessa. Hmm, ei makkarin villaiset pikkumatotkaan kyllä haise, en ainakaan ole huomannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä