Huvittaa teennäiset deittailusäännöt
Juu, tämä ei ole varsinaisesti minun elämässäni suuri ongelma, mutta kun lukee keskusteluita, tulee vastaan ihmeellisiä sääntöjä ja "rajoja", joita varsinkin nuoret naiset tapaavat viljellä.
Kukaan ei esimerkiksi pidä ghostaamista hyvänä tapana. Monet myös marisevat, miksi deittiappeissa ollaan mykkiä. Sitten kuitenkin toisaalta pidetään hirveän vääränä, jos juttelee monen kanssa yhtä aikaa. Miten tällainen yhtälö muka toimii, että pitää vastata, jos joku aloittaa keskustelun, mutta toisaalta täytyy keskittyä yhteen ihmiseen kerrallaan? Kuka tämän on keksinyt?
Ja miksi jossain appissa kukaan on ylipäätään velvollinen puhumaan tai tapaamaan yhtään kenenkään kanssa? Pitääkö se profiili aina lopettaa siksi aikaa, jos sattuu olemaan oikeassa elämässä kiireitä, ettei ehdi sopimaan treffejä tai jos jostain tapailusta tulikin sen verran siipeen, että miettii, uskaltaako sitä enää edes tavata ketään? Tästäkin joku mies somessa russutti, että älkää menkö sinne tinderiin, jos ette ehdi tapaamaan suunnilleen heti.
Jossain somessa joku nainen retosteli, miten paljon hän on saanut tykkäyksiä, mutta hän on itse tykännyt näistä vain murto-osasta. Onhan se kiva tietysti ajatella noin, mutta kun tämä tyyppi ei ollut käynyt läpi mitään muita profiileita kuin niitä, jotka hänestä olivat tykänneet, joten olisihan se melkoinen ihme, jos hän itse tykkäämiään mätsejä olisi enemmän kuin hänen saamiaan tykkäyksiä. Yritin tästä huomauttaa, että tuo vertailu ei kerro oikein mitään, mutta tämä ihminen ei ilmeisesti ymmärtänyt.
Törmäsin myös sellaiseen sääntöön, että jos on sovittu treffit ja jos mies ei treffipäivänä vielä "vahvista" tätä tapaamista, sinne tapaamiseen ei kannata mennä. tästä vielä puhuttiin jotenkin alentuvaan sävyyn, että "kyllähän kukin saa mennä, jos haluaa, mutta minä en ainakaan mene, koska haluan miehen, joka on oikeasti kiinnostunut". Ja samanlaisia voimaantumisia ovat myös nämä "jos sinulla on useampi vaihtoehto, ota minut niistä vaihtoehtoista pois". Tällaisia vaatimuksia oikeasti esitetään siinä vaiheessa, kun ihmistä ei olla edes tavattu ja hädin tuskin tunnetaan. Mistä ihmeestä täysin ventovieras ihminen voi tietää, että sinä olet juuri se maailman ihanin hanipuppeli, jonka takia kannattaa unohtaa kaikki muut ehdokkaat. Entä jos siellä on oikeasti joku sinua sopivampi tyyppi, niin miksi ihmeessä sinut pitäisi laittaa joka tapauksessa hänen edelleen. Ja todella naurettavaa myös tämä kaksinaismoralismi, että nimenomaan miesten pitää olla innokkaita treffeille ja noutaa kuukin taivaalta, tai muuten ei tule ensimmäisiäkään treffejä. Tähän kommenttiin esitin vastakysymyksen, mitä tehdään, jos molemmat odottavat tahoillaan sitä vahvistusta ja sitä ei tule kummaltakaan. Kukaan ei mene treffeille tällä logiikalla koskaan. En saanut vastausta.
Olen siis itse nelikymppinen nainen ja tällaiset kliseet tuntuvat vaan naurettavilta ja tuntuu, että näitä ei ole ajateltu ihan loppuun asti. Onko teillä tullut muita vastaavia vastaan? Tai onko joku tällaisten "sääntöjen" kannattaja?
Kommentit (136)
Normaalit ihmiset löytävät normaalit ihmiset niin Tinderistä kuin muualtakin. Itse en missään nimessä esimerkiksi halunnut tavata sellaista miestä, joka ei osannut oikeinkirjoitusta tai ei kyennyt viestittelyn vastavuoroisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa noista ei mielestäni ole kylläkään mitään keinotekoisia sääntöjä, vaan liittyy ihan siihen että odotetaan kunnioittavaa ja kohteliasta käytöstä (puoli ja toisin tietysti) Noista vahvistusjutuista en sitten tiedä, mutta hölmöltä kuulostaa jos paikkaansa pitää.
Kerrotko lisää? Esimerkiksi tuo miksi sinua pidetään epäkohteliaana, jos et vastaa keskusteluun, mutta toisaalta olet myös epäkohtelias ja jopa kevytkenkäinen, jos keskustelet usean kanssa samaan aikaan? Pitääkö oikeasti ihan jokaiselle sanoa jokaiseen viestiin, että sori, nyt puhun yhden toisen kanssa, niin poistan nyt sinut tästä mätseistä?
Ja millä tavalla on epäkunnioittavaa, että et voi ventovieraista tietää, ovatko he sen arvoisia, että kannattaa kaikki muut mätsit jättää huomioimatta kokonaan?
ap
No ihan sivusta totean, että IRL-maailmassa pidän epäkohteliaana sitä, joka ei keskustele kanssani, vaikka on hetkeä aikaisemmin todennut, että olisi kiva jutella. Tosin en tinderissä kiinnitä näihin isommin huomiota, kunhan ajattelen, että siirryn seuraavaan juttukaveriin. Ihan jokaiselle ei tarvitse sanoa jokaiseen viestiin, että sorry, juttelen muiden kanssa, mutta aika outoa seuraavana päivänä kärttää rupattelemaan. Toki jokainen saa jutella samaan aikaan ihan niin monen kanssa kuin haluaa, mutta todennäköistä on, että se "en nyt ehdi jutella sun kanssa, mutta kiinnostat" -tyyppi löysi jonkun sellaisen juttukaverin, jolla on aikaa. Sama kuin baaritiskillä: kun menet vessaan panemaan Villen kanssa, niin vieressäsi istunut ihan kiva Pena löysi jo muita.
Jos verrataan tuota tilannetta baariin, en kyllä koe mitenkään epäkohteliaana, että annan tyypille puhelinnumeron, mutta lähden ystävieni kanssa tanssilattialle ja lähden myöhemmin baarista hyvästelemättä sen kummemmin (ellei tyyppi enää satu tulemaan vastaan).
Ei ole mitenkään myöskään epäkohteliasta, että antaa jollekulle baaritiskillä numeron tai sanoo, että puhutaan samana iltana myöhemmin ja lähtee vaikka vessaan ja samalla jääkin juttelemaankin jonkun toisen kanssa. Se baaritiskille jäänyt saa sitten jutella itse sillä aikaa kenen kanssa haluaa. Ei hänellä tietenkään ole mitään velvollisuutta jäädä erityisemmin odottamaan siihen minua. Mikä kohta tuossa siis menee väärin. Pitäisin kyllä omituisena, jos tämä henkilö olisi heti poistamassa numeroa tai leikkisi, että ei olisi kanssani puhunutkaan, kun hän välillä näkisi minut puhumassa jonkun toisen kanssa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa noista ei mielestäni ole kylläkään mitään keinotekoisia sääntöjä, vaan liittyy ihan siihen että odotetaan kunnioittavaa ja kohteliasta käytöstä (puoli ja toisin tietysti) Noista vahvistusjutuista en sitten tiedä, mutta hölmöltä kuulostaa jos paikkaansa pitää.
Jos puolituttu mies sanoo illanvietossa, että mennään ensi keskiviikkona elokuviin, niin en todellakaan ole elokuvateatterin aulassa klo 17:30 odottelemassa, että mitäköhän olemme menossa katsomaan. Sama tinder-deitin kanssa: oletan, että tapaaminen (hänen ehdottomansa) vahvistetaan edellisenä päivänä. Se on kohteliasta käytöstä, kuuluu kaikkeen kanssakäymiseen.
Mutta miksi sen pitää olla nimenomaan se mies, joka sen vahvistaa etkä voi itse kysyä? Jos se mies odottaa siellä yhtä lailla sinun vahvistustasi ja ajattelee, että olkoot tuokin nainen, kun ei vaivaudu ottamaan yhteyttä.
Ja jos ihan oikeasti sovitaan kellonaika, elokuva ja paikka ja tyypin kanssa on muutenkin juteltu, miksi ihmeessä en menisi paikalle sovittuun aikaan. En ihan ymmärrä. Tietysti, jos ei ole sovittu edes kellonaikaa, ei kannata vaivautua.
Itsekin olen sopinut sunnuntaiksi treffit eikä tulisi mieleenikään jättää menemättä, jos mies ei nyt juuri samana päivänä enää asiasta ilmoittele. Olemme puhuneet muutenkin tässä välillä, joten mistä minulla pitäisi olla oletus, että miestä ei kiinnosta tulla tapaamiseen, joka on selkeästi sovittu.
ap
No ei varmaan tavi olla? Olen kyllä henkilökohtaisesti sitä mieltä, että kutsuja ja ehdottaja on enemmän vastuussa siitä, että ne karkelot todella toteutuvat, mutta eihän tietenkin toinenkin voi ottaa enemmän vastuuta asiasta jos kiinnostaa. Näkisin, että siitä tuossa enemmän on kyse. Toki miehet varmaan yleisesti enemmän ehdottavat jotain tällaista tekemistä, mistä johtuen tulee tuo luulo että mies sen pitää olla.
Ap heittelee ilmaan itse keksimiään juttuja, jotka ovat kuulemma "sääntöjä". Kehittelee kuvitteellisia tilanteita, joista inttää toisilta että mitä vikaa tässä toiminnassa on mitä? Vaikka kukaan ei ole sanonut hänen satuihinsa edes mitään vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkeran in celin perjantai.
Jos minua tarkoitat, niin suosittelen lukemaan ihan tekstin loppuun asti. Olen nelikymppinen nainen, jolla on treffit sovittu sunnuntaiksi. Ja juuri siksi, että en jaksa välittää tällaisista ihmeellisistä säännöistä.
ap
Taidat olla keksinyt nämä säännöt ihan omasta päästä.
Juu. Googlaapas huviksesi "ghostasi tinderissä" niin löydät kaikki mitä minä olen ehtinyt asiasta kirjoittaa.
Nuo vahvistamissäännöt tulivat vastaan jenkkien tiktok-tileillä ja ne kuulostivat minustakin provoilta, mutta tosissaan siellä porukka tuntui komppailevan.
ap
https://anna.fi/ihmiset-ja-suhteet/hylkaaminen-ilman-selityksia-on-henk…;
Juu, minun omaa keksintöäni tosiaan, hohhoijaa...
ap
Vierailija kirjoitti:
Ap heittelee ilmaan itse keksimiään juttuja, jotka ovat kuulemma "sääntöjä". Kehittelee kuvitteellisia tilanteita, joista inttää toisilta että mitä vikaa tässä toiminnassa on mitä? Vaikka kukaan ei ole sanonut hänen satuihinsa edes mitään vastaan.
No ei tarvitse kuin lukea hetken av:ta niin tämä ghostaamisen kauhistelu tulee vastaan. Ja esim tiktokissa minulle on nyt tullut pienen ajan sisällä näitä kauhisteluja, joissa ihmetellään, miksi ihmiset ovat tinderissä, kun eivät vastaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäin miettimään vielä tuota persoonasta valehtelua. Ihan oikeastiko on olemassa ihmisiä, jotka tykästyvät ihmiseen sen perusteella, että joku sanoo olevansa huumorintajuinen, rento ja hauska, ennen kuin näkevät ensimmäistäkään todistetta huumorintajuisuudesta ja rentoudesta?
ap
Tuskin tykästyy, mutta mielikuvan ihmisestä voi kerrotun perusteella luoda.
Huumorintajuisuus ja hauskuus ovat muuten aina tietyllä tavalla subjektiivisia käsitteitä. Ehkä pahempaa on jos kerrotaan asioita, jotka ovat millä tahansa mittarilla valhetta.
No nimenomaan siksi kuulostaakin hölmöltä, jos joku ihastuu toisen huumorintajuun vain siksi, että toinen kuvailee itseään sanalla huumorintajuinen. Siis edelleen, ei kai kukaan muodosta käsitystä kenestäkään sen perusteella, millä sanoilla itseään kuvaa, vaan sen perusteella, mitä sieltä sanojen mukana välittyy. Ja sehän on täsmälleen samaa asiaa livenä kuin viesteissäkin. Ellei siellä ole joku kaveri aina kirjoittamassa niitä viestejä.
ap
No minä epäilin tätä ja sanoinkin siitä yhdelle tutulleni. Vaikutelma oli TÄYSIN erilainen viesteissä kuin livenä.
Haluan vielä avata tätä: kuvitelkaa tilanne, jossa tindermies kertoo olevansa ujo, ja viestitellessä vaikuttaakin hyvin hillityltä ja asialliselta. Ei mitään pahaa sanottavaa. Kun tapaat livenä, vastassa onkin räväkkä, ajoittain hieman jopa aggressivisen oloinen supliikkimies, joka pyrkii kanssasi sänkyyn jo ekana iltana. Ujous loistaa poissaolollaan.
Mitä ajattelet?
Vierailija kirjoitti:
Ap, tekstisi on hyvin miesmäinen. Miksi esiinnyt naisena?
Ap perustelee väitteensä ja on muutenkin johdonmukainen.
Lue: ei voi olla nainen, vaan täytyy olla mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkeran in celin perjantai.
Jos minua tarkoitat, niin suosittelen lukemaan ihan tekstin loppuun asti. Olen nelikymppinen nainen, jolla on treffit sovittu sunnuntaiksi. Ja juuri siksi, että en jaksa välittää tällaisista ihmeellisistä säännöistä.
ap
Taidat olla keksinyt nämä säännöt ihan omasta päästä.
Juu. Googlaapas huviksesi "ghostasi tinderissä" niin löydät kaikki mitä minä olen ehtinyt asiasta kirjoittaa.
Nuo vahvistamissäännöt tulivat vastaan jenkkien tiktok-tileillä ja ne kuulostivat minustakin provoilta, mutta tosissaan siellä porukka tuntui komppailevan.
ap
Jenkkien TikTok tileillä :D
No minä vähän ajattelinkin, että kuulostaa enemmän jenkkien deittikulttuurilta mitä Suomen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tarvitse kuin lukea hetken av:ta niin tämä ghostaamisen kauhistelu tulee vastaan. Ja esim tiktokissa minulle on nyt tullut pienen ajan sisällä näitä kauhisteluja, joissa ihmetellään, miksi ihmiset ovat tinderissä, kun eivät vastaa.
ap
No kyllähän se ghoustaus nyt ihan selkeästi on epäkohteliasta, miksi sitä pitäisi jotenkin silotella? Ja ghostaus ei tarkoita sitä, että pelkkä mätsi poisti sinut tideristä.
Siis en ihan nyt käytännössä ymmärtänyt mikä ap:ta nyppii?
Jokainen saa etsiä seuraa sieltä tinderistä tosiaan ihan omilla säännöillään. Itse esim. heivaan miehet, joista käy ilmi että seuranhaku jatkuu vaikka me jo harrastamme seksiä. En tarvitse sellaista miestä. Jos taas ap haluaa jatkaa sellaisessa tapauksessa tapaamisia, niin ei kaivele mun napaa mitenkään se asia.
Jos mies ghostaa (eli minulle tämä tarkoittaa sitä ettei enää vastaa minun viestiini) vaikka ollaan jo tavattukin, niin kyllä minä sellaisesta loukkaannun ja pidän huonotapaisena. Fiksu vastaa aina edes että "kiitos mutta ei kiitos" - eikä vaan häviä. Ja kyllä, kerron asiasta myös ystävilleni ja he kertoo omista kokemuksistaan myös minulle. Piirit on loppujen lopuksi pienet ja me kaikki näemme ne samat naamat tinderissä kuitenkin.
Se että kumpikaan ei vaan enää ota yhteyttä, ei mielestäni ole ghostaamista ja sitä teen joskus itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäin miettimään vielä tuota persoonasta valehtelua. Ihan oikeastiko on olemassa ihmisiä, jotka tykästyvät ihmiseen sen perusteella, että joku sanoo olevansa huumorintajuinen, rento ja hauska, ennen kuin näkevät ensimmäistäkään todistetta huumorintajuisuudesta ja rentoudesta?
ap
Tuskin tykästyy, mutta mielikuvan ihmisestä voi kerrotun perusteella luoda.
Huumorintajuisuus ja hauskuus ovat muuten aina tietyllä tavalla subjektiivisia käsitteitä. Ehkä pahempaa on jos kerrotaan asioita, jotka ovat millä tahansa mittarilla valhetta.
No nimenomaan siksi kuulostaakin hölmöltä, jos joku ihastuu toisen huumorintajuun vain siksi, että toinen kuvailee itseään sanalla huumorintajuinen. Siis edelleen, ei kai kukaan muodosta käsitystä kenestäkään sen perusteella, millä sanoilla itseään kuvaa, vaan sen perusteella, mitä sieltä sanojen mukana välittyy. Ja sehän on täsmälleen samaa asiaa livenä kuin viesteissäkin. Ellei siellä ole joku kaveri aina kirjoittamassa niitä viestejä.
ap
No minä epäilin tätä ja sanoinkin siitä yhdelle tutulleni. Vaikutelma oli TÄYSIN erilainen viesteissä kuin livenä.
Haluan vielä avata tätä: kuvitelkaa tilanne, jossa tindermies kertoo olevansa ujo, ja viestitellessä vaikuttaakin hyvin hillityltä ja asialliselta. Ei mitään pahaa sanottavaa. Kun tapaat livenä, vastassa onkin räväkkä, ajoittain hieman jopa aggressivisen oloinen supliikkimies, joka pyrkii kanssasi sänkyyn jo ekana iltana. Ujous loistaa poissaolollaan.
Mitä ajattelet?
No ajattelen, että tällä miehellä ei ole oikein realistista käsitystä itsestään. En varsinaisesti pidä kusetuksena vaan lähinnä yrityksenä esittää jotain roolia tehdäkseen vaikutuksen. Enkä jaksaisi pettyäkään tuosta sen kummemmin. Voihan ujokin ihminen olla aggressiivinen ja haluta sänkyyn ensimmäisenä iltana. Ainoa, mistä tuossa huijataan on se, että mies olikin supliikki enkä suoranaisesti ymmärrä, miksi se olisi jotenkin tarkoituksellista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko lisää? Esimerkiksi tuo miksi sinua pidetään epäkohteliaana, jos et vastaa keskusteluun, mutta toisaalta olet myös epäkohtelias ja jopa kevytkenkäinen, jos keskustelet usean kanssa samaan aikaan? Pitääkö oikeasti ihan jokaiselle sanoa jokaiseen viestiin, että sori, nyt puhun yhden toisen kanssa, niin poistan nyt sinut tästä mätseistä?
Ja millä tavalla on epäkunnioittavaa, että et voi ventovieraista tietää, ovatko he sen arvoisia, että kannattaa kaikki muut mätsit jättää huomioimatta kokonaan?
ap
No ihan sivusta totean, että IRL-maailmassa pidän epäkohteliaana sitä, joka ei keskustele kanssani, vaikka on hetkeä aikaisemmin todennut, että olisi kiva jutella. Tosin en tinderissä kiinnitä näihin isommin huomiota, kunhan ajattelen, että siirryn seuraavaan juttukaveriin. Ihan jokaiselle ei tarvitse sanoa jokaiseen viestiin, että sorry, juttelen muiden kanssa, mutta aika outoa seuraavana päivänä kärttää rupattelemaan. Toki jokainen saa jutella samaan aikaan ihan niin monen kanssa kuin haluaa, mutta todennäköistä on, että se "en nyt ehdi jutella sun kanssa, mutta kiinnostat" -tyyppi löysi jonkun sellaisen juttukaverin, jolla on aikaa. Sama kuin baaritiskillä: kun menet vessaan panemaan Villen kanssa, niin vieressäsi istunut ihan kiva Pena löysi jo muita.
Jos verrataan tuota tilannetta baariin, en kyllä koe mitenkään epäkohteliaana, että annan tyypille puhelinnumeron, mutta lähden ystävieni kanssa tanssilattialle ja lähden myöhemmin baarista hyvästelemättä sen kummemmin (ellei tyyppi enää satu tulemaan vastaan).
Ei ole mitenkään myöskään epäkohteliasta, että antaa jollekulle baaritiskillä numeron tai sanoo, että puhutaan samana iltana myöhemmin ja lähtee vaikka vessaan ja samalla jääkin juttelemaankin jonkun toisen kanssa. Se baaritiskille jäänyt saa sitten jutella itse sillä aikaa kenen kanssa haluaa. Ei hänellä tietenkään ole mitään velvollisuutta jäädä erityisemmin odottamaan siihen minua. Mikä kohta tuossa siis menee väärin. Pitäisin kyllä omituisena, jos tämä henkilö olisi heti poistamassa numeroa tai leikkisi, että ei olisi kanssani puhunutkaan, kun hän välillä näkisi minut puhumassa jonkun toisen kanssa.
ap
Okei, sinä olet siis se kuuluisa nainen baarissa, joka juttelet miehen kanssa, annat puhelinnumerosi ja kesken tämän miehen lauseen käännät selkäsi ja menet kavereiden kanssa tanssimaan. Jonka jälkeen mies miettii, että olitko sittenkin maksullinen vai miksi annoit numerosi, jos mies ei kiinnosta sen vertaa, että kuuntelet lauseen loppuun.
Onneksi olet olemassa, koska kaltaistesi takia niin moni kiva mies huomaa myös meidät vähemmän tyrkyt, jotka emme ole jakamassa numeroamme kaikille.
n33 kirjoitti:
Jokainen saa etsiä seuraa sieltä tinderistä tosiaan ihan omilla säännöillään. Itse esim. heivaan miehet, joista käy ilmi että seuranhaku jatkuu vaikka me jo harrastamme seksiä. En tarvitse sellaista miestä. Jos taas ap haluaa jatkaa sellaisessa tapauksessa tapaamisia, niin ei kaivele mun napaa mitenkään se asia.
Jos mies ghostaa (eli minulle tämä tarkoittaa sitä ettei enää vastaa minun viestiini) vaikka ollaan jo tavattukin, niin kyllä minä sellaisesta loukkaannun ja pidän huonotapaisena. Fiksu vastaa aina edes että "kiitos mutta ei kiitos" - eikä vaan häviä. Ja kyllä, kerron asiasta myös ystävilleni ja he kertoo omista kokemuksistaan myös minulle. Piirit on loppujen lopuksi pienet ja me kaikki näemme ne samat naamat tinderissä kuitenkin.
Se että kumpikaan ei vaan enää ota yhteyttä, ei mielestäni ole ghostaamista ja sitä teen joskus itsekin.
Niin, vaikeaa kai se on tajuta, mikä minua nyppii, kun mikään ei minua tässä nyt nypi. Kunhan huvikseni aloitin keskustelun. Anteeksi siitä, että kehtasin avata keskustelun KESKUSTELUpalstalle. :D
Saa kukin tosiaan tehdä millaisia sääntöjä haluaa, mutta näissä säännöissä ei minun mielessäni ole hirveästi järkeä ja ovat kyllä varma keino pidentää sitä sinkkuutta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, tekstisi on hyvin miesmäinen. Miksi esiinnyt naisena?
Ap perustelee väitteensä ja on muutenkin johdonmukainen.
Lue: ei voi olla nainen, vaan täytyy olla mies.
Ap esittelee jotain tiettyjä toimintatapoja täällä yleisinä sääntöinä ja niitä mukaillen kehittelee tarinoita, joita vastaan siis itse väittelee implikoi, että muut ovat sitä mieltä, että nämä hänen väittämänsä kuulemma yleiset säännöt ovat ok. Sääntöjen olemassa olon todistekin on jenkkien TikTok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos puolituttu mies sanoo illanvietossa, että mennään ensi keskiviikkona elokuviin, niin en todellakaan ole elokuvateatterin aulassa klo 17:30 odottelemassa, että mitäköhän olemme menossa katsomaan. Sama tinder-deitin kanssa: oletan, että tapaaminen (hänen ehdottomansa) vahvistetaan edellisenä päivänä. Se on kohteliasta käytöstä, kuuluu kaikkeen kanssakäymiseen.
Mutta miksi sen pitää olla nimenomaan se mies, joka sen vahvistaa etkä voi itse kysyä? Jos se mies odottaa siellä yhtä lailla sinun vahvistustasi ja ajattelee, että olkoot tuokin nainen, kun ei vaivaudu ottamaan yhteyttä.
Ja jos ihan oikeasti sovitaan kellonaika, elokuva ja paikka ja tyypin kanssa on muutenkin juteltu, miksi ihmeessä en menisi paikalle sovittuun aikaan. En ihan ymmärrä. Tietysti, jos ei ole sovittu edes kellonaikaa, ei kannata vaivautua.
Itsekin olen sopinut sunnuntaiksi treffit eikä tulisi mieleenikään jättää menemättä, jos mies ei nyt juuri samana päivänä enää asiasta ilmoittele. Olemme puhuneet muutenkin tässä välillä, joten mistä minulla pitäisi olla oletus, että miestä ei kiinnosta tulla tapaamiseen, joka on selkeästi sovittu.
ap
Niihin keksittyihin käytössääntöihin kuuluu se, että kutsuja varmistaa ajan ja paikan. Vai miten usein saat kutsuja illanistujaisiin siten, että aika ja paikka jätetään kertomatta ja sinun tulee erikseen ne itse selvittää. Joku "mennään keskiviikkona elokuviin" on samanlainen heitto kuin "tulkaa joskus mökillä käymään" eli kutsusta tulee oikeasti totta vasta sitten, kun kutsuja osaa tarkasti ilmoittaa, että mitä ja missä.
Vierailija kirjoitti:
n33 kirjoitti:
Niin, vaikeaa kai se on tajuta, mikä minua nyppii, kun mikään ei minua tässä nyt nypi. Kunhan huvikseni aloitin keskustelun. Anteeksi siitä, että kehtasin avata keskustelun KESKUSTELUpalstalle. :D
Saa kukin tosiaan tehdä millaisia sääntöjä haluaa, mutta näissä säännöissä ei minun mielessäni ole hirveästi järkeä ja ovat kyllä varma keino pidentää sitä sinkkuutta.
ap
Mutta miksi ihmeessä sinä olet tehnyt säännön, jonka mukaan jakelet puhelinnumerosi kaikille? Minusta se on aika outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Okei, sinä olet siis se kuuluisa nainen baarissa, joka juttelet miehen kanssa, annat puhelinnumerosi ja kesken tämän miehen lauseen käännät selkäsi ja menet kavereiden kanssa tanssimaan. Jonka jälkeen mies miettii, että olitko sittenkin maksullinen vai miksi annoit numerosi, jos mies ei kiinnosta sen vertaa, että kuuntelet lauseen loppuun.
Onneksi olet olemassa, koska kaltaistesi takia niin moni kiva mies huomaa myös meidät vähemmän tyrkyt, jotka emme ole jakamassa numeroamme kaikille.
Mistäs sait päähäsi, että lähden kesken lauseen? Minulle on ihan itsestäänselvää, että baari-iltana liehutaan ympäri baaria eikä jumituta tuntikausiksi samaan paikkaan. Jos tämä minun tapani kuulostaa hirveän epäkohteliaalta, ehkä sinä olet sellainen nainen baarissa, joka jumittuu ensimmäiseen pöytään eikä lähde kulumallakaan vaikka kaveritkin käyvät pyytämässä tanssimaan tai vessaan.
Ja kuka sanoi, että on jakamassa numeroaan kaikille. Puhuin siitä, että yhdelle annetaan se numero ja luvataan jutella myöhemmin, mutta saman illan aikana voidaan (hui sentään!) puhua jonkun muunkin kanssa. Iik, kivitä minut tästä l*rttoudesta!
ap
En siis hetkeäkään usko, että kukaan tällaisia mukasääntöjä noudattaa.