Työnhakuvelvoite tulee ilmeisesti koskemaan myös osaa työssäkäyvistä
Näin minulle ainakin tänään väitti työkkärin virkailija.
Eli jos olet osa-aikainen, tai vuokratyössä tai muuten työsuhteessa, jossa palkan lisäksi saat soviteltua päivärahaa edes satunnaisesti, niin ei kun hakemuksia lähettelmään vaan, koska osa-aikaisuus tai vuokratyö ei nähtävästi työkkärin mielestä ole hyväksyttävä ja riittävä työsuhde
Kommentit (946)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälleen kerran opettajat ovat liemessä. Näitä aivottomia päätöksiä ei koskaan mietitä opetusalan kautta enkä ymmärrä, miksi OAJ hyväksyy nämä mukisematta.
Oma tilanne on se, että olen vakituinen opettaja, mutta lomautetaan kesäksi, jo 10 vuotta putkeen.
Ensinnäkin kukaan ei palkkaa töihin koska työt jatkuvat elokuussa. Toisekseen pidän todellakin kuukauden loman, halusi hallitus sitä tai ei. Muuten ei pää kestä.
Täysin turhaa pallottelua ja työnhakua ja kun niitä ei voi kuitenkaan ottaa vastaan.
Voit mennä kesäksi ravintolaan tia kesäkahvilaan tarjoilijaksi, lastenohjaajaksi paikalliseen puistoon jne. tai kaupungille puutarhatyöntekijäksi. Et tietenkään mene koska on kivempaa lomailla ja nostaa korvauksia.
Noihinko töihin ei ole tarjolla opiskelijoita, jotka kipeästi etsivät kesätöitä saadakseen rahaa ja työkokemusta?
Minusta kaikkien työntekijöiden pitää hakea omaa työpaikkaansa, vaikka vuoden välein. Niin, otetaan siihen se halvimmalla tekijä. Nyt, kun saadaan tuota irtisanomissuojaakin heikennettyä. Eikä kohta saa lakkoilla kyseisestä heikennyksestäkään. Ihan mielenkiinnolla seuraan, milloin peli avataan vuosilomista ja ylitöistä...
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeinhan tuo on. Eihän se käy, että huvikseen downshiftailee, koska valtio maksaa kompensaatiota. Ja soviteltua saava on työnhakijana työkkärissä, joten what's the problem? Ei pitäisi olla mitään epäselvää.
Valtiorukka
No en minä kauaa enää asu Suomessa. Pian toisessa EU-maassa, jossa tilanne on päinvastainen kuin täällä.
"Karu ennuste konkursseista - erityisesti kaksi alaa erottuu"
Vierailija kirjoitti:
"Karu ennuste konkursseista - erityisesti kaksi alaa erottuu"
Hotelli- ja ravintola-ala
Vierailija kirjoitti:
"Eli jos olet osa-aikainen, tai vuokratyössä tai muuten työsuhteessa, jossa palkan lisäksi saat soviteltua päivärahaa edes satunnaisesti, niin ei kun hakemuksia lähettelmään vaan, koska osa-aikaisuus tai vuokratyö ei nähtävästi työkkärin mielestä ole hyväksyttävä ja riittävä työsuhde"
Ovela ujutus saada ihmiset tekemään useampaa kuin yhtä matalapalkkaista työtä.
Työkkärin tädillä oli sellainen visio, että voisin osa-aikaisen siivousduunin lisäksi tuosta vain mennä toiseenkin osa-aikaiseen saman alan työhön. Ainoa vain, että firmat eivät todellakaan halua hommiinsa kilpailijan työntekijää pyörimään ja valtaosa näistä töistä muutenkin alkaa viideltä tai kuudelta aamulla, jolloin pitää olla siellä ensimmäisessä työssä paikalla. Vaihtaisin kokoaikaiseen työhön heti huomenna, mutta kortittomana/autottomana helpommin sanottu kuin tehty.
Itse olen vakituisessa osa-aikatyössä ja menen vain ja ainoastaan vakituiseen kokoaikatyöhön. Määräaikaisia työpaikkoja en edes katso.
Hyvä,että loppuu se kikkailu sosiaaliturvan ja minityömäärän osalta
TE-toimiston henkilökunnalta puuttuu valta tai kyky tehdä päätöksiä. Näin saadaan työllistettyä kaikki 2400 TE-virkailijaa.
Kun päivänselviä osa-aikaisia työntekijöitä vaaditaan hakemaan 4 paikkaa per kuukausi ja jokainen hakemus käsitellään
toimistossa. Tässä on luotu ikuinen suojatyöpaikka virkailijoille ja valtava kuluerä veronmaksajille.
Vierailija kirjoitti:
Hain soviteltua päivärahaa, mutta en saanut, koska teen etätyötä eikä työnantaja pysty vahtimaan kuinka paljon aikaa käytän työntekoon. No, tästä on sitten se hyöty, ettei tarvitse hakea töitä.
tuet pois niin sitten tarvii ...
Kohta ollaan tilanteessa jossa eläkeläisen pitää hakea töitä tai muuten eläkettä ei makseta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vellipeffat vauhdissa taas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollekin oli sanottu työkkäristä että kun tiina tekee osa-aikaista työtä niin tiinan pitää etsiä toinen työ siihen rinnalle joiden yhteenlaskettu työaika on sitten kokoaikainen työaika.
*Nimi muutettu
Voi pyhä yksinkertaisuus, siis eihän tämä koske ketään, joka ei hae mitään tukia, saa osa-aika töissä olla, jättäkää tuet hakematta, niin ei tarvitse hakea kokopäivätyötä ja ongelma ratkaistu.
Ihannetilannehan olisi osa-aikatyö, jolla myös pärjäisi ilman tukia. Mutta ei taida niin rahakkaita työsopimuksia olla meillä keskiverto-osaajilla, että osa-aikatyön palkalla saisi 900-1000 euroa enempää bruttona. Harva sillä summalla kyllä pärjää.
Onko tilanne tosiaan noin huono? Minulla on humanistisen alan ylempi korkeakoulututkinto eli akateemisten tutkintojen pohjasakkaa, ja kyllä minulla olisi mahdollisuus tienata ihan inhimillisesti osa-aikaisenakin.
Miten noin tyhmä on päässyt yliopistosta ulos? Luuletko tosiaan, että esim. kaupan kassa tai kahvilassa 15 tuntia viikossa tekevä tienaa sellaisen summan, että pärjää ilman tukia?
Jos saat työttömyystukea niin olet työtön ja silloin olet velvoitettu hakemaan töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain soviteltua päivärahaa, mutta en saanut, koska teen etätyötä eikä työnantaja pysty vahtimaan kuinka paljon aikaa käytän työntekoon. No, tästä on sitten se hyöty, ettei tarvitse hakea töitä.
Jännä juttu, soviteltua etuutta maksetaan sillä perusteella, mitä lukee sopimuksessa ja paljonko saat palkkaa, ei maksaja kysele, montako tuntia oikeasti teit.
Minulle sanottiin toisin. Tosin en tiedä, mitä tarkoitat tuolla "mitä lukee sopimuksessa". Sopimuksessahan voi lukea monenlaisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälleen kerran opettajat ovat liemessä. Näitä aivottomia päätöksiä ei koskaan mietitä opetusalan kautta enkä ymmärrä, miksi OAJ hyväksyy nämä mukisematta.
Oma tilanne on se, että olen vakituinen opettaja, mutta lomautetaan kesäksi, jo 10 vuotta putkeen.
Ensinnäkin kukaan ei palkkaa töihin koska työt jatkuvat elokuussa. Toisekseen pidän todellakin kuukauden loman, halusi hallitus sitä tai ei. Muuten ei pää kestä.
Täysin turhaa pallottelua ja työnhakua ja kun niitä ei voi kuitenkaan ottaa vastaan.
Voit mennä kesäksi ravintolaan tia kesäkahvilaan tarjoilijaksi, lastenohjaajaksi paikalliseen puistoon jne. tai kaupungille puutarhatyöntekijäksi. Et tietenkään mene koska on kivempaa lomailla ja nostaa korvauksia.
Ja sinä itse et tietenkään lomaile koskaan tai voin jo arvata; vain sinä olet lomasi ansainnut.
Eikös kaikkien kuitenkin tulisi pyrkiä elättämään vähintään itsensä ilman yhteiskunnan tukia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuet pois niin sitten tarvii ...
Luettiinkohan me sama kommentti? Mitkä tuet häneltä pois?
Vierailija kirjoitti:
Eikös kaikkien kuitenkin tulisi pyrkiä elättämään vähintään itsensä ilman yhteiskunnan tukia?
Tulisi tulisi, mutta monelle se on nyt mahdottomuus.
Onko tilanne tosiaan noin huono? Minulla on humanistisen alan ylempi korkeakoulututkinto eli akateemisten tutkintojen pohjasakkaa, ja kyllä minulla olisi mahdollisuus tienata ihan inhimillisesti osa-aikaisenakin.