Työnhakuvelvoite tulee ilmeisesti koskemaan myös osaa työssäkäyvistä
Näin minulle ainakin tänään väitti työkkärin virkailija.
Eli jos olet osa-aikainen, tai vuokratyössä tai muuten työsuhteessa, jossa palkan lisäksi saat soviteltua päivärahaa edes satunnaisesti, niin ei kun hakemuksia lähettelmään vaan, koska osa-aikaisuus tai vuokratyö ei nähtävästi työkkärin mielestä ole hyväksyttävä ja riittävä työsuhde
Kommentit (946)
Eikä sieltä välttämättä enää soitella lainkaan jos olet osa-aikatöissä. Parikin tunnen jotka miettivät että mikä maksaa kun ei ole yli vuoteen kuulunut soittoa eikä yhteydenottoa. Työnhaku on voimassa ja soviteltu vaan juoksee. Sanoin että olkaa tyytyväisiä että asia on noin.
Työkkärin mielestä vakaan osa-aikatyön tekijän pitää irtisanoutua siitä työstä ja ottaa vastaan epävarma kokopäivätyö. Myöskään julkisten liikenneyhteyksien epäsäännöllisyys ei ole syy kieltäytyä. Ilmeisesti fillarilla pitää polkea jopa 80 km per suunta töihin, jos siellä on kokopäivätyötä saatavilla. Muuten tulee karenssi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta noissa tapauksissa riittää yksi hakemus kolmessa kuukaudessa.
Mulla on keikkaduunarina riittänyt te-tädin puolivuotispuhelun ohjeistamana, että pyydän duunipaikasta lisätunteja kerran puoleen vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Osa-aikasella työntekijällä alkaa olla jo enemmän raportointi/paperitöitä kuin yrittäjällä, pehmeä siirtyminen yrittäjyyteen ehkä?
Kuinka niin? :D Pitää kuitata 3kk aikana kerran että on hakenut yhtä työpaikkaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta noissa tapauksissa riittää yksi hakemus kolmessa kuukaudessa.
Mulla on keikkaduunarina riittänyt te-tädin puolivuotispuhelun ohjeistamana, että pyydän duunipaikasta lisätunteja kerran puoleen vuoteen.
On siellä useampi vaihtoehto että millä tavalla sen työnhaku velvoitteen voi suorittaa. Olen mäkin pari kertaa kysyny lisätunteja mutta en ole saanut. Se riittää että kysyy niin työnhakuvelvoite on suoritettu.
Vierailija kirjoitti:
Työkkärin mielestä vakaan osa-aikatyön tekijän pitää irtisanoutua siitä työstä ja ottaa vastaan epävarma kokopäivätyö. Myöskään julkisten liikenneyhteyksien epäsäännöllisyys ei ole syy kieltäytyä. Ilmeisesti fillarilla pitää polkea jopa 80 km per suunta töihin, jos siellä on kokopäivätyötä saatavilla. Muuten tulee karenssi.
3h yhteensä saa mennä työmatkoihin. Jo menee yli niin ei tule karenssia vaikka kieltäydyt. Siinä onkin sitten minuuttien laskemista jos toiseen suuntaan kulkee julkinen ja toiseen joudut pyöräilemään että mikä on se kilometrimäärä. 50 minuuttia bussissa toiseen suuntaan ja niin takaisinpäin saa olla 2h ja 10 minuuttia pyöräilyä eli olisko jotain 40km.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3h yhteensä saa mennä työmatkoihin. Jo menee yli niin ei tule karenssia vaikka kieltäydyt. Siinä onkin sitten minuuttien laskemista jos toiseen suuntaan kulkee julkinen ja toiseen joudut pyöräilemään että mikä on se kilometrimäärä. 50 minuuttia bussissa toiseen suuntaan ja niin takaisinpäin saa olla 2h ja 10 minuuttia pyöräilyä eli olisko jotain 40km.
Itse olen pohtinut et jos työttömällä on auto mutta ei kuitenkaan pysty säästämään rahaa eikä edes saisi säästää jos saa tukia niin mistähän kela kuvittelee että se työtön saa sen varmaan 400€ keskimäärin polttoaineisiin jotta pääsee kulkemaan sen ekan kuukauden sinne töihin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pohtinut et jos työttömällä on auto mutta ei kuitenkaan pysty säästämään rahaa eikä edes
Jos siis työpaikka on vaikka 80km päässä
"Eli jos olet osa-aikainen, tai vuokratyössä tai muuten työsuhteessa, jossa palkan lisäksi saat soviteltua päivärahaa edes satunnaisesti, niin ei kun hakemuksia lähettelmään vaan, koska osa-aikaisuus tai vuokratyö ei nähtävästi työkkärin mielestä ole hyväksyttävä ja riittävä työsuhde"
Ovela ujutus saada ihmiset tekemään useampaa kuin yhtä matalapalkkaista työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pohtinut et jos työttömällä on auto mutta ei kuitenkaan pysty säästämään rahaa eikä edes
Tai ehkä ennemmin niin että miten työkkäri kuvittelee.
Pitää varmaan hakea silloin harkinnavaraista/ehkäisevää toimeentulotukea jos rahat ei riitä bensaan. Sosiaalista luottoakin saattoi ainakin ennen saada mutta sitä ei taas kuulunut saada joa on toimeentulotuen asiakas.
No eipä ole ongelma kun en autoa tule koskaan omistamaan. Samalla työssäkäyntialue on täällä peräkylillä noin 5km suuntaansa keskustasta.
Vierailija kirjoitti:
Tulossa yrittäjävelvoite ja/tai muuttovelvoite työnperään. Lusmuilu loppuu.
Ei ole tulossa. Tuo tulee pysymään vain sun fantasiana siellä omassa päässäsi :D
Vierailija kirjoitti:
Tulossa yrittäjävelvoite ja/tai muuttovelvoite työnperään. Lusmuilu loppuu.
Koskee sellaisia kun eivät "millään" työllisty. 2-3 kk annetaan tukea, sitten parasta selvitä omillaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeinhan tuo on. Eihän se käy, että huvikseen downshiftailee, koska valtio maksaa kompensaatiota. Ja soviteltua saava on työnhakijana työkkärissä, joten what's the problem? Ei pitäisi olla mitään epäselvää.
Käytä hetki aikaa, miten nuo sovittelet käytännössä.
Vierailija kirjoitti:
Pitää varmaan hakea silloin harkinnavaraista/ehkäisevää toimeentulotukea jos rahat ei riitä bensaan. Sosiaalista luottoakin saattoi ainakin ennen saada mutta sitä ei taas kuulunut saada joa on toimeentulotuen asiakas.
No eipä ole ongelma kun en autoa tule koskaan omistamaan. Samalla työssäkäyntialue on täällä peräkylillä noin 5km suuntaansa keskustasta.
Saattaa sosiaalista luottoa saada tietyissä kaupungeissa mutta ei sitä kaikille myönnetä pelkästään työttömän tittelin perusteella
Sekin on riski et jos vaikka auto hajoaa eikä ole säästöjä niin ei pääse töihin. Ei niitä sosiaalisia luottoja ja harkinnanvaraista aina saa.
Mullakin oli 2kk auto hajalla kun ei ollu heti rahaa korjauttaa ja sen 2kk olin pois töistä pääosin ja sitten palasin kun sain auton kuntoon. Kävin tuossa yhdellä asiakkaalla sen 2kk töissä joka asuu samalla kylällä mutta tunteja tuli viikossa huomattavasti vähemmän kuin normaalisti kun en 2kk päässyt asiakkaille jotka asuu kauempana. Henk.koht avustaja olen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeinhan tuo on. Eihän se käy, että huvikseen downshiftailee, koska valtio maksaa kompensaatiota. Ja soviteltua saava on työnhakijana työkkärissä, joten what's the problem? Ei pitäisi olla mitään epäselvää.
Juurikin näin. Kukaan ei häiritse downshiftaajaa kunhan tämä pärjää omilla tuloillaan. Eli jos et halua työkkärin kiusaavan sinua niin älä hae työttömyyskorvausta. Jos haet korvausta niin olet työkkärin asiakas ja todellakin, teet juuri mitä työkkäristä sulle tehtäväksi annetaan. Ei tömä niin vaikeata ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Kukaan ei häiritse downshiftaajaa kunhan tämä pärjää omilla tuloillaan. Eli jos et halua työkkärin kiusaavan sinua niin älä hae työttömyyskorvausta. Jos haet korvausta niin olet työkkärin asiakas ja todellakin, teet juuri mitä työkkäristä sulle tehtäväksi annetaan. Ei tömä niin vaikeata ole.
Osa-aikatyö niin työkkäri ottaa yhteyttä vain kerran. 3kk välein :)
Vierailija kirjoitti:
Jotain rajaa näihin älyttömyyksiin pliis. Ei ole tapahtunut eikä vaadi. Älä hae soviteltua niin työkkäri antaa sun olla ihan rauhassa. Ei soviteltu ole mitään automaatio millä maksatetaan laiskan ihmisen elämä. Jos sulla on töitä tarjolla kokopäiväisesti niin mene niihin. Työkkäri ei sulle työpaikkaa kuitenkaan osoita eli itse se on haettava.
Vierailija kirjoitti:
Jälleen kerran opettajat ovat liemessä. Näitä aivottomia päätöksiä ei koskaan mietitä opetusalan kautta enkä ymmärrä, miksi OAJ hyväksyy nämä mukisematta.
Oma tilanne on se, että olen vakituinen opettaja, mutta lomautetaan kesäksi, jo 10 vuotta putkeen.
Ensinnäkin kukaan ei palkkaa töihin koska työt jatkuvat elokuussa. Toisekseen pidän todellakin kuukauden loman, halusi hallitus sitä tai ei. Muuten ei pää kestä.
Täysin turhaa pallottelua ja työnhakua ja kun niitä ei voi kuitenkaan ottaa vastaan.
Voit mennä kesäksi ravintolaan tia kesäkahvilaan tarjoilijaksi, lastenohjaajaksi paikalliseen puistoon jne. tai kaupungille puutarhatyöntekijäksi. Et tietenkään mene koska on kivempaa lomailla ja nostaa korvauksia.
Jotkut käy eikä muut. Muut sanasta saa käsityksen että kaikki muut ihmiset.