Työnhakuvelvoite tulee ilmeisesti koskemaan myös osaa työssäkäyvistä
Näin minulle ainakin tänään väitti työkkärin virkailija.
Eli jos olet osa-aikainen, tai vuokratyössä tai muuten työsuhteessa, jossa palkan lisäksi saat soviteltua päivärahaa edes satunnaisesti, niin ei kun hakemuksia lähettelmään vaan, koska osa-aikaisuus tai vuokratyö ei nähtävästi työkkärin mielestä ole hyväksyttävä ja riittävä työsuhde
Kommentit (946)
Vierailija kirjoitti:
Taitaa vuokratyön tekeminen ja keikkailu vähentyä tämän myötä kyllä. Ei ole ollenkaan hyvä juttu esim. ravintola-alalla. Eihän tuo uusi malli kannusta ottamaan vastaan näitä keikkahommia, ennemmin on sitten työttömänä ja hakee vain sitten sitä kokoaikatyötä.
Varmasti voi jatkaa osa-aikatyössä jos sillä tulee toimeen. Ei ole yhteiskunnan tarkoitus maksaa sinulle siitä, että osanaikaa lorvit kotona.
Vierailija kirjoitti:
Osa-aikatyon tekeminen voi johtua myös sairaudesta. Silloin ei ole downshiftailua
Silloin haet osatyökyvyttömyyseläkkeen et työttömyysetuutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan järjetöntä tuollainen.
Osa-aikatyökin kuitenkin ON työtä, ja jos työkkärin yksi pointti on se, että ihmisen täytyy olla tekemässä toisen hyväksi jotain joko palkattuna tai palkatta, niin pitäisi riittää, että tekee edes osa-aikatyötä. Menee ihan ihmisten juoksuttamiseksi nyt.
Jos et nosta tukia, voit tehdä työtä ihan niin vähän kuin huvittaa. Terveet ja työkykyiset yleensä elättää itsensä ja perheensä ilman veronmaksajaien euroja. Osa-aikaiset työkyvyttömät saavat joko sairauspäivärahaa, kuntoutustukea tai työkyvyttömyyseläkettä ja heillä on peruste osa-aikaisuuteen.
Ehkä kuvitellussa maailmassa. Käytännössä ei mene noin.
Itseäni suututtaa se 300€ suojaosuuden poisto. Osa-aikaisen työn tekeminen tehtiin sillä mahdott
Oletko päästänyt itsesi rapakuntoon? Vai miksi ei palkkaa? Itse ole 67- vuotias eläkeläinen ja töitä on kyllä riittänyt
Jos nostaa tukia on velvollinen rapirtoimaan työkkäriin palkkansa ja nämä sitten huomioidaan tuen määrässä. Mikö tässä on vaikeeta? Pitiskö siis saada täydet tuet vaikka saa myös palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa-aikatyon tekeminen voi johtua myös sairaudesta. Silloin ei ole downshiftailua
Silloin haet osatyökyvyttömyyseläkkeen et työttömyysetuutta
Osatyökyvyttömyyseläkettä saa vain jos on kokopäiväinen työ ennestään.
Mä saan sivutyöstäni 700 euroa kuukaudessa. Kun firma lakkautuu vuoden lopussa - työnantaja lopettaa ja pistää myyntiin - todenäköisesti tulen saamaan täyttä palkkaa irtisanomisajan aika pienellä työvelvoitteella, sillä en usko että ostajalla voi olla vastaavia töitä enää tarjolla. Työnantajallani on aika kalkkis metodit ja minua tarvitaan siksi, mutta ei missään nykyaikaisessa hommassa tarvita enää. En ole ehtinyt opiskella sivutyöni takia enkä omalla rahalla ole enää halunnutkaan, sillä mielestäni olen jo opiskellut tarpeeksi. Eläisin säästöillä ja sivutyöllä eläkeikään asti, mutta sivutyötäni en lopeta. Valitettavasti taloyhtiön tulevat remontit (putki, piha, julkisivu, parvekkeet) vie aika lailla ne säästöt, vähän ehkä jää mutta ei paljon. Haen sitten vaan töitä ja häiritsen työnantajia. Ehkä pitää myydä asunto vaikka tämä oli ostettu siihen nähden että on hyvä paikka jos kunto heikkenee. N61