Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huskyt raatelivat pienen villakoiran - siis mitä oikein tapahtui?!!

Vierailija
19.04.2022 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008758577.html

Ymmärrättekö te muut niin, että villakoira oli irti ja juoksi itse kolmen hihnassa kävelleen huskyn luokse, ja ne huskyt raatelivat villakoiran kiinni ollessaan? Vai pääsivätkö ne karkuun, jahtasivat villakoiraa?

Jos huskyt olivat kiinni hihnassa, niin miksi niiden omistajan pitäisi korvata villakoiran eläinlääkärimaksuista senttiäkään? Karmea tapahtuma ja erittäin syvä osanottoni villakoiran omistajalle.

Kommentit (132)

Vierailija
41/132 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sympatiat huskyjen omistajalle ja osanotto villiksen omistajalle.

Irtokoira on aina omistajan vika. Tosi törkeetä laittaa laskua huskin omistajalle. Jos koira karkaa vilkaalle autotielle, niin ei se silloinkaan ole kuskin vika.

Mulla oli aikoinaan rescue, joka osasi ohituksissa olla neutraali ja " kiltin näköinen". Ja saatiin useampi näitä "tää on ihan kiltti" koiria päällemme. Sain varmaan kahelin maineen kun huusin aina p*rk*lettä niin paljo kuin lähti. Koirani meinaan kyllä osasi käyttää hammasta, jos koki itsensä nurkkaan ahdetuksi. Ei tainnut omistajat käsittää, että heidän fifien parasta mietin ja koitin välttää eläinlääkärireissut.

Jos tietää, että oma koira on muille aggressiivinen, silloin myös itse ottaa omistajana vastuuta, ja ostaa sille koiralleen kuonokopan, sen varalta että esim. jonkun koira pääsee vahingossa irti ja tulee nuuskimaan teidän nilkkoja.

(Ja ei, mulla ei ole mitään ärsyttävää pikkufifiä.ä, vaan ollut tuollainen ihan samanlainen rekku itsellänikin)

Jospa ei tiennyt, ehkä eka kerta ja koira on laumaeläin.

Vierailija
42/132 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sympatiat huskyjen omistajalle ja osanotto villiksen omistajalle.

Irtokoira on aina omistajan vika. Tosi törkeetä laittaa laskua huskin omistajalle. Jos koira karkaa vilkaalle autotielle, niin ei se silloinkaan ole kuskin vika.

Mulla oli aikoinaan rescue, joka osasi ohituksissa olla neutraali ja " kiltin näköinen". Ja saatiin useampi näitä "tää on ihan kiltti" koiria päällemme. Sain varmaan kahelin maineen kun huusin aina p*rk*lettä niin paljo kuin lähti. Koirani meinaan kyllä osasi käyttää hammasta, jos koki itsensä nurkkaan ahdetuksi. Ei tainnut omistajat käsittää, että heidän fifien parasta mietin ja koitin välttää eläinlääkärireissut.

Jos tietää, että oma koira on muille aggressiivinen, silloin myös itse ottaa omistajana vastuuta, ja ostaa sille koiralleen kuonokopan, sen varalta että esim. jonkun koira pääsee vahingossa irti ja tulee nuuskimaan teidän nilkkoja.

(Ja ei, mulla ei ole mitään ärsyttävää pikkufifiä.ä, vaan ollut tuollainen ihan samanlainen rekku itsellänikin)

Kivaa kun halveksit muiden koiria. Villakoira on aika paljon muuta kuin ärsyttävä pikku Fifi.

Saanen arvata että sun mielikuva on jostain piirretyistä, joissa puudeli esitetään pitkäripsisenä bim bona tyttökoirana rusetti päässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/132 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villakoira lopetettiin klinikalla, huskyt eivät sitä tappaneet. Jos olisivat sen halunneet tehdä, se olisi tehty sekunneissa.

Vierailija
44/132 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villakoira lopetettiin klinikalla, huskyt eivät sitä tappaneet. Jos olisivat sen halunneet tehdä, se olisi tehty sekunneissa.

Niin, tämäkin minusta saattaa kertoa siitä, että huskyilla ei ollut mikään tarkoitus tappaa. Se yksi puolustuspuremakin voi pikkuvillakoiralle aiheuttaa kuolettavat vammat.

Vierailija
45/132 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtiolevan koiran omistaja kärsii vahingot itse. Näin se vaan on. Mutta kyseenalaistan myös sitä, että nykyään on muotia ottaa isoja, voimakkaita ja haastavaluonteisia koiria ja vielä näitä useampi samalle omistajalle, joka yleensö on vielä siro pieni nainen. Sitten kun joku pikkuräksä tulee vahingossakin låhelle, tulee herkästi ruumiita. Entä jos lähelle tuleekin jonkun innokas kiljuva ja juokseva taapero? Onko se silloinkin "irtiolevan omistajan vastuulla" kun tulee ruumiita? Kyllä jokaisen koiranomistajan täytyisi kyetä hallitsemaan koiransa myös yllättävässä tilanteessa, tarvittaessa vaikka niskaperseotteella pois kantaen. On vaarallista, kun 50kiloisilla neitokaisilla on kaikenlaista kanariandoggia ja amerikanbullyä ja isoja rescuekoiria ja sitten laahaudutaan mahallaan perässä, kun se koira oikeasti päättää lähteä. Vaikka tulisi ärsyttävä pikkuräksä lähelle, ei kenenkään koiralla ole oikeutta raadella ja tappaa. Se koira on voinut vaikka vahingossa päästä irti. Tai se taapero.

Vierailija
46/132 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikille sellaiset koirat, jotka käy toisten kimppuun. Niillä ei ole kaikki ihan kohdallaan.

Vierailija
47/132 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo puudeli oli irrallaan ja hyökkäsi kolmen kadulla hihnassa kulkeneen huskyn kimppuun, jotka tietysti puolustautuivat. Omistajan moka eikä huskyn omistajalla ole mitään syytä maksaa eläinlääkärin laskua. Huskyt saattoivat jopa puolustaa taluttajaansa hyökkäykseltä. Niille pitäisi hakea sankarikoiran arvonimeä.

Kaikki tappajakoirat on LOPETETTAVA!

Vierailija
48/132 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa sekava juttu ja kovin ikävä tapaus. Villakoiran omistaja on silti itse vastuussa koirastaan, ottakoon opikseen ja maksakoon laskunsa itse.

Henkilön, joka hankkii peniksenjatkeekseen ison koiran, on kyettävä pitämään tappajakoiransa kiinni.

Vierailija
49/132 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se on niin vaikea ymmärtää, että koira pidetään aina kiinni, paitsi koirapuistossa ja metsästämässä. Eläimillä on vietit, joten mitä vain voi tapahtua.

Juuri näin, tässäkin jutussa villakoiran omista "päästi vain hetkeksi". Noh, tällaiseen tapahtumaan ei tarvita kuin "hetki".

Joiltakin ihmisiltä puuttuu täydellisesti tulevaisuussimulaattori päästään. Sitten näitä uutisia saa lukea, mää luulin ku mää ajattelin.

Vierailija
50/132 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa sekava juttu ja kovin ikävä tapaus. Villakoiran omistaja on silti itse vastuussa koirastaan, ottakoon opikseen ja maksakoon laskunsa itse.

Henkilön, joka hankkii peniksenjatkeekseen ison koiran, on kyettävä pitämään tappajakoiransa kiinni.

Etkö osaa lukea? Tappajakoirat olivat kiinni.

Vierailija
51/132 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piikille sellaiset koirat, jotka käy toisten kimppuun. Niillä ei ole kaikki ihan kohdallaan.

Joka ikinen terve koira tarraa kiinni, kun pieni saaliseläin säntää ohitse. Nyt pienen koiran omistaja mokasi, ei sen takia tarvitse tappaa maailman kaikkia koiria.

Vierailija
52/132 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa lukea? Tappajakoirat olivat kiinni.

Isäntänsä piti niitä siis kiinni, kun ne raatelivat pikkukoiraa? Just.

Vierailija
53/132 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka ikinen terve koira tarraa kiinni, kun pieni saaliseläin säntää ohitse. Nyt pienen koiran omistaja mokasi, ei sen takia tarvitse tappaa maailman kaikkia koiria.

Ei, vain tappajiksi paljastuneet elikot.

Vierailija
54/132 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomessa ei lemmikkejä leikata ja hoideta kuntoon, miksi aina lopetus heti?

Jenkeissä eläinlääkärit tekee vaativia leikkauksia ja pelastaa eläimiä.

Koirien ulkoiluttajan pitäisi ulkoiluttaa vain niin montaa koiraa kuin pystyy hallitsemaan, selvästi se 3 oli liikaa, koska ei pystynyt hallitsemaan niitä. Mitä jos koirien luo olisi juossut pikkulapsi innoissaan?

Vierailija
55/132 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla provo "otan pikkukoiran aina syliini..." 

Suurin virhe numero 1.  mutta aika harvoin pikkukoirien omistajat perehtyy koirien käyttäymiseen ja koulutukseen muutenkaan. 

Vierailija
56/132 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kytketty koira seuraa perässä, kun omistaja poistuu takavasemmalle. Kokeilkaa vaikka, se on se hihna siinä, joka vetää koiran mukana, kun liikut.

Vierailija
57/132 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa onneksi ei sattunut pikkulapsi huskyjen tielle...

Vierailija
58/132 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa taas huomaa, että koiria on inhimillistetty ihan liikaa... Koira on kaikesta koulutuksestaan huolimatta saalistava eläin, joka toimii vaistojensa varassa. Pakko sanoa, että villiksen  omistajan oma moka. Aina voi sattua yllättäviä tilanteita, varsinkin eläinten kanssa.

Vierailija
59/132 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulleet omistajaansa.

Vierailija
60/132 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 huskya oli omistajalle liikaa yhdellä kerralla ulkoilutettavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi