Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsena oli luxusta, kun pääsi kylään rikkaan perheen omakotitaloon ja pihalle

Vierailija
19.04.2022 |

Siellä oli trampoliini, kun meillä ei ollut rivarissa. Oli myös iso talo ja tosi hulppea! Kyllä sen jo lapsena huomasi, kuinka jotkut ovat rikkaita ja oli vähän kadekin, miksei meillä vois olla noin hienoo omakotitaloa ja isoa pihaa!

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla vastaavia kokemuksia?

Vierailija
2/90 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenahan sitä varsinkin kihisi kateudesta, kun jollain kaverilla oli kaikki mitä olisi itse halunnut. Silloin sille asialle ei voinut itse yhtään mitään, mutta aikuisena voi pyrkiä saamaan sen mitä haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä vaan ollut trampoliinia vaikka asuttiin talossa ja oli iso piha. Enkä huomannut että kavereista kukaan olisi ollut kateellinen mutta mistäs sitä tietää.

Vierailija
4/90 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset kävivät monta kertaa vuodessa ulkomailla ja reissasivat harva se viikonloppu sinne sun tänne.

Vierailija
5/90 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Minä keskityin lapsena aivan muihin asioihin kuin muiden ihmisten varakkuuden kelailuun. Luojan kiitos.

Vierailija
6/90 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten AP tämä vaikutti sinuun? Tuliko sinusta menestyksen tavoittelija vai laiska sossuin tuilla elijä? Vai jotain siltä väliltä :)

Vierailija
7/90 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi luksusta jos voi olla pihalla iso trampoliini ja uima-allas sun muut hienoudet. Aikuisille sitten grillipaikat ja terassit missä rentoutua.

Vierailija
8/90 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonpas mä ollu onnekas, kun oon kasvanut ydinkeskustassa. Kaikki asui kerrostaloissa, harva perhe pääsi reissaamaan ja kaikki asunnot oli suurinpiirteen samanlaisia

Vierailija
9/90 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten AP tämä vaikutti sinuun? Tuliko sinusta menestyksen tavoittelija vai laiska sossuin tuilla elijä? Vai jotain siltä väliltä :)

Sairastuin psyykkisesti ja nyt sairauslomalla

Ap

Vierailija
10/90 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli omakotitalo ja iso piha, mutta ei kyllä oltu rikkaita, ennemmin oli rahasta tiukkaa. Suurin osa tuntemistani lapsista (esim. luokkakavereista) asui omakotitalossa, joten enemmän oli hienoa päästä käymään esim. kerrostaloasunnossa :D.

Toki sitä oli sitten niiden oikeasti varakkaiden perheiden lasten hienoista leluista ja jutuista vähän kateellinen, mutta jotenkin sitä piti vaan luonnollisena asiana, että joillain on enemmän rahaa ja tietysti sitä suunnitteli olevansa itsekin aikuisena rikas.

Vierailija
11/90 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isä selitti asian niin, että meillä tehdään töitä ja ollaan ahkeria, siksi on iso talo, uima-allas ja kaksi autoa. Sitten on niitä, jotka pitää enemmän vapaa-ajasta, heillä on kerrostalokämpät ja rahat aina loppu, mutta paljon kateutta.

Vierailija
12/90 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä isä selitti asian niin, että meillä tehdään töitä ja ollaan ahkeria, siksi on iso talo, uima-allas ja kaksi autoa. Sitten on niitä, jotka pitää enemmän vapaa-ajasta, heillä on kerrostalokämpät ja rahat aina loppu, mutta paljon kateutta.

Isäsi on tyhmä kuin saapas.

Vierailija
13/90 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa huono selitys

Vierailija
14/90 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastuin psyykkisesti ja nyt sairauslomalla

Ap

Trampoliinittomuuden vuoksi??

Vierailija
15/90 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut ketään kaveria joka olisi asunut tosi hulppeassa talossa, jotkut asui pienehkössä omakotitalossa, toiset rivitalossa, pari kerrostalossa.  Yhdellä kaverilla oli pihalla pieni allas, sitä kadehdin vähän. Toinen kaveri matkusteli pari kertaa vuodessa etelässä kun itse matkustin korkeintaan mummolaan ja ruotsinlaivalla. Vastaavasti sitten muut saattoivat kadehtia lelumäärääni, vanhempani yleensä ostivat aina sen mitä halusin ja sain paljon leluja jouluna ja synttäriksi.

Vierailija
16/90 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myös kateellinen lapsena. Ja edelleen vähän katkera siitä, että jotkut saivat rikkaan lapsuuden ja itse sain köyhän. En silti kiinnostunut tavoittelemaan rahaa aikuisenakaan, koska nykyään taas ei kiinnosta omakotitalot ja isot pihat eikä varsinkaan se määrä työtä mitä pitäisi tehdä sen eteen. Kun ei ole köyhänä mitään avustuksia eikä perintöjä saanut. Ulkomailla olen paljon päässyt käymään, vapaa-aikaa on runsaasti, mutta kivaa asuntoa johon rahat ja rahkeet riittäisi en ole onnistunut löytämään. Lapsia en missään nimessä köyhiin oloihin tekisi.

17/90 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa huono selitys

Miten niin huono ? Tosiasia

Vierailija
18/90 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin alle 10v kun enoni meni naimisiin ja rakennutti uuden talon. talo tuoksui uudelle. hänellä oli rummut ja tietokone jolla pääsin pelaa doom peliä. joka oli vähän liiankin jännä. myös löytyi ps 1. ja sai juoda pepsimaxia. :)

kuitenkin kaikki loppui kun eno sai lapsia ja itse tulin teini ikään.

Vierailija
19/90 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai. Minä keskityin lapsena aivan muihin asioihin kuin muiden ihmisten varakkuuden kelailuun. Luojan kiitos.

Luojan kiitos mistä? Tottakai se otti lapsena päähän jos jollain oli joku tosi kiva juttu minkä olisi itsekin halunnut mutta vaikka kuinka halusi ei saanut sitä. Mä olin ihan kuoleman kateellinen jos jollain oli koira enkä mä saanut. Nyt aikuisena on kaksi. Lapset saa vain sen mitä vanhemmat pystyy ja haluaa antaa.

Vierailija
20/90 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos mistä? Tottakai se otti lapsena päähän jos jollain oli joku tosi kiva juttu minkä olisi itsekin halunnut mutta vaikka kuinka halusi ei saanut sitä. Mä olin ihan kuoleman kateellinen jos jollain oli koira enkä mä saanut. Nyt aikuisena on kaksi. Lapset saa vain sen mitä vanhemmat pystyy ja haluaa antaa.

Siis luojalle kiitos siitä, että lapsuuteni koostui muista asioista kuin toisten ihmisten materiallisen omaisuuden kadehtimisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi