Milloin viimeksi kävit tk:ssa?
Minä n.2v.sitten ottamassa koronarokotteen.Kysyn tätä siksi,ku ihmettelen terveydenhuollon valtavia menoja,mikä maksaa?
Kommentit (23)
Rokotukset myös. Muuten käyn yksityisellä, koska saan hoitoa heti ja tulee halvemmaksi. Jää yksi erikoislääkäri käynti jo ainakin välistä ja 50€ taksimatkat. Yksityinen kävelymatkan päässä
Joskus 1990-luvun alussa. Opiskeluaikoina ei ollut tarvetta ja sen jälkeen on ollut työterveys yksityisellä.
Nyt on pakko sanoa, että en edes muista..eli siitä on vuosia.
Käyn työterveydessä silloin, kun tarvis. Joskus omakustanteisesti yksityisellä sen lisäksi, mutta siitäkin vuosia.
Pari viikkoa sitten kuvauttamassa jalkani ja sitä edellisenä päivänä hammaslääkärissä. Kk aikaisemmin luomenpoistossa.
Lapsen asioilla neuvolassa nelisen vuotta sitten. Sen jälkeen lapsi asioinut tarkastuksissa ja rokotuksissa kouluterveydenhuollossa, ja itse hakenut rokotteet työterveydestä. Lisäksi sairauskassan kautta kävin kerran yksityisellä näyttämässä rasitusmurtumaa.
-21. Sitä edellinen käynti yli 10v tuota aiemmin.
Juuri tällä viikolla hammaslääkärissä, pari viikkoa sitten labrassa.
Perjantaina kävin hoitajalla ja huomenna on uusi aika. Lääkärissä elokuussa.
Olen hyvinvointialueella töissä (sitä ennen kunnalla) ja meillä työterveys on vain lakisääteinen. Eli siis kaikki sairaudenhoito julkisella puolella. Tarvetta ehkä olisi, mutta en oo käynyt tk:ssa yli kahteen vuoteen. Silloin sitkeä flunssa meni keuhkoihin, tulehdusarvot lähes sata.
Pari kk sitten tk hoitajalla, joka hoiti lääkärin hommat: ultrasi poskiontelot, katsoi korvat ja kurkkuun. Lääkärille ei pääse.
Kuten ap, ihmettelen myös mikä maksaa? Työssäkäyvillä on työterveys, samoin päättäjillä. Muutenhan rikkaat eivät edes vilkaise terveyskeskukseen päin.
Todennäköisesti rahat uppoavat byrokratiaan, pomokerroksiin ja tietokonesysteemien kehittämiseen.
Kaksi vuotta sitten kävin, kun en pystynyt kävelemään kunnolla. En saanut apua, joten nyt, kun en edelleenkään pysty kävelemään kunnolla, ja uutena riesana ovat kurkun turvotus ja hengitysvaikeudet, yritän uudelleen. Ongelma kartoitettiin ja käskettiin odottaa ajanvaraajan soittoa. Olen nyt odottanut kaksi kuukautta. En selvästi ole menossa lääkärille ihan heti.
Siis onko tää julkisten (kunnallisten) terveyskeskusten lakkauttaminen yhtä kuin sähköverkon myyminen.Eli palvelut yksityisille,jolloin me kaikki kärsitään ja pienituloiset jää ilman hoitoa.
Viime viikolla hakemassa hoitotarvikejakelusta libre sensoreita. Siellä jakelussa käyn 12 viikon välein. Sitten käyn diabeteslääkärillä kerran vuodessa ja diabeteshoitajalla 2 kertaa vuodessa, ja influenssa/korona rokotuksessa kerran vuodessa eli yhteensä näistä tulee 8 käyntiä vuodessa.
Onneksi on varaa käydä yksityisellä hammashoidossa ja työterveys kattaa muut lääkärikäynnit niin en kuormita terveyskeskusta tämän enempää. Silmänpohjakuvaus on myös kerran vuodessa mutta se on sairaalassa eikä terveyskeskuksessa.
Haluaisin olla terve mutta valitettavasti olen elämäni loppuun asti 1.tyypin diabeetikko :(
Kävin viimeksi marraskuussa koronan takia päivystyksessä.
Yli 3 v sitten, seulonta-papa. Koronarokptukset oli meillä järjestetty mualla kuin terveyskeskuksessa.
Teksus joo mitä nyt muutama vuosi. Vai oliko Texasisss tä?
Pahan ihottuman takia 3 kertaa, ennenkuin oikea hoito löytyi.1.lääkäri oli tosin nuori ja kokematon, mutta silloin pitää pyytää kollegalta apua , eikä arvailla. 3v 3kk sitten
Ennen joulua poistattamassa kipsin, kun ranne oli murtunut. Sitä ennen 2020 hammaslääkärissä.
Piikillä kävin kerran itsekin. Asiat ovat hoituneet omakannan ja puhelinpalvelun avulla. Ainakin jo vuosia.