Mies on ilkeä, kun olen sairaana
Huokailee ja kuittailee ”no niin, ja taas, kannattiko juoda sitä mehua?” kun olen norossa ja juossut sata kertaa oksentamaan. Jos sanon mitä minun tekisi mieli, huokailee ettei se ja se ole sopivaa syötävää vatsataudissa, eikä vahingossakaan anna minulle mitään muuta kuin lasin vettä.
Ei kysy miten voin, ei tarkista vointia mitenkään. Nyt sentään hoitaa edes lapset pääosin.
Mitä ihmettä tämmöinen käytös on ?
Tämä nimenomaan tulee esille vaan jos olen tosi kipeä enkä pysty hoitamaan lapsia. Esimerkiksi synnytysten jälkeen ei ole tämmöistä ollut.
Nämä hetket kyllä kieltämättä saa miettimään onko taustalla joku häiriö vai mistä tämmöinen johtuu. Itse hoidan ja huolehdin sairaasta kumppanista. Paitsi että mies myös piilottaa oman sairastumisensa eikä koskaan kerro minulle, jos on huonovointinen.
Kommentit (89)
Onko tuo siis yleistä. Ihan uskomatonta minusta.
Oletko kokeillut imodiumin alkuannoksia, apteekista sitä saisi, jos joku sukulainen hakee ja tiputtaa postiluukusta paketin. Ohjeet voi lukea ensin, "liikaa" ei kannata ottaa sitä, ettei vatsa pysähdy kokonaan.
Moni mies ei kestä nähdä heikkoutta. Minulla on siis kokoelämän sairaus. Mun entinen mies ainakin alkoi huutamaan ja riehumaan jos itkin, saattoi alkaa heittelemään tavaroita, paiskoa ovia tai käydä käsiksi. Miehet kun ei kestä itkua. Niin luulin. Osa miehistä ei kestä. Kunnon miehet ovat läsnä ja tukevat. Tämä pitkäaikaissairastelu on näin yksin paljon helpompaa kun tarvitsee huolehtia vain itsestä. Miehestä tulee aina riesaa. Sitä pitää aina huomioida mutta auta armias kun itse tarvitisi henkistä tukea mihin vain asiaan niin ei tule, vittuillaan vaan. Näitä mieslapsia on yllättävän paljon.
Olen varovainen. Seuraavaksi otan kiltin ja mukavan ja empaattisen miehen jos semmoinen löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Moni mies ei kestä nähdä heikkoutta. Minulla on siis kokoelämän sairaus. Mun entinen mies ainakin alkoi huutamaan ja riehumaan jos itkin, saattoi alkaa heittelemään tavaroita, paiskoa ovia tai käydä käsiksi. Miehet kun ei kestä itkua. Niin luulin. Osa miehistä ei kestä. Kunnon miehet ovat läsnä ja tukevat. Tämä pitkäaikaissairastelu on näin yksin paljon helpompaa kun tarvitsee huolehtia vain itsestä. Miehestä tulee aina riesaa. Sitä pitää aina huomioida mutta auta armias kun itse tarvitisi henkistä tukea mihin vain asiaan niin ei tule, vittuillaan vaan. Näitä mieslapsia on yllättävän paljon.
Olen varovainen. Seuraavaksi otan kiltin ja mukavan ja empaattisen miehen jos semmoinen löytyy.
Mulla kans oli yks joka alkoi uhkailla ja huutaa, kun itkin.
Olin ihan ihmeissäni moisesta. Itkun aihe ei edes liittynyt suhteeseemme mitenkään.
Toinen - asuttiin yhdessä- ei suostunut tuomaan mulle ruokaa, kun olin 38,5 asteen kuumeessa. Jouduin itse lähtemään hakemaan kipeänä.
Luulin että olen ainoa jolla on tämmöistä…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kans oli yks joka alkoi uhkailla ja huutaa, kun itkin.
Olin ihan ihmeissäni moisesta. Itkun aihe ei edes liittynyt suhteeseemme mitenkään.
Toinen - asuttiin yhdessä- ei suostunut tuomaan mulle ruokaa, kun olin 38,5 asteen kuumeessa. Jouduin itse lähtemään hakemaan kipeänä.
Lisäys: siis jouduin itse lähtemään kaupasta hakemaan.
Hyi miten inhottava ”mies”! Miten hän puolustautuu kun pyydät häneltä selitystä noin törkeään käytökseen?
Aivan selvästi kouluttamaton avio/avomies. Etkö saa suutasi auki, että tarvitset sitä, tätä ja tuota ja jos se Pässi ei vieläkään älyä mitään muuta tuoda kuin lasin vettä, potkase nivukseen ja toiseksi, miksi hän tuo lasin vettä jos et sitä erikseen ole halunnut. Vaikuttaa siltä, että sekä sinä että hän olette jokseenkin töttörööööö !
Miehelläs on päässä vikaa.
Normaali mies tuo ruokaa yöpöydälle ja pyrkii toteuttamaan sairastavan toiveet.
Tiedän yhden tyypin joka on just tuollainen. Erittäin epäviehättävä piirre miehessä - ja ihmisessä yleensä.
Onko miehesi Seinäjoelta?
Ikävää. Varmaan hänen oma äitinsä ja/tai isänsä on käyttäytynyt noin kun miehesi on sairastanut pienenä. Sieltähän ne mallit tulee. Heikoutta ei saisi näyttää, ei saisi olla vaivaksi kenellekään eikä tarvitseva 😑
Oma syynne. Miksi menette yhteen tuollaisten kusipäiden kanssa? Kyllä tuollaiseen välittämättöyyteen ja naisen palvelijana pitämiseen viittaava käytös on jollakin tavalla tullut näkyviin jo seurusteluaikana, ette vain halunneet nähdä. Ei kukaan muutu maailman ihanimmasta miehestä p*skiaiseksi vasta yhteenmuuton jälkeen, sellaiseksi synnytään.
Olen kyllä selkeästi sanonut että voisin juoda mehua, toisiko minulle jääkaapista. Sanoi ettei tuo koska oksennan sen ulos.
Ap
Ihan itsekkö keksit tämän tarinan??
Oksenna sen päälle ja sano, että kannattiko ilkeillä sairaalle.
Valdemarille nimipäivä onnittelut ❤️
Miessukupuolelle tyypillinen piirre. Hyvin yleistä. Eivät siedä lainkaan heikkoutta naisilta.