Mies on ilkeä, kun olen sairaana
Huokailee ja kuittailee ”no niin, ja taas, kannattiko juoda sitä mehua?” kun olen norossa ja juossut sata kertaa oksentamaan. Jos sanon mitä minun tekisi mieli, huokailee ettei se ja se ole sopivaa syötävää vatsataudissa, eikä vahingossakaan anna minulle mitään muuta kuin lasin vettä.
Ei kysy miten voin, ei tarkista vointia mitenkään. Nyt sentään hoitaa edes lapset pääosin.
Mitä ihmettä tämmöinen käytös on ?
Tämä nimenomaan tulee esille vaan jos olen tosi kipeä enkä pysty hoitamaan lapsia. Esimerkiksi synnytysten jälkeen ei ole tämmöistä ollut.
Nämä hetket kyllä kieltämättä saa miettimään onko taustalla joku häiriö vai mistä tämmöinen johtuu. Itse hoidan ja huolehdin sairaasta kumppanista. Paitsi että mies myös piilottaa oman sairastumisensa eikä koskaan kerro minulle, jos on huonovointinen.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Omituinen ilmiö.
Itse mietin aina eroa tämmöisen jälkeen. Niin vaikea kuvitella että näkisin kumppanin olevan heikoilla ja ilkeilisin ja kieltäytyisin auttamasta.
Ja kyse ei ole siitä että olisin usein sairaana tai valittaisin “turhasta”. Hyvin harvoin olen siinä kunnossa etten pysty tekemään mitään.Ap
Kirjoitin kommentit 5 ja 7. Kyllä tuo mainitsemani tapaus, jossa mies uhkaili väkivallalla ja huusi sen takia että itkin, melko pitkälti aiheutti sen, että miehestä erosin.
Aika yksinhän siinä sitten suhteessa ollaan jos mitään mielipahaa ei saa normaalisti tuoda julki. Mietin myös, että miten sitten mahdollisten lasten kanssa tulisi käyttäytymään, jos ei itkua kestä. Olisiko samanlainen heille.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on päivän hauskin provo.
Täälläkin ilmoittautuu yksi jonka mies on juuri aloituksen kaltainen.
Myös: jos loukkaannun, pahoitan mieleni tai tuntuu (harvoin) niin pahalta että itken niin mies suuttuu ja reagoi ärtyneesti.
Eikö noro ole äärimmäisen herkästi tarttuva tauti?
Odota vaan, että on miehen vuoro sairastaa ja anna, tai siis ole antamatta, samalla mitalla takaisin.
Yks exäni aina raivostui ja alkoi huutamaan, jos erehdyin itkemään niin että hän näki. Eron jälkeen kysyin, että mikä idea, miten ajatteli että se auttaa. Kertoi, että siinä on itse niin eksyksissä kun ei tiedä miten voi auttaa ja mitä tehdä, niin tuo on joku puolustusreaktio, et ei sit tosiaankaan tarvitse tehdä mitään.
Muutamakin muu ottanut itkun jotenkin henkilökohtaisena loukkauksena itseään vastaan ja syyttää manipuloinnista.
Kai ne jotkut on vaan oikeasti niin peloissaan siitä, kun haluavat miehisesti ratkaista tilanteen, mutta eivät tiedä keinoja siihen.
Ja sit on vaan niitä mlkkuja, keitä ei vaan kiinnosta.
Itselle naisen atodella vierasta käyttäytymistä moinen. Jos mies on kipeä niin kyllä mä pysyttelen lähistöllä ja varmaan ärsyyntymiseen asti tarkastelen tarvitseeko jotain. Tai jos itkee niin otan kiinni ja yritän rauhoitella.
Mulla oli just kuumetta 39,6 ja ihmettelin miten mies ei ollut moksiskaan vaan ignoorasi koko jutun ja touhusi vaan omiaan normaalisti vaikka itse olin pökertymiskunnossa. Itse hän käskyttäisin kipeän sänkyyn ja toisin juomaa ja ruokaa ja särkylääkettä ja olisin mittailemassa kuumetta tunnin välein.
Toi se sit jopa mehua vähän ärsyyntyneenä samalla kun kävi itselleen herkkuja kaupasta.
Kauheen eri tavoin toimii ihmiset.
Pitäkää huolta kumppaneistanne kun he sairastaa, se luo turvaa ja muistetaan myöhemmin kauniina muistona ♥️
Tiiän tunteen. Uuvuttavaa, että kun mies on sairas, hänestä on pidettävä huolta ja häntä on hemmoteltava, mutta kun se ootkin sä joka sairastut, vika on sun. Tuntuu, että aina kaikki on oma vika. Kannattaa heittää jätkä pihalle, jos ei tollasen kaa halua asua, ei ne muutu tai opi.
Olen päätellyt että se on miesten ominaisuus. Jokainen mies isästäni lähtien on käyttäytynyt noin. Sitten kun he on kipeinä muistan aina kuottailla miesflunssasta.
Mikähän siinä on kun miehiä löytyy, jotka noin käyttäytyvät. Tuohan on varmin tapa karkottaa nainen. Välitön tun-off.
Minuun ainakin tekisi heti vaikutuksen mies , joka osaisi olla empaattinen ja välittävä kumppaniaan kohtaan. Se herättäisi heti luottamusta ja vahvistaisi suhdetta, kun nuo taidot tulisi esille. Sellaisesta miehestä haluaisi pitää kiinni!
Vierailija kirjoitti:
Mikähän siinä on kun miehiä löytyy, jotka noin käyttäytyvät. Tuohan on varmin tapa karkottaa nainen. Välitön tun-off.
Minuun ainakin tekisi heti vaikutuksen mies , joka osaisi olla empaattinen ja välittävä kumppaniaan kohtaan. Se herättäisi heti luottamusta ja vahvistaisi suhdetta, kun nuo taidot tulisi esille. Sellaisesta miehestä haluaisi pitää kiinni!
*turn-off
X (nainen) oli samallainen. Aina kun olin kipee, oli kuin pe**seen ammuttu karhu. Sitten piti vielä siivota makkari just silloin. Ikkunat auki talvipakkasilla ja siivoaminen siirtyi minne minäkin. Mutsi harrasti muuten samaa, ainoa ettei tarvinnut olla sairas.Passiivisaggressiivisia kuspäitä