Meeri, 39: ”Sain lapsen, joka särki sydämeni”
Raskasta luettavaa, todella ahdistavaa suorastaan. Voin vain kuvitella miten rankkaa tuo on.
Kommentit (568)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autismin kirjon ihmiset ovat erilaisia. Minulla oli 80-luvulla harjaantumiskoulussa eräs hyvin väkivaltainen oppilas. Neurologinen oireyhtymä, johon voi toisinasn liittyä myös kehitysvamma - ja kyllä lääkehoito on melko ehdoton. Mahdollistaa koulunkäynnin ja terapian. Ihmeellistä että diagnoosi viivästyi, kun oli selvät oireet jo vauvasta.
Ei autismiin ole mitään lääkkeitä. Ihmetyttää mitä lääkkeitä se lääkäri on perheelle luvannut ja mihin on niiden selittänyt liittyvän. ADHDta voidaan lääkitä, mielialaa voidaan tasata lääkkeillä mutta autismi ei lääkkeillä helpotu yhtään.
Taas sarjassamme tällaista ei saa sanoa, mutta sanon kumminkin: totuushan on se, että psykiatria hiljentää autistiset lapset aivan samalla reseptillä kuin dementoituneet vanhukset hoitolaitoksissa: neurolepteillä eli psykoosilääkkeillä! Näin meillä Suomessa hoidetaan!
No ei ole totuus. Ihan niissä ”laitoksissa” saat käydä katsomassa. Yhtäkään lasta ei lääkitä neurolepteillä.
Nytpä tuli taas scheissea. Minun kaikkien tuttavieni autistilapsille ollaan tuputtamassa neuroleptejä. Sitä on kehitysmaa-Suomen ”autismikuntoutus”.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan äidiltäni. Lapsuus ja teini-ikä oli helvettiä. Vielä läheisriippuvainen lakeijamainen isä siinä kyljessä myötäilemässä sairaan vanhemman päähänpistoja ja väkivaltaisuutta. Pahinta ettei se kaikki paska ole välttämättä ohi vaikka lapsuus onkin, kun on periytyvää laatua.
Kun jokainen voi lisääntyä, tulos on tuo. Toivottavasti pian päästään säännöstelemään sikiämistä niin etteivät sairaat ja tyhmät enää lisäänny, kun ihmisiä kerran on liikaa muutenkin. Lisääntyminen tapahtuu keinokohduissa laboratoriossa ja vain sellaisilla soluilla, jotka eivät sisällä tautigeenejä ja joiden kantaja kykenee normaaliin vuorovaikutukseen sekä ydinreaktoreiden suunnittelun kaltaiseen älylliseen suoriutumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mut noinhan se menee että jos nyt heti kaikki koko maailmassa lakkaus lisääntymästä, noin sadan vuoden päästä ei olisi yhtään ihmistä täällä pallolla.
Kuka siis kärsii siitä? Meni ohi.
En löydä tästä ketjusta ketään, joka olisi väittänyt kenenkään kärsivän siitä, jos ihmiset ku olee sukupuuttoon. Ei nuokaan kommentoijat joita lainaat, väitä mitään sellaista? Mikä oli pointti?
Pointti oli se että joku heitti sukupuuttokortin kommenttiin joka käsitteli lapsen syyllistämisen kritisoimista (poisti aiemmin tämän vastauksen kysymykseensä ja jätti kysymyksensä näkyviin ”:D”).
Palstahullu-Vela sen taisi ilmiantaa, samoin tuon sukupuuttokortin heittäneen viestin poisti. Alkoi nimittäin tuo viestien maaginen häviäminen heti, kun keskustelusta alkoi huomio mennä pois Velan viesteistä ja hänet ns servattiin kuten joku tätä ilmaisua käytti. Sen jälkeen alkoi maanisesti poistaa viestejä 😂
Sinä poistit itse niitä myös aika lailla.
ohis
Mielenkiintoista, en ole tästä ketjusta yhtään kommenttia ilmiantanut poistettavaksi, enkä myöskään kommentoinut aiemmin kuin tänään tuon viestini "rauhoitellakseni", ettet ole asian kanssa yksin 😂
Sä haukut nyt väärää puuta, "syyllinen" taitaa olla vihdoin luovuttanut ja poistunut ketjusta!
Joo naurattaa aina nää, kun joku sivullinen tekee hyvän huomion ja kertoo siitä (kuten sinä tässä palstahullu-vela-keississä) niin heti SUA syytetään jostain viestien poistamisesta?! Siis tätä keskustelua eilen seuranneet, moni, pystyy kyllä huomaamaan saman, eli viestien häviäminen alkoi, kun hulluvelalle laitettiin jauhot suuhun.
Esimerkiksi minä oisin saattanut laittaa tuon kommentin, ja ilmeisesti sitten minä olisin ollut muka joku, joka poisyelee viestejä, vaikka osoitan vain epäilyni tekijästä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta näkemys että ”toinen lapsi normaali, ei voi johtua meistä” kummallinen. Ei lapsi ole mikään alien.
Emällä on ainoastaan oikeuksia. Vaikkakin sitten lapsen kritisoiminen syntymästään.
Vierailija kirjoitti:
Karmeeta sanoa, mutta ellei perheen toinen lapsi olisi normaali, sosiaalinen ja kavereiden kesken pidetty kaveri, kaikki syyttäisi vanhempia ja kasvatusta tytön käytöksestä.
Moni lapsi kärsii siitä että sisarukset päätyvät narsistivanhemman hoviin jolloin heitä ei mustamaalata. Silloin vanhemman narsismi voi jäädä muilta piiloon, koska vain välit katkaiseva lapsi on poikkeava, ei narsistivanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ton nyt tunnisti autismin kirjon häiriöiseksi jo parin kappaleen jälkeen. Missä alppikylässä noi asuu ettei kukaan tunnista muka diagnoosia. Ihmettelen.
No niinpä! Ilmeisesti asuvat jossain tuppukylässä, jossa ei joko ole ammattitaitoa tai resersseja auttaa esim neuvolassa olisi pitänyt jo huomata nuo oireet ja autismin piirteet!
Ei tarvitse asua edes tuppukylässä. Kyllä edelleenkin tyttöjen kohdalla menee vuosia ennenkuin diagnoosin saa.
Ohis, mutta mistä sukupuolen tunnistaa, että voi saada diagnoosin viiveellä? Anonyymit kirjoittajat täällä kertovat aina sukupuolekseni mies ja väittävät vastaan kun korjaan, sillä täällä tiedetään kyllä paremmin. Kuitenkin minulla on emätin, tarvitseeko sitä asiaa enää huomioida nykyään?
Eräs K o s k e l a n mur haajistahan oli m.infon mukaan lapsena tollanen. Jos kotiolot pysyvät stabiileina niin toivoa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mut noinhan se menee että jos nyt heti kaikki koko maailmassa lakkaus lisääntymästä, noin sadan vuoden päästä ei olisi yhtään ihmistä täällä pallolla.
En löydä tästä ketjusta ketään, joka olisi väittänyt kenenkään kärsivän siitä, jos ihmiset ku olee sukupuuttoon. Ei nuokaan kommentoijat joita lainaat, väitä mitään sellaista? Mikä oli pointti?
Pointti oli se että joku heitti sukupuuttokortin kommenttiin joka käsitteli lapsen syyllistämisen kritisoimista (poisti aiemmin tämän vastauksen kysymykseensä ja jätti kysymyksensä näkyviin ”:D”).
Palstahullu-Vela sen taisi ilmiantaa, samoin tuon sukupuuttokortin heittäneen viestin poisti. Alkoi nimittäin tuo viestien maaginen häviäminen heti, kun keskustelusta alkoi huomio mennä pois Velan viesteistä ja hänet ns servattiin kuten joku tätä ilmaisua käytti. Sen jälkeen alkoi maanisesti poistaa viestejä 😂
ohis
Mielenkiintoista, en ole tästä ketjusta yhtään kommenttia ilmiantanut poistettavaksi, enkä myöskään kommentoinut aiemmin kuin tänään tuon viestini "rauhoitellakseni", ettet ole asian kanssa yksin 😂
Sä haukut nyt väärää puuta, "syyllinen" taitaa olla vihdoin luovuttanut ja poistunut ketjusta!
Vain palstahullu-velasta jankuttajalla on tuota hymiötä ja jokaisessa viestissään ilmestymisaikaan aina 1kpl itse lisättyä tykkäystä.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Sä haukut nyt väärää puuta, "syyllinen" taitaa olla vihdoin luovuttanut ja poistunut ketjusta!Joo naurattaa aina nää, kun joku sivullinen tekee hyvän huomion ja kertoo siitä (kuten sinä tässä palstahullu-vela-keississä) niin heti SUA syytetään jostain viestien poistamisesta?! Siis tätä keskustelua eilen seuranneet, moni, pystyy kyllä huomaamaan saman, eli viestien häviäminen alkoi, kun hulluvelalle laitettiin jauhot suuhun.
Esimerkiksi minä oisin saattanut laittaa tuon kommentin, ja ilmeisesti sitten minä olisin ollut muka joku, joka poisyelee viestejä, vaikka osoitan vain epäilyni tekijästä.
Tästä syystä meikä ei ikinä yritä rauhoitella ketään tai kertoa ilmiselvää, kun joku kuitenkin alkaa syyttää :DDD mutta totta tuo, miten hulluvela viillintyi ja moni viesti vaan poistui täältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Sä haukut nyt väärää puuta, "syyllinen" taitaa olla vihdoin luovuttanut ja poistunut ketjusta!Vain palstahullu-velasta jankuttajalla on tuota hymiötä ja jokaisessa viestissään ilmestymisaikaan aina 1kpl itse lisättyä tykkäystä.
ohis
No minä käytän sekä hymiötä 😂 että :D enkä ole palstahullu-Vela. Nuo on verrattain yleisiä hymiöitä, joita moni käyttää. Joku 👀 olis esimerkiksi harvinaisempi!
Ohis
Onko tänne pesiytynyt palstavelasta jankuttava palstahullu 👀
Miksikä hänet nimeämme?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Sä haukut nyt väärää puuta, "syyllinen" taitaa olla vihdoin luovuttanut ja poistunut ketjusta!Vain palstahullu-velasta jankuttajalla on tuota hymiötä ja jokaisessa viestissään ilmestymisaikaan aina 1kpl itse lisättyä tykkäystä.
ohis
Tykkäyksistä en tiedä, mutta eilen useimmissa palata hullu-velan viesteissä ei mitään tuollaisia hymiöitä näkynyt 🤔
Noi on myöskin supersuosittuja hymiöitä, ei kerro mitään kirjoittajasta kun kaikki käyttää niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
ohis
Tykkäyksistä en tiedä, mutta eilen useimmissa palata hullu-velan viesteissä ei mitään tuollaisia hymiöitä näkynyt 🤔
Noi on myöskin supersuosittuja hymiöitä, ei kerro mitään kirjoittajasta kun kaikki käyttää niitä.
Miten niin eilen? Seurataan vain ketjua.
Vierailija kirjoitti:
Miksikä hänet nimeämme?
Se on se äitihullu/emähullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta näkemys että ”toinen lapsi normaali, ei voi johtua meistä” kummallinen. Ei lapsi ole mikään alien.
Emällä on ainoastaan oikeuksia. Vaikkakin sitten lapsen kritisoiminen syntymästään.
Monelle lapsuus on ainoaa aikaa kun joutuu perheessä kantamaan vastuun teoistaan ja odottaa malttamattomana kotileikin päättymistä. Sitten lisääntyy itse ja pääsee pomottajan rooliin eikä kotileikin päättyminen ja vallan menetys enää tunnukaan yhtä kiinnostavalta.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta kaikki ne kolme autismin kirjoon kuuluvaa lasta, jotka olen ikinä tuntenut, nukkuvat tosi vähän ja/tai heräävät aikaisin, vaikka kuinka yrittäisi muuttaa rytmiä!
Muistan, kuinka oma 1,5-vuotiaani nukkui aina 2h päikkärit ja 12-13h yöunet, ja parhaan ystäväni samanikäinen (autisti) lapsi nukkui vain 50mun päivällä ja yöuni oli aina klo 21-05. Aina. Ei siinä todellakaan tullut ikinä valutettua kaverille, vaikka mitä haasteita meilläkin olisi ollut, koska tuollaiben vähäuninen ja alati tyytymätön muksu on ehkä raskainta. He saivat onneksi lähetteen jatkotutkimuksiin ja siitä autismi dg oisko ollut 2v iässä 🤔
Meillä terve tyttövauva nukkui 00- 06 ja 1/2 tunnin päikkärit ja vauvana imikin vain 5-10 minuuttia 3-4 tunnin välein. Neuvolassa kyselin syömisestä, onko normaalia, kun esikoinen imi 20-30 minuuttia. Lääkäri esitti vasta kysymyksen: onko lapsi kasvanut? Mutta tunnustan, että joskus 1,5 vuotiaana, mietin yhtenä aamuna, mitä tapahtuisi, jos en vain nousisikaan. Pinnasängystä kuului: 'äiti, kyllä nyt on jo aamu, nouse ylös.' Ensimmäiset kahden kolmen sanan lauseet alle vuoden vanhana ja lukemaan oppi 4-vuotiaana. Koulumenestys hieman keskitasoa parempi, kolmen lapsen äiti, yksi lapsista nukkuu yhtä vähän kuin äitinsä pienenä.
Vierailija kirjoitti:
Miksikä hänet nimeämme?
Mä veikkaan ennemminkin, että useammalla tyypillä meni hermot tuohon palstshulluvelaan, koska käy joka päivä useammassa ketjussa. Tähän ketjuun nyt sit vaan kulminoitui monen eri tyypin viestit, kuinka palata hullu ekan pitäisi vihdoin lopettaa, kukaan ei enää jaksa. 😆 Ja näitä viestejä tuli niin tiheään ja samaan aikaan, ettei yks ihminen niitä miteskään ehtis laittaa!
Tästä syystä veikkaus on, ettei ole tällaista yhtä hullua, jengillä meni vaan samaan aikaan kuppi nurin velan kanssa!
Itsekin kommentoin eilen, mutta kommenttini tietty poistettiin, koska se kritisoi palstahulluvelaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksikä hänet nimeämme?
Se on se äitihullu/emähullu.
Joo joku täällä viljelee tuota "emällä on vain oikeuksia" - litaniaa! Onko se hän?
Vierailija kirjoitti:
Siskolla on asperger. Meilläkin äiti ajatteli minun kauttani juuri noin, että koska toinen osaa käyttäytyä ja on pidetty, niin kodista ei johdu sisareni käytös. Vaikka aspergerin toteaminen oli valtava helpotus, niin niitä sisaren ongelmia se ei ole poistanut. Muut ihmiset eivät pidä hänestä, oli diagnoosi tai ei.
Se että teitä on kasvatettu eri tavalla, koska olette syntyneet eri kohdassa sisarussarjaa ja ominaisuutenne ovat erilaiset, ei kerro mitään vanhempiesi ongelmista 🤷
Olisitko valmis ottamaan riskin että järkesi menee ja joku viaton lapsi siitä kärsii?