Meeri, 39: ”Sain lapsen, joka särki sydämeni”
Raskasta luettavaa, todella ahdistavaa suorastaan. Voin vain kuvitella miten rankkaa tuo on.
Kommentit (568)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voimia perheelle! Toivottavasti tulevaisuus on valoisampi!
Juttu julkaistu ekan kerran kesällä 2020.. miten lie mennyt sen jälkeen.
Miten nyt satuolentojen tapaukset yleensä menevät? Joskus tulee jatko-osa, yleisimmin ei :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi vaikea uskoa esim tuota kidnappaus huutoa. Lukiessa tuntu, että keksitty vähän ekstraa jotta saisi enemmän hyväksyntää
Sama. Ja vartijakin tuli paikalle tietysti.
LOL, niinpä! 😂 Suomalaismarketissahan vartioja tulee heti paikalle epäilemään äitiä kidnappaajaksi, jos lapsi karjuu kassajonossa! 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ton nyt tunnisti autismin kirjon häiriöiseksi jo parin kappaleen jälkeen. Missä alppikylässä noi asuu ettei kukaan tunnista muka diagnoosia. Ihmettelen.
No niinpä! Ilmeisesti asuvat jossain tuppukylässä, jossa ei joko ole ammattitaitoa tai resersseja auttaa esim neuvolassa olisi pitänyt jo huomata nuo oireet ja autismin piirteet!
Ei tarvitse asua edes tuppukylässä. Kyllä edelleenkin tyttöjen kohdalla menee vuosia ennenkuin diagnoosin saa.
Eikä mene, minä vaadin diagnoosin mun tytölle, tutkimukset aloitettiin 6v ja nyt 7v on autismin kirjon diagnoosi ja menossa ekalle luokalle erityispaikalle.
Ihan yks yhteen oli ton tarinan tytön ”oireet”.
T. Se joka tunnisti jo parista kappaleesta että on autistinen
Erittäin hyvin tiivistit. Kiltisti vuoroaan hoitojonossa odottavat eivät pääse koskaan hoitoon. Suomessa ei todellakaan toteudu tasa-arvoinen hoito kaikille tarvitseville. On oltava röyhkeä oman edun tavoittelija ja luonteeltaan aggressiivinen jyrä. Samalla taktiikalla saa mm. päivähoitopaikat parhailta alueilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi vaikea uskoa esim tuota kidnappaus huutoa. Lukiessa tuntu, että keksitty vähän ekstraa jotta saisi enemmän hyväksyntää
No kyllä minä ainakin huolestuisin, jos joku muksu huutaa kaupassa että hänet on kidnapattu eikä kukaan kutsu vartijaa?
Okei.... Mitenköhän jos tuossa tilanteessa on oikeasti kutsuttu vartija äiti ja lapsi olivat edelleen paikalla sellaisen tullessa? Luulisi valeht... anteeksi kertojan pakanneen ostoksiaan ja menneen ulos ihan normaalisti kuitenkin?
Miten muka joku autisti taapero pystyy/ymmärtää skarppaa ja esittää normaalia uskottavasti tunteja päiväkodissa? Niin uskottavasti että ammattilaiset ei tajua/näe mistä on kyse?
Kristallikissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LOL, niinpä! 😂 Suomalaismarketissahan vartioja tulee heti paikalle epäilemään äitiä kidnappaajaksi, jos lapsi karjuu kassajonossa! 🤣
Kopsattu Nancystä sekin ja melkein sanasta sanaan.
Ajattelenko jotenkin kierosti, mutta jollekin Nancyn kaltaiselle ihmiselle rock, huumeet ja keikkailu ja nuorena kuoleminen voi olla lopulta paljon onnellisempi kohtalo kuin hiipua yksinäisenä, lihavana ja syrjittynä jossain Itä-Helsingin yksiössä. Nancylla oli ainakin ystäviä ja faneja ympärillään. Tämän siis haluan sanoa, kun kaikki ovat niin surullisia Nancyn puolesta. Ainakaan hän ei syrjäytynyt ja passivoitunut.
Vierailija kirjoitti:
Olen 47 ja raskaana. Tiedän, että 36 joutuu erityistarkkailuun ikänsä takia.
36 on raja, jonka jälkeen riskit kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Kristallikissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kopsattu Nancystä sekin ja melkein sanasta sanaan.
Niin on. Jännä, että on kuitenkin maltettu jättää lapsi tarinassa lapseksi, eikä tarinassa myöskin päädytty siihen, että äiti lopuksi menetti lapsensa huumeille ja hankki sivusuhteenkin, kun lapsi oli niin raskas, mutta lkopulta aviomies antoi anteeksi, koska molemmat olivat olleet karun kohtalon kanssa samassa veneessä. 🙂
Itseasiassa artikkelia lukiessani odotin koko ajan, milloin juttuun ilmestyy myös se, että äiti hairahtui sivusuhteeseenkin, koska lapsi oli niin raskas 😆
Tuo perhe kertoo saman tarinan, kuin meidän elämästä. Luulin, että olimme ainoita joille voi käydä näin. Olen syyttänyt, ja syytän yhä itseäni siitä, ettei lapseni ole kuin muut. Tunne voittaa järkeni. Olen surullinen ja itken paljon.
Vierailija kirjoitti:
Tuo perhe kertoo saman tarinan, kuin meidän elämästä. Luulin, että olimme ainoita joille voi käydä näin. Olen syyttänyt, ja syytän yhä itseäni siitä, ettei lapseni ole kuin muut. Tunne voittaa järkeni. Olen surullinen ja itken paljon.
Mene hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Olen 47 ja raskaana. Tiedän, että 36 joutuu erityistarkkailuun ikänsä takia.
Mihin hiton erityistarkkailuun?
Vierailija kirjoitti:
Miten muka joku autisti taapero pystyy/ymmärtää skarppaa ja esittää normaalia uskottavasti tunteja päiväkodissa? Niin uskottavasti että ammattilaiset ei tajua/näe mistä on kyse?
Ei pystykään. Siksi oireiden taustalla onkin kodin vääränlainen vuorovaikutus. Usein äidin kyvyttömyys vastata lapsen emotionaalisiin tarpeisiin. Mikäli lapsella todella on autismi, silloin todennäköisesti äidilläkin on, koska autismi on perinnöllistä. Autisti äitinä voi olla yhtä tuhoisa elementti kuin autisti lapsena.
Höh oliko satua. Olin jo ihan muna pystyssä tulossa diagnosoimaan tänne tuttuja tuon innoittamana :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pystykään. Siksi oireiden taustalla onkin kodin vääränlainen vuorovaikutus. Usein äidin kyvyttömyys vastata lapsen emotionaalisiin tarpeisiin. Mikäli lapsella todella on autismi, silloin todennäköisesti äidilläkin on, koska autismi on perinnöllistä. Autisti äitinä voi olla yhtä tuhoisa elementti kuin autisti lapsena.
Todennäköisesti kuitenkin tuhoisampi.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule. Se on hyvin tavallista.
Moni esittää normaalia uskottavasti vielä lukiossakin. Sinnikkäimmät vielä yliopistossa ja työelämässäkin.
Omalla lapsella onnistui yläasteelle asti. Sitten tuli romahdus ja doagnoosi. Nyt käy sairaalakoulua kun ei pysty enää menemään tavalliseen kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Samanlailla se äiti oli miettinyt lapsiperhearjen toisen laiseksi mitä se sitten olikaan. Kuten tyttärensäkin tilanteissa.
Sitä paitsi, autismi on perityvä ominaisuus. Uskon että arvio vuorovaikutusongelmasta pitää myös paikkaansa, varsinaisen diagnoosin lisäksi.
Miten selität siinä tapauksessa sen, ettei pojan kanssa ole mitään vuorovaikutusongelmaa? Olisi kyllä kiva kuulla miten tarkalleen ottaen av palstan vuorovaikutusasiantuntija pystyy diagnosoimaan vuorovaikutusongelman edes perhettä näkemättä?
Nancy Spungen oli niin ilkeä ja luonnevikainen, että todennäköisesti tarkoituksella provosoi yksinkertaisen ja impulsiivisen Sidin puukottamaan itseään. Sid-parka joutui sitten vankilaan, jossa hänet ehdittiin raiskata ennen kuin pääsi takuita vastaan odottamaan tuomiotaan. Ja sitten hän ottikin yliannoksen. Ihan surkea päätös sille tarinalle ja Nancyn vanhemmille ikuiset traumat. Sidin äitihän oli itsekin narkkari, eikä samalla tavalla keskiluokkaisesta taustasta kuin Nancy.