Miksi muiden paino tai ulkonäkö häiritsee?
Minusta se on outoa, että vastakkaisen sukupuolen paino tai ulkonäkö häiritsee ja sen kommentoiminen julkisesti on tietenkin moukkamaisuuden ydintä. Mikä saa ihmisen käyttäytymään näin?
Itse epäilen, että syynä on yksinkertaisesti tyhmyys, ilkeys ja huono kotikasvatus. Ainakaan en ole yhtään tällä tavalla käyttäytyvää älykästä ihmistä tavannut. Kaikki tyhmät ihmiset eivät kuitenkaan ole ilkeitä.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Ei häiritse muiden ulkonäkö. Paino häiritsee koska lihavat kuluttavat terveydenhuollon resursseja veronmaksajien kustannuksella.
Taasko tämä?
Varmaan sitten myös häiritsee tupakoitsijat, alkit,narkit,suolansyöjät,kovien rasvojen syöjät, kaaharit,sähköpotkulaudalla ilman kypärää ajavat.....jne....jne
-NÄMÄ NE VASTA TERVEYDENHUOLLON KULUJA VERONMAKSAJIEN RAHOILLA KULUTTAVATKIN!!!!
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän monella tule ajatuksia kun näkee niitä ylipainoisia amerikkalaisia kauppojen hyllyjen välissä invamopoilla kruisailemassa (vain koska ovat liian lihavia kävelläkseen) ja lappaamassa lisää ruokaa kyytiin. Tai kun näkee niitä sänkyjensä vankeja jotka mättää vaan lisää ruokaa suuhunsa. Miks teet noin, mikset syö vähemmän ja ole terveempi?
Minulle tulee mieleen, että ovat sairaita. On yksinkertaisen tai hyvin tietämättömän ihmisen ajatus, että noin vakava sairaus paranee siten, että syö vähemmän. Mutta nämä samat ihmiset ilmeisesti ajattelevat myös keuhkosyöpään kuolevan potilaan nähdessään, että mitäs tupakoit. Olisit ollut kuten minä, aika paljon parempi ihminen. Ap
Telkkarista jos katsoo jotain tähtien sodan löllö- örkkejä niin ällöttää. Vähän sama reaktio tulee jos näkee ihan överi-ylipainoisen henkilön, sukupuolesta riippumatta.
Mutta en tietenkään sano mitään ääneen tai näytä tunteitani ulospäin. En halua loukata ketään, lihavaa tai laihaa.
"Rumuus" ei häiritse mutta koen jotain ällötystä lihavia kohtaan. Olin pullukka lapsi ja mua kiusattiin sen takia. Nykyään olen kovassa kunnossa. Jotenkin lihavuus ärsyttää. Ehkä se on jotain lapsuuden kaikuja.
En mä tuolla kuitenkaan ketään hauku itse. Kunhan päässäni ajattelen.
Narsisti-kiusaajat nyt keksivät aina kaiken maailman syitä sille omalle sairaalle käytökselle, kun pitää muita haukkua ja mollata. Yksi on tuo terveyshuollon resurssit.
Suomessa alkoholi aiheuttaa enemmän terveyshuollon ja ylipäätänsä yhteiskunnan resurssien menoja, kuin ylipaino. Mutta koska nämä narsisti-kiusaajat yleisemmin itse käyttävät alkoholia, niin siitä ollaan sitten ihan hiljaa.
Mutta kyllä myös hoikkia ihmisiä loukataan kommentoimalla painoa! Olen itse aina ollut normaalipainoinen, ehkä jopa hoikka. Olen kuullut olevani mm. pulkannaru, luuviulu, kukkakeppi ja lauta. Ei kovin mukavaa. Enkä tosiaan ole mitenkään laiha oikeasti, olen 40v nainen, ja mitat 170 cm ja 60 kg. Mutta koska lihavuus on niin yleistä, normaalipainoa aletaan pitämään harvinaisuutena ja jotenkin epäterveenä.
.
Miksi jonkun mielipide häiritsee?
Vierailija kirjoitti:
Mutta kyllä myös hoikkia ihmisiä loukataan kommentoimalla painoa! Olen itse aina ollut normaalipainoinen, ehkä jopa hoikka. Olen kuullut olevani mm. pulkannaru, luuviulu, kukkakeppi ja lauta. Ei kovin mukavaa. Enkä tosiaan ole mitenkään laiha oikeasti, olen 40v nainen, ja mitat 170 cm ja 60 kg. Mutta koska lihavuus on niin yleistä, normaalipainoa aletaan pitämään harvinaisuutena ja jotenkin epäterveenä.
.
Siinäpä oli oikein narsistin uhriutuminen samalla, kun haukkuu ylipainoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei häiritse muiden ulkonäkö. Paino häiritsee koska lihavat kuluttavat terveydenhuollon resursseja veronmaksajien kustannuksella.
Kommentoitko muiden painoa julkisesti? Ap
Kyllä..julkkisten esim Lola odusogan.
Vierailija kirjoitti:
"Rumuus" ei häiritse mutta koen jotain ällötystä lihavia kohtaan. Olin pullukka lapsi ja mua kiusattiin sen takia. Nykyään olen kovassa kunnossa. Jotenkin lihavuus ärsyttää. Ehkä se on jotain lapsuuden kaikuja.
En mä tuolla kuitenkaan ketään hauku itse. Kunhan päässäni ajattelen.
Olen aina ollut hoikka ja hyvässä kunnossa. Onnekseni en ole koskaan kokenut kenenkään lihavuutta vastenmielisenä tai ärsyttävänä. Asiakaspalvelussa omalla alallani asiakas huomaisi sen välittömästi, vaikka en sanoisikaan mitään. Tämä on myös tärkeä viesti nuorille, jotka hakeutuvat opiskelemaan alaa. Ulkonäkökeskeisiä ei oikein kaivata tai joutuvat tekemään todella paljon työtä piilottaessaan jatkuvasti inhonsa toista ihmistä kohtaan ja yrittäessään samalla luoda luottamusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanovat läskit ihmiset mitä tahansa, niin tosiasia nyt vaan on se, että ylilihava nainen/mies on sanalla sanoen vastenmielinen. Kertoo paljon ihmisen itsekurista ja luonteesta ylipäätään.
Hirveimpiä ovat läskit ihmiset, jotka pukeutuvat kireisiin vaatteisiin ja pakottavat muut näkemään ihransa.
Vastenmielisyys on mielipidekysymys. Oletko ajatellut, että sinäkin saatat olla jonkun mielestä vastenmielinen? Ainakin ajatuksesi kuulostavat varsin vastenmielisiltä.
Ap
Onko olemassa tyhmää ja läskiä ihmistä?
Onko tämmöinen myös ilkeä?
Ja millä todennäköisyydellä?
Vierailija kirjoitti:
Narsisti-kiusaajat nyt keksivät aina kaiken maailman syitä sille omalle sairaalle käytökselle, kun pitää muita haukkua ja mollata. Yksi on tuo terveyshuollon resurssit.
Suomessa alkoholi aiheuttaa enemmän terveyshuollon ja ylipäätänsä yhteiskunnan resurssien menoja, kuin ylipaino. Mutta koska nämä narsisti-kiusaajat yleisemmin itse käyttävät alkoholia, niin siitä ollaan sitten ihan hiljaa.
Tai muita addikteja. Netissä anonyyminä törkeily näyttäisi addiktiolta sekin, niin pakkomielteistä vaikuttaa olevan.
Mutta tämä sortin sairaat eivät tietenkään ota mitään vastuuta iljettävästä pakkomielteestään.
ällöttääkö teitä kaikki maailman vahvimmat miehet ja naiset?
Nuohan kaikki on "läskejä". Ei siellä hoikkia tai normaalipainoisia ole.
Miksi me ei koskaan kuulla tälläistä haukkumista noita voimamiehiä ja -naisia kohtaan?
Lihavat on lepposii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanovat läskit ihmiset mitä tahansa, niin tosiasia nyt vaan on se, että ylilihava nainen/mies on sanalla sanoen vastenmielinen. Kertoo paljon ihmisen itsekurista ja luonteesta ylipäätään.
Hirveimpiä ovat läskit ihmiset, jotka pukeutuvat kireisiin vaatteisiin ja pakottavat muut näkemään ihransa.
Vastenmielisyys on mielipidekysymys. Oletko ajatellut, että sinäkin saatat olla jonkun mielestä vastenmielinen? Ainakin ajatuksesi kuulostavat varsin vastenmielisiltä.
Ap
Voisitko ystävällisesti vastata.
Itse leimaat melkein kaikki tyhmät ilkeiksi?
Kait tämä tieto perustuu johonkin???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Siinäpä oli oikein narsistin uhriutuminen samalla, kun haukkuu ylipainoisia.
Olethan tietoinen, että et itse ole ihan terve nähdessäsi narsismia joka puolella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
ap tässä
Itse epäilen, että syynä on yksinkertaisesti tyhmyys, ilkeys ja huono kotikasvatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
ap tässä
Itse epäilen, että syynä on yksinkertaisesti tyhmyys, ilkeys ja huono kotikasvatus.
Mitenkäs sinut ap on kasvatettu?
Vierailija kirjoitti:
Oksettavaa katsoa kaupassa kun läski ämmä lyllertää. Kärri täynnä kaikkee mahdollista lihottavaa.
Uskon, että koet noin, mutta kysymys oli miksi koet noin?
No niin. Ja sitten päästäänkin siihen itse asiaan: MITEN siihen lihavuuteen pitäisi puuttua?
Kun joku näyttäisi yhdenkin oikeasti toimivan keinon, niin sehän olisi mahtava juttu. Tähän mennessä sellaisia vaan ei ole yhtäkään keksitty. Laihduttaminen nykytutkimuksen valossa johtaa aina vaan suurempaan lihavuuteen, häpeän ja syrjinnän edistäminen johtaa vain suurempaan lihavuuteen+ mt-ongelmiin.
Eli sitten kun oikeasti löydetään jotain toimivaa, niin mahtavaa. Siihen asti pitäisi pyrkiä vähintään minimoimaan kaikki turhat liitännäisongelmat, kuten mt-ongelmat, syrjinnästä johtuvan ongelmat, sillä niihin menee vähintään kolmasosa lihavuuden kustannuksista.