Miksi muiden paino tai ulkonäkö häiritsee?
Minusta se on outoa, että vastakkaisen sukupuolen paino tai ulkonäkö häiritsee ja sen kommentoiminen julkisesti on tietenkin moukkamaisuuden ydintä. Mikä saa ihmisen käyttäytymään näin?
Itse epäilen, että syynä on yksinkertaisesti tyhmyys, ilkeys ja huono kotikasvatus. Ainakaan en ole yhtään tällä tavalla käyttäytyvää älykästä ihmistä tavannut. Kaikki tyhmät ihmiset eivät kuitenkaan ole ilkeitä.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Ei häiritse muiden ulkonäkö. Paino häiritsee koska lihavat kuluttavat terveydenhuollon resursseja veronmaksajien kustannuksella.
Kommentoitko muiden painoa julkisesti? Ap
Lähinnä oma rumuus häiritsee.
Kerrankin poliisi pysäytti ja meinasi antaa ylinopeussakot. Mutta sanoikin, että eiköhän sua ole jo tarpeeksi rangaistu, kun olet syntynyt noin rumaksi. Ei sakkoa siis.
Kävin passikuvassa.. Kamerakin hajosi, kun naama on niin ruma. Kuvaajakin sanoi, että harvoin näkee noin rumaa ihmistä, onnistuukohan kuva ollenkaan? Kyllä se kuva sitten lopulta onnistui. Kai se onnistui, kun kuva otettiinkin lopulta mun Perseeestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei häiritse muiden ulkonäkö. Paino häiritsee koska lihavat kuluttavat terveydenhuollon resursseja veronmaksajien kustannuksella.
Itse olen 45v., 25kg ylipainoinen ja elämäni aikana olen ollut aikuisiällä noin viikon ajan sairaalaa kuormittamassa vuodeosastolla kahden keskeytyneen keskenmenon hoitamisen vuoksi. Kaikki verikokeet yms. jatkuvasti priimaa. Olen erittäin harvoin edes flunssassa. Minulla ei ole sairauksia, jotka vaativat hoitoa. Tienaan 40te/v, toki ei paljoa, mutta maksan verot säntillisesti. Teen fyysistä työtä ja lenkkeilen joka päivä koirieni kanssa. Toisaalta rakastan perus kotiruokaa ja suklaata, joten syön liikaa ja siksi olen läski. En syytä muita.
Olisiko mahdollista, että ei kaikkia läskejä kuitenkaan pidettäisi yhteiskunnan elätteinä ja sohvaperunoina.
Miksi et ole samalla intensiteetillä huolissasi yhteiskunnan rahoista mielenterveysongelmaisten kanssa? Mt-ongelmat maksavat huomattavasti enemmän kuin läskien hoito.
En kommentoi toisten painoa julkisesti, se ei kuulu minulle.
Mutta minua häiritsee, jos mies menee kaupassa ilman paitaa sitten esimerkiksi kyyristyy niin, että rekkamiehen hymy paistaa päätyyn saakka, silloin minua häiritsisi miehen ulkonäkö ja habitus. Tai tänään nähtyä, joku mies kaivoi autossaan nenää ja sen jälkeen sieltä löytyneen kultakimpaleen työnsi suuhunsa. Toki sanoisin, että näissä kahdessa enemmän häiritsee käytöstapojen puute kuin paino.
Kun aina napistaan että se ja tämä ja tuo kuluttaa terveydenhuollon resursseja niin voitteko vihdoinkin kertoa että KUKA JA MILLAINEN ihminen sitä terveydenhuoltoa siis saa käyttää teidän mielestä ja millä perusteilla?? Tietäis mihin tähdätä ettei katsota vinoon että tuoki pummi vaan kuluttaa yhteiskunnan resursseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 45v., 25kg ylipainoinen ja elämäni aikana olen ollut aikuisiällä noin viikon ajan sairaalaa kuormittamassa vuodeosastolla kahden keskeytyneen keskenmenon hoitamisen vuoksi. Kaikki verikokeet yms. jatkuvasti priimaa. Olen erittäin harvoin edes flunssassa. Minulla ei ole sairauksia, jotka vaativat hoitoa. Tienaan 40te/v, toki ei paljoa, mutta maksan verot säntillisesti. Teen fyysistä työtä ja lenkkeilen joka päivä koirieni kanssa. Toisaalta rakastan perus kotiruokaa ja suklaata, joten syön liikaa ja siksi olen läski. En syytä muita.
Olisiko mahdollista, että ei kaikkia läskejä kuitenkaan pidettäisi yhteiskunnan elätteinä ja sohvaperunoina.
Miksi et ole samalla intensiteetillä huolissasi yhteiskunnan rahoista mielenterveysongelmaisten kanssa? Mt-ongelmat maksavat huomattavasti enemmän kuin läskien hoito.
Laita tilastoa tuosta mt-ongelmat vs ylipainon ongelmien kustannukset. Nopeasti löysi uutisen:
Ylipainon ja liikalihavuuden kustannukset ovat maailmanlaajuisesti yhtä suuret kuin tupakoinnin ja suuremmat kuin alkoholismin tai ilmastonmuutoksen, Britannian yleisradioyhtiö BBC kertoo.
Konsulttiyhtiö McKinsey Global Instituten mukaan kustannukset ovat 1 300 miljardia puntaa (noin 1600 miljardia euroa).
Noin 30 prosenttia maailman väestöstä on joko ylipainoisia tai liikalihavia, ja osuus voi nousta lähes puoleen väestöstä vuoteen 2030 mennessä. Ylipainoisen ihmisen painoindeksi on yli 25, liikalihavan 30–40.
Lihavuus kuormittaa terveydenhuoltoa ja laajemminkin kansantaloutta aiheuttamalla sairauksia ja sairauspoissaoloja. Tutkijoiden mukaan lihavuuteen pitäisi puuttua muutenkin kuin vetoamalla yksilön omaan vastuuseen.
Vierailija kirjoitti:
Kun aina napistaan että se ja tämä ja tuo kuluttaa terveydenhuollon resursseja niin voitteko vihdoinkin kertoa että KUKA JA MILLAINEN ihminen sitä terveydenhuoltoa siis saa käyttää teidän mielestä ja millä perusteilla?? Tietäis mihin tähdätä ettei katsota vinoon että tuoki pummi vaan kuluttaa yhteiskunnan resursseja.
Arvostatko juoppoja ja tupakoitsijoita? Lihavuus on yhtä paha, ja pahempi.
Eikä pelkästään vastakkaisen sukupuolen. Rajattomia naisia myös piisaa. Parempi lähteä pois tilanteesta koska jos ei voi sanoa toiselle mitään normaalia tai kivaa niin älä silloin sano mitään.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä oma rumuus häiritsee.
Kerrankin poliisi pysäytti ja meinasi antaa ylinopeussakot. Mutta sanoikin, että eiköhän sua ole jo tarpeeksi rangaistu, kun olet syntynyt noin rumaksi. Ei sakkoa siis.
Kävin passikuvassa.. Kamerakin hajosi, kun naama on niin ruma. Kuvaajakin sanoi, että harvoin näkee noin rumaa ihmistä, onnistuukohan kuva ollenkaan? Kyllä se kuva sitten lopulta onnistui. Kai se onnistui, kun kuva otettiinkin lopulta mun Perseeestä.
Sinäkö tätä ulkoistettua kehovihaa tänne suollat? Se selittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Oksettavaa katsoa kaupassa kun läski ämmä lyllertää. Kärri täynnä kaikkee mahdollista lihottavaa.
Jos lakkaat katsomasta mitä muiden kärreissä on niin voit huomata miten kaupassakäyntiin menee vähemmän aikaa. Sen voi sitten käyttää johonkin mukavampaan.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan resursseja kuluttavat valitettavasti myös elämäntapatyöttömät, itsensä syrjäännyttäneet ja masennuttaneet, hygieniataidottomat alati flunssailevat ja saikuttelevat, lapsia tekevät ja aika moni muu.
Vierailija kirjoitti:
Tuo väite esitetään usein, mutta en ole vielä nähnyt mitään kunnon laskelmaa sen tueksi. On vain teoretisointia, joka perustuu siihen, että lihavuus on joidenkin sairauksien riskitekijä.
Toisaalta jos lihavuus lyhentää elinikää, niin eläkekuluissa säästetään. Eikö se puolestaan ole hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Urheiluvammoja ei pitäisi hoitaa julkisessa terveydenhuollossa. Turhia, itseaiheutettuja vammoja.
Pelottaa alitajuisesti että ne pontsot ihastuu ja sitten ärsyttää kun se ylipaino on sellanen turn-off. Onhan tätä ennenkin tapahtunut.
Perimmäisiä syitä on usein varmaan huonot käytöstavat, kasvatuksen puute, ihmisen veemäisyys, huono itsetunto (alentamalla muita oma itsetunto kohenee) ja osalla vaan ottaa päähän, kun itse kieltäytyy kaikesta, mitä kuitenkin haluttais ja toiset nauttii vähät välittäen painostaan.
Meillä töissä saikuttaa eniten nuoret, hoikat ja perheettömät. Eli just ne, joiden kuvittelis olevan vähiten kipeenä tai lasten sairauksien takia pois. Kolleegoista reippaasti pyörein (varmaan yli 100kg) ei ole sairaslomalla ollut lainkaan.
Mä itse olen normaalipainoinen, 58 v. ja en ole sairaana ollut muuten, kuin 2. Ja 3. rokotuksen jälkeen pari päivää. Ei koronaa, ei flunssaa, eikä muutakaan.
Ei häiritse muiden läskit niin kauan kun en joudu niiden kanssa tekemisiin.
Minua häiritsee ulkonäkö silloin, kun tiedän, miten sen saisi yksinkertaisella konstilla paremmaksi. Esim. käyttämällä toisenväristä vaatetta, leikkuuttamalla hiukset eri malliin, ym. Pidän silti suuni kiinni, jollei asiasta varta vasten kysytä mielipidettäni. Tämä kuitenkin vastauksena kysymykseen, miksi häiritsee.
Myös alipainoiset kuormittavat terveydenhoitojärjestelmää, sillä liiallinen laihuus altistaa monelle sairaudelle (osteoporoosi, puutostilat, vakavimmillaan sydänoireet ja muut elinvauriot). En siis lähtisi arvostelemaan ylipainoisia sen enempää.
Alipainoisena tulee muuten myös kuunneltua aika usein ala-arvoisia kommentteja täysin vierailta ihmisiltä. Eikö kehorauha kuulu kaikille?
Vierailija kirjoitti:
Oksettavaa katsoa kaupassa kun läski ämmä lyllertää. Kärri täynnä kaikkee mahdollista lihottavaa.
Minua oksettaa sinun kärryn sisältö, eläimen ruumiin osia ja eläinten eritteitä. Itselläni kärry täynnä kasviksia. Olen yleisurheilija itse, lyllerrän joskus siksi koska on kipuja, silloin kun ei ole kipuja en lyllerrä.
terv. 100 kg vegaani, syövän vuoksi lihonut