Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini ei halua lähteä kylpylään lasten takia

Mam
12.04.2022 |

Uskomatonta, pyysin äitiäni lähtemään kanssani kylpylään, tarjouduin maksamaan vielä kaiken. Olen siis yksinhuoltaja ja siellä missä minä, siellä lapset.
Soitin ja aluksi hän oli innoissaan, sitten hän kysyi että missäs lapset ovat sen aikaa, vastasin että mukana tietysti (3v ja 6kk), sen kuultua vastaus oli "hmm no onko se sitten mitään lomaa jos on hirveetä hulinaa ympärillä".. Hämmennyin. Minulle on tärkeää jakaa kokemuksia lasten kanssa, en mene ainoastaan siksi kylpylään että pidän siitä itse vaan haluan jakaa lapsieni kanssa mukavia kokemuksia ja nautin siitä kun näen heidän nauttivan. Loma ei minulle tarkoita mitään loikoilua vaan yhdessä olemista. Kun minä olin itse lapsi kuin kyllähän me koko perheen voimin matkusteltiin ympäri ämpäri Suomea, joten siksi yllätti tuo äitini suhtautuminen. Luulin hänen innostuvan koska hän ei ikinä käy missään taloudellisen tilanteensa vuoksi ja halusin vähän niinku yllättää hänet kivalla tekemisellä.Mitä mieltä te olette?

Kommentit (151)

Vierailija
81/151 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai jokaisella on itse täysi oikeus valita haluaako lähteä kylpylään rentoutumaan vai katsomaan lasten ilakointia..

Monille kylpylä tarkoittaa juuri rentoutumista kaikessa rauhassa ja pelkkien aikuisten seurassa. Vesipuistot ovat sitten erikseen ja minusta lapsille parempi paikka.

Vierailija
82/151 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mam kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitisi on erittäin fiksu ja viisas ihminen. Ei ole mitään kamalampaa kuin kylpylä, missä kiljuvia lapsia - meteli on järkyttävä.

Mene kahdestaan äitisi kanssa ja aikuiskylpylään. Lapset isälle. Nauttisit itsekin enemmän.

en voi antaa lapsia isälle. Elämäni menee oikeasti niin että olen 24/7 lasten kanssa ja joskus kun lapset on isompia niin sitten pystyn vaikka ottaa ja lähteä äidin kanssa kahdestaan, mutta siihen menee vielä niin kauan aikaa että en edes mieti sinne asti. Nautin nyt tästä ajasta kun ovat pieniä ja joskus sitten menen varmasti kahdestaan hänen kanssaan. En koe että kerran viikossa vierailu olisi jotenkin äidin varassa olemista. Jos minulla on menoja hyvin hyvin harvoin pyydän apua vaan yleensä kaikki lapset ovat mukana, en ikinä pyydä äidiltä että hän ottaisi kaikki lapset yökylään, en ole ollut yksinäni tiesi milloin viimeksi. Olen aina lasten kanssa. Ainoastaan silloin kun yksi lapsistani oli sairaalassa ja jouduin siellä öitä viettämään tai päiviä, oli päiväkoti ja koulu minulle suurin tuki. Mies ei ollut katsomassa lapsien perään, siskoni joutui välillä viikonloppuna katsomaan 2 vanhempaa tyttöä sen aikaa että olin jokusen tunnin sairaalassa, arkisin olin sairaalassa kun tytöt oli koulussa ja päiväkodissa. Äitini muutti tänne vasta sairaalajakson jälkeen.

Nyt tipuin, montako lasta sinulla on, ymmärsin, että 2? Mutta kerrot tuossa koulussa olevista lapsista myös. Miksi he eivät ole mukana kylpylässä ja katselisivat pienten perään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/151 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kylpyläloma noin pienten lasten kanssa tarkoita vesipuistolomaa?

En lähtisi, jos olisin ap:n äiti. En minä rentoudu missään kusisessa altaassa kiljuvien lasten kanssa, vaikka kuinka omia jälkeläisiä olisivat. Mitä tekemistä 6 kk vanhalla sitä paitsi siellä olisi?

Vierailija
84/151 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea korona ja nororiski myös

6 kk kun saa Norin niin se on sairaalakeikka

Vierailija
85/151 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mam kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, äitisi ymmärsi siis varsin hyvin sen mitä sinäkin ajat takaa, eli että hän saa toisen lapsen kokonaan vastuulleen, kun itse olet koko päivän ajan kiinni vauvassa, jota ei jo ihan ikänsä vuoksi voi laskea kylpylässä käsistään hetkeksikään. Ei vastaa minunkaan kuvaa mukavasta rentoutumisesta. 

Ei niin eikä ole tarkoituskaan, vaan yhteistä tekemistä, mukavaa yhdessäoloa. Sama kuin menisi uimahalliin, mutta siihen nyt sisältyy vaan mukavat puitteet, kiva ympäristö ja hyvä sänky 😂

On uimahalleja, missä on mukavammat puitteet kuin joissakin kylpylöissä ja on paljon halvempikin.

Vierailija
86/151 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä nyt kyllä 6kk ikäisen vauvan kans ole lähdössä mihinkään kylpylään. Minä ja mieheni + esikoisemme menimme uimapaikkoihin vasta kun muksu osasi jo kävellä. Hän täytti 1v silloin kun ensimmäisen kerran mentiin rannalle uimaan. 

En mihinkään kylpylään lähtisi pikkuvauvan kanssa. Kyllä sinä ehdit odottaa että hän kasvaa hieman. 

Vierailija
87/151 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6kk vauva ei tarvitse vielä kylpylälomia. Vauvauinti on ok.

Ei kylpylässä viikkotolkulla asuta, pari päivää on myös vauvalle hyvää vaihtelua.

Juu, vauva tykkää ihan hirveesti että jee, pääsin kotoa vähän muualle! Sitten se aikuisena kirjoittaa muistelunsa kuinka ihanaa oli puolivuotiaana olla kylpylässä, parhaimpia muistoja ikinä.

Vierailija
88/151 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mam kirjoitti:

Ehkä olen sitten erilainen aikyinen, tykkään oikeasti todella paljon touhuta lasten kanssa, rakastan katsoa heitä kun heillä on mukavaa ja voisin kohua heidän kanssa koko päivän siellä lasten altaassa. Ja kyllä äitini sen tietää jo valmiiksi että altaassa tarvitsen yhden käsi parin lisää, hän tietää tismalleen tilanteen että sylivauvan ja 3v kanssa ei pysty yksin olemaan uimassa luonnollisesti. Olisi ollut kiva järjestää lapsille mukavaa tekemistä ja samalla myös äidille. Ehkä me sitten nautimme eri asioista. Minä lapsista hän omasta ajasta, vaikka rakastaakin lapsia. Tämä nyt oli vain mielestäni tälläinen kiva ehdotus.

Tästä trollista jo voisi antaa täydet pojot. Sylivauvalle mukavaa tekemistä kylpylässä  :D  Ja äitilles rentouttava lomantynkä tenavia vahtiessa, ai helkkari.

Vierailija
89/151 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen kokemuksia puoli vuotias vauva tarvii?

Vierailija
90/151 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi ovat vielä niin pieniä, että todellakin kannattaa ottaa toinen aikuinen mukaan, kun lähtee heidän kanssaan kylpylään.

Jos kylpylässä on kunnollinen lastenallas, missä he voivat leikkiä ilman, että aikuinen pitää koko ajan lapsesta kiinni, silloin pärjäät heidän kanssaan yksinkin, mutta et todellakaan ui itse ollenkaan. Siellä allasosastolla mennään 110% lasten ehdoilla.

Vierailija
91/151 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin vasta 6kk ja sä olet yh?

Vierailija
92/151 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa ruokitaan trollia. Ei mulla muuta.

Vierailija
93/151 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette varmaan kokeneita vauvauimareita, kun uskallat puolivuotiaan kanssa kylpylään lähteä?

Huom. se kylpyläreissu on jotain muuta kuin ohjattu vauvauintitunti.

nimim. kokemusta on.

Vierailija
94/151 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mam kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitisi on erittäin fiksu ja viisas ihminen. Ei ole mitään kamalampaa kuin kylpylä, missä kiljuvia lapsia - meteli on järkyttävä.

Mene kahdestaan äitisi kanssa ja aikuiskylpylään. Lapset isälle. Nauttisit itsekin enemmän.

en voi antaa lapsia isälle. Elämäni menee oikeasti niin että olen 24/7 lasten kanssa ja joskus kun lapset on isompia niin sitten pystyn vaikka ottaa ja lähteä äidin kanssa kahdestaan, mutta siihen menee vielä niin kauan aikaa että en edes mieti sinne asti. Nautin nyt tästä ajasta kun ovat pieniä ja joskus sitten menen varmasti kahdestaan hänen kanssaan. En koe että kerran viikossa vierailu olisi jotenkin äidin varassa olemista. Jos minulla on menoja hyvin hyvin harvoin pyydän apua vaan yleensä kaikki lapset ovat mukana, en ikinä pyydä äidiltä että hän ottaisi kaikki lapset yökylään, en ole ollut yksinäni tiesi milloin viimeksi. Olen aina lasten kanssa. Ainoastaan silloin kun yksi lapsistani oli sairaalassa ja jouduin siellä öitä viettämään tai päiviä, oli päiväkoti ja koulu minulle suurin tuki. Mies ei ollut katsomassa lapsien perään, siskoni joutui välillä viikonloppuna katsomaan 2 vanhempaa tyttöä sen aikaa että olin jokusen tunnin sairaalassa, arkisin olin sairaalassa kun tytöt oli koulussa ja päiväkodissa. Äitini muutti tänne vasta sairaalajakson jälkeen.

Nyt tipuin, montako lasta sinulla on, ymmärsin, että 2? Mutta kerrot tuossa koulussa olevista lapsista myös. Miksi he eivät ole mukana kylpylässä ja katselisivat pienten perään?

Minulla on 3 lasta, vanhin on alakoulu ikäinen ja on nyt pääsiäisenä omalla lomallaan toisella puolella Suomea ja minä jäin tänne 2 pienimmän kanssa kotiin ja ajattelin että olisi myös kiva tehdä pääsiäisenä jotakin.

Vierailija
95/151 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu ongelmaan, menet sinne kylpylään, niinkuin aioitkin, jätät vain äitisi kotiin.

Vierailija
96/151 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on siis 6 kk vauva, jolla on joku erikoishoitotaitoja vaativa vamma ja joka vietti elämänsä ensimmäiset kuukaudet sairaalahoidossa. Ja nyt tämän valmiiksi ei-perusterveen vauvan pitää päästä kylpylään saamaan elämyksiä?

Ap myös kertoo, että hänen suuressa lapsuudenperheessään on aina autettu toinen toistaan, vaikka aiemmin kertoi sosiaalisen verkostonsa olevan olematon, vain äiti ja sisko.

Vierailija
97/151 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mam kirjoitti:

Ehkä olen sitten erilainen aikyinen, tykkään oikeasti todella paljon touhuta lasten kanssa, rakastan katsoa heitä kun heillä on mukavaa ja voisin kohua heidän kanssa koko päivän siellä lasten altaassa. Ja kyllä äitini sen tietää jo valmiiksi että altaassa tarvitsen yhden käsi parin lisää, hän tietää tismalleen tilanteen että sylivauvan ja 3v kanssa ei pysty yksin olemaan uimassa luonnollisesti. Olisi ollut kiva järjestää lapsille mukavaa tekemistä ja samalla myös äidille. Ehkä me sitten nautimme eri asioista. Minä lapsista hän omasta ajasta, vaikka rakastaakin lapsia. Tämä nyt oli vain mielestäni tälläinen kiva ehdotus.

Parempi ehdotus: Kysy vaikka, voisiko äitisi hoitaa vauvaa kotona sillä aikaa, kun sinä kävisit kylpylässä päiväseltään (muutaman tunnin) 3-vuotiaan kanssa. Voin hyvin uskoa, ettei äitisi halua ottaa uimataidotonta pikkulasta vastuulleen kylpylässä, ja kaikkea sitä stressiä ja huolta mikä siitä seuraa.

Vierailija
98/151 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju kyllä osoittaa todeksi sen, että Suomi on todella lapsivihamielinen maa. Tätä väitettä olen kuullut mediassa ja mielipidekirjoituksissa, mutta en ole ollut uskoa. Todella surullista lukea, että ihmiset täällä paasaa miten lapsien kanssa oleminen on hirveää tuskaa ja miten kylpylässä vierailevat lapset mukaa "pilaa muiden maksavien asiakkaiden loman". Maksavia asiakkaita ne lasten vanhemmatkin on, ja lapsilla on oikeus kyllä tulla vanhempiensa kanssa julkisille paikoille ihan siinä missä kaikilla muillakin. Ihan uskomatonta tällainen asenne lapsia kohtaan, että heitä ei saisi lapsuuden aikana viedä minnekään. Siitäpä varmasti tasapainoisia aikuisia kasvaakin, kun pidetään vaan kotina ja kasvatetaan tynnyrissä teini-ikäiseksi asti! Saadaan aikaan epäsosiaalisia ja ahdistuneita tyyppejä, jotka eivät ole koskaan oppineet käymään missään tai saaneet monipuolisia kokemuksia.

Näin on näkkileipä. Jos ei puolivuotiasta vie kylpylään niin siitä kasvaa ihan pösilö joka ei näe kuin tynnyrin reunat ja tarttee teininä psykiatrista apua. Ap haluaa äitinsä sinne kylpylään lastenvahdiksi, ei äiteellensä lomaa eikä mukavaa vapaa-aikaa. Ja tottakai tämä tarkoittaa että lapsia ei saa ikinä eikä koskaan viedä mihinkään, kun kaikki vihaa niitä, hyvin oivalsit asian!

Jotenkin tuntuu että sun muutama aivosolu on kumissut siellä tynnyrissä johtopäätöstesi mukaan.

Vierailija
99/151 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mam kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju kyllä osoittaa todeksi sen, että Suomi on todella lapsivihamielinen maa. Tätä väitettä olen kuullut mediassa ja mielipidekirjoituksissa, mutta en ole ollut uskoa. Todella surullista lukea, että ihmiset täällä paasaa miten lapsien kanssa oleminen on hirveää tuskaa ja miten kylpylässä vierailevat lapset mukaa "pilaa muiden maksavien asiakkaiden loman". Maksavia asiakkaita ne lasten vanhemmatkin on, ja lapsilla on oikeus kyllä tulla vanhempiensa kanssa julkisille paikoille ihan siinä missä kaikilla muillakin. Ihan uskomatonta tällainen asenne lapsia kohtaan, että heitä ei saisi lapsuuden aikana viedä minnekään. Siitäpä varmasti tasapainoisia aikuisia kasvaakin, kun pidetään vaan kotina ja kasvatetaan tynnyrissä teini-ikäiseksi asti! Saadaan aikaan epäsosiaalisia ja ahdistuneita tyyppejä, jotka eivät ole koskaan oppineet käymään missään tai saaneet monipuolisia kokemuksia.

Tätä mäki oon miettinyt, ulkomailla lapset on aina ihan super tervetulleita jokapuolelle ja kaikki ventovieraatkin ihmiset tulevat puristelemaan poskista ja höpöttelemään lapsille, se on mun mielestä aivan ihanaa kun lapset otetaan paremmin vastaan kuin aikuiset 🥰 tulee aikuisena hyvä olo mennä vaikka ravintolaan syömään kun työntekijät saa aikaiseksi olin että he pitävät siitä että lapset tulevat myös mukana

Saksassa melkein kaikissa kylpylöissä on erikseen lapsiperhealue ja sauna-alue. Sauna-alueen ikäraja on voi olla paikasta riippuen vaikka 16 v. Miten lapsivihamielinen maa Saksa on?

Vierailija
100/151 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletti tietenkin, että menette yhdessä rauhassa kylpylään. Eihän tuon ikäisten lasten kanssa voi olla hetkeäkään rauhassa.

Olin lapsen kanssa kylpylässä.Ei mitään ongelmia.Ui koko päivän, ikä 4 vuotta. 

Ai et ollenkaan seurannut lapsen tekemisisä siellä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä