Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä niin inhoan näitä 10-18 työvuoroja. Miten oppisin pitämää niistä?

Vierailija
11.04.2022 |

Työvuoroistani suurin osa on klo 10-18. Miten osaisin/oppisin suhtautumaan niihin positiivisesti? Inhoan sitä kun koko päivä menee töissä. Aikaa ei juuri jää mihinkään pakollisten kotitöiden yms lisäksi. Työpaikan vaihtokaan ei oikein ole vaihtoehto kun täällä ei pahemmim ole valinnan varaa. Pitäisi ainakin lähteä koulun penkille, hoitoala sellainen missä voisi täällä työllistyä, mutta se koulutus puuttuu. Olen niin kyllästynyt/ väsynyt tähän. Mitä te toiset ko vuoroa tekevat pidätte työajasta? Tiedän että pitäisi olla kiitollinen että on työpaikka (olenkin), mutta silti..

Kommentit (418)

Vierailija
221/418 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa valitusta, voi jösses! Jos olet aamuvirkku, niin voit harrastaa päivän liikunnat pois heti aamulla. Ilta on sitten käytettävissä muihin aktiviteetteihin.

Useimmille ihmisille tuo on ihannetyöaika, ei ole joku poikkeuksellisen aamuvirkku ihminen.

Ei hitto, on siinäkin ongelmat. Moni muuten haluaisi työpaikkasi, mutta ei sitä saa.

Vierailija
222/418 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys klo 7

Liikuntaa 7.30-8.45

Suihku ja siistiytyminen 8.45-9.15

Matka töihin alkaa 9.25

Työpaikalla 9.50

Työaika alkaa 10.00

Mikä tässä on oikeasti ongelma jollekin? Sydäntalvella tuo on siksikin kiva, että aamulla näkee valoa, toisin kuin 8-16 työajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/418 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaupan alalla ja vuoroni ovat 12-20 tai 10-18 tuntuu tosiaan, että päivät menee töissä. No inhoan tuota paikkaa muutenkin ja etsin kokoajan muuta, toivottavasti löytyy pian.

Vierailija
224/418 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä ja paikalla on oltava silloin kun on asiakkaita. Eli suurinosa työvuorolistaan sijoittuu arkeen ja juuri klo 9-19 välille. Yleensä 10-18. Itse olen tehnyt myös kolmivuorotyötä joten en pidä tätä niin huonona työaikana verrattuna siihen.

Aamulla on kiva ottaa rauhallisesti. Vien lapset kouluun/päiväkotiin ja tulen rauhassa vielä syömään aamupalaa ja lukemaan uutisia kotiin. Joskus keskellä päivää on parin tunnin tauko ilman asiakkaita jolloin käyn salilla lähellä työpaikkaan. Välillä teen aamutreenin ja suihkun ennen töihin menoa ja se vasta antaa päivälle kivan aloituksen,. Aamulla kannattaa myös laittaa pyykit koneeseen ja siivoilua, illalla vaan lepoa ja perheen kanssa olevista kun treenit ja muut pakolliset on tehty.

Kannattaa ottaa asenne paremmaksi jos et pysty työvuoroihin vaikuttamaan.

Vierailija
225/418 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 on monesti hankalampi päättymisen aika kuin iltavuoro. Jos on vaikka joku vanhempainilta ta yhtuökokous tms. voi pyytää että silloin ei olisi iltavuoroa, mutta jos päättyy joka päivä klo 18, se on jopa hankalampi. Ainakin itsestäni tuntuu et iltamenot alkaa just 18. Ei ole oma ongelma, tuli vain mieleen.

Vierailija
226/418 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta oli työskennellä klo 7-15.30 joka päivä. En ikinä ollut nukkunut yötä hyvin, koska olen iltavirkku. Aina oli univajetta. 10-18 olisi ihannetyöaika.

Vierailija
227/418 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän pointtisi. Ei jää kovin paljoa aikaa ennen eikä jälkeen työvuoron, jos työaika on 10-18 välivuoro. Kannattaa vaan nukkua aamulla, jos nukuttaa hitto. Lopulta kaikki työajat on peräsimestä. Paloin loppuun kolmivuorotöissä, koska kroppani meni täysin sekaisin enkä pystynyt nukkumaan yövuorojen jälkeen.

No vaihdettiin työaika klo 7-15 eikä sekään auttanut, koska nukkumaan mennessä stressasi aikaista heräämistä ja sitä saako nukahdettua. Ja voi sitä kellon pirinää. Aina tuntui sielussa asti, kun se määritti päiväsi ja kroppa oli eri mieltä klo 5:50. Ja kuvittelin olevani aamuihminen. No en ollut enää kolmivuorotyön jälkeen. Hullun hommaa valvoa yöt. Enää en valvoisi vaikka saisin 300€ yövuorosta. Pitäkööt tunkkinsa. Minä päätän jatkossa menenkö töihin ja mihin aikaan.

Kurjaa kurjaa. No iltavuoro kai ihan jees, mutta koko aamun odotat levottomana milloin työvuoro alkaa ja iltavuoron jälkeen käyt kierroksilla ja nukahdat just klo 00 ja sitten täytyykin herätä aamuvuoroon. Haistakaa huilu sanon minä. Ei käy mulle enää, turha luulla. Asennetta!

Vierailija
228/418 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä kellään ole lapsia? Minun unelma olisi aloittaa työt vasta klo 10. Ehtisin laittaa perheelle rauhassa aamiaisen, auttaa lapsia aamutoimien kanssa, pedata vuoteet, heittää pyykkikoneellisen täyteen, laittaa astianpesukone pyörimään, pyyhkiä lattiat ja tuulettaa koko talo. Mieheni voisi myös juoda rauhassa aamukahvit ja minä voisin viedä lapset hoitoon ja kouluun. Illalla tulisin juuri sopivasti valmiiseen ruokapöytään ;-)

Vierailija
229/418 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pari vuotta sitten työaika 11-19. Ja vaatteiden noutoon ja vaihtoon meni 20 minuuttia omaa aikaan ja toiset 20 min.lähtiessä.

Viime talvena paskempi työaika, 15.30-21.30.

Vierailija
230/418 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-18, 11-19 tai 12-20 on ne paskimmat vuorot. Onneksi itsellä vain iltaa tai aamua vaikka ei nuokaan pitemmän päälle mitään herkkua ole. 

Joku mainitsi tekevänsä etänä 10-18 vuoroa ihan mielellään. Sehän ei sitten ole ollenkaan sama kuin raahautua työpaikalle jonnekin matkan päähän töitä tekemään. Itsekin tein etänä edellisessä työssä töitä vähän miten sattui, asiakkaitten aikataulujen mukaan. Mutta en todellakaan olisi lähtenyt kuudeksi aamulla toimistolle vaikka kotona siihen aikaan koneen välillä avasinkin. Tai olin palaverissa klo 22 jälkeen jne.

Vierailija
231/418 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herätys klo 7

Liikuntaa 7.30-8.45

Suihku ja siistiytyminen 8.45-9.15

Matka töihin alkaa 9.25

Työpaikalla 9.50

Työaika alkaa 10.00

Mikä tässä on oikeasti ongelma jollekin? Sydäntalvella tuo on siksikin kiva, että aamulla näkee valoa, toisin kuin 8-16 työajalla.

Miksi kuvittelet kaikkien olevan samanlaisia kuin sinä? Miten et lukuisista kommenteista huolimatta pysty ymmärtämään ihmisten erilaisuutta?

Minä inhoan aamuun ja iltaan pätkittyä vapaa-aikaa, onneksi työssäni ei sellaista ole. Kun saav viettää valveilla ollessani vapaa-ajan yhteen pötköön palaudun paremmin.

Vierailija
232/418 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaa valitusta, voi jösses! Jos olet aamuvirkku, niin voit harrastaa päivän liikunnat pois heti aamulla. Ilta on sitten käytettävissä muihin aktiviteetteihin.

Useimmille ihmisille tuo on ihannetyöaika, ei ole joku poikkeuksellisen aamuvirkku ihminen.

Ei hitto, on siinäkin ongelmat. Moni muuten haluaisi työpaikkasi, mutta ei sitä saa.

Missä lähde siihen, että tuo on useimpien ihannetyöaika? Et kai vaan kuvittele omaa mielipidettäsi muidenkin mielipiteeksi?

Vierailija
233/418 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vettu mitä ülinaa täällä. Todella hirveää kun joutuu olemaan iltakuuteen töissä 😆 Koko ilta jää silti vielä vapaaksi ja jaksaa touhuta ku on saanu kunnolla aamun nukkua.

Kuten täällä on moni jo kommentoinutkin, on ongelma siinä, ettei voi tai osaa nukkua aamulla pitkään.

No jos se osaamisesta on kiinni, niin on jo säälittävää. Valvoo tarpeeksi myöhään edellisenä iltana. Ei silloin mennä nukkumaan kun haluaisi, jos se ei osu järkevään rytmiin työvuoron kannalta. Vaikka väsyttäisi esim klo 22, niin silti pitää valvoa vähintään klo 01 saakka. Ei ole vaikeaa jos on halua. Tai sitten voi toki vain üikuttaa.

Teen vuorotyötä ja iltaviikolla unet jää lyhyemmiksi kuin aamuviikolla. Vaikka menen myöhään nukkumaan en saa pakotettua itseäni nukkumaan niin paljoa pidempään,että unitunteja tulisi yhtä paljon.

Yövuorossa kärsin todella paljon univajeesta kun uni ei tule ja se ei kestä riittävästi päivällä vaikka yö on mennyt valvoessa

Kaltaisesi uikuttajat ei ole tainnut joutua pidempää jaksoa elämään poiketen sisäisestä kellostaan.

Vierailija
234/418 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä kellään ole lapsia? Minun unelma olisi aloittaa työt vasta klo 10. Ehtisin laittaa perheelle rauhassa aamiaisen, auttaa lapsia aamutoimien kanssa, pedata vuoteet, heittää pyykkikoneellisen täyteen, laittaa astianpesukone pyörimään, pyyhkiä lattiat ja tuulettaa koko talo. Mieheni voisi myös juoda rauhassa aamukahvit ja minä voisin viedä lapset hoitoon ja kouluun. Illalla tulisin juuri sopivasti valmiiseen ruokapöytään ;-)

Mulla on lapsia ja en ikinä tekis vuoroa 10-18.

Eihän niitä lapsia näkisi kun hetken aamulla ja illalla. Ja muutenkin heidän pitäisi olla yksin koulun jälkeen monta tuntia.

Vierailija
235/418 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työt on tyypillisesti 8-20. Asiantuntijatyössä, jossa teroitetaan, että asiakkaalle ei koskaan sanota ei. Jos perjantaina klo 16 ilmoittaa, että työ pitää tehdä heti, niin sitten perutaan iltamenot. Kun äitini oli saattohoidossa, kysyttiin, että voinko illalla jäädä ylitöihin. Olin matkalla töistä äidin luo, kun hän lopulta kuoli.

10-18 vuorot passaisi hyvin.

Miten sä edes kehaat kertoa tollasta? Ja oot ylpeä että sua on hyväksikäyttty?

Vierailija
236/418 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeks mitä ap valittaa? Kahdeksan tuntia töissä ja muka aikaa ei jää mihinkään?

Ihan vinkiksi että kaikilla ihmisillä on vuorokaudessa 24 tuntia.

Vai onko ap sellainen tantta joka menee kymmeneltä viimeistään nukkumaan :))

Vaihdatko vuoroa?

Vierailija
237/418 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi vaihtaa mieltä ja olla tyytyväinen työpaikasta? Jos ei työaika kelpaa, jää vaan suosiolla kotiin valittamaan. Tilallesi olisi pomminvarmasti useita, joille työ kelpaa. Muuten: haiskahtaa provolta koko viesti..?

Vierailija
238/418 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuossa se hyvä ettei tarvi herätä niin aikaisin.

Suuri osa ihmisistä kyllä herää, ja kun ikää tulee herää vielä aikaisemmin. Tuo olisi itselleni kaamea työvuoro. Ei ehtisi oikein kummassakaan päässä mitään tehdä. Suunnitelisin alan vaihtoa, jos itselläni olisi tuollaiset työvuorot.

Vierailija
239/418 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaan niin on, että vapaa-ajan vietto kahdessa osassa ei ole sama asia kuin jos sen saa viettää yhteen menoon ja vielä mieluiten työajan jälkeen. Ihmisen vapaa-aikaan kuuluu muutakin kuin tuo päivän liikunta. Työmatkoihinkin menee monella aikaa, itselläni tuo tarkoittaisi, että kotoa pitäisi lähteä klo 9 ja takaisin olisin klo 19. Nukkumaan menen viimeistään klo 22, ei paljon vapaa-aikaa jäisi. Tsemppiä alkuperäiselle kirjoittajalle uuden työpaikan hankintaan.

Vierailija
240/418 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle klo 10-18 olisi hyvä työaika, mutta alallani on lähinnä tarjolla klo 8-16 vuoroja. Olen iltavirkku ja luonnollinen nukkumaanmenoaikani on klo 1-2 yöllä.

Aiemmissa työpaikoissa työaika oli klo 7-15 ja muutaman kuukauden jälkeen olin kuin zombi univajeen vuoksi, kun piti herätä jo viiden jälkeen työmatkan pituuden takia, enkä saanut millään unta ennen puolta yötä.

10-18 vuorossa säästäisi myös reilusti aikaa ja bensaa pitkällä työmatkalla, kun liikennettä on paljon vähemmän ja voi ajaa tasaisesti omaa nopeutta. Lisäksi kaupoissa on illalla tosi rauhallista täällä pienellä paikkakunnalla.

M27