Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä niin inhoan näitä 10-18 työvuoroja. Miten oppisin pitämää niistä?

Vierailija
11.04.2022 |

Työvuoroistani suurin osa on klo 10-18. Miten osaisin/oppisin suhtautumaan niihin positiivisesti? Inhoan sitä kun koko päivä menee töissä. Aikaa ei juuri jää mihinkään pakollisten kotitöiden yms lisäksi. Työpaikan vaihtokaan ei oikein ole vaihtoehto kun täällä ei pahemmim ole valinnan varaa. Pitäisi ainakin lähteä koulun penkille, hoitoala sellainen missä voisi täällä työllistyä, mutta se koulutus puuttuu. Olen niin kyllästynyt/ väsynyt tähän. Mitä te toiset ko vuoroa tekevat pidätte työajasta? Tiedän että pitäisi olla kiitollinen että on työpaikka (olenkin), mutta silti..

Kommentit (418)

Vierailija
401/418 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo olisi kyllä kieltämättä pahin mahdollinen työvuoro, aikaa omiin asioihin ei jää oikein kumpaankaan päähän päivästä. Ainakaan minulle ei ole vaihtoehto, että valvo myöhään, kun ei kerta kaikkiaan pysy hereillä ja jos väkisin yrittää, käy niin ettei nuku lainkaan, kun uni menee ohi. Yritä vaihtaa työpaikkaa, ellei muu auta.

Sinulle pitää sanoa samalla logiikalla kuten iltavirkkuille: menet vaan myöhemmin nukkumaan!!!

Vierailija
402/418 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo paha ole, valvot vaan pidempään ja nukut myöhäisille aamun tunneille.

Itseäni vtuttaisi jos joutuisi illalla tekemään töitä.

Aamun tunnit ei tunnu samalta jos pitäisi jotain tehdä kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/418 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 - 18 on hyvä työaika. Ei mitään valittamista.

minkälaista työtä pitää tehdä että saa sellasen työajan? olisin kiinnostunut? 

Vierailija
404/418 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo ihan hirveä työaika, kun koko muu yhteiskunta elää 8-16 aikataululla 

Pääset kuudelta kotiin, käyt suihkussa ja vaihdat vaatteet kello on jo seitsemän illalla. jos olet matkalla käynyt kaupassa niin saat siihen laskea vähintään puoli tuntia lisää, alat siinä sitten soittelemaan tutillesi jotka ovat kohta jo menossa nukkumaan, koska aikainen herätys aamulla 

Vierailija
405/418 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin pitkään kaupassa töissä, useimmat työvuorot oli 10-18.00. Ärsytti todella. 7-15.00 oli kiva vuoro, illasta jäi mukavasti aikaa.

Eniten ärsytti kun pask.pomo alkoi laittaa iltavuoroa perjantaille, kun oli (harvoin) viikonloppu vapaa! 

Onneksi olen eläkkeeni ansainnut :)

Vierailija
406/418 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin työpaikkaa kun alkoi tuleen tuollaisia vuoroja. Pitäkööt tunkkinsa. Migreeneistä kärsivällä säännölliset työajat on kaiken A ja O, mutta eihän pomot sitä ymmärrä :)

Vierailija
407/418 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaata aikaa vuorokaudessa on tasan yhtä paljon vaikka työaika olisi 6-14.

Vierailija
408/418 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työt on tyypillisesti 8-20. Asiantuntijatyössä, jossa teroitetaan, että asiakkaalle ei koskaan sanota ei. Jos perjantaina klo 16 ilmoittaa, että työ pitää tehdä heti, niin sitten perutaan iltamenot. Kun äitini oli saattohoidossa, kysyttiin, että voinko illalla jäädä ylitöihin. Olin matkalla töistä äidin luo, kun hän lopulta kuoli.

10-18 vuorot passaisi hyvin.

Sun kannattaa opetella pitämään rajojasi ja sanomaan ei. Ja huolehdithan, että sulle myös maksetaan riittävästi?

Jos puolestaan olet juristi tai lääkäri, niin tiedoksi: on sellaisiakin työpaikkoja, joissa töitä voi tehdä 9-17 ja se riittää.

Vierailija
409/418 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin on niitä säästöjä ja kiristyksiä  Ennen oli reilusti aamu- ja iltavuoro. Nyt ne on korvattu yhdellä tällaisella vuorolla, jossa päivään ei jää vapaa-aikaa iltaan eikä aamuun.  Lisäksi ei tarvitse maksaa iltatyökorvauksia, koska ne alkavat klo 18.

Vierailija
410/418 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan sopiva työaika esim. 10-17. Ei ole kiva herätä ennen kl8. Ehtii syödä aamiaisen. Ilta-aikaa jää harrastuksiin. Kaikilla vaan ei ole työaika 10-18. Ruokatunti oli ennen, nykyisin vain n. 30 min. Kahvitauko n. 15 min. Tupakkataukoja ei saisi olla kuin 1 työvuorossa muuten kaikki olisivat koko ajan ns. tupakkapaussilla.

Vierailija
411/418 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkataukoja ei saisi olla kuin 1 työvuorossa

muuten kaikki olisivat koko ajan ns. tupakkapaussilla.

Missä töissä sellaisia nykyisin on?

Vierailija
412/418 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-18 olisi itselle kaikkein mieluisin työaika.

Vierailija
413/418 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitollisuuden kautta. Sulla sentään on työ.

Vierailija
414/418 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olisi itselle paras. Nyt joutuu heräämään 6.00, ja se on iltavirkulle ikävää. Oli mukavaa, kun aiemmassa työssä oli ma-pe noin 14-22 ja lauantaisin 9-20 työpäivät. Ei ollut liikaa aikaisia aamuherätyksiä. 

Vierailija
415/418 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä mitään hyvää tuollaisessa vuorossa. Ehdottomasti paras työaika on 06-14. Toiseksi paras 07-15 taikka 05-13.

Vierailija
416/418 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin kovasti noista 10-18 vuoroista. Aamulla ei ollut kiirettä, sai herätä rauhassa, siistin kaikki paikat niin, että oli sitten kiva tulla töistä. Jos nousin aikaisin niin tein jo jotain ruokaa valmiiksi iltaa varten, tein kävelylenkin, lueskelin jne. Työvuoron jälkeen kaupan kautta kotiin js olin kotona klo 19. Jäi vielä 4-5 tuntia vapaata aikaa tehdä vaikka mitä ennen nukkumaan menoa. Tai suoraan töistä voi mennä elokuviin, tapaamaan tuttuja kahvilaan, mennä ulos syömään, iltakävelylle vaikka meren rannalle. Silloin nukkuu vaan aamulla kauemmin. Tämä kaikki mahdollista, koska asun yksin. Ja onhan viikossa yleensä kaksi vapaapäivää.

Vierailija
417/418 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein vuosia tuota vuoroa ja se on ainoa työaika joka sopii elimistöni rytmiin täydellisesti. 

Aamuvuoroon en saa itseäni tottumaan edes vuosissa. En saa nukuttua tarpeeksi, todennäköisesti vieläpä jännitän heräämistä, voin pahoin aamusta asti jos joudun heräämään kesken unien ja olen koko päivän väsynyt kunnes sitten piristyn taas illalla... 

Iltavuoro sopii paremmin mutta siinä aamupäivän tunnit menee vähän hukkaan. Ne on lähinnä odottelua milloin pitää lähteä. 

Tuo välivuoro on just hyvä. Saa nukkua sen verran ettei väsytä. Illalla ehtii vielä harrastuksiin ja niistä voi jopa nauttia kun ei ole kuolemanväsynyt kuten aamuvuoron jälkeen. 

Vierailija
418/418 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se joku vaihto olisi,jokaisella on se ns oma rytmi. jolleki toi tooosi kiva,sille aamu-uniselle. mistä sä tykkäisit,? joku on niin yökkö,toisen jo heräis 4-5 aikaan. jollekin periodityä, viikko duunii,viikko vp. voi kun sä löytäisit sen sun duunin. toi vaan syö sua. et jää tuohon nyt, ala suunnittelemaan.. jooko. tsemppii

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi