Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Superinfluenssa tulossa Suomeen – ”rokote kannattaa ehdottomasti ottaa

Kommentit (138)

Vierailija
81/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:13"]Emme ota. Kahdesta syystä:

1) THL muni uskottavuutensa pandemrix-sikainfluenssakuviolla muutama vuosi sitten

2) oli superflunssaa tai ei, se on 2-4 sairaspäivää vuodessa perheen aikuisilla, lapsilla vähän enemmän mutta hoituvat isovanhemmilla tai itsestään kotona.

Ylipäätään täysin naurettavia nämä flunssapelottelu-uutiset, mutta uppoavat pelkureihin kuin häkä. Työn puolesta reissaan maailmalla sen verran että pitää ottaa silloin tällöin spesiaalisatseja, mutta että flunssaan...

[/quote]

Et ole ilmeisesti koskaan sarastanut INFLUEnssaa. Se on kaksi viikkoa sängyn pohjalla ja järjettömät selkä- ja lihaskivut

Vierailija
82/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 17:03"]

Te, jotka kirjoittelette tänne  "asiantuntevasti" flunssapiikeistä ja sikaflunssista tai siitä miten ette sairasta koskaan flunssia, ottakaapa nyt ensin selville flunssan ja influenssan erot ja tulkaa vasta sen jälkeen keskustelemaan asiasta.

[/quote]

Jep, eroa on ja kumpiakaan en koskaan sairasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota, ei kiitos turhille rokotteille. Ihmisen normaaliin elämään kuuluu se, että välillä sairastetaan flunssaa tai influenssaa. Sitä paitsi rokote suojaa vain tietyn virustyypin taudilta.

Vierailija
84/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota. Raskaana olen kuten olin sen possunuhahysterian aikanakin ja skippasin silloinkin rokotuksen.

Vierailija
85/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:21"]

Tuskin on mitään rekisteriä moniko piikin ottanut kuitenkin saa influenssan, mutta olisihan se hyvä tietää.

[/quote]

Tuskin, se voisi olla valaiseva :D Vähän samanlainen kuin tupakkayhtiön tutkimus heroiinista ja tupakasta. Kun paljastui, että heroiinistä on helpompi vierottautua, yhtiöt yrittivät piilottaa tulokset..

Hongkongilainen oli muuten 68.

Vierailija
86/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otamme. Viime vuonna 1v lapseni sai influenssan ja olin vähällä menettää hänet. Se näky, kun hän makaa tiputuksessa, eikä jaksa avata silmiään.. Ei enää ikinä!

Vierailija
87/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan, kun oon intissä ja kaikkien, myös naisvarusmiesten on otettava influenssarokote. Otan kyllä ihan mielelläni kun menee tämä ja ensi vuottakin tollasessa ympäristössä, että taudit leviää helposti..

Vierailija
88/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:15"]Olen ollut kipeä viimeiset 2kk ja koko lähipiiri myös. Meillä on varmaan mykoplasma joten yks hiton influenssa ei tunnu tässä enää missään.
[/quote]

Paitsi voi tappaa tuollaisen sairastelun ja yleiskunmonet heikkenemisen jälkeen.

Vierailija
89/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:21"]Olen hoitaja osastolla ja painostus on melkoinen esimiesten ja lääkäreiden taholta. En ole ottanut edellisvuosina ja tuskin tänä vuonnakaan. Viime vuonnahan tuli joulun jälkeen tietoa, että virus on jo muuntautunut ja viime vuoden rokotus ei siis ollut enää tehokas. Jännä juttu kuitenkin, että moni kotihoidossa oleva asukas ottaa sen influenssapiikin ja heitäkin sitten on osastolla ollut hoidossa influenssan takia.

Tuskin on mitään rekisteriä moniko piikin ottanut kuitenkin saa influenssan, mutta olisihan se hyvä tietää.
[/quote]

Voi hyvä luoja! Millä kirjekurssilla sä olet opiskellut? Suomessa seurataan näitä asioita tosi tarkkaan ja todellakin on tieto rokotteen antamasta suojasta.

Vierailija
90/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio ottaa. Huolestuttaa jo nyt että mitähän juosten kustessa kehitettyä ainetta tällä kertaa tulossa... 

Vierailija
91/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 17:17"]Meillä on töissä pakko ottaa. Ottaisin kyllä muutenkin. Katsotaan tätä foliohattuhen rokotekriittisyyttä kun kurkkumädät, hinkuyskä, polio ym jälleen täällä jylläävät ;)
[/quote]
no katsotaan sitten kun illuminatio tappaa sinut noilla rokotteilla että vieläkö naurattaa

Vierailija
92/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:34"]Otan. Olen raskaana. Viime vuonna olin ainoa, joka otti rokotteen, ja olin 40 hengen toimistossa yksi niistä yhdeksästä, joka ei sairastunut influenssaan.
[/quote]
Mä en keksi yhtään sellasta tilannetta, että raskaana ollessani ottaisin rokotteita. Harkitse nyt vielä.

Vierailija
93/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt otan. En ole muutamaan vuoteen ottanut ja viime vuonna sain pirullisen flunssan, joka ei millään meinannut laantua. Välillä luulin jo parantuneeni, mut sitten se iski vielä pahemmin. Jälkiseurauksena oli vielä sitkeä yskä, jota jatkui pitkälle kevääseen.

Ja tämä sairastelu se vasta on lääketeollisuuden lottovoitto: en edes laskenut kuinka monta yskänlääkepulloa ostin. Keväällä sitten ilmestyi uutinen, jossa vienosti kerrottiin, et yskänlääkkeet voisi surutta poistaa apteekeista, koska niissä ei ole mitään tehoa, lääketeollisuus saa vain rahansa. No, se kyllä tuli huomattua!

Vierailija
94/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut viimeiset 10 vuotta, enkä nytkään lopeta.

Riskiryhmäläinen

Vierailija
95/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksitte ihmiset kävisi juttelemassa lähimmällä terveyskeskuksessa tai sairaalassa juttelemassa näistä asioista asiantuntijoiden kanssa? Niiden kanssa, jotka ovat työssään tekemisissä näitten asioitten kanssa päivittäin? Sidonnaisuuksia heillä ei ole. Ja kyllä influenssa muuttuu vuosittain, että rokotetta voidaan joutua muuttamaan, että teho säilyy. Viime vuonna influenssaa oli useaa tyyppiä liikkeellä johon rokote tehosi 1/3 tapauksissa, muissa tapauksissa helpotti ja lyhensi taudinkuvaa. Influenssa ei vertaudu flussaan. Tänäkin vuonna onta riskiryhmäläistä tulee kuolemaan ifluenssaan kuten viime vuosinakin. 

Vierailija
96/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 19:34"]Otan. Olen raskaana. Viime vuonna olin ainoa, joka otti rokotteen, ja olin 40 hengen toimistossa yksi niistä yhdeksästä, joka ei sairastunut influenssaan.
[/quote]
Mä en keksi yhtään sellasta tilannetta, että raskaana ollessani ottaisin rokotteita. Harkitse nyt vielä.
[/quote]

Neuvolan suositukset? Lapsen syntyminen (immunisoituna) pahimpaan influenssakauteen?

Vierailija
97/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta*

Vierailija
98/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota. Niitä vaarallisia,tappavia,hengenvaarallisia viruksia ja tautia on ollut aika monta lintu, sika....mitä vielä...Emme ottaneet, eikä annettu lapselle. Eikä tullut mitään. Tämä ebola myös pitii olla tappava,puolen maapallon henkeä vievä. Missä se ebola..huh Huh..Tais jossain päin lasipurkki hajosi vahingossa,josta unohdettiin kertoa..Käsien pesu ja hygienia pitäisi auttaa ja terveellinen ruokavalio.

Vierailija
99/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan, todellakin. Viime talvena sain rokotteesta huolimatta influenssan ja oli niin kammottava tauti, että todellakin teen jatkossa kaikkeni välttääkseni sen.

Vierailija
100/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä ottanut influenssarokoretta enkä ole ikinä influenssaa sairastanut ja ikää 38 v.
Voihan tietty olla, että saan nyt tän supertaudin. En ota rokotetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän