Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Superinfluenssa tulossa Suomeen – ”rokote kannattaa ehdottomasti ottaa

Kommentit (138)

Vierailija
21/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan. Miksi sairastaisin influenssan, kun sen voi välttää? Minä en ainakaan tykkää olla kipeä.

Vierailija
22/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan nykyään lööpeissä on superia. On superpakkaset, superlumisateet, supersateet, supermyrskyt superhelteet ja nyt ilmeisesti superinfluenssatkin.

Pelkkää lööppien paisuttelemaa juttua tuo superinfluenssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieluni silmin näen taas hölmöläiset tappelemassa terkkarin jonossa siitä kuka saa ensin epämääräisen shotin suoneensa. Ettei vaan jää ilman... xD enkä siis todellakaan ole ottamassa...

Vierailija
24/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan ja otatan lapsellekin. Narkolepsiaa aiheuttanutta rokoettahan ei enää lapsiin ja työikäisiin pistetä. Vanhuksiin sitä (kai, ainakin vuosi sitten) käytetään perusteena että tutkimuksisa heillä ei ole ilmennyt narkolepsiaa (tai koska heillä ei niin väliä...?).

Ainakaan itse en kokenut influenssaa kivana kun sen jokunen vuoksi sitten sairastin. Minulla on kyllä myös korvasairaus, joka pahenee jos korvat menee lukkoon. Tavallisen flunssan yleensä kestää mutta influenssasta meni viikkoja toipua :/ Ja jotenkin se tuntuu aina tulevan joulunaikaan.

Äitini on muuten toista päivää yli 40 asteen kuumeessa, ilmeisti influenssa :/

Vierailija
25/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:26"]Otan. Miksi sairastaisin influenssan, kun sen voi välttää? Minä en ainakaan tykkää olla kipeä.
[/quote]

Fiksua. Kaltaisesi valveutuneet ihmiset säästävät Suomelle sievoisen summam rahaa.

Vierailija
26/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan kun olen raskaana. Edellisessä raskaudessa en saanut rokotetta vaikka halusin ja sairastin sitten erittäin pahan ja vaarallisen influenssan loppuraskaudessa. Monta viikkoa tiputuksessa, ihme että selvisimme vauvan kanssa molemmat hengissä. Onko tietoa koska tätä aletaan jakamaan?

Vierailija
27/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:22"]

En ota. Luotan siihen, että perusterveen sairastama influenssa antaa vuosiksi paremman suojan kuin rokotukset.

[/quote]

Influenssa virus muuttuu joka vuosi. Ei se aikasemmin sairastettu influenssa anna suojaa. Et ole vain sattunut saamaan niitä.

Vierailija
28/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on perussairautena astma, joten otan kuten koko perhe.

Vierailija
29/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOI VITTU. Eli ehkä kenties mahdollisesti tulee epidemia. 

Ja rokote tulee aina jäljessä? 

Vau. Kuulostaa hienolta. 

Oikein sikataudilta suojaa? 

Just.

Ja näin sanoo THL. 

Hienoa. 

Ehkä jätän väliin.

Vierailija
30/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:21"]

Joka ikinen syksy tänne on muka tulossa joku influenssa.

[/quote]

Tänä syksynä tulee todennäköisesti muutakin kuin influenssa. Eiköhän muutama tuberkuloosi ja sars ainakin.

Vierailija
31/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on nyt jotenkin valittu uhriksi ihan kaikelle. Ollaankin saatu olla pitkään rauhassa, vuosikymmeniä.

Vierailija
32/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin pelottaa tubi enemmän tällä hetkellä..

Vierailija
33/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti. Olen terveydenhuollossa työssä ja jo se velvoittaa jo eettisesti ottamaan. En myöskään halua itse sairastua ja vielä vähemmän siirtää tautia eteenpäin - pahimmassa tapauksessa vaikka syöpäsairaaseen ihmiseen.

Vierailija
34/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ottanut rokotetta enkä ikinä sairastanut influenssaa. Joten en nytkään ota tai sairasta ;) Eikä lapsetkaan.

Vierailija
35/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan rokotteen, koska minulla on krooninen sydänsairaus, jonka kanssa tavallinen nuhakuumekin on ihan tarpeeksi rankka kokemus.

Vierailija
36/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kilpirauhanen ei kestä noita rokotteita. Tai siis poistettu kilpirauhanen. Edellisen rokotteen jälkeen meni pari vuotta uuden hoitotasapainon löytämiseen. No thanks. 

Vierailija
37/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta saadaan taas lukea siitä, kuinka suomalaiset taas oikein tappelivat jonossa näistä piikeistä

Vierailija
38/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan ja olen ottanut joka syksy. Saan ilmaisen rokotteen vakavan, kroonisen perussairauteni takia. Menen tosi huonoon kuntoon jo pienestäkin lämmönnoususta. Jos saisin influenssan, joutuisin todennäköisesti sairaalahoitoon. Koskaan en ole influenssaa sairastanut. En myöskään ole koskaan saanut influenssapiikistä mitään haittavaikutuksia.

Vierailija
39/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota vaikka minulla on astma. Hyvin olen silti aina ilman rokotettakin influenssoista selvinnyt. Lapsena menin joskus kuumeessa kouluunkin. Nyt aikuisiällä en ole moneen moneen vuoteen kertaakaan kunnolla kipeänä edes ollut.

Vierailija
40/138 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. en halua sairastaa, mutta ennenkaikkea haluan olla levittämättä sairautta niihin, joille rokotus ei mahdollinen ja tartunta kohtalokas. Itse perusterveenä selviäisin todennäköisesti suht helpolla. Mutta muutamienkin päivien sairaslomat ovat työnantajalle kalliita. Tulevaisuudessa myös työntekijöille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme