Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se pahin mitä kenellekkään äidille voi tapahtua tapahtui...

Vierailija
02.10.2015 |

Onnettomuudessa menehtynyt 11-vuotias lapsi sekä kaksi loukkaantunutta, lasten äiti ja toinen lapsi, olivat kaikki samassa henkilöautossa. Toinen lapsista kuoli ja toisella erittäin vakava aivovamma ("vihannes").

http://yle.fi/uutiset/lapsi_menehtyi_ja_toinen_loukkaantui_vakavasti_lopen_onnettomuudessa/8347743

Pistää hiljaiseksi... ja toisaalta kiitolliseksi

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan kuin John Irvingin kirjasta Leski vuoden verran. Siinäkin kuoli kaksospojat onnettomuudessa, kun olivat kääntymässä vasemmalle, renkaat oli käännetty menosuuntaan liian aikaisin ja joku ajoi perään ja tyrkkäsi lumiauran alle. 

Vierailija
102/106 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:05"]Näitä kännykän räplääjiä rulee jatkuvasti vastaan. :(
[/quote]

Olen järkytyksellä seurannut miten koulubussien ja rekkojen kuljettajat järjestäen aina ovat kännykkä kädessä kun ajavat vastaan. Yks päivä tuli vastaan koulubussin kuljettaja känny korvalla ja hän oli vieläpä nainen, ilmeisesti lapseton sellainen..
[/quote]
Minä olen kyllä lukenut kuinka äiditkin selostavat ajaneensa ylinopeutta ja mainostavat sakkojaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:32"]Äiti joka rakastaa lastaan, osaa kyllä suhtautua sen kuolemaankin. Se kun on luonnollinen asia. Tai oikeastaan rakastava äiti ei koskaan edes sitä lasta hanki, koska tiedostaa olevansa täysin riittämätön ja toisaalta sen, ettei maailmaan todellakaan kannata vielä pitkään aikaan syntyä. 

Surullista kyllä, miten ihmiset halventavat oikeaa rakkautta sotkemalla äitien kokeman biologisen (=itsekkään) kiintymyksen siihen. 
[/quote]
...Just. Aina pitää kaikkein traagisimpiinkin uutisiin tulla joku provo kerjäämään huomiota. Ei mitään tilannetajua tai empatiakykyä. Olen itse vapaaehtoisesti lapseton, mutta näen silti äidin rakkauden lapseensa täysin aitona rakkautena. Ja tuo jorina siitä, että jos rakastaa, niin osaa varautua kuolemaankin: aivan käsittämätön näkökulma, oli sitten kyseessä oma lapsi, vanhempi, sisarus tai kumppani. Syvin osanottoni tuolle äidille, itku meinasi tulla itsellekin juttua lukiessa...

Vierailija
104/106 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:31"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:05"]Näitä kännykän räplääjiä rulee jatkuvasti vastaan. :( [/quote] Myös niitä urpoja jotka laittaa vilkun vasta kun ovat jo puoliksi kääntyneet.

[/quote]

Totta, mutta silti pitäisi pitää turvaväliä edessä olevaan. Ihan sama jarruttaako esimerkiksi hirven takia, tai käätyäkseen vasemmalle. Perään ajajan vika.

Vierailija
105/106 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina silloin tällöin perään ajamiseen vaikuttaa myös alhaalla paistava aurinko. Olen yhden reissun tehnyt joskus 90-luvulla Turusta Raumalle myöhään illalla heinäkuussa, kun aurinko haittasi aivan tolkuttomasti. Pysyin tiellä ainoastaan seuraamalla katseellani tien oikean laidan valkoista viivaa, eteen en nähnyt ollenkaan. Onneksi ei eteeni osunut vasemmalle kääntyviä tai hirviä tai muutakaan, joten täällä sitä ollaan vieläkin pariakymmentä vuotta myöhemmin. Tiedän tapauksen, jossa laskeva aurinko aiheutti kuolonkolarin, kun kuski ei havainnut tien laitaan pysäköityä kuorma-auton lavaa. Iskeytyi osittain siihen ja henki pois.

Vierailija
106/106 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun ei ole koskaan vaikuttaneet tälläiset tragediat millään tavalla. Ihmiset ovat oudon emotionaalisia. Kuollut lapsi ei ole mitenkään ihmeellinen asia maailmassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme