Se pahin mitä kenellekkään äidille voi tapahtua tapahtui...
Onnettomuudessa menehtynyt 11-vuotias lapsi sekä kaksi loukkaantunutta, lasten äiti ja toinen lapsi, olivat kaikki samassa henkilöautossa. Toinen lapsista kuoli ja toisella erittäin vakava aivovamma ("vihannes").
http://yle.fi/uutiset/lapsi_menehtyi_ja_toinen_loukkaantui_vakavasti_lopen_onnettomuudessa/8347743
Pistää hiljaiseksi... ja toisaalta kiitolliseksi
Kommentit (106)
Hyvä kun moni on nyt oppinut tämän ketjun myötä tuon, että renkaita ei käännetä etukäteen. Kyllä muistan että meillä tämä ainakin käytiin autokoulussa läpi. Muistan tuon myös senkin takia, että tiedän erään naisen ja hänen syntymättömän lapsen kuolleen juuri tuolla samaisella tavalla. Mies menetti vaimonsa ja syntymättömän lapsensa ja ainakin myöhemmin elämässään vihasi lapsia ylikaiken. Johtuikohan juuri tästä onnettomuudesta...
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:15"]Juuri puhuimme tästä kavereiden kanssa. Osa tuntee tuon äidin, asumme samalla seudulla. Niin kamala uutinen, että äsken autossa itkin yksikseni. Mietin samaa, mitä joku aikaisempi kirjoitti; kaksospojat syntyivät ja kuolivat yhdessä :'(
Kyllä voi elämä olla kovaa.
Ajatuksissani lähetän perheelle voimia.
[/quote]Tiedätkö jäikö heille lapsia?
Mistä te oikein tiedätte mihin suuntaan ne renkaat on käännetty! Kävittekö oikein katsomassa?? Ei uutisessa ollaan puhuttu yhtään mitään renkaista! Auto LENNÄHTI vastaan tulevien kaistalle! Eli tässäon ollut kyseessä kovat nopeudet väh.80 km peräänajalla ellei enemmänkin! Ja jokseekin uskon että kännykkäkin! [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:14"]
Tämä on juuri se syy, miksi vasemmalle käännyttäessä ei ikinä koskaan milloinkaan käännetä renkaita valmiiksi. Ryhmitytään, pysähdytään ja käännytään vasta, kun lähdetään uudestaan liikkeelle.
[/quote] mun isän,perään on ajettu kans 80 km nopeudella! Auto jonon viimeinen veti sitten perseesee! Muut jonnossa eivät näyttäneet vilkulla että väistävät oikealle vasenta kääntyvää näin ollen jono viimeinen uninen ei tajunnut väistää ja voisin vannoamettä jos me lapset olisimme olleet kyydissä niin olisimme kuolleet! Ja vilkkua pitää näyttää!
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 18:32"]
Mun täytyy sanoa että en ole ikinä miettinyt tätä että renkaat ei saa olla valmiiksi käännettynä, en muista että kukaan olisi myöskään aiemmin tätä kertonut. Nyt tiedän ja ihan järjellä ajateltu juttu. En usko että olen kääntänyt renkaita valmiiksi kyllä aiemminkaan. Minullakin on kuollut viidennellä olkessamme yksi kaveri kolarissa, kaksonen. Toinen kaksosista kuoli muutaman vuoden päästä erilaisessa onnettomuudessa.
[/quote]
Olivatko nämä Helsingistä? Siis nämä kaverisi? Taidan tietää saman tapauksen :(
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 18:16"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 18:02"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 16:44"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:15"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:03"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:59"]Ja vain koska joku ei ollut tarpeeksi tarkkaavainen liikenteessä :( [/quote] Ajoi perään, koska ei havainnut äidin olevan kääntymässä. Mikä tekosyy se on peräänajamiselle? O_o [/quote] En tietty tiedä, miten tässä tapauksessa, enkä syyllistä/ole syyllistämättä ketään - mutta totuus on se, että aivan uskomattoman moni jättää näyttämättä vilkkua kääntyessään. Vilkun käyttö ei ole vain turhaa kohteliaisuutta, vaan se oikeasti havahduttaa muut autoilijat huomaamaan kääntymishalut aikaisin. Kyllä vilkutta kääntymisenkin toki huomaa, mutta vasta myöhemmin. Joskus liian myöhään :( [/quote] Siis sitä tarkoitin, että ei muka sitten olisi ajanut perään jos äiti olisi ajanut suoraan eteenpäin? Ihme tekosyy tuo että ei huomannut kääntymistä. Ihan sama mihin suuntaan edessä oleva auto oli ajamassa, niin ei se ole syy peräänajamiselle. [/quote] Luuletko, että se peräänajaja tahallaan ajoi sen auton perään? Ei siinä mitään tekosyitä, tai syitä tarvi. Keskittyminen herpaantuu hetkeksi väärässä paikassa ja väärään aikaan, niin laulu on valmis. [/quote] miksi keskittymisen herpaantuminen liikenteessä olisi sallittua? Jos väsyttää, tien laitaan ja happihyppely. ikinä ei ole niin kiire että ei sitä paria minuuttia voi ottaa tälle. pääsee perille asti. Jos on kännissä, toisen ihmisen (tai itsensä) tappaminen autoillessa on todennäköistä. Tee valinta jo ennen ku autoa käynnistät! jos puhelin soi, vastaa vasta kun on tilanne, ettei häiritse muuta liikennettä tai soita takaisin tauolta/perillä. ., ettei pääse keskittyminen herpaantumaan! jos aurinko paistaa silmiin, laske nopeutta! pitää pystyä pysähtymään näkyvällä osalla tietä! ja jätä se TURVAVÄLI aina!!!!!!!! [/quote] Niinpä! Ärsyttää nämä keskittyminen herpaantui hyysäykset. Ratissa pitää tietää ettei se voi herpaantua!! Jos herpaantuu, pitää lopettaa ajaminen siltä erää. Linnaan vaan, tappaja. [/quote] Niin hienoa kuin se olisikin, niin ihminen ei ole kone, joka tietää tasan tarkkaan hetken milloin keskittyminen herpaantuu. Keskittymisen herpaantuminen on inhimillistä ja sitä ei välttämättä pysty estämään pitämällä edes taukoja, vaan sellainen hetki voi tulla täysin yllättäen kuin salama kirkkaalta taivaalta. Ihmeellistä että jotkut kuvittelevat että ihminen toimii kuin kone ja kaikki onnettomuudet olisi estettävissä. Näin se ei vain ole. Onnettomuuksia voidaan minimoida mutta kaikki ei voida välttää juuri tuon takia että ihminen ei ole täydellinen tai kone. [/quote] Missä tilanteessa se inhimillinen keskittymisen herpaantuminen sitten tapahtuu?
[/quote]
Esimerkiksi aivastaessa? Mulla tulee usein kolme aivastusta peräkkäin ja siinä saa olla kädet kyynärpäitä myöten ristissä, ettei liikenteessä juuri sillä hetkellä sattuisi mitään poikkeavaa.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:11"]
Tuo on äärettömän murheellista, mutta otsikko ei ole ihan oikein. Vielä pahempaakin voi äidille tapahtua: lapsi ottaa itseltään hengen tahallaan, jäähyväisiä jättämättä ja äiti löytää kylmenevän ruumiin. Minun äidilleni kävi näin.
[/quote]
Perustelkaa, alapeukuttajat, miksi lapsen kuolema onnettomuudessa on pahempaa kuin lapsen itsemurha? Onnettomuuteenhan voi kuolla onnellinenkin ihminen.
[/quote]
Siis täh!! Onko tää susta joku kilpailu siitä kumpi tapaus on surullisempi!!??
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:19"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:11"]
Tuo on äärettömän murheellista, mutta otsikko ei ole ihan oikein. Vielä pahempaakin voi äidille tapahtua: lapsi ottaa itseltään hengen tahallaan, jäähyväisiä jättämättä ja äiti löytää kylmenevän ruumiin. Minun äidilleni kävi näin.
[/quote]
Perustelkaa, alapeukuttajat, miksi lapsen kuolema onnettomuudessa on pahempaa kuin lapsen itsemurha? Onnettomuuteenhan voi kuolla onnellinenkin ihminen.
[/quote]
Lopeta. Tämä ei ole ketju vänkäämiselle.
Jostakin luin joskus arvion, että onnettumuudet vähenisivät 90% (tmv todella korkea luku kuitenkin), jos kaikki vain noudattaisivat liikennesääntöjä. Kuvitelkaa! En sano tätä syyllistääkseni onnettomuuden osapuolia, vaan ihan muistuttaaseni itseäni ja teitä kaikki mammoja, että omilla valinnoilla voi todellakin vaikuttaa ainakin siltä osalta mitä itse aiheutat muille liikenteessä.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 18:32"]
Mun täytyy sanoa että en ole ikinä miettinyt tätä että renkaat ei saa olla valmiiksi käännettynä, en muista että kukaan olisi myöskään aiemmin tätä kertonut. Nyt tiedän ja ihan järjellä ajateltu juttu. En usko että olen kääntänyt renkaita valmiiksi kyllä aiemminkaan. Minullakin on kuollut viidennellä olkessamme yksi kaveri kolarissa, kaksonen. Toinen kaksosista kuoli muutaman vuoden päästä erilaisessa onnettomuudessa.
[/quote]
Olivatko nämä Helsingistä? Siis nämä kaverisi? Taidan tietää saman tapauksen :(
[/quote]
Kyllä. Tunsitko heidät?
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 18:49"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 18:32"] Mun täytyy sanoa että en ole ikinä miettinyt tätä että renkaat ei saa olla valmiiksi käännettynä, en muista että kukaan olisi myöskään aiemmin tätä kertonut. Nyt tiedän ja ihan järjellä ajateltu juttu. En usko että olen kääntänyt renkaita valmiiksi kyllä aiemminkaan. Minullakin on kuollut viidennellä olkessamme yksi kaveri kolarissa, kaksonen. Toinen kaksosista kuoli muutaman vuoden päästä erilaisessa onnettomuudessa. [/quote] Olivatko nämä Helsingistä? Siis nämä kaverisi? Taidan tietää saman tapauksen :( [/quote] Kyllä. Tunsitko heidät?
[/quote]
Tunsinhan minä.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:15"]Juuri puhuimme tästä kavereiden kanssa. Osa tuntee tuon äidin, asumme samalla seudulla. Niin kamala uutinen, että äsken autossa itkin yksikseni. Mietin samaa, mitä joku aikaisempi kirjoitti; kaksospojat syntyivät ja kuolivat yhdessä :'(
Kyllä voi elämä olla kovaa.
Ajatuksissani lähetän perheelle voimia.
[/quote]Tiedätkö jäikö heille lapsia?
[/quote]
Jäi, yksi tyttö jäi joka vanhempi kuin nämä kuolleet pojat.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 18:39"]
Mistä te oikein tiedätte mihin suuntaan ne renkaat on käännetty! Kävittekö oikein katsomassa?? Ei uutisessa ollaan puhuttu yhtään mitään renkaista! Auto LENNÄHTI vastaan tulevien kaistalle! Eli tässäon ollut kyseessä kovat nopeudet väh.80 km peräänajalla ellei enemmänkin! Ja jokseekin uskon että kännykkäkin![/quote]
Ootko tosissasi?
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 18:58"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:15"]Juuri puhuimme tästä kavereiden kanssa. Osa tuntee tuon äidin, asumme samalla seudulla. Niin kamala uutinen, että äsken autossa itkin yksikseni. Mietin samaa, mitä joku aikaisempi kirjoitti; kaksospojat syntyivät ja kuolivat yhdessä :'( Kyllä voi elämä olla kovaa. Ajatuksissani lähetän perheelle voimia. [/quote]Tiedätkö jäikö heille lapsia? [/quote] Jäi, yksi tyttö jäi joka vanhempi kuin nämä kuolleet pojat.
[/quote]
Jotain lohdullista, että jäi edes yksi lapsi, vaikka se tietenkään millään lailla poista surua poikien kuolemasta.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:35"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:19"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:11"]
[/quote]
[/quote] Itsemurhassa valitaan kuolema itse, onnettomuudessa ei. Olet aika pölö!
[/quote]
Eli vähän, kuin kaupassa valitset, että ostatko Arlan vai Pirkan maitoa? Eli itsensä tappanut olikin onnellinen tehdessään hyvän valinnan.... eiku? Mietipäs nyt.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 18:04"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:00"]
tutultani kuoli kolme lasta kerralla (liikenneonnettomuus). Heille jäi yksi lapsi
[/quote]
Kuski vankilaan!!!! Äidille syvin osanottoni ja pienet, levätkää rauhassa...sanattomaksi vetää ;-(
[/quote]
Vai mitä jos kuski olikin esim. Äiti. Tai mitä jos syy olikin perheensä menettäneen kuskin? Hiton pelle.
Molemmat kuoli.
Aivan järkyttävän surullista!!!!!
<3
Toinenkin lapsi menehtyi. Aivan kamalaa. Otan syvästi osaa.
Ja vain koska joku ei ollut tarpeeksi tarkkaavainen liikenteessä :(
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 18:32"]
[/quote]
Ei sitä varmaan kukaan ajattele. Mutta kyllähän se niin menee, että jos renkaat on jo valmiiksi kääntyneet ja takaa tulee töytäisy (ei edes tarvitse olla mikään iso töytäisy), niin kyllähän se auto menee just sinne suuntaan, minne renkaat näyttää :/