Se pahin mitä kenellekkään äidille voi tapahtua tapahtui...
Onnettomuudessa menehtynyt 11-vuotias lapsi sekä kaksi loukkaantunutta, lasten äiti ja toinen lapsi, olivat kaikki samassa henkilöautossa. Toinen lapsista kuoli ja toisella erittäin vakava aivovamma ("vihannes").
http://yle.fi/uutiset/lapsi_menehtyi_ja_toinen_loukkaantui_vakavasti_lopen_onnettomuudessa/8347743
Pistää hiljaiseksi... ja toisaalta kiitolliseksi
Kommentit (106)
Hiljaiseksi vetää taas tämä uutinen. Järkyttävän surullista.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:59"]Ja vain koska joku ei ollut tarpeeksi tarkkaavainen liikenteessä :(
[/quote]
Ajoi perään, koska ei havainnut äidin olevan kääntymässä. Mikä tekosyy se on peräänajamiselle? O_o
Voi tuota äitiä. Ihan hirvittävää. Miten hän tuosta voi enää selvitä järjissään? Elämä on kyllä niin epäreilua joskus. :(
Näitä kännykän räplääjiä rulee jatkuvasti vastaan. :(
Mitähän miettii tyyppi, joka kolarin aiheutti?
Kaksospojat, syntyivät ja kuolivat yhdessä.
Lapset olivat kaksoset kait, ehkä ne siellä taivaassa ovat yhdessä.
Mulla tuli ihan itku:( tuntuu ihan kammottavan hirveältä edes ajatella perheen surua, eikä voi edes tehdä mitään.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:05"]
[/quote]
No mitäpä itse miettisit, jos sinulle vahingossa noin kävisi?
Pohjois-Karjalassa sattui muistaakseni joku vuosi sitten tässä niin että hirvi juoksi tielle, auto väisti vastaantulevien kaistalle katvealueella ja sieltä tuli tietysti auto vastaan. Vastaan tulleessa autossa kuoli isä ja lapset, äiti jäi eloon, mutta loukkaantui vakavasti. En osaa edes kuvitella miten jatkaisin elämääni kun kaikki olisi viety... Nämä on kamalia onnettomuuksia...
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:06"]Kaksospojat, syntyivät ja kuolivat yhdessä.
[/quote]
Ja nyt aukesi kyynelkanavat. Ihan järkyttävää.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:03"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:59"]Ja vain koska joku ei ollut tarpeeksi tarkkaavainen liikenteessä :( [/quote] Ajoi perään, koska ei havainnut äidin olevan kääntymässä. Mikä tekosyy se on peräänajamiselle? O_o
[/quote]
En tietty tiedä, miten tässä tapauksessa, enkä syyllistä/ole syyllistämättä ketään - mutta totuus on se, että aivan uskomattoman moni jättää näyttämättä vilkkua kääntyessään. Vilkun käyttö ei ole vain turhaa kohteliaisuutta, vaan se oikeasti havahduttaa muut autoilijat huomaamaan kääntymishalut aikaisin. Kyllä vilkutta kääntymisenkin toki huomaa, mutta vasta myöhemmin. Joskus liian myöhään :(
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:05"]Näitä kännykän räplääjiä rulee jatkuvasti vastaan. :(
[/quote]
Olen järkytyksellä seurannut miten koulubussien ja rekkojen kuljettajat järjestäen aina ovat kännykkä kädessä kun ajavat vastaan. Yks päivä tuli vastaan koulubussin kuljettaja känny korvalla ja hän oli vieläpä nainen, ilmeisesti lapseton sellainen..
Tuo on äärettömän murheellista, mutta otsikko ei ole ihan oikein. Vielä pahempaakin voi äidille tapahtua: lapsi ottaa itseltään hengen tahallaan, jäähyväisiä jättämättä ja äiti löytää kylmenevän ruumiin. Minun äidilleni kävi näin.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:05"]
[/quote]
No mitäpä itse miettisit, jos sinulle vahingossa noin kävisi?
[/quote]
"Aiheuttaja" voi olla jopa äiti. Oliko vilkku päällä? Tai jos oli niin toimiko? Oliko risteys katvealueella esim. alamäessä heti mäennyppylän jälkeen. Nämä on monien asioiden summia. Tuossa joku juuri kirjoitti että melkein koko perhe kuoli kun autoilija väisti hirveä: hirveä väistetään aina peräpuolelle, onnetonta jos juuri silloin olet katvealueella ja joku sattuu kohta pamauttamaan keulaan, väistöreaktio on kuitenkin lähes automaattinen
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:05"]Näitä kännykän räplääjiä rulee jatkuvasti vastaan. :( [/quote] Olen järkytyksellä seurannut miten koulubussien ja rekkojen kuljettajat järjestäen aina ovat kännykkä kädessä kun ajavat vastaan. Yks päivä tuli vastaan koulubussin kuljettaja känny korvalla ja hän oli vieläpä nainen, ilmeisesti lapseton sellainen..
[/quote]
Itse olen tästä tehnyt joskus valituksen koulukuljetuksista huolehtineelle kuljetusfirmalle. Yhdellä kuskilla oli lähes aina känny korvalla kun kaarsivat tuohon meidän pihaan. Kaiken lisäksi tuo viereinen tie on melko vilkas, koska vieressä on satama eli liikenteessä on paljon rekkoja.
Aivan kauheaa!:( Missä lukee että toinenkin menehtyi?
Oltiin kerran talvella onnettomuuspaikalla. Syynä äiti, joka oli lähtenyt ohittamaan rekkaa mäen alla. Lapset olivat kyydissä. "Hienoa ja vastuullista toimintaa". Tässä tapauksessa rekka oli kumollaan metsässä ja perhe säästyi.Onneksi myös rekkakuski.
tutultani kuoli kolme lasta kerralla (liikenneonnettomuus). Heille jäi yksi lapsi