Ex jätti kutsumatta 7-vuotiaamme häihinsä
No ei siinä mitään. Tapaavat muutenkin aika harvoin, ja isän ehdoilla. Isä siis karautti viikko sitten naimisiin. Ihmettelin kun tapaamisissa oli taas pitkä tauko. Sain tietää muuta kautta että naimisiin ovat menneet. Häät olivat isot ja niissä oli lapsia. Sitäkään pelkoa ei todellakaan olisi ollut että menen häiritsemään juhlia. En ole isää koskaan "piinannut". Miksi siis piti salata tyttäreltämme kivat häät!? Tyttökin on aivan normaali mukava tyttö, hän olisi voinut olla vaikka morsiustyttönä :(
Kommentit (90)
Ihan samaa ajattelen kuin nro 52. Miksi haluat isän "pakolla" ottavan lapsen luokseen, jos ei oikeasti kiinnosta? Mä jättäisin asian isän huoleksi ja jos ehdottelee päiviä jolloin ei käy, niin sitten ei käy. En alkaisi pomppimaan exän mielenliikkeiden mukaan, tottakai joustaisin niinkuin normaalit ihmiset mutten mielinmäärin. Ja jos ne tapaamiset harvenisivat, ei voi mitään. Kuitenkin isän asia hoitaa suhteet lapseensa.
Me emme myöskään kutsuneet miehen alle kouluikäisiä lapsia häihimme. Syynä oli se, ettemme saaneet ketään katsomaan lasten perään. Paikalla ei ollut ketään, jonka lapset olisivat pikein hyvin tunteneet.
Hassua, että alapeukutatte tällaista valintaa. Tässähän ajatellaan nimenomaan niitä lapsia. Teidän mielestänne olisi ollut parempi, että lapset palloilevat yksinään ja eksyksissä? Tai joku ventovieras olisi karaonut heidän perään. Joo, tosi mukavaa lapsille.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 19:14"]
Miehenäkin kuulostaa aika oudolta. Ilmeisesti uudella puolisolla ei ole vielä omia lapsia? Itse olemme uuden puolison kanssa jo etukäteen sopineet että olemme kaikki samaa perhettä mutta mahdollisessa valintatilanteessa lapset tulee ensin. Riippumatta kenen ovat. Heitä ei pidä sekoittaa aikuisten riitoihin.
[/quote]
Ei minullakaan ollut lapsia kun mentiin naimisiin, mutta kyllä miehen lapset oli häissä ja nimiäisissä. On tosi tympeää tuollainen ja luokatonta.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 08:17"]Me emme myöskään kutsuneet miehen alle kouluikäisiä lapsia häihimme. Syynä oli se, ettemme saaneet ketään katsomaan lasten perään. Paikalla ei ollut ketään, jonka lapset olisivat pikein hyvin tunteneet.
Hassua, että alapeukutatte tällaista valintaa. Tässähän ajatellaan nimenomaan niitä lapsia. Teidän mielestänne olisi ollut parempi, että lapset palloilevat yksinään ja eksyksissä? Tai joku ventovieras olisi karaonut heidän perään. Joo, tosi mukavaa lapsille.
[/quote]
Toisin sanoen ette halunneet nähdä vaivaa.
Ei se miehesi tule välittämään sinunkaan mahdollisista lapsista, mutta olet varmaan tehnytkin sen ratkaisun ettei niitä tule.
Voit pitää lapsia ylipäätään pelkkinä vastuksina.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 08:29"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 08:17"]Me emme myöskään kutsuneet miehen alle kouluikäisiä lapsia häihimme. Syynä oli se, ettemme saaneet ketään katsomaan lasten perään. Paikalla ei ollut ketään, jonka lapset olisivat pikein hyvin tunteneet. Hassua, että alapeukutatte tällaista valintaa. Tässähän ajatellaan nimenomaan niitä lapsia. Teidän mielestänne olisi ollut parempi, että lapset palloilevat yksinään ja eksyksissä? Tai joku ventovieras olisi karaonut heidän perään. Joo, tosi mukavaa lapsille. [/quote] Toisin sanoen ette halunneet nähdä vaivaa. Ei se miehesi tule välittämään sinunkaan mahdollisista lapsista, mutta olet varmaan tehnytkin sen ratkaisun ettei niitä tule. Voit pitää lapsia ylipäätään pelkkinä vastuksina.
[/quote]
nähdä vaivaa? Mitä tarkoitat?
Emmehän me itse voi huolehtia kenenkään lapsista omissa häissämme. Jos tämä on sitä vaivan näkemistä, niin kyllä, emmem halunneet nähdä vaivaa. Kyse oli meidän parisuhteestamme, meidän häistämme. Ei lasten häistä.
Toinen olisi se, että olisimme palkanneet lastenlikan. Pohdimme sitä, mutta emme nähneet asiaa mielekkäänä lastenkaan kannalta.
Ja olet oikeassa - meille ei yhteisiä lapsia tule. Minä en ole sitä päättänyt, vaan me olemme sen päättäneet.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 19:19"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:58"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:22"]Meillä tyttö sai uuden pikkusisaruksen mutta isä ei kutsunut lasta ristiäisiin mitä kyllä hieman ihmettelin mutta ilmeisesti isä ja avovaimo olivat näin päättäneet ettei ex suhteen lasta kutsuta. [/quote] Puolisisaruksen. Äpärälläsi ei ole yhtään sisarusta, mikäli sinä ja kuvotuksen isä ette ole niitä yhdessä hankkineet. Jos kutsuisit synnyttämääsi turhaketta lapseni sisarukseksi, saisit turpaan niin, ettet tekisi samaa virhettä toistamiseen.
[/quote]
Miten söpöä. Onneksihan sinä oletkin vain yksinäinen trollaaja, jollai ei tule koskaan olemaan ketään aitoa ihmistä rinnallaan. Keräile vaan niitä kissaposliineja. Puspus
No, isipappa ja vaimonsa ei koe tytön kuuluvan perheeseen. Tai edes sukuun. Onhan tuo toki todella noloa käytös näille "aikuisille". Halveksin tuollaisia ihmisiä.
Toi on niitä ensimmäisiä askeleita kohti lapsen totaalista hylkäämistä. Uusi pillu määrää säännöt ja munaton isä tottelee. Nää on niin nähty. Älä selitä lapselle mitään kyllä se ajan kanssa hänelle selviää, ikävä kyllä.
Mennyt on mennyttä. Myös ne edellisen liiton lapset tietysti unohdetaan. Kohta pariskunta saa omia lapsia jotka ovat ns oikeita lapsia.
Mitähän selitän lapselle kun asia tulee jostain ilmi? Olen kyllä aiemminkin joutunut valehtelemaan suut ja silmät täyteen kun isä on jättänyt tapaamisia. En oikein jaksaisi enää. Sitä paitsi tyttö kasvaa, eikä selitykset mene enää kauan läpi.
ap
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:20"]
Mitähän selitän lapselle kun asia tulee jostain ilmi? Olen kyllä aiemminkin joutunut valehtelemaan suut ja silmät täyteen kun isä on jättänyt tapaamisia. En oikein jaksaisi enää. Sitä paitsi tyttö kasvaa, eikä selitykset mene enää kauan läpi.
ap
[/quote]
Ehkä kannattaisi kuitenkin säästää lapsen tunteita ja kertoa, että isä "karkasi" tyttöystävänsä kanssa naimisiin. Tai jotain. Siis että kerrot isän olevan uusissa naimisissa, mutta jos vain suinkin voit, älä kerro sitä, että oli isot häät joihin tyttö ei ollut tervetullut.
Olen pahoillani tyttäresi puolesta :(
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:20"]
ap
[/quote]
Miksi sinun pitäisi selittää yhtään mitään? Käske tytön soittaa isälleen ja isukki selittäköön ihan itse.
Meillä tyttö sai uuden pikkusisaruksen mutta isä ei kutsunut lasta ristiäisiin mitä kyllä hieman ihmettelin mutta ilmeisesti isä ja avovaimo olivat näin päättäneet ettei ex suhteen lasta kutsuta.
Jonkun olisi pitänyt huolehtia tytöstä sielä häissä. Jollei ollut ketään vapaaehtoista?
Sama koskee ristiäisiä.
Me ei kutsuttu miehen lasta meidän häihin koska lapsi ei osaa käyttäytyä. Ja mies sanoi tämän 14v tytölle suoraan. Nyt ristiäiset tulossa, tyttö 16v ja uskoisin et nyt voidaan jo kutsua.
Minä olen tokikin jo aikuinen, mutta muuten vähän samantyylistä kokemusta. Minä tai sisarukseni emme ole tervetulleita "isäni" uuteen kotiin vaan pääsemme sinne vain silloin kun pitää pitää vieraille kulissia yllä hyvästä perheenisästä. Uuden akkansa lapsia kyllä paapotaan, mutta omat muistetaan vain joulun alla.
En voisi ikinä seurustella miehen kanssa, joka suhtautuu omiin lapsiinsa noin kylmästi ja ihmettelen näitä naisia (ja miehiäkin), joilla ei yhtään kellot soi! Itse en edes välitä lapsista, mutta jos niitä on hankittu niin ei niistä vaan irtaannuta noin, se on todella alhaista!
Minä selitin samassa tilanteessa tytölle että isä halusi pitää aikuisten häät, vaikka se ei ihan totta ollutkaan koska isän muut lapset ainakin oli paikalla.
Uuden sisauksen ristiäiset olisi ollut hankalampi selittää, mutta onneksi tyttö oli siihen mennessä tajunnut itsekin isän todellisen luonteen, joten ei oikeastaan kaivannutkaan selittelyjä.
Voin kertoa oman näkemykseni tuohon, miksi jotakuta 14-vuotiasta teiniä ei häihin kutsuttu huonon käytöksen vuoksi. Minun pikkusisareni oli nimittäin juurikin 14- ja 15-vuotiaani aivan järkyttävä käytökseltään, ettei häntä olisi voinut häihin tai mihinkään muihin isompiin juhliin ottaa mukaan. siskoni lempiharrastuksia oli vanhempiemme, naapureiden, tuttujen tai joidenkin "ärsyttävien" autojen naarmuttaminen (kosto, koska nämä ihmiset olivat ärsyttäneet häntä), raivohuutaminen, jos ei oma tahto mene läpi, lasten lyöminen (serkulta murtui käsi kun siskoni kyllästyi serkkuun). Kännäsi itsensä ihan sekopääksi jos mitenkään sai alkoholia käsiinsä, ja tietenkin raivosi kännissä.
Uskomatonta, mutta siskoni rauhoittui 15 ja 17 vuoden ikävälillä, ja on nyt 20-vuotiaana ihan rauhallinen tapaus.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:24"]Parempi kun ex ja sen muija kuolisi, niin ihmissaastoilta kuulostaa. Säästyisi lapsesikin paljolta.
[/quote]
Vai niin, eli teidän alapeukuttajien mielestä on ok jättää lapsi kutsumatta isänsä häihin? Just.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 20:05"]"]Jonkun olisi pitänyt huolehtia tytöstä sielä häissä. Jollei ollut ketään vapaaehtoista? Sama koskee ristiäisiä. [/quote]
Lapsen isä?"
Luulisi häissä olevan myös miehen muuta sukua esim. vanhemmat, sisaruksia, tädit, enot, ystävät jne. vai oliko häihin kutsuttu vain morsiammen suku ja hänen ystävänsä.
[/quote]
Mitähän sulhasen vanhemmat, lapsen mummo ja pappa, pitävät siitä kun lapsenlapsi jätetään kutsumatta? Jos hyväksyvät niin kannattaa sanoa heipat koko suvulle ja jatkaa elämää ilman kusipäisiä sukulaisia.
[/quote]
Niinpä.. ex inhoaa minua syvästi, koska olen kritisoinut noita tapaamissääntöä. Ollen vaatinut että tapaamiset olisi selkeästi joka toinen vkl. Sitten siinä viikonloppujen välillä ex saisi tavata lasta niin paljon kun tahtoo. Kunhan ilmoittaa päivät etukäteen edes viikkoa ennen. Mies ei tähän suostu. Nyt ei kelpaa sitten mikään. Kyllästyin tällaiseen rumbaan, kun ei voi yhtään sopia menoja. Tästä suuttuneena ilmeisesti kauppasi lapsensa pois häistä. Olen viemässä asiaa nyt käräjille, jossa toivon ehdottamaani tapaamissopimusta käytäntöön. Ei sitten noudata niitä jos ei noudata. En minäkään jaksa enää tällaista.
Ap
[/quote]
Miksi haluat väkisin viedä lapsen joka toinen vkl isälle, jota ei kiinnosta? Luulisi, että lapsenkin on ikävä olla siellä.