Ex jätti kutsumatta 7-vuotiaamme häihinsä
No ei siinä mitään. Tapaavat muutenkin aika harvoin, ja isän ehdoilla. Isä siis karautti viikko sitten naimisiin. Ihmettelin kun tapaamisissa oli taas pitkä tauko. Sain tietää muuta kautta että naimisiin ovat menneet. Häät olivat isot ja niissä oli lapsia. Sitäkään pelkoa ei todellakaan olisi ollut että menen häiritsemään juhlia. En ole isää koskaan "piinannut". Miksi siis piti salata tyttäreltämme kivat häät!? Tyttökin on aivan normaali mukava tyttö, hän olisi voinut olla vaikka morsiustyttönä :(
Kommentit (90)
Aika omistautumista, jos ovat lapsen isällä vieraillessa tieten tahtoen olleet hiljaa suunnitelluista häistä. Järkkyä
Usein se on tämä uusi vaimo, joka ei halua niitä miehen lapsia sinne muistuttamaan miehen entisestä elämästä. Näitä hirviömorsiamia on pilvinpimein. Tätä en ole ikinä ymmärtänyt. Minkälainen nainen kieltää mieheltään tämän lapset...voi voi.
Ja ei, minulla ei ole omakohtaisia kokemuksia, olen vain sivusta seurannut miten aikaisempi perhe hylätään uuden vaimon painostuksen alla. Iljettävää.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:24"]Parempi kun ex ja sen muija kuolisi, niin ihmissaastoilta kuulostaa. Säästyisi lapsesikin paljolta. [/quote] Vai niin, eli teidän alapeukuttajien mielestä on ok jättää lapsi kutsumatta isänsä häihin? Just.
[/quote]
Siihen kuoleman toivomisen ja hyväksynnän välille jää melkoinen väli...
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:34"]Me ei kutsuttu miehen lasta meidän häihin koska lapsi ei osaa käyttäytyä. Ja mies sanoi tämän 14v tytölle suoraan. Nyt ristiäiset tulossa, tyttö 16v ja uskoisin et nyt voidaan jo kutsua.
[/quote]
Mua kiinnostaa myös minkälaista on tytön huono käytös?
Jumalauta mikä m*lkku !!! Ei tidella ansaitse tytärtään!!! Karma puree vielä!!!
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:58"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:22"]Meillä tyttö sai uuden pikkusisaruksen mutta isä ei kutsunut lasta ristiäisiin mitä kyllä hieman ihmettelin mutta ilmeisesti isä ja avovaimo olivat näin päättäneet ettei ex suhteen lasta kutsuta.
[/quote]
Puolisisaruksen. Äpärälläsi ei ole yhtään sisarusta, mikäli sinä ja kuvotuksen isä ette ole niitä yhdessä hankkineet. Jos kutsuisit synnyttämääsi turhaketta lapseni sisarukseksi, saisit turpaan niin, ettet tekisi samaa virhettä toistamiseen.
[/quote]
Mitäköhän pahaa miehen exän lapsi on sulle muka tehnyt? Taidat vaan olla kateellinen, että miehellä on ollut elämä ennen sun tapaamista...
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:49"]Exän kanssa väännetty kakara morsiusneitona? Kunnon mies kunnioittaa puolisoaan ja jättää exän kanssa tehdyt hankinnat menneisyyteen. Sympatiat avioparin puolella täysin, sinä ja kakara voitte osallistua sitten sinun häihin, jos pystyt jostain miehen pyydystämään. Siis sellaisen, joka tyytyy elämässäsi sivuosaan ja suopeasti katsoo vierestä, kun palvot exän geenejä mieluummin kuin omaa miestäsi.
[/quote]
Ootko jäänyt liian vähälle huomiolle kun kumppanin oma lapsi on ollut etusijalla? Sairas tyyppi olet.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:20"]
Mitähän selitän lapselle kun asia tulee jostain ilmi? Olen kyllä aiemminkin joutunut valehtelemaan suut ja silmät täyteen kun isä on jättänyt tapaamisia. En oikein jaksaisi enää. Sitä paitsi tyttö kasvaa, eikä selitykset mene enää kauan läpi.
ap
[/quote]
Älä enää selittele. Sanot suoraan ettet tiedä etkä ymmärrä ja itse toimisit samassa tilanteessa toisin. Kyllä se sitten lapselle valkenee kuka se kusipää on.
Meillä on yhteinen lapsi vasta kohdussa mutta molempien lapset edellisistä liitoista oli mukana häissämme ja tulevat olemaan nimiäisissäkin. Ei tulisi mieleenkään jättää kumpaakaan pois yhteisistä juhlista. Minä en suostuisi moiseen eikä miehenikään.
Hirveitä ihmisiä täällä.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:22"]Miksi sinun pitäisi selittää yhtään mitään? Käske tytön soittaa isälleen ja isukki selittäköön ihan itse.
[/quote]
Näin juuri. Sinun ei tarvitse selitellä eikä peitellä isukin päähänpistoja. Lapsi alkaa olla siinä iässä että ymmärtääkin jotain, ja jos tapaavat isukin kanssa harvoin ja nekin harvat kerrat isukin ehdoin, niin siinäpähän oppii miten hieno isukki hänellä oikein on. Ei sinun tarvitse asiaa mitenkään kaunistella. Jos isä ei juurikaan lapsesta piittaa niin hyvä se on lapsellekin tehdä selväksi ettei elättele mitään harhakuvia. Se sattuu lapseen aivan varmasti ja vielä enemmän silloin kun hän ymmärtää enemmän ja enemmän, mutta parempi se on pikkuhiljaa tehdä selväksi eikä pamauttaa kaikki kerralla kun lapsi on 16 vuotias ja ymmärtää kaiken (todennäköisesti teinien tapaan liioitellen 1000 kertaisesti). Lapselle pitää opettaa myös pettymysten sietämistä. Kaikkea ei tarvitse kullata.
Onko Laamanen päässyt nettiin vai mikä helkatin hullu täällä trollaa?
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 19:41"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:49"]Exän kanssa väännetty kakara morsiusneitona? Kunnon mies kunnioittaa puolisoaan ja jättää exän kanssa tehdyt hankinnat menneisyyteen. Sympatiat avioparin puolella täysin, sinä ja kakara voitte osallistua sitten sinun häihin, jos pystyt jostain miehen pyydystämään. Siis sellaisen, joka tyytyy elämässäsi sivuosaan ja suopeasti katsoo vierestä, kun palvot exän geenejä mieluummin kuin omaa miestäsi. [/quote] Meillä miehen tytär on tietenkin morsiusneitona, aivan kuten äitinsäkin häissä. Miksi ei olisi?!?
[/quote]
Mun lapsellani oli vaikea-asteinen adhd aspergerpiirtein, ja oli 4-vuotias kun menimme naimisiin mieheni kanssa, poika ei vielä silloin pystynyt olemaan puolta minuuttia paikallaan. Minulle ja miehelleni oli tietenkin tärkeää että häät menee hyvin kaikkien osapuolten kannalta, joten palkkasimme lapselle häihin henkilökohtaisen avustajan, jotta mummotkin saavat juhlia rauhassa. Henkilökohtainen avustaja oli mm. alttarin vieressä pojan kanssa seisomassa, kun poika oli sulhaspoikana. Olin niin onnellinen nähdessäni poikani alttarilla, että itkin sitä varmaan enemmän kuin vihkimistä :) Luuletteko että olisin mennyt naimisiin mieheni kanssa, jos hän olisi edes ehdottanut että lastani ei otettaisi häihin mukaan?
Nyt poika on jo teini-iässä, adhd on muuttunut lieväksi ja as-piirteet sulaneet, ja ovat isäpuolen kanssa hyvissä väleissä. Johtuen varmasti siitä että isäpuoli ei ole koskaan yrittänyt sulkea lastani ulkopuolelle perhe-elämästä.
Eikö kenellekään muulle tule mieleen, että on voitu ajatella lapsen olevan hämmentävää, jopa ikävää todistaa isän uuden avioliiton solmimista?
Meillä ei tytärpuoli ollut häissä. Tosin maistraatissa mentiin naimisiin keskellä kouluviikkoa eli ei tullut mieleenkään kutsua
Älä valehtele ainakaan. Joskus voi nähdä kuvia häistä tai joku sukulainen puhua niistä myöhemmin. Sitten lapselle jää mielikuva että sinä olet myös kusipää, kun olet valehdellut.
Miehenäkin kuulostaa aika oudolta. Ilmeisesti uudella puolisolla ei ole vielä omia lapsia? Itse olemme uuden puolison kanssa jo etukäteen sopineet että olemme kaikki samaa perhettä mutta mahdollisessa valintatilanteessa lapset tulee ensin. Riippumatta kenen ovat. Heitä ei pidä sekoittaa aikuisten riitoihin.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 19:10"]Eikö kenellekään muulle tule mieleen, että on voitu ajatella lapsen olevan hämmentävää, jopa ikävää todistaa isän uuden avioliiton solmimista?
[/quote]
Hämmentävää? Eiköhän se ole hämmentävän hirveää kuulla ettei oltu kutsuttu juhliin muiden tärkeiden ihmisten mukana.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:24"]Parempi kun ex ja sen muija kuolisi, niin ihmissaastoilta kuulostaa. Säästyisi lapsesikin paljolta.
[/quote]
Tuskin tulisi kutsua hautajaisiinkaan.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:34"]Me ei kutsuttu miehen lasta meidän häihin koska lapsi ei osaa käyttäytyä. Ja mies sanoi tämän 14v tytölle suoraan. Nyt ristiäiset tulossa, tyttö 16v ja uskoisin et nyt voidaan jo kutsua.
[/quote]
Miten ei osaa käyttäytyä? Alkaa mölisemään papin puheen päälle kirkossa ja heittelee ruuat sun kalliille prinsessamekolle? Vai puhuu perheestänne totuuksia muulle juhlaväelle?
Ihmeellistä käytöstä aikuisilta ihmisiltä, teini taatusti pahoitti mielensä. Näin niitä ihmisvihaajia tehdään.