Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalkapöydän päälle tippui 15kg

Vierailija
27.09.2015 |

Mulla tippui perjantai iltana 15kg pöytä suoraan jalkapöydän päälle. Se meni mustaksi heti ja turposi älyttömästi. Nyt jalka ei ole ihan musta, mutta turvonnut ja mustelmilla varpaat, jalkapöytä ja tuosta sivusta. Iho kuivunut ja hilseilee. Astua pystyy jotenkin, varpaat taas ei oikein liiku.on kosketus herkkä (kenkää ei pysty pitämään). Mikähän tossa vikana? En jaksais TK:seen turhaan mennä jos paranee kunnolla itsestään.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna soittaisin heti huomisaamuna terveyskeskukseen. Etkö ole joutunut ottamaan särkylääkettä.

Vierailija
2/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystykseen. Heti. Voi olla murtumia. Ei ole turha käynti, vaikka mitään ei olisikaan. Tuollainen onnettomuus vaatii tarkistusta jo varmuuden vuoksi. Voi jäädä ikuiset vammat, jos ei hoideta heti. Vakuutuskaan ei korvaa, jos pitkität hoitoon menoa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin hiusmurtuma on, lyön pääni pantiksi.

Vierailija
4/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut särkylääkettä, kohoasento jotenkin auttaa. Mutta todella vähän olen edes liikkunut. Sohva ollut paras kaveri nyt...

Vierailija
5/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Hienoa järjen köyhyyttä taas. Jos vähän mietit itse, niin ymmärrät kyllä että tuo pitää kuvauttaa. Vakuutuskorvaukselle voit sanoa heipat, kun et mennyt heti :)

Vierailija
6/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täytyy aamulla mennä näyttämään. Mietin vain kun astua voi käjo jotenkin, että ei kai silloin murtunut ole? Mutta en kyllä ikinä ole murtanut mitään. -ap

Vierailija
7/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:16"]

En ole ottanut särkylääkettä, kohoasento jotenkin auttaa. Mutta todella vähän olen edes liikkunut. Sohva ollut paras kaveri nyt...

[/quote] Ei sulla olisi ketään kaveria, joka voisi käyttää lääkärissä?

Vierailija
8/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ennakoiva.. Käjö = jo.

Vierailija
9/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:18"]No täytyy aamulla mennä näyttämään. Mietin vain kun astua voi käjo jotenkin, että ei kai silloin murtunut ole? Mutta en kyllä ikinä ole murtanut mitään. -ap
[/quote]

Kyllä murtuneellakin jalalla voi astua. Toki riippuu murtuman laadusta ja koosta, mutta itse ainakin pystyin. Samaten kun käsi murtui teininä, kyllä sitä pystyi silti käyttämään.

Vierailija
10/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ketään kaveria kuka nyt pääsisi käyttämään. Täytyy aamulla kävellä sinne, kun kuitenkin hoidettava muitakin asioita.

Vierailija
11/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista, ei kai se turha käynti ole. Toivottavasti ei nyt ole murtumaa, kun juuri myin autoni ja päätin selvitä kävelemällä. :/

Vierailija
12/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole välttämättä murtunut, mulla on käynyt samalla tavalla useemman kerran ja murtumia onnistuin saamaan vain kerran (: Oli miten oli, noita jalkapöydän/varpaiden luita ei lähdetä terveyskeskuksessa edes kipsaamaan. Lekuri kirjoittaa tarvittaessa saikkua, kysyy tarvitsetko keppejä, kehottaa pitämään jalkaa kohoasennossa ja pyytää palaamaan mikäli turvotus ei tunnu laskevan viikon tai parin kuluessa.

Vierailija
13/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luusto kyllä korjaa itsensä. Ylipäänsä porukka menee hirveän pienistä lekuriin. Ei ne lääkäritkään pysty paljoa tekemään muuta kuin määräämään buranaa.

Vierailija
14/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:23"]Ei ole välttämättä murtunut, mulla on käynyt samalla tavalla useemman kerran ja murtumia onnistuin saamaan vain kerran (: Oli miten oli, noita jalkapöydän/varpaiden luita ei lähdetä terveyskeskuksessa edes kipsaamaan. Lekuri kirjoittaa tarvittaessa saikkua, kysyy tarvitsetko keppejä, kehottaa pitämään jalkaa kohoasennossa ja pyytää palaamaan mikäli turvotus ei tunnu laskevan viikon tai parin kuluessa.
[/quote]

Kyllä se silti on hyvä käydä kuvauttamassa.

Vierailija
15/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otan mun 3 vuotiaan tytön mukaan tkseen, niin voikohan joku hoitaja olla sen kanssa kuvauksen ajan? En saa ketään vahtimaan siksi aikaa, koska tutut asuu kaukana ja täällä olevat on taas töissä tai koulussa. :o

Vierailija
16/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheskään joka tk:ssa ei viikonloppuisin kuvata tuollaisia. Kannattaa ainakin soittaa sinne ensin, ettei turhaan könkkää paikanpäälle. Tuskin se aamuun mennessä tuosta huononee.

Vierailija
17/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomiseen mä odotankin, kun ei täällä kuvata viikonloppuisin. Mutta tuo tytön mukaan ottaminen mietityttää. Mutta sen kanssa ainakin pääsee lääkärille näyttämään.

Vierailija
18/18 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:31"]

Läheskään joka tk:ssa ei viikonloppuisin kuvata tuollaisia. Kannattaa ainakin soittaa sinne ensin, ettei turhaan könkkää paikanpäälle. Tuskin se aamuun mennessä tuosta huononee.

[/quote]

Joo, soitto päivystävälle sairaanhoitajalle. Ainakin meillä on sellainen käytäntö, että jos on epävarma. Itse olen soittanut sellaisenkin takia, että saako yhtä lääkettä  ottaa kun oli toinen kuuri menossa ja piti aiheellisena soittona, nimittäin ei saanut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme