Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antaisin vammaisen lapsen adoptioon.

Vierailija
27.09.2015 |

Vammaisesta lapsesta en jaksaisi huolehtia, sen tiedän jo nyt.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:23"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:21"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:07"] Vastaa nyt ap! Soita sinne hussiin! Tahdon tietää miksi antoivat lapselleni jonkun hölönpölö diagnoosin! [/quote]Kolahtiko? mistä päättelet että ap castasi sulle? et taida olla penaalin terävin kynä kun et huomaa ettei ap ole kirjoittanut koko ketjuun mitään sen jälkeen kun aloitti sen. [/quote] Lukee se tätä joka tapauksessa, tai lukee myöhemmin. Olen tarpeeksi älykäs tajutakseni sen, toisinkuin sinä. :) Ja kyllä todellakin kolahti, en voi sietää ihmisiä jotka hylkäävät oman lapsensa jos jotain sattuu.

[/quote]Ei tarvitsekaan sietää. Jotkut vaan kokee sen niin häpeällisenä, jos lapsi on "viallinen" ettei halua pitää itsellä.

Vierailija
62/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä aloittajalta ja muilta kaltaisiltasi, että onko teillä lapsia ja käsitystä äidin rakkaudesta? Tuskallista lukea näitä aloituksia niin usein, joissa julistetaan, että teen niin tai näin piste. Kukaan ei ole oman elämänsä herra ja osaa ennustaa tulevaisuutta. Olen vaikeasti cp-vammaisen 4v tyttäreni kautta tutustunut muihin vammaisten lasten äiteihin ja nämä lapset ovat erittäin rakastettuja perheissään. Ja niin minullakin normaali raskaus (normaalit seulonnat tehtiin) ja synnytys ja silti vaikeasti vammainen lapsi. Kaikki ei ole kiinni kävelykyvystä tai täydellisestä ymmärryksestä. Lapsellani on myös kehitysvamma, mutta hän on hyvin sosiaalinen ja suhtautuu kaikkiin ihmisiin tasavertaisesti, hymyllään päiviä piristäen. Minun rakkauteni tätä lasta kohtaan syntyi jo raskausaikana, miten mikään sen jälkeen tuleva voisi sitä muuttaa? Toki olisin aborttia varmasti pohtinut, jos asia olisi selvinnyt raskausaikan

a, mutta toisaalta vältyin vaikealta päätöksenteolta. Elämää ei voi suunnitella etukäteen, vaikka niin kuinka haluaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:09"]Laissa täytyisi määrätä, että vammaiset abortoidaan. Joudumme maksamaan näiden cepareitten ylläpidon verojen muodossa. Tämänkin rahan voisi käyttää johonkin fiksumpaan, kuten teiden korjauksiin.
[/quote]

Paitsi että ne testit ja seulat ei oo 100% varmoja
[/quote]
Ja sitä paitsi aika natsimeiningiltä kuulostaa muutenkin.

Vierailija
64/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hän kyllä sairaalassa vaiken väkivaltaisuuden takia. En ikinä antaisi omaa lastani kokonaan pois!

Vierailija
65/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi se kuin abortti. :)

Vierailija
66/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä abortoisin. Adoptioon jos vammautuisi syntymän jälkeen.

Vierailija
67/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puoleastani en. Olen siirtänyt elämästä pois paljon muuta, jotta voisin hoitaa lapseni itse.

Vierailija
68/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:17"]Minä abortoisin. Adoptioon jos vammautuisi syntymän jälkeen.
[/quote]

Mutta pitäisit siis jos syntyisi vammaisen tai vamma ilmenisi vasta myöhemmin?

Vierailija
69/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa'a. Oman lapseni kehitysvamma selvisi vasta 3-vuotiaana, siihen saakka luultiin kyseessä olevan vain puheen kehityksen viive, mitä muutenkin on suvussa. Voisitkohan ap antaa oman 3-vuotiaasi pois, jos selviäisi, että hänellä on älyllinen kehitysvamma? Eipä olisi mikään vaihtoehtoa ainakaan meille luopua hänestä.

Vierailija
70/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja vaimolla oli kirjallinen sopimus siitä, että seulonnassa paljastuvat niskapoimu- ja kromosomipoikkeamat johtavat aborttiin ilman neuvottelua. Onneksi ei tarvinnut sopimusta käyttää.

Vierailija
71/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en viitti lasta tehdä sen takia, että sitten sitä pitäisi rakastaa, oli vammainen, terve tai vaikkapa vanhemmalla iällään ihan vaan kusipää tai tappaja. Siksi en tee, koska en mene ittestäni takuuseen, että rakkauteni ja voimani riittäisivät jos lapsi ei olisikaan 'normaali'. Ja näin on hyvä.

Vierailija
72/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:29"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:17"]Minä abortoisin. Adoptioon jos vammautuisi syntymän jälkeen.
[/quote]

Mutta pitäisit siis jos syntyisi vammaisen tai vamma ilmenisi vasta myöhemmin?
[/quote]

Eikun nimenomaan en pitäisi. Kävi vamma ilmi missä vaiheessa tahansa niin en osaisi lasta kasvattaa. No jos se nyt 15v kävisi ilmi niin ehkä ne 3v sitä pystyisin huolehtimaan ennenkuin olisi omillaan.