Antaisin vammaisen lapsen adoptioon.
Vammaisesta lapsesta en jaksaisi huolehtia, sen tiedän jo nyt.
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 14:39"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:29"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:17"]Minä abortoisin. Adoptioon jos vammautuisi syntymän jälkeen. [/quote] Mutta pitäisit siis jos syntyisi vammaisen tai vamma ilmenisi vasta myöhemmin? [/quote] Eikun nimenomaan en pitäisi. Kävi vamma ilmi missä vaiheessa tahansa niin en osaisi lasta kasvattaa. No jos se nyt 15v kävisi ilmi niin ehkä ne 3v sitä pystyisin huolehtimaan ennenkuin olisi omillaan. [/quote] Entä jos sinulla olisi vaikka 5 vuotias ihana terve lapsi. No hän sitten halvaantuisi auto-onnettomuudessa kaulasta alaspäin. Järki toimisi edelleen normaalisti. Antaisitko hänet pois?
[/quote]
en ole ap enkä olettaisi että just nyt heti 18 vuotta täytettyään lapsi välttämättä pystyisi olemaan omillaan. monet ns. normaalitkaan ei siihe tuossa iässä kykene. vammautuisi lapseni vaikka 35 vuotiaana niin en häntä sen takia hylkäisi. tuskin kukaan meistä osaisi noin vain lasta kasvattaa. lapsettomatkin vain kuvittelevat millaista se on. koskaan ei voi sanoa kykeneekö johonkin jos ei kokeile. toivon todellakin ettei sinulla ole lapsia eikä niitä koskaan tulisi!
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 16:22"]
Minusta tuli kuulovammainen aikuisena kahden lapsen äitinä. Mitähän minun olisi pitänyt tehdä.
[/quote]
Ei mitään mutta äitisi olisi pitänyt kai hylätä sinut?
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 16:20"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 16:12"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:58"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:54"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:29"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:09"]Laissa täytyisi määrätä, että vammaiset abortoidaan. Joudumme maksamaan näiden cepareitten ylläpidon verojen muodossa. Tämänkin rahan voisi käyttää johonkin fiksumpaan, kuten teiden korjauksiin. [/quote] Paitsi että ne testit ja seulat ei oo 100% varmoja
[/quote]No 98% on riittävän varma.
[/quote]
Mutta todennäköisyys, että vamma olisi sellainen, joka on ylipäätään seuloinnoissa nähtävissä, on hyvin pieni. autismia ei todeta koskaan, ei edes vauvalta kuin aniharvoin. Synnytyksessä vammautumista niissä ei tietenkään voi nähdä. Downin syndrooma on vain yksi sadoista kehitysvammadiagnooseista; harvinaisia, joita ei osata vielä edes tutkia, on paljon. Nykyään tuntuu, että vammaisten lasten syntyminen on alkanut lisääntyä, johtunee saasteista, lisäaineista yms. seikoista? Lapsena tunsin vain yhden kehitysvammaisen, nyt tiedän vaikka kuinka monta vammaista lasta.
[/quote]Mitä ikäluokkaa olet? muista että äidiksi tullaan yhä vanhemmalla iällä jossa on se riski että lapsi ei ole terve, siitä se johtuu. Suomessa ei ole niin saastaista, tuolla logiikalla kiinassa ja muissa likaisissa maissa pitäisi olla ihan hirveästi kehitysvammaisia
[/quote]
Mummoni on saanut isäni 43-vuotiaana vuonna 1931. Siitä voit päätellä ikäluokkani. Isä on todella älykäs, hänellä vain ei sen ajan tapaan ollut koulunkäyntiin mahdollisuutta torpparin lapsena. Tätini on saanut serkkuni 42-vuotiaana 60-luvulla. Myös serkkuni on täysin terve kaikinpuolin ja myös älykäs.
[/quote]Tais kolahtaa? en tarkoittanut että lapsia ei saisi hankkia vanhemmalla iällä mutta fakta on se että nykyään liian suuri osa naisista hankkii lapset myöhäisellä iällä joka lisää riskiä siihen että lapsi on kehitysvammainen, siinä syy miksi kehitysvammaisia on enemmän kuin ennen.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 12:48"]
Parempi se kuin abortti. :)
[/quote]
Oikeasti ihmetyttää että minkälainen ihminen haluaa ehdoïn tahdoin synnyttää vammaisen lapsen o.o
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 16:29"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 16:20"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 16:12"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:58"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:54"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:29"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:09"]Laissa täytyisi määrätä, että vammaiset abortoidaan. Joudumme maksamaan näiden cepareitten ylläpidon verojen muodossa. Tämänkin rahan voisi käyttää johonkin fiksumpaan, kuten teiden korjauksiin. [/quote] Paitsi että ne testit ja seulat ei oo 100% varmoja
[/quote]No 98% on riittävän varma.
[/quote]
Mutta todennäköisyys, että vamma olisi sellainen, joka on ylipäätään seuloinnoissa nähtävissä, on hyvin pieni. autismia ei todeta koskaan, ei edes vauvalta kuin aniharvoin. Synnytyksessä vammautumista niissä ei tietenkään voi nähdä. Downin syndrooma on vain yksi sadoista kehitysvammadiagnooseista; harvinaisia, joita ei osata vielä edes tutkia, on paljon. Nykyään tuntuu, että vammaisten lasten syntyminen on alkanut lisääntyä, johtunee saasteista, lisäaineista yms. seikoista? Lapsena tunsin vain yhden kehitysvammaisen, nyt tiedän vaikka kuinka monta vammaista lasta.
[/quote]Mitä ikäluokkaa olet? muista että äidiksi tullaan yhä vanhemmalla iällä jossa on se riski että lapsi ei ole terve, siitä se johtuu. Suomessa ei ole niin saastaista, tuolla logiikalla kiinassa ja muissa likaisissa maissa pitäisi olla ihan hirveästi kehitysvammaisia
[/quote]
Mummoni on saanut isäni 43-vuotiaana vuonna 1931. Siitä voit päätellä ikäluokkani. Isä on todella älykäs, hänellä vain ei sen ajan tapaan ollut koulunkäyntiin mahdollisuutta torpparin lapsena. Tätini on saanut serkkuni 42-vuotiaana 60-luvulla. Myös serkkuni on täysin terve kaikinpuolin ja myös älykäs.
[/quote]Tais kolahtaa? en tarkoittanut että lapsia ei saisi hankkia vanhemmalla iällä mutta fakta on se että nykyään liian suuri osa naisista hankkii lapset myöhäisellä iällä joka lisää riskiä siihen että lapsi on kehitysvammainen, siinä syy miksi kehitysvammaisia on enemmän kuin ennen.
[/quote]
Lisää riskiä vain joihinkin vammoihin.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:23"]Minä puoleastani en. Olen siirtänyt elämästä pois paljon muuta, jotta voisin hoitaa lapseni itse.
[/quote] Kyllä minäkin olisin hoitanut, jos ei olisi riehunut veitsen kanssa ja luvannut tappaa muun perheen. Siihen jokapäiväiseen väkivaltaan väsyy ja pienemmät lapset pelkää. T 2
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:23"]Minä puoleastani en. Olen siirtänyt elämästä pois paljon muuta, jotta voisin hoitaa lapseni itse.
[/quote] Kyllä minäkin olisin hoitanut, jos ei olisi riehunut veitsen kanssa ja luvannut tappaa muun perheen. Siihen jokapäiväiseen väkivaltaan väsyy ja pienemmät lapset pelkää. T 2
[/quote]
Onko lapsesi vammainen vai sairas? Vaiko molempia?
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 16:48"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:23"]Minä puoleastani en. Olen siirtänyt elämästä pois paljon muuta, jotta voisin hoitaa lapseni itse.
[/quote]
[/quote] molempia.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 16:48"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:23"]Minä puoleastani en. Olen siirtänyt elämästä pois paljon muuta, jotta voisin hoitaa lapseni itse.
[/quote]
[/quote] molempia.
[/quote]
Voimia sinulle ja perheelle.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 16:22"]
Minusta tuli kuulovammainen aikuisena kahden lapsen äitinä. Mitähän minun olisi pitänyt tehdä.
[/quote]Ei mitään. Nythän oli kyse kehitysvammaisesta lapsesta ja yleensä kun ihmiset puhuu kehitysvammaisesta tarkoitetaan sillä sitä henkistä puolta jossa lapsi ei osaa syödä itse saati käydä vessassa, tai vakavista fyysisistä rajoitteista kärsiviä. Kuulovamma ei nyt ole niin paha verrattuna moniin muihin vammoihin
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:43"]Mulla ja vaimolla oli kirjallinen sopimus siitä, että seulonnassa paljastuvat niskapoimu- ja kromosomipoikkeamat johtavat aborttiin ilman neuvottelua. Onneksi ei tarvinnut sopimusta käyttää.
[/quote]
Kiinnostaa, että mitenpä olisit tätä kirjallista sopimusta käyttänyt, jos vaimo olisikin päättänyt pitää vammaisen lapsen.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 16:10"]
Kyllä tekee pahaa lukea näitä... Olen jyvin pahoillani, että asperger lapseni syö verorahoja kuntoutuksen vuoksi. Diadnoosi selvisi 11 vuotiaana, olisiko tosiaan pitänyt hylätä lapsi? Kuinka kylmiä ihmisiä onkaan olemassa?
[/quote]Ei kannata lukea. Sitä varten niitä veroja maksetaan että ihmiset saa terveyspalveluita ja palvelut on sitä varten että niitä käytetään.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 20:26"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:09"]Laissa täytyisi määrätä, että vammaiset abortoidaan. Joudumme maksamaan näiden cepareitten ylläpidon verojen muodossa. Tämänkin rahan voisi käyttää johonkin fiksumpaan, kuten teiden korjauksiin. [/quote] Paitsi että ne testit ja seulat ei oo 100% varmoja [/quote] Ja sitä paitsi aika natsimeiningiltä kuulostaa muutenkin.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:10"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:43"]Mulla ja vaimolla oli kirjallinen sopimus siitä, että seulonnassa paljastuvat niskapoimu- ja kromosomipoikkeamat johtavat aborttiin ilman neuvottelua. Onneksi ei tarvinnut sopimusta käyttää. [/quote] Kiinnostaa, että mitenpä olisit tätä kirjallista sopimusta käyttänyt, jos vaimo olisikin päättänyt pitää vammaisen lapsen.
[/quote]oletettavasti vaimo ois nyt yh
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:10"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:43"]Mulla ja vaimolla oli kirjallinen sopimus siitä, että seulonnassa paljastuvat niskapoimu- ja kromosomipoikkeamat johtavat aborttiin ilman neuvottelua. Onneksi ei tarvinnut sopimusta käyttää. [/quote] Kiinnostaa, että mitenpä olisit tätä kirjallista sopimusta käyttänyt, jos vaimo olisikin päättänyt pitää vammaisen lapsen.
[/quote]oletettavasti vaimo ois nyt yh
[/quote]
No miten siihen kirjallista sopimusta tarvitaan? Erota kai saa ilman sopimuksiakin.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:41"]
Kelpaisiko kenellekään. Adoptoijat eivät ole vammaisten lasten kaatopaikkoja.
[/quote]No eikö tuo adoptio ole muutoinkin nykyisin vaan rikkaiden harrastus kun ei mukamas voi saada omia lapsia niin sit adoptoidaan kun ollaan olevinaan niin hyviä ihmisiä. Luulis että kehitysvammainen kelpaa siinä missä tavallinenkin, tärkeintähän on vaan näyttää ja saada hyväksyntää piireissä ja kehitysvammaisella voi saada enemmän sympatiaa.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:31"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:10"] [quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:43"]Mulla ja vaimolla oli kirjallinen sopimus siitä, että seulonnassa paljastuvat niskapoimu- ja kromosomipoikkeamat johtavat aborttiin ilman neuvottelua. Onneksi ei tarvinnut sopimusta käyttää. [/quote] Kiinnostaa, että mitenpä olisit tätä kirjallista sopimusta käyttänyt, jos vaimo olisikin päättänyt pitää vammaisen lapsen. [/quote]oletettavasti vaimo ois nyt yh [/quote] No miten siihen kirjallista sopimusta tarvitaan? Erota kai saa ilman sopimuksiakin.
[/quote]no mistä vitusta minä sen tiiän miks niillä oli kirjallinen sopimus ja mitä tapahtuis jos akka jättäis noudattamatta sopimusta.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 12:45"]Vammaisesta lapsesta en jaksaisi huolehtia, sen tiedän jo nyt.
[/quote]
Kiva. Minä voisin ehkä adoptoida hänet.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 16:20"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:59"]
Porvoosta taitaa tuulla..:D Ainoa lohtuni on, että minusta tai teistä saattaa tulla esim kaatumisen jälkeen vammainen ja sitten pääsisi ehkä suorittamaan eutanasian teille. Useinhan elämässä käy, niin kuin eniten pelkää.
[/quote]
Totta. Meillähän sukulaismies oli kovastikin halveksinut kehitysvammaisia yms. ja itsehän hän sitten vammaisen lapsen sai. Lisäksi vamma on vaikea ja harvinainen. Eikä sitä huomattu raskausaikana, eikä vielä heti syntymän jälkeenkään, vaan terveydenhoitaja oli neuvolassa sanonut, ettei kaikki ole nyt kunnossa. Olivat vielä suuttuneet aluksi, mutta vieneet tutkimuksiin ja tuomio oli tyly. Saivathan he sitten huomata pian itsekin, että ei kaikki ole kunnossa kun taaperoksi kasvanut lapsi ei yritä edes kontata eikä ääntele.
[/quote]asuuko sukulaismies porvoossa?
[/quote]
Ei asu, vaan pohjoisessa. Mitäs provoa tässä oli? Lapsellista ajatella, ettei tällaista tapahdu. Enpä usko, että on edes ainoa tapaus vaan eiköhän näitä ole paljonkin muita. En minä nyt voi tunnistettavampia tietoja antaa toki. Isoisän ei hyväksynyt tätä lasta koskaan, vaikka isoisä näin jälkeenpäin ajatellen tänä päivänä saisi varmaan jonkun diagnoosin itsekin.