Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antaisin vammaisen lapsen adoptioon.

Vierailija
27.09.2015 |

Vammaisesta lapsesta en jaksaisi huolehtia, sen tiedän jo nyt.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:37"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:31"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:10"] [quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 13:43"]Mulla ja vaimolla oli kirjallinen sopimus siitä, että seulonnassa paljastuvat niskapoimu- ja kromosomipoikkeamat johtavat aborttiin ilman neuvottelua. Onneksi ei tarvinnut sopimusta käyttää. [/quote] Kiinnostaa, että mitenpä olisit tätä kirjallista sopimusta käyttänyt, jos vaimo olisikin päättänyt pitää vammaisen lapsen. [/quote]oletettavasti vaimo ois nyt yh [/quote] No miten siihen kirjallista sopimusta tarvitaan? Erota kai saa ilman sopimuksiakin.

[/quote]no mistä vitusta minä sen tiiän miks niillä oli kirjallinen sopimus ja mitä tapahtuis jos akka jättäis noudattamatta sopimusta.
[/quote]

No enhän minäkään tiedä, siksipä kyselin :)

Vierailija
42/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tarkoituksella synnyttäisi vammaista lasta. Abortin tekisin jos pystyisin.

Mutta nyt valopää ap silmät auki. Meidän lapsi on kolme vuotias, asperger diagnoosin sai puoli vuotta sitten. On äärimmäisen älykäs, osaa lukea ja osaa myös toimia sosiaalisissa tilanteissa. Ongelmana on maneerimaiset liikkeet ja leikin puute, ja aika kova mielenkiinto kaikkeen pyörivään sekä pelkoja. Lapsi on tavallisessa päiväkodissa, jossa on vain ryhmäavustaja. Lapseni on nero, hän juttelee muille lapsille, hänellä on oma huumorin tajunsa. Olen 97% varma että hän tulee maksamaan enemmän veroja kuin sinä, ainakin jos älykkyydessä mitataan mahdollisuudet menestyä. Sinähän et ole kovinkaan älykäs. Lapseni on siis asperger eli periaatteessa vammainen. Hän on silti aivan varmasti sopeutuva tähän yhteiskuntaan, toisin kuin sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:46"]

Minä en tarkoituksella synnyttäisi vammaista lasta. Abortin tekisin jos pystyisin. Mutta nyt valopää ap silmät auki. Meidän lapsi on kolme vuotias, asperger diagnoosin sai puoli vuotta sitten. On äärimmäisen älykäs, osaa lukea ja osaa myös toimia sosiaalisissa tilanteissa. Ongelmana on maneerimaiset liikkeet ja leikin puute, ja aika kova mielenkiinto kaikkeen pyörivään sekä pelkoja. Lapsi on tavallisessa päiväkodissa, jossa on vain ryhmäavustaja. Lapseni on nero, hän juttelee muille lapsille, hänellä on oma huumorin tajunsa. Olen 97% varma että hän tulee maksamaan enemmän veroja kuin sinä, ainakin jos älykkyydessä mitataan mahdollisuudet menestyä. Sinähän et ole kovinkaan älykäs. Lapseni on siis asperger eli periaatteessa vammainen. Hän on silti aivan varmasti sopeutuva tähän yhteiskuntaan, toisin kuin sinä.

[/quote]No tuohan on vain keksitty muotidiagnoosi lapsille jotka on liian erilaisia

Vierailija
44/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:46"]

Minä en tarkoituksella synnyttäisi vammaista lasta. Abortin tekisin jos pystyisin. Mutta nyt valopää ap silmät auki. Meidän lapsi on kolme vuotias, asperger diagnoosin sai puoli vuotta sitten. On äärimmäisen älykäs, osaa lukea ja osaa myös toimia sosiaalisissa tilanteissa. Ongelmana on maneerimaiset liikkeet ja leikin puute, ja aika kova mielenkiinto kaikkeen pyörivään sekä pelkoja. Lapsi on tavallisessa päiväkodissa, jossa on vain ryhmäavustaja. Lapseni on nero, hän juttelee muille lapsille, hänellä on oma huumorin tajunsa. Olen 97% varma että hän tulee maksamaan enemmän veroja kuin sinä, ainakin jos älykkyydessä mitataan mahdollisuudet menestyä. Sinähän et ole kovinkaan älykäs. Lapseni on siis asperger eli periaatteessa vammainen. Hän on silti aivan varmasti sopeutuva tähän yhteiskuntaan, toisin kuin sinä.

[/quote]No tuohan on vain keksitty muotidiagnoosi lapsille jotka on liian erilaisia
[/quote]

Justiinsa juu. Oletan että olet lääkäri, voisitko ottaa yhteyttä sitten hussiin lasten neurologian osastolle sekä pasilan käyttäytymisneurologiselle päiväosastolle ja kysyä että miksi jakelevat huvin vuoksi kaikenmaailman dg:itä lapsille?
T. Se neron äiti

Vierailija
45/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa nyt ap! Soita sinne hussiin! Tahdon tietää miksi antoivat lapselleni jonkun hölönpölö diagnoosin!

Vierailija
46/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 16:22"]

Minusta tuli kuulovammainen aikuisena kahden lapsen äitinä. Mitähän minun olisi pitänyt tehdä.

[/quote]Ei mitään. Nythän oli kyse kehitysvammaisesta lapsesta ja yleensä kun ihmiset puhuu kehitysvammaisesta tarkoitetaan sillä sitä henkistä puolta jossa lapsi ei osaa syödä itse saati käydä vessassa, tai vakavista fyysisistä rajoitteista kärsiviä. Kuulovamma ei nyt ole niin paha verrattuna moniin muihin vammoihin
[/quote]

Eipäs vaan ap puhuu vammaisesta lapsesta.

Vierailija
47/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei sun hylkäämällesi lapselle adoptiovanhempia löydetä, mutta voit kyllä sijoitaa hänet laitoshoitoon. Sun ei le pako hoitaa latasi, ilmoitat vain sairaalassasosiaalityöntekijälle, että olet siihen kykenemätön, niin homma on selvä. Toki kyselevät, mutta mitään rangaistksia ei tule. No joo, elarit tietty joudutte maksamaan, mutta tokihan noin täydllisillä ihmisillä siihen on varaa.

Vierailija
48/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin abortin.

Vierailija
49/72 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:54"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:29"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:09"]Laissa täytyisi määrätä, että vammaiset abortoidaan. Joudumme maksamaan näiden cepareitten ylläpidon verojen muodossa. Tämänkin rahan voisi käyttää johonkin fiksumpaan, kuten teiden korjauksiin. [/quote] Paitsi että ne testit ja seulat ei oo 100% varmoja

[/quote]No 98% on riittävän varma.

[/quote]

Mutta todennäköisyys, että vamma olisi sellainen, joka on ylipäätään seuloinnoissa nähtävissä, on hyvin pieni. autismia ei todeta koskaan, ei edes vauvalta kuin aniharvoin. Synnytyksessä vammautumista niissä ei tietenkään voi nähdä. Downin syndrooma on vain yksi sadoista kehitysvammadiagnooseista; harvinaisia, joita ei osata vielä edes tutkia, on paljon. Nykyään tuntuu, että vammaisten lasten syntyminen on alkanut lisääntyä, johtunee saasteista, lisäaineista yms. seikoista? Lapsena tunsin vain yhden kehitysvammaisen, nyt tiedän vaikka kuinka monta vammaista lasta. 

[/quote]

Voi se johtua ihan siitäkin, että vammaisten olemassa olon oikeus on ihan julkisesti tunnustettu. Vammaisia ei suljeta laitoksiin tai peräkamareihin. Erään kunnan sivistystoimen johtaja sanoi n.15v sitten erään vammaisen lapsen äidille, että ole onnellinen, ettei sun tarvi piilottaa vammaista lastasi, kun tämä peräsi lapselle lakisääteisiä palveluita...

Vierailija
50/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:07"]

Vastaa nyt ap! Soita sinne hussiin! Tahdon tietää miksi antoivat lapselleni jonkun hölönpölö diagnoosin!

[/quote]Kolahtiko? mistä päättelet että ap castasi sulle? et taida olla penaalin terävin kynä kun et huomaa ettei ap ole kirjoittanut koko ketjuun mitään sen jälkeen kun aloitti sen.

Vierailija
51/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mielestäni aivan kamalalta. Pitää tehdä abortti, jos vamma ilmenee tarpeeksi varhaisessa vaiheessa. Miettikää, adoptoisitteko muka itse vammaisen lapsen? En minä ainakaan. Sit koko lapsuus ja nuoruus ois laitoselämää. Kuulostaa niin julmalta.

Vierailija
52/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:21"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 18:07"]

[/quote]Kolahtiko? mistä päättelet että ap castasi sulle? et taida olla penaalin terävin kynä kun et huomaa ettei ap ole kirjoittanut koko ketjuun mitään sen jälkeen kun aloitti sen.
[/quote]

Lukee se tätä joka tapauksessa, tai lukee myöhemmin. Olen tarpeeksi älykäs tajutakseni sen, toisinkuin sinä. :) Ja kyllä todellakin kolahti, en voi sietää ihmisiä jotka hylkäävät oman lapsensa jos jotain sattuu.

Vierailija
53/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

luuletko oikeasti, että joku haluaa kehitysvammaisen vieraan lapsen jos edes sinä vanhempana et häntä halua? tee nyt herran jestas abortti nii ei tarvii yhteiskunnan huolehtia laitoslapsestasi.

Vierailija
54/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi jotkut pitävät adoptiota parempana vaihtoehtona kuin aborttia. Miksi synnyttää lapsi jonka aikoo heti hylätä? Vaikka olisi kuinka ihanat adoptiovanhrmmat niin kyllä se tulee aina vaikuttamaan ihmiseen että vauvana on omat vanhemmat hylänneet ja päätynyt jonnekin ihan muualle toisten ihmisten luokse.

Itse haluaisin abortin jos selviäisi että lapsi on vaikeasti vammainen. Älyllinen vammaisuus on paljon pahempaa kuin liikuntavammaisuus. En tietenkään abortoisi jos lapsi olisi liikuntavammainen joka pystyy elämään ns tavallista elämää pyörätuolissa. Enkä tietenkään hylkäisi lastani jos hän vammautuisi onnettomuudessa myöhemmin. Aivan eri asia kuin ehdoin tahdoin vaikeasti vammaisen synnyttäminen.

Vierailija
55/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin joskus lapsettomana ajattelin että antaisin vammaisen lapsen pois. Sitten sain ensimmäisen lapsen,joka oli "terve" 6vuotiaaksi asti,toki puheen viivastymää oli,samoin muitakin pikku juttuja. Juuri ennen koulun alkua sai diagnoosin: lievä kehitysvamma.
No niinpä niin,mihinpä minä häntä enää antaisin,en olisi antanut edes vaikka vamma olisi ilmennyt heti synnyttyä.
Loppujen lopuksi se on oma lapsi,vammoineen kaikkineen. Niin rakas jo ensi hetkistä,ettei minusta olisi ikinä ollut lasta hylkäämään.

Vierailija
56/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti moni on pohtinut tuota ennen lapsen saamista. Ap kysyi vaan, mitä moni ei kehtaisi ainakaan ääneen sanoa. Minä olen ainakin miettinyt tuota. Kehitysvammainen lapsi veisi kamalasti voimavaroja, joka olisi pois työnteosta ja huomiosta muille lapsille.

Vierailija
57/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaan löyhästi liittyen. Miten toimitaan jos lapsi on joka tapauksessa tarkoitus antaa adoptioon ja sitten onkin vammainen? Onko mahdollista että äiti, joka ei olekkaan pystynyt aborttiin, mutta alusta alkaen on halunnut antaa lapsensa pois joutuukin pitämään lapsen koska vauvaa ei "huolita" vamman takia?

Vierailija
58/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammoja niin kehitys kuin muitakin on niin eriasteisia... mutta voihan sitä toki aina miettiä kaikenlaista...

Vierailija
59/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 19:20"]

Asiaan löyhästi liittyen. Miten toimitaan jos lapsi on joka tapauksessa tarkoitus antaa adoptioon ja sitten onkin vammainen? Onko mahdollista että äiti, joka ei olekkaan pystynyt aborttiin, mutta alusta alkaen on halunnut antaa lapsensa pois joutuukin pitämään lapsen koska vauvaa ei "huolita" vamman takia?

[/quote]ei voi, vaan sitten vauva menee johonkin hoitokotiin yms. ei ketään voi pakottaa pitämään lasta

Vierailija
60/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammainenkin vauva kyllä adoptoidaan. Se taas on ikävää, jos lapsi jätetään vaikkapa sijaiskotiin eikä anneta lupaa adoptioon. Toki sijaiskotikin on hyvä vaihtoehto. Laitokseen nämä lapset perin harvoin päätyvät. Tuota aborttia kun moni hehkuttaa, niin ei varmaan oikeen ole tiedossa se asia, että vain pieni osa vammoista selviää raskauden aikana. Aloituksenkin ymmärrän niin, että ap antaisi adoptioon yllättäen tulevan vammaisen vauvansa.