Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riideltiin äsken tyttöystävän kanssa..

Vierailija
25.09.2015 |

Mun tyttöystävä on paremman sanan puutteessa lievä draamakuningatar, vääntää esimerkiksi kavereidensa kanssa usein riitaa vähän pienemmistäkin jutuista. Selkeästi nauttii draamasta tiettyyn pisteeseen asti, mutta aivan uskomattoman ihana nainen muuten. Ei kuitenkaan riidellä hirveän usein, mutta äsken meille tuli riitaa. Lyhyesti selitettynä meillä on vanhojen inttikavereiden kanssa tapana viettää mökkiviikonloppu kerran vuodessa, ja elokuun alussa sovittiin ajankohdaksi tämä viikonloppu. Tyttöystäväni on ollut asiasta tietoinen, mutta nyt lähtöä tehdessäni meni oudon hankalaksi ja kun tuli aika lähteä ulos ovesta, alkoi itkeä ettei haluakaan mun lähtevän. En halunnut enkä voinut enää perua, koska tätä on suunniteltu pitkään ja kyseessä on mun mökki, joten mun pois jääminen olisi tarkoittanut koko äijäporukan viikonloppusuunnitelmien pilaamista.

No luonnollisesti yritin selittää tätä tyttöystävälle, mutta selitykset meni kuuroille korville ja takaspäin tuli vaan itkua siitä, miten hän olisi nyt kerrankin halunnut viettää kotiviikonlopun ja kuinka me ei vietetä tarpeeksi aikaa kahdestaan. Ollaan kyllä kahdestaan ihan helposti valtaosa ajastamme, mutta lupasin kuitenkin, että voidaan ensi viikonloppuna vaan linnottautua kotiin nauttimaan yhdessäolosta. Ei käynyt, kun kuulemma sen pitää olla nyt juuri tämä viikonloppu. Tyttöystävä ryhtyi valittamaan siitä, miten laitan kaverini hänen edelleen ja volume vaan nousi jatkuvasti.

Otin itse raivoamiset rauhallisena vastaan, mutta lopulta mullakin meinasi mennä kuppi nurin tyttöystävän naurettaviin syytöksiin ja totesin, että ehkä parempi jos nyt vietetään vaan viikonloppu erillään ja keskustellaan asioista rauhallisesti sunnuntaina kun tulen kotiin. Tässä vaiheessa keräsin reppuni ja kassini ja suuntasin ulko-ovea kohti. Tyttöystäväni repi kädestäni muovipussin, jossa oli mun ja yhden toisen inttikaverin bisset, eikä suostunut enää antamaan pussia takaisin. Otin kyseisestä PUSSISTA (muovipussista, en siis tyttöystävästäni) kiinni, jolloin tyttöystäväni ryhtyi huutamaan kuin palosireeni ("Päästä irti v* hullu", "Lopeta muhun sattuu", jne) ja riuhtoi pussin mun otteesta niin, että muovi repesi ja pullot levisi pitkin eteisen lattiaa ja seinää. Jäin itse seisomaan lamaantuneena kädet pystyssä paikoilleni, tyttöystävä lukittautui makuuhuoneeseen, soitti jollekin kaverilleen ja selitti vauhkona kuinka olin käynyt häneen käsiksi ja hänen on pakko päästä täältä pois koska hän pelkää henkensä edestä.

Puhelun lopetettuaan lähti takaovesta ilman takkia. Istun nyt tässä yksin, farkut ja kengät oluessa, eteinen myrskyn jäljiltä, sekavin tuntein vähän kaikesta. Kuten sanoin, tyttöystävä on aina ollut vähän draamailija ja oon sen osana häntä hyväksynyt, mutta nyt oon ihan rehellisesti peloissani. Tyttöystävä ihan tosissaan väitti jo jollekin mun käyneen häneen käsiksi, entä jos valhe leviää tosta eteenpäin tai tyttöystävä saa päähänsä tehdä esim. rikosilmoituksen? Mitä mä teen?? Tyttöystävä ei vastaa puhelimeen.

Kommentit (177)

Vierailija
101/177 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omg.. En tiedä mitä tohon viimeseenkin käänteeseen voi edes sanoa.. Todellä törkeää. Kuvittele, jos itse järkkäisit poikien illan kotiin, niin, että jäävät vielä yöksi, sunnuntaina? *sanaton*

Vierailija
102/177 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:37"]

Eroa. Mieti jos olisitte naimisissa tai teillä olisi lapsia. Ei se hirttosilmukka tuosta löysty. Varaudu kuitenkin että mustamaalaa sua kunnolla.

[/quote]

Kyllä se voi siitä rauhoittua kun ikää tulee. Itse olin aika järkky tapaus (ei sentään kuitenkaan ihan mitään tuollaista...) nuorena. Syytän siitä kyllä myös e-pillereitä, joita käytin. Nykyään olen hyvin säyseä ja seesteinen ihminen. Ratkaisevaa on se, tajuaako tyttöystävä mitään ongelmaa tuossa käytöksessään vai syyttääkö aina muita? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/177 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 17:10"]

Minä olin joskus exäni kanssa vähän samanlainen, tosin en syytellyt pahoinpitelystä tai uhannut syytteillä. Mutta exäni oikeasti meni joka viikonloppu! Perui yhteisiä sovittuja iltoja, saattoi jopa kesken leffan ilmoittaa, että "lähden muuten Jarin kanssa kaljalle vartin päästä". Oi helvetti, kun paloi käpy! Sain mielettömiä raivokohtauksia. Joskus hän jopa jäi lepyttelemään minua kotiin ja tuntui, että teki silkkaa kiusaa. Onneksi suhteemme loppui! Ei siitä tullut mitääk, kun sai koko ajan pelätä luottamuksen pettämistä ja olin koko ajan todella hermostunut. Enää en ole nykyisen mieheni kanssa yhtään tuollainen :) en ikinä kiellä kaverimenoja ja hän ilmoittaa menonsa hyvissä ajoin eikä ikinä ole lupaustaan pettänyt. Minulla oli syy skitsoamiselle, mutta ap:n tyttöystävällä tekstistä päätellen ei!

[/quote]

Hehe... Entäs jos sun ex olis kirjoittanut susta, niin voisko olla et näkökulma olis erilainen ku tuo sun versio..? Ja kyllähän sulla toki oli hyvä syy tuolle. Joku itsesi ulkopuolinen. 

Vierailija
104/177 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on yksi kiukuttelun muoto. Kun huomaa hävinneensä taistelun, joutuu keksimään jonkun toisen tavan "kostaa". Tällä kertaa se on tyttöjen ilta, jossa sun tunteet ja sun olemassa olo eivät kiinnosta, ja sun mielipidettä yövieraista ei kysytä.

Vierailija
105/177 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kiukuttelulinja jatkuu, se on tuon tyttöjenillan ainoa tarkoitus. Lälläslää sulle, kyllä mullakin on kaverit tärkeämpiä ja mä saan pyytää niitä tänne ihan milloin vaan. Mitäs et ollut täällä kieltämässä! *kielenpäristelyä*

Todella keskenkasvuista käytöstä. Suosittelen että sinä nyt vaan keskityt pitämään oman ajatusmaailmasi selkeänä ja rauhallisena, etkä lähde lapsellisuuksiin mukaan. Tyttöystävälläsi ei ole mitään mielenterveysongelmia, se on vain vielä hiukan lapsellinen ja keskenkasvuinen ja yleensä tuollaisena ei vaan olla valmiita vakaviin parisuhteisiin.

Tsemppiä! Toivottavasti asiat selviää, oli se lopputulos sitten miten päin sitten tahansa.

Vierailija
106/177 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 16:58"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:40"]Älä ainakaan jätä tyttöystävääsi, jos häntä todella rakastat. Hänen käytös kuulostaa hyvin tutulta, nimittäin olen itse aikamoinen sekopää kokiessani ääritunnetiloja. Meillä syntyy paljon ihan järjettömiä riitoja/raivareita tilanteissa, joissa ei kuvittelisi olevan ongelmaa. Minä saatan hakata, itkeä, huutaa/haukkua, uhata jättämisellä tai vannoa jättäväni ym. Mieheni on oppinut vähitellen käsittelemään kohtauksiani, joiden aikana en tippaakaan välitä onko keskiyö, miten naapurit reagoi/mitä muut ajattelevat, satutanko toista/itseäni. Tunne, eli yleensä aina viha, on vain niiiin suuri. Näissä tilanteissa saatan siis raivostua miehelleni siitä, että lähdet perjantaina omille menoillesi. TOSIASIASSA syy ei ole tämä, vaan taustalla muut jutut. Oma hankala temperamenttini, (äkkipikainen, ailahteleva, tunteella elävä) tunnelukkoni (pelko hylätyksi tulemisesta/suhteen kestävyydestä/pelko loukatuksi tulemisesta ym) ja arjessa kasautunut stressi. En hallitse itseäni tilanteissa ja sanon toiselle asioita joita kadun ja häpeän jälkeenpäin. En sano, että sinun tulisi hyväksyä tyttöystäväsi käytös tai että kyse olisi jostain samantapaisesta kuin minulla. Toivon sinun kuitenkin miettivän mahdollisuutta, ettei tyttöystäväsi pystynyt hallitsemaan käytöstään ja tunteitaan, jolloin hän rauhoituttuaan luultavimmin katuu käytöstään.   Inhottavaa lukea näitä "jätä tollanen hullu muija" -kommentteja, koska eivät kaikki pysty hallitsemaan syystä tai toisesta tunteiden aiheuttamaa käytöstä. Ja jos joku keksii sanoa,että "Mee v***u hoitoon", niin jepjep on käyty ja apua vähäsen saatu. Mutta elämä ja etenkin tunteet ei oo niin simppeleitä juttuja. :D   PS. mikä siis auttaa vaikeissa tilanteissa?-->Sylihoito ja rakkaus. Eli riehuva ja nyrkeillä huitova nainen tiukkaan syliotteeseen, jossa hänen jalat ei ota maahan. (Muuten pääsee rimpuilemaan irti) Sitten sängyllä silittelet syliotteessa ja rauhoittelet. [/quote] Ei. Kyllä tuollaisissa tilanteissa auttaa ihan mielisairaala, pakkopaita, vahva lääkitys ja lepositeet.

[/quote]ei todellakaan ole kumppanin tai läheisten tehtävä auttaa, joustaa ja ymmärtää, tuli mitä tuli; samaa mieltä edellisen kanssa, vähintään joku lääkitys päälle. Helvetti, kuka jaksaa tuollaista vuoristorataa vuodesta toiseen? Todella itsekästä odottaa että "mä nyt olen tällainen ... hallitsematon; sun tehtävä on rauhoitella".

[/quote]

Ja minusta vaikka tuollaiset hullut raivottaret oppisivat hillitsemään käytöstään niin aina kannattaa miettiä haluaako elää parisuhteessa ihmisen kanssa joka kokee VIHAA siitä, että kumppani menee omille menoille? Onko suhde kumppaniin kovin terve jos kokee toisen onnesta ja omista jutuista vihaa tai muita hyvin negatiivisia tunteita.

Vierailija
107/177 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:01"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:46"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:38"]

Sinulla on oikeus lähteä viettämään mökkiviikonloppua. Tyttöystäväsi kiristysyritykset olivat kohtuuttomia ja vielä pahemmaksi menee, jos hän todella syyttää sinua valheellisesti päällekarkauksesta.

Lähde siis mökille, jätä tyttöystävällesi lappu tai viesti, että et hyväksy hänen käytöstään ja että juttelette asiasta kun palaat. Kerro myös, että et halua pilata omaa viikonloppuasi, joten et voi vastata hänen soittoihinsa tai viesteihinsä ennen paluutasi. Juttele omille kavereillesi ja ota etäisyyttä tilanteeseen ennen välienselvittelyä.

[/quote]

Iso kiitos vastauksista. Oon itse 23, tyttöystävä 20. Jotenkin tilanne oli niin lamaannuttava, että en ollut varma uskaltaako tässä edes lähteä mihinkään vai onko parempi vaan jäädä kotiin odottamaan jos esim. poliisit tulee ovelle. Suoraan sanottuna tää koko keissi on saanut harkitsemaan uudelleen vähän koko suhdetta. Tyttöystävän puolelta on aiemminkin ollut vähän kaikennäköistä draamaa, mutta ei mitään tän tasoista, ja yleensä oon saanut asiat sivuutettua ihan vaan jättämällä nää jutut tiettyyn pisteeseen asti omaan arvoonsa.

Siivosin bisset lattialta ja vaihdoin vaatteet, ja teen nyt kuten on ehdotettu. Eli lappu tyttöystävälle, kännykkä äänettömälle ja mökille. Kuten sanoin, mitään näin hullua ei ole koskaan tapahtunut (enkä ole koskaan nähnyt tällaista puolta tyttöystävästäni), joten tuntuu vähän hankalalta yrittää edes arvioida, mitä seuraavaksi tapahtuu..

ap

[/quote]

Nii eli sen kerran kun sitten uskalsit tehdä Hänen tahtoaan vastaan, niin alkoi vitunmoinen manipulointi. En ihmettele vaikka olisi narsisti tuo akkasi.

[/quote] Ei välttämättä narsisti, vaan voi olla yksinkertaisesti kasvamaton ja epäkypsä. Ei suinkaan kaikki mulkerosti käyttäytyvät ole narsisteja. Varsinkin naisilla esiintyy monesti tuossa 20 kieppeillä epävakaata käytöstä. Aika tasii tilanteen monesti kun ihminen kasvaa ja kypsyy. Itsekin lukeudun tähän ryhmään. Hypin pitkin seiniä ja draamasin kaikesta mutta sitten aloin aikuistumaan n. 22-vuotiaana, ja nyt lähempänä 30 olen varsinainen maito, tasapainoinen.

Vierailija
108/177 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
109/177 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin kännykän suosiolla huomioimatta loppuillan ajan, tyttöystävä soitteli pari kertaa ja laittoi tälle samalle kaverille vielä viestiä jossa ehdotti voivansa tulla piristämään meidän iltaa parin sinkkukaverinsa kanssa, jos vaikka mun kavereita sattuis kiinnostamaan. Kaveria nyt ymmärrettävästi ärsytti tyttöystävän häiriköinti, joten laittoi melko tylyä viestiä takaspäin.

Tulin nyt sit kotiin ja täällä on joku tyttöjenilta kesken, kuulemma saunaa ja lisää viinaa suunnitelmissa ja tytöt on jäämässä yöks. Eilen tyttöystävällä oli järjetön kiire ratkaista asiat, ilmeisesti enää ei ole. Hädintuskin reagoi kotiintulooni mitenkään, jotenkin tuntuu välttelevän mun suuntaan katsomistakin ja on kuin en olisi kotona ollenkaan. Sain häntä sen verran houkuteltua erilleen kavereistaan, että kertoi olevansa todella loukkaantunut siitä mun kaverin viestistä. Myönsin itsekin, että tekstari oli tosi tyly, mutta se ei kuitenkaan ole mun vastuulla mitä muut ihmiset hänelle viestittelee. Varsinkaan jos on itse ärsyttänyt ensin pommittamalla täysin ulkopuolisia ihmisiä puheluilla. No vastaukseksi tuli olankohautusta ("Ai sun kaverit saa puhuu mulle miten sattuu") ja palasi sitten pelaamaan juomapeliä.

Eli taitaa jäädä keskustelu huomiselle, kun en halua tyttöystävän kavereita tähän sotkea. En vaan tajuu, tuntuu joltain mielenosoitukselta tää koko tyttöjenilta. Ensin mun piti tulla heti kotiin, ja sit kun en tullutkaan niin täällä on kämppä täynnä porukkaa vaikka normaalisti sovitaan tällaset asiat etukäteen, varsinkin jos toisella on seuraavana päivänä duunia. Muutenkin vaivaa tää "selvittämättömien asioiden" tunne. Suoraan sanottuna kaiken tän jälkeen houkuttais vaan lyödä hanskat tiskiin, mutta ollaan seurusteltu kohta pari vuotta ilman mitään isoja ongelmia ja mitään tällaista ei oo tapahtunut aiemmin. Mietityttää vaan osa näistä kommenteista, että jos tyttöystävällä on oikeesti joku hätänä mielenterveydellisesti, tuntuisi pahalta vaan hylätä toinen. En nyt ketään raivareissa riehuvaa aikuista lähtis väkisin sylittelemään kuten joku täällä tais ehdotella.

Ap

Vierailija
110/177 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kertomasi on täysin totta ja tapahtunut juuri siten kuin kuvailit, voi edessä olla vaikeampia aikoja... Itse en luultavasti uskaltaisi/haluaisi jäädä suhteeseen, jossa toinen osapuoli valehtelisi ulkopuolisille minun olleen väkivaltainen.

N25

Vierailija
111/177 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aika ikävä näin naisena lukea näitä tietyssä määrin jopa vähätteleviä kommentteja, joissa tuollainen käytös on vain epäkypsyyttä (no shit...!) ja tasaantuu sitten ajan myötä. En väitä, etteikö näin tapahtuisi! Mutta onhan siinä melkoinen sävyero, kun todella överiksi vedetty käytös kuitataan sillä, että se kuuluu ikään ja on ominaista etenkin nuorille naisille. Tuo on vain luvan antamista huonolle käytökselle, vertaa esim. se, että "tuli vähän överit, kun on nää menkat", "meitä naisia kuuluu vain oppia käsittelemään"... 

Se, että tyttöystävä tässä tapauksessa alkoi riehua ja suutuspäissään alkoi maalata poikaystävästään väkivaltaista kuvaa ystävilleen (se ja sama, tekikö sen tosissaan, vai halusiko vain teeskennellä käyttääkseen tuollaista asiaa aseena), on oikeasti vähän isompi asia kuin se, että hän olisi vain kiljunut kuin hyeena ja mököttänyt loppupäivän.

Pointtini: on ihan ok etsiä jonkinlaisia syitä sille, miksi hän käyttäytyy tuolla tavalla. Se ei ole ok, että tuollainen käytös hyväksytään siksi, että hänellä on tuollaiseen käytökseen joku sisäinen ja ainakin itselle tosi hyvin perusteltu syy (ikä, sukupuoli, historian kipupisteet...).

Vierailija
112/177 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisittekö menemään yhdessä puhumaan jonkun ulkopuolisen kanssa? Siinä sitten voisi selvitä samalla onko tyttöystävälläsi jotain isompia omia ongelmia, ja olet(te)ko valmiita työskentelemään suhteenne eteen. 

Jotenkin asia täytyy jokatapauksessa käsitellä, tässä ketjussa on hyviä tarinoita siitä, mihin asiat voivat pahimmillaan mennä, ja myös joitain kommentteja siitä, miten vastaavanlaisesta tilanteesta on lopulta päästy hyväänkin lopputulokseen. Toivottavasti kaikki menee hyvin, päädyit(te)pä mihin ratkaisuun tahansa!

Vierailija
113/177 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vrt. "Pojat on poikia"

Vierailija
114/177 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas lapsi. Hanki naisystävä niin ei tarvitse itse kärsiä toisen kasvukivuista.

Vierailija
115/177 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 12:43"]

Vrt. "Pojat on poikia"

[/quote]

Näinhän minäkin kommentoin aina kun joku mies on vaimonsa hakannut :)

Vierailija
116/177 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap tulee kertomaan kuinka kävi.

Vierailija
117/177 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä tuo, tai olet jonain toisena kertana vielä syytettynä pahoinpitelystä tai raiskauksesta, ellet ole tehnyt jotain mitä hän haluaa. Kiristystä ja uhkailua.

Vierailija
118/177 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ap mahdollista tyttöystäväsi haluavan erota ja on vain tyytymätön suhteeseenne? Pienellä draamalla saa kivasti möyhittyä suhdetta ja parhaassa tapauksessa mies ymmärtää häipyä. Ainakaan tyttöystäväsi ei ole onnellinen.

Vierailija
119/177 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 17:00"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:57"]Hyi vittu mikä "nainen"! En tuollaista yksilöä haluaisi omaan lajiini luettavan edes. Ja mitä mammat täällä laittelee "laita lepyttelyviesti tyttöystävälle", "älä sulje puhelinta!", "koita ymmärtää". Öö, yäk. Raivotautinen narsisti. Miten ees viitsit olla tollasen olion kanssa :D
[/quote]

Niin, ja piti sanomani vielä että entäs jos roolit olisivat toisinpäin? Silloin mies lynkattaisiin täällä läheisyysriippuvaiseksi psykotakertujaksi, manipuloivaksi siaksi ja käskettäisiin naista kipittämään nopeasti turvakotiin..
[/quote]

Aika harva täällä tuota akkaa on ollut ymmärtämässä. Ei ole sukupuolikysymys.

Vierailija
120/177 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:22"]Tyttöystävä ihan tosissaan väitti jo jollekin mun käyneen häneen käsiksi, entä jos valhe leviää tosta eteenpäin tai tyttöystävä saa päähänsä tehdä esim. rikosilmoituksen? Mitä mä teen?? Tyttöystävä ei vastaa puhelimeen.

[/quote]Lähtisin kyllä nyt vain sinne mökille ehkä kaupan kautta hakien uudet bisset.

Miksi sinua erityisesti huolettaa että tyttöystävä kertoo asioista eteenpäin? Miksi rikosilmoituksen tekeminen olisi jotenkin erityisen pelottavaa/kauheaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän