Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riideltiin äsken tyttöystävän kanssa..

Vierailija
25.09.2015 |

Mun tyttöystävä on paremman sanan puutteessa lievä draamakuningatar, vääntää esimerkiksi kavereidensa kanssa usein riitaa vähän pienemmistäkin jutuista. Selkeästi nauttii draamasta tiettyyn pisteeseen asti, mutta aivan uskomattoman ihana nainen muuten. Ei kuitenkaan riidellä hirveän usein, mutta äsken meille tuli riitaa. Lyhyesti selitettynä meillä on vanhojen inttikavereiden kanssa tapana viettää mökkiviikonloppu kerran vuodessa, ja elokuun alussa sovittiin ajankohdaksi tämä viikonloppu. Tyttöystäväni on ollut asiasta tietoinen, mutta nyt lähtöä tehdessäni meni oudon hankalaksi ja kun tuli aika lähteä ulos ovesta, alkoi itkeä ettei haluakaan mun lähtevän. En halunnut enkä voinut enää perua, koska tätä on suunniteltu pitkään ja kyseessä on mun mökki, joten mun pois jääminen olisi tarkoittanut koko äijäporukan viikonloppusuunnitelmien pilaamista.

No luonnollisesti yritin selittää tätä tyttöystävälle, mutta selitykset meni kuuroille korville ja takaspäin tuli vaan itkua siitä, miten hän olisi nyt kerrankin halunnut viettää kotiviikonlopun ja kuinka me ei vietetä tarpeeksi aikaa kahdestaan. Ollaan kyllä kahdestaan ihan helposti valtaosa ajastamme, mutta lupasin kuitenkin, että voidaan ensi viikonloppuna vaan linnottautua kotiin nauttimaan yhdessäolosta. Ei käynyt, kun kuulemma sen pitää olla nyt juuri tämä viikonloppu. Tyttöystävä ryhtyi valittamaan siitä, miten laitan kaverini hänen edelleen ja volume vaan nousi jatkuvasti.

Otin itse raivoamiset rauhallisena vastaan, mutta lopulta mullakin meinasi mennä kuppi nurin tyttöystävän naurettaviin syytöksiin ja totesin, että ehkä parempi jos nyt vietetään vaan viikonloppu erillään ja keskustellaan asioista rauhallisesti sunnuntaina kun tulen kotiin. Tässä vaiheessa keräsin reppuni ja kassini ja suuntasin ulko-ovea kohti. Tyttöystäväni repi kädestäni muovipussin, jossa oli mun ja yhden toisen inttikaverin bisset, eikä suostunut enää antamaan pussia takaisin. Otin kyseisestä PUSSISTA (muovipussista, en siis tyttöystävästäni) kiinni, jolloin tyttöystäväni ryhtyi huutamaan kuin palosireeni ("Päästä irti v* hullu", "Lopeta muhun sattuu", jne) ja riuhtoi pussin mun otteesta niin, että muovi repesi ja pullot levisi pitkin eteisen lattiaa ja seinää. Jäin itse seisomaan lamaantuneena kädet pystyssä paikoilleni, tyttöystävä lukittautui makuuhuoneeseen, soitti jollekin kaverilleen ja selitti vauhkona kuinka olin käynyt häneen käsiksi ja hänen on pakko päästä täältä pois koska hän pelkää henkensä edestä.

Puhelun lopetettuaan lähti takaovesta ilman takkia. Istun nyt tässä yksin, farkut ja kengät oluessa, eteinen myrskyn jäljiltä, sekavin tuntein vähän kaikesta. Kuten sanoin, tyttöystävä on aina ollut vähän draamailija ja oon sen osana häntä hyväksynyt, mutta nyt oon ihan rehellisesti peloissani. Tyttöystävä ihan tosissaan väitti jo jollekin mun käyneen häneen käsiksi, entä jos valhe leviää tosta eteenpäin tai tyttöystävä saa päähänsä tehdä esim. rikosilmoituksen? Mitä mä teen?? Tyttöystävä ei vastaa puhelimeen.

Kommentit (177)

Vierailija
141/177 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahta muija kihistä raivosta tällä hetkellä. Mikä on tilanne?

Vierailija
142/177 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa! Te ootte niin helppoja, ettei oo tosikaan. Miten nää jutut voi upota näin helpolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/177 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 09:33"]Hahaa! Te ootte niin helppoja, ettei oo tosikaan. Miten nää jutut voi upota näin helpolla.
[/quote]

Niin koska tällaistahan ei ikinä tapahdu oikeassa elämässä?

Vierailija
144/177 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa - tilanne voi tuosta vielä pahentua. Mistä muusta valehtelee? Mun anoppi on patologinen valehtelija ja ainakaan sillä ei aivot toimi normaalisti. Appi vaan nyökyttää vieressä ja kärsii.

Vierailija
145/177 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 09:33"]Hahaa! Te ootte niin helppoja, ettei oo tosikaan. Miten nää jutut voi upota näin helpolla.
[/quote]
Mitä väliä?

Vierailija
146/177 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 22:39"]

Onhan se nyt aivan perseestä ettei toisia ihmisiä, edes omaa puolisoaan, voi kontrolloida ja pakottaa toimimaan ja ajattelemaan oman mielen mukaan, mutta sen asian kanssa pitää vaan elää ja keskittyä korjaamaan omia virheitään.

[/quote]

"If I can't force or threaten, how can I get people to do what I want?"

-Tony Soprano

Kannattaa miettiä onko se ihan tervettä jos muiden pitäisi aina tehdä sun pillin mukaan?

Vierailija
147/177 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olet mökillä ap!

Vierailija
148/177 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:58"]Toivottavasti olet mökillä ap!
[/quote]
Niinpä ja vielä hyvissä tunnelmissa. :)

Vierailija
149/177 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:26"]Jätä se sika!
[/quote] emakko*

Vierailija
150/177 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sekopää, hajoat itsekin henkisesti jos tuollaiseen jäät. Muista, että erotessa tyttö voi hyvinkin vetää olen raskaana/teen itsemurhan/kerron kaikille että hakkasit mua/tms. -kortit esiin. Pysyt vain viilipyttynä etkä lotkauta korvaasikaan moisille uhkauksille, vaan keräät kamppeesi ja häivyt.

Vierailija
151/177 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:20"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 12:43"] Vrt. "Pojat on poikia" [/quote] Näinhän minäkin kommentoin aina kun joku mies on vaimonsa hakannut :) [/quote] On tässä vielä ero hakkaamiseen verrattuna.

[/quote]

En tiedä, voiko verrata suoranaisesti hakkaamiseen. Mutta sen, että riita äityy siihen pisteeseen, että tavaroita revitään käsistä ja sitten teeskennellään manipulointimielessä kumppanin käyneen kimppuun, voi kyllä laskea henkiseksi väkivallaksi.

Ohis
[/quote]

Aivan varmasti, mutta henkisen väkivallan vaikutuspiiristä pääsee pois helposti, mutta hakkaamiseen voi jopa kuolla, kyllä siinä vissi ero on.

Vierailija
152/177 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 14:54"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 14:05"] [quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:20"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 12:43"] Vrt. "Pojat on poikia" [/quote] Näinhän minäkin kommentoin aina kun joku mies on vaimonsa hakannut :) [/quote] On tässä vielä ero hakkaamiseen verrattuna. [/quote]

En tiedä, voiko verrata suoranaisesti hakkaamiseen. Mutta sen, että riita äityy siihen pisteeseen, että tavaroita revitään käsistä ja sitten teeskennellään manipulointimielessä kumppanin käyneen kimppuun, voi kyllä laskea henkiseksi väkivallaksi.

Ohis [/quote] Aivan varmasti, mutta henkisen väkivallan vaikutuspiiristä pääsee pois helposti, mutta hakkaamiseen voi jopa kuolla, kyllä siinä vissi ero on.

[/quote]

Jaa-a harvoimpa se ensimmäinen väkivaltaisuus johtaa kuolemaan... pahinta on että siihenkin yleensä liittyy henkinen väkivalta ja ehkä jonkin sortin nurjeraminen... ei oikein ymmärretä että suhdetta ei ole pakko jatkaa.

Vierailija
153/177 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:40"]

Älä ainakaan jätä tyttöystävääsi, jos häntä todella rakastat.

Hänen käytös kuulostaa hyvin tutulta, nimittäin olen itse aikamoinen sekopää kokiessani ääritunnetiloja. Meillä syntyy paljon ihan järjettömiä riitoja/raivareita tilanteissa, joissa ei kuvittelisi olevan ongelmaa. Minä saatan hakata, itkeä, huutaa/haukkua, uhata jättämisellä tai vannoa jättäväni ym. Mieheni on oppinut vähitellen käsittelemään kohtauksiani, joiden aikana en tippaakaan välitä onko keskiyö, miten naapurit reagoi/mitä muut ajattelevat, satutanko toista/itseäni. Tunne, eli yleensä aina viha, on vain niiiin suuri. Näissä tilanteissa saatan siis raivostua miehelleni siitä, että lähdet perjantaina omille menoillesi. TOSIASIASSA syy ei ole tämä, vaan taustalla muut jutut. Oma hankala temperamenttini, (äkkipikainen, ailahteleva, tunteella elävä) tunnelukkoni (pelko hylätyksi tulemisesta/suhteen kestävyydestä/pelko loukatuksi tulemisesta ym) ja arjessa kasautunut stressi. En hallitse itseäni tilanteissa ja sanon toiselle asioita joita kadun ja häpeän jälkeenpäin. En sano, että sinun tulisi hyväksyä tyttöystäväsi käytös tai että kyse olisi jostain samantapaisesta kuin minulla. Toivon sinun kuitenkin miettivän mahdollisuutta, ettei tyttöystäväsi pystynyt hallitsemaan käytöstään ja tunteitaan, jolloin hän rauhoituttuaan luultavimmin katuu käytöstään.

Inhottavaa lukea näitä "jätä tollanen hullu muija" -kommentteja, koska eivät kaikki pysty hallitsemaan syystä tai toisesta tunteiden aiheuttamaa käytöstä. Ja jos joku keksii sanoa,että "Mee v***u hoitoon", niin jepjep on käyty ja apua vähäsen saatu. Mutta elämä ja etenkin tunteet ei oo niin simppeleitä juttuja. :D

PS. mikä siis auttaa vaikeissa tilanteissa?-->Sylihoito ja rakkaus. Eli riehuva ja nyrkeillä huitova nainen tiukkaan syliotteeseen, jossa hänen jalat ei ota maahan. (Muuten pääsee rimpuilemaan irti) Sitten sängyllä silittelet syliotteessa ja rauhoittelet.

[/quote]

Mitä mä just luin? Kyllä normaali ihminen hallitsee tunteensa. Ei jatkoon. >:(

Vierailija
154/177 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olette puhuneet ap?

Vierailija
155/177 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

--

Aivan varmasti, mutta henkisen väkivallan vaikutuspiiristä pääsee pois helposti, mutta hakkaamiseen voi jopa kuolla, kyllä siinä vissi ero on.

[/quote]

Henkinen väkivalta on tie fyysiseen väkivaltaan. 
Että ehkä ei väkivaltaa, ainakaan parisuhdeväkivaltaa, kannata arvottaa sen mukaan, kumpi on ns. vakavampaa.

Vierailija
156/177 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 14:54"]

--

[/quote]

Että ehkä ei väkivaltaa, ainakaan parisuhdeväkivaltaa, kannata arvottaa sen mukaan, kumpi on ns. vakavampaa.
[/quote]

Jaa, a että sillä tavalla että pojat on poikia. Ei se hakkaaminen sitten ole sen kummempaa kuin vaikka haukkuminen. Olen kyllä eri mieltä.

Vierailija
157/177 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 14:05"] [quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:20"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 12:43"] Vrt. "Pojat on poikia" [/quote] Näinhän minäkin kommentoin aina kun joku mies on vaimonsa hakannut :) [/quote] On tässä vielä ero hakkaamiseen verrattuna. [/quote]

Ohis [/quote] Aivan varmasti, mutta henkisen väkivallan vaikutuspiiristä pääsee pois helposti, mutta hakkaamiseen voi jopa kuolla, kyllä siinä vissi ero on.

[/quote]

Itseasiassa juuri toisinpäin. Henkiseen väkivaltaan jää paljon helpommin loukkuun ja sitä naiset harrastavat mm. nalkuttamalla ja uhriutumalla. Kyllä naisetkin sanovat, että henkinen väkivalta on ihan yhtä pahaa kuin fyysinen eikä kukaan halua alistavaa narsistimiestä. Mutta auta armias kun mies kohtaa henkistä väkivaltaa, niin akat laulaa kuorossa kuinka fyysinen nyrkin isku sattuisi niin paljon enemmän.

Vierailija
158/177 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:08"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 14:54"] --

Aivan varmasti, mutta henkisen väkivallan vaikutuspiiristä pääsee pois helposti, mutta hakkaamiseen voi jopa kuolla, kyllä siinä vissi ero on. [/quote]

Että ehkä ei väkivaltaa, ainakaan parisuhdeväkivaltaa, kannata arvottaa sen mukaan, kumpi on ns. vakavampaa. [/quote] Jaa, a että sillä tavalla että pojat on poikia. Ei se hakkaaminen sitten ole sen kummempaa kuin vaikka haukkuminen. Olen kyllä eri mieltä.

[/quote]

... Täh? :D

Vierailija
159/177 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
160/177 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 14:54"]

[/quote]

Itseasiassa juuri toisinpäin. Henkiseen väkivaltaan jää paljon helpommin loukkuun ja sitä naiset harrastavat mm. nalkuttamalla ja uhriutumalla. Kyllä naisetkin sanovat, että henkinen väkivalta on ihan yhtä pahaa kuin fyysinen eikä kukaan halua alistavaa narsistimiestä. Mutta auta armias kun mies kohtaa henkistä väkivaltaa, niin akat laulaa kuorossa kuinka fyysinen nyrkin isku sattuisi niin paljon enemmän.
[/quote]

Ensiksikin myös miehet ovat erittäin kykeneviä henkiseen väkivaltaan ja usein naisen nalkutus on voimaton keino vastata miehen harjoittamaan lyttäämiseen , välinpitämättömyyteen jne.
Tiedän kyllä että naiset harjoittaa tätä henkistä väkivaltaa en ole muuta väittänytkään.
Ja joskus ihan fyysistäkin eikä se ole yhtään sen enempää oikein kuin mieheltäkään.
Mutta kyllä nyrkillä ja vaikka puukolla saa helposti vähän pahempaa jälkeä aikaan.
Ja on kai se mieheltäkin uhriutumista jos jää suhteeseen jossa nainen sitä henkistä väkivaltaa harjoittaa.
Tämä tuli vain siihen ryhmään " pojat on poikia" kommenttiin jossa vähäteltiin naisen hakkaamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi