Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riiteletkö perinnöistä?

Vierailija
22.09.2015 |

Onko sinulla asianajajaa vai tuletko toimeen ilman sellaista? 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään perilliset riidelleet vaan itseasiassa lähentyivät tämän episodin myötä. Ainoastaan se pesään kuulumaton yritti lyödä kapuloita rattaisiin. t:2

Vierailija
2/20 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:52"]

Yksin on hankala riidellä.

[/quote]

Täytyy sanoa että korpeaa joka kerta kun minulle sanotaan noin. Repesi täysin yllättäin helvetillinen perintöriita johon todellakaan en olisi ottanut osaa, mutta minkäs teet kun toinen osapuoli huutaa ja raivoaa puhelimessa, sähköpostissa, öisillä tekstiviesteillä, valehtelee kaikille osapuolille silmät suut täyteen, kavaltaa varoja pesästä, syyttää aiheetta ties mistä laittomuuksista, sotkee lapset ja suvun vanhuksetkin asiaan ja säikyttelee heidät puolikuoliaaksi, uhkailee käräjäoikeudella, ei itse hoida mitään ja kun toinen sitten hoitaa asiat (niinkuin on sovittu/vaadittu) löytää kaikesta virheitä ja väittää ettei olla yhdessä sovittu näin tehtävän.

Ja joo, jälkikäteen on hyvä sanoa että kaikki pitäisi sopia kirjallisesti, mutta tuleepa niin yllätyksenä että ihminen jonka kanssa on aina ollut hyvät ja asialliset välit muuttuu yhtäkkiä hirviöksi perinnönjaon myötä.

Ja jotenkin ei tule mieleen että kun toinen sanoo (suullisesti) että vie se helvetin hirveä rikkinäinen poreallas pois ennen asuntonäyttöä eihän sitä asuntoa muuten kukaan osta (ja vihjataan että yritän jarruttaa asuntomyyntiä) , että sitten jälkikäteen syytetään hienon (hah!) porealtaan anastamisesta ja myyntivoiton pimittämisestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 12:52"]

[/quote]

Täytyy sanoa että korpeaa joka kerta kun minulle sanotaan noin. Repesi täysin yllättäin helvetillinen perintöriita johon todellakaan en olisi ottanut osaa, mutta minkäs teet kun toinen osapuoli huutaa ja raivoaa puhelimessa, sähköpostissa, öisillä tekstiviesteillä, valehtelee kaikille osapuolille silmät suut täyteen, kavaltaa varoja pesästä, syyttää aiheetta ties mistä laittomuuksista, sotkee lapset ja suvun vanhuksetkin asiaan ja säikyttelee heidät puolikuoliaaksi, uhkailee käräjäoikeudella, ei itse hoida mitään ja kun toinen sitten hoitaa asiat (niinkuin on sovittu/vaadittu) löytää kaikesta virheitä ja väittää ettei olla yhdessä sovittu näin tehtävän.

Ja joo, jälkikäteen on hyvä sanoa että kaikki pitäisi sopia kirjallisesti, mutta tuleepa niin yllätyksenä että ihminen jonka kanssa on aina ollut hyvät ja asialliset välit muuttuu yhtäkkiä hirviöksi perinnönjaon myötä.

Ja jotenkin ei tule mieleen että kun toinen sanoo (suullisesti) että vie se helvetin hirveä rikkinäinen poreallas pois ennen asuntonäyttöä eihän sitä asuntoa muuten kukaan osta (ja vihjataan että yritän jarruttaa asuntomyyntiä) , että sitten jälkikäteen syytetään hienon (hah!) porealtaan anastamisesta ja myyntivoiton pimittämisestä. 

[/quote]

Tällä varmaan ajettiin takaa sitä, että on ainoa perillinen. Ei ole muita osapuolia, joiden kanssa riidellä.

Vierailija
4/20 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 12:54"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 12:52"]

[/quote]

[/quote]

Tällä varmaan ajettiin takaa sitä, että on ainoa perillinen. Ei ole muita osapuolia, joiden kanssa riidellä.

[/quote] Se on sanonta.

Vierailija
5/20 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme tulleet toimeen ilman asianajajaa, mutta emme olisi myöskään riidelleet perinnöstä. Oli vain se yksi osapuoli (testamentissa mainittu, mutta pesään kuulumaton) joka halusi riidellä. Huonosti hänelle kävi. Makselee nyt velkoja, jotka olimme jo luvanneet maksaa. Mutta ahneella oli paskainen loppu.

Vierailija
6/20 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:50"]

Emme tulleet toimeen ilman asianajajaa, mutta emme olisi myöskään riidelleet perinnöstä. Oli vain se yksi osapuoli (testamentissa mainittu, mutta pesään kuulumaton) joka halusi riidellä. Huonosti hänelle kävi. Makselee nyt velkoja, jotka olimme jo luvanneet maksaa. Mutta ahneella oli paskainen loppu.

[/quote] se siis meni oikeuteen? 

Vierailija
7/20 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/20 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:51"]

[/quote] Ei, riitti että faktat kerrottiin asianajajan kautta (kovaa kirjeenvaihtoa). Lähetteli vielä uhkauskirjeitä asianajajan välityksellä ja uhkaili käräjäoikeudella, mutta eipä ole mitään kuulunut. Ehkä hänelle selvisi, että se on nyt vaan katkera tappion kalkki nieltävä.

Vierailija
9/20 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Sekin näköjään onnistuu, kun ei vastapuolta kuunnella yhtään, vaan sanotaan vaan että "tsuptsup" kun yrittää jotain sanoa.

Vierailija
10/20 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla riidelty perinnöistä. Vanhemmilla oli keskinäinen omistusoikeustestamentti. Ensin kuoli äiti, kuusi vuotta myöhemmin isä.

Sen jälkeen myytiin asunto, mökki ja pörssiosakkeet. Rahat pantiin kolmeen osaan. Sisareni eivät ottaneet perintöä vastaan vaan siirsivät sen suoraan lapsilleen.

Vierailija
11/20 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:53"]

[/quote] Ei, riitti että faktat kerrottiin asianajajan kautta (kovaa kirjeenvaihtoa). Lähetteli vielä uhkauskirjeitä asianajajan välityksellä ja uhkaili käräjäoikeudella, mutta eipä ole mitään kuulunut. Ehkä hänelle selvisi, että se on nyt vaan katkera tappion kalkki nieltävä.

[/quote]

Eli hän oli sitä mieltä että hänelle kuului koko potti? 

Vierailija
12/20 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:54"]

[/quote] Sekin näköjään onnistuu, kun ei vastapuolta kuunnella yhtään, vaan sanotaan vaan että "tsuptsup" kun yrittää jotain sanoa.

[/quote] 

Muut perillisetkö sen teki vai juristi? 

Vierailija
13/20 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:53"]

[/quote]

Eli hän oli sitä mieltä että hänelle kuului koko potti? 

[/quote] Ei vaan se testamentissa määrätty osuus, jota oli mahdoton totetuttaa (pitkä juttu) ja sitten kun hänelle se selvisi, että ei onnistu, niin tuli vaatimuksia joistakin ikivanhoista kuiteista, vaikka käytännössä saikin koko irtaimiston ja vielä sellaistakin, joka olisi selkeästi voitu osoittaa meille kuuluvaksi.

Tosin tuota irtamistoakin hän hajautti omille lapsilleen ennen kuin oli edes pesänjako. Mutta niin makaa nyt kuin petaa.

Vierailija
14/20 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:56"]

[/quote] 

Muut perillisetkö sen teki vai juristi? 

[/quote] Juristit varmaan saikin hänelle sen kerrottua mitä me yritimme.

Vierailija
15/20 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] 

Toi on juuri niin tyypillistä. Vaimennetaan toisia ja kokousten ulkopuolella uhkaillaan suoraan. Moniko tunnustaa tulleensa uhatuksi, perintö asioissa? 

Vierailija
16/20 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ainoa perillinen, joten sopuisasti meni.

Vierailija
17/20 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulemme perimään siskoni kanssa vanhempieni omakotitalon. Minä en aio ottaa perintöä vastaan, sisko saa pitää talon. Se on hänelle paljon tärkeämpi paikka kuin minulle ja minulla on jo oma omakotialo. Siitä olisi vain riesaa ja rahanmenoa.

Vierailija
18/20 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Nii, taas yksi hyvä puoli siinä että on ainoa lapsi - mä olin vielä isän vanhempien ainoa lapsenlapsi, isäkin oli siis ainoa lapsi.

Vierailija
19/20 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 12:06"]

[/quote]

Nii, taas yksi hyvä puoli siinä että on ainoa lapsi - mä olin vielä isän vanhempien ainoa lapsenlapsi, isäkin oli siis ainoa lapsi.

[/quote]

Näinhän se on. Terv. kolmannen polven ainoa lapsi.

Vierailija
20/20 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöasioita ajatellessa olen onnellinen, kun olen ainoa lapsi. Yksinäni sitten myös järjestän hautajaiset, perunkirjoitukset ja kaiken muunkin pakollisen... Maksan luultavasti myös sievoisen perintöveron yksin.