Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset, jotka eivät koskaan matkusta

Vierailija
22.09.2015 |

Miksi jotkut eivät ikinä matkusta minnekään ulkomaille? En tarkoita tällä ihmisiä, joilla ei ole siihen varaa (ei omakaan perheeni matkustellut kun olin lapsi, 4 lasta ja melko pienet tulot), vaan ihmisiä, joilla olisi kyllä varaa lähteä johonkin mutta eivät vaan halua.
Mikä on motiivi, kun ihmiset eivät halua nähdä maailmaa? Meillä matkustetaan joka kesä jonnekin. Matkustelu kehittää kielitaitoa ja opettaa ymmärtämään erilaisia ihmisiä ja kulttuureita.

Kommentit (134)

Vierailija
61/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:57"]3 jatkaa. Töissä mua pidetään ideaalitapauksena lähettää reissuun kun puhun viittä kieltä ja pärjään melkein missä vaan itsekseni kun olen niin kokenut matkaaja. Ärsyttää vaan kun nämä tiivistahtiset kokousmatkat pitäisi ottaa iloiten vastaan melkein "palkintona" vaikkei yhtään huvittaisi mennä. Jokainen työmatkailta ja sunnuntai on pois vapaa-ajasta perheen kanssa eikä sitä korvata mitenkään. 
[/quote]
Ymmärrän hyvin. Kokousmatka on ihan eri asia kuin lomamatka, itsekin tein aikoinani työtä missä piti matkustaa muutaman kerran vuodessa Keski-Eurooppaan.
-ap

Vierailija
62/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä rehellisesti kateellinen teille joilla varaa matkustaa joka vuosi. Itse en ole koskaan käyyt missään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:57"]

3 jatkaa. Töissä mua pidetään ideaalitapauksena lähettää reissuun kun puhun viittä kieltä ja pärjään melkein missä vaan itsekseni kun olen niin kokenut matkaaja. Ärsyttää vaan kun nämä tiivistahtiset kokousmatkat pitäisi ottaa iloiten vastaan melkein "palkintona" vaikkei yhtään huvittaisi mennä. Jokainen työmatkailta ja sunnuntai on pois vapaa-ajasta perheen kanssa eikä sitä korvata mitenkään. 

[/quote]

Olen myös asunut 3x ulkomailla eri maissa eikä mua saisi enää mistään hinnasta muuttamaan pois Suomesta. :)

Vierailija
64/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:48"]

Miksi jotkut eivät ikinä matkusta minnekään ulkomaille? En tarkoita tällä ihmisiä, joilla ei ole siihen varaa (ei omakaan perheeni matkustellut kun olin lapsi, 4 lasta ja melko pienet tulot), vaan ihmisiä, joilla olisi kyllä varaa lähteä johonkin mutta eivät vaan halua. Mikä on motiivi, kun ihmiset eivät halua nähdä maailmaa? Meillä matkustetaan joka kesä jonnekin. Matkustelu kehittää kielitaitoa ja opettaa ymmärtämään erilaisia ihmisiä ja kulttuureita.

[/quote]Eikö Suomessa ole rasismia jo riittävästi pitääkö sitä käydä imemässä ulkomaillakin.

Vierailija
65/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:59"]Olen kyllä rehellisesti kateellinen teille joilla varaa matkustaa joka vuosi. Itse en ole koskaan käyyt missään.
[/quote]
Vinkkinä: itse järjestetyt matkat tulee usein halvemmaksi kuin paketit. Myös halpalentoyhtiöillä kannattaa lentää, usein jopa parempia kuin Finnair ja paljon halvempia :)

Vierailija
66/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:56"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:55"]Täällä yksi matkustamaton. Olen ollut ulkomailla viimeksi vuonna 1986, silloin vanhempien "raahaamana" kun olin vielä alaikäinen. En usko että koskaan elämässäni matkustan ulkomaille. Olen vaan ääri-introvertti ,eikä ulkomaailma erityisemmin kiinnosta minua. Ei minua kiinnosta nähdä mitään nähtävyyksiä, ja ihmisiä suorastaan välttelen jo kotiympyröissäkin, en niitä siis ainakaan haluaisi ulkomaillakaan nähdä. Minä viihdyn mieluummin mielikuvitusmaailmoissani ja pään sisäisissä ajatuksissa, saan niistä paljon enemmän kuin mistään mitä ulkoisesta maailmasta näen tai koen. "Parhaat bileet on mun pään sisällä". [/quote] Hanki apua.

[/quote]Tapahtuuko sun tuntemukset pään ulkopuolella?

Vierailija
67/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:48"]

Miksi jotkut eivät ikinä matkusta minnekään ulkomaille? En tarkoita tällä ihmisiä, joilla ei ole siihen varaa (ei omakaan perheeni matkustellut kun olin lapsi, 4 lasta ja melko pienet tulot), vaan ihmisiä, joilla olisi kyllä varaa lähteä johonkin mutta eivät vaan halua. Mikä on motiivi, kun ihmiset eivät halua nähdä maailmaa? Meillä matkustetaan joka kesä jonnekin. Matkustelu kehittää kielitaitoa ja opettaa ymmärtämään erilaisia ihmisiä ja kulttuureita.

[/quote]Eikö Suomessa ole rasismia jo riittävästi pitääkö sitä käydä imemässä ulkomaillakin.
[/quote]
Nyt en ymmärrä mitä haet...?
-ap

Vierailija
68/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:54"]

Oon miettinyt samaa. Itse rakastan matkustaa ja nähdä uusia paikkoja. Ajatus mökistä metsän keskellä ilman ketään muuta lähinnä ahdistaa.

[/quote] Hieman ohi aiheen, mutta kyllä tuo ajatus minuakin ahdistaisi. Sen sijaan mökki avaran taivaan alla, aukean järven rannalla on ihana. (En matkustele enkä mökkeile taloudellisista syistä.)

Vierailija
69/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain moraaliton matkustelee vieläkin. Jokainen lento tappaa suoraan aavikoitumisen kauta tuhansia ihmisiä

Vierailija
70/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 jatkaa. Töissä mua pidetään ideaalitapauksena lähettää reissuun kun puhun viittä kieltä ja pärjään melkein missä vaan itsekseni kun olen niin kokenut matkaaja. Ärsyttää vaan kun nämä tiivistahtiset kokousmatkat pitäisi ottaa iloiten vastaan melkein "palkintona" vaikkei yhtään huvittaisi mennä. Jokainen työmatkailta ja sunnuntai on pois vapaa-ajasta perheen kanssa eikä sitä korvata mitenkään. 

[/quote]

Ei korvata mitenkään? Miksi ihmeessä suostut noin surkeaan diiliin?

Vierailija
71/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:01"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:55"]Täällä yksi matkustamaton. Olen ollut ulkomailla viimeksi vuonna 1986, silloin vanhempien "raahaamana" kun olin vielä alaikäinen. En usko että koskaan elämässäni matkustan ulkomaille. Olen vaan ääri-introvertti ,eikä ulkomaailma erityisemmin kiinnosta minua. Ei minua kiinnosta nähdä mitään nähtävyyksiä, ja ihmisiä suorastaan välttelen jo kotiympyröissäkin, en niitä siis ainakaan haluaisi ulkomaillakaan nähdä. Minä viihdyn mieluummin mielikuvitusmaailmoissani ja pään sisäisissä ajatuksissa, saan niistä paljon enemmän kuin mistään mitä ulkoisesta maailmasta näen tai koen. "Parhaat bileet on mun pään sisällä". [/quote] Hanki apua.

[/quote]Tapahtuuko sun tuntemukset pään ulkopuolella?

[/quote]

No ei toki oikeastaan, mutta tarkoitin sitä että en ole kovinkaan kiinnostunut ulkoisista ärsykkeistä ajatteluni lähteenä, ja varsinkaan en kaipaa mitään ns. tavallisuudesta poikkeavaa stimulaatiokseni. Minulle tavalliset arkiympyrät on jo täynnä elämyksiä, jotka koen äärimmäisen syvästi. Ja lisäksi tosiaan intuitiivinen ja älyllinen sisäinen maailmani, mielikuvitukseni ja ajatteluni, ei usein liity ollenkaan siihen mitä ulkoisessa "todellisessa maailmassa" on tai ei ole, ja nautin siitäkin valtavasti. 

Luulen että kukaan muu kuin toinen äärimmäisen intuitiivinen introvertti ei pysty ymmärtämään kaltaisteni kokemusmaailmaa.

Vierailija
72/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:59"]

Olen kyllä rehellisesti kateellinen teille joilla varaa matkustaa joka vuosi. Itse en ole koskaan käyyt missään.

[/quote]

Käydään valmiilla pakettimatkoilla. Seuraan tarjouksia ja ostan, kun kaikki on kohdillaan. Teemme usean matkan vuosittain.  Ja jo sillä saa edulliset matkat, kun ottaa matkan koulujen lomien ulkopuolelta.

t. aktiivinen matkailija

Vierailija
73/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pikaisena ja karkeana yhteenvetona ylläolevista voisi sanoa, että matkustamattomuuden syy liittyy yleensä epäsosiaalisuuteen, johonkin kammoon tai pelkoon, epäluuloisuuteen ja yleiseen negatiiviseen suhtautumiseen mitään muuta kuin tuttua ja turvallista kohtaan.

Vierailija
74/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:59"]Olen kyllä rehellisesti kateellinen teille joilla varaa matkustaa joka vuosi. Itse en ole koskaan käyyt missään.
[/quote]
Vinkkinä: itse järjestetyt matkat tulee usein halvemmaksi kuin paketit. Myös halpalentoyhtiöillä kannattaa lentää, usein jopa parempia kuin Finnair ja paljon halvempia :)
[/quote]
Kaikki ei saa edes sitä säästöön.

Vierailija
75/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:06"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:59"]

[/quote]

Käydään valmiilla pakettimatkoilla. Seuraan tarjouksia ja ostan, kun kaikki on kohdillaan. Teemme usean matkan vuosittain.  Ja jo sillä saa edulliset matkat, kun ottaa matkan koulujen lomien ulkopuolelta.

t. aktiivinen matkailija
[/quote]
Kuinka paljon noin keskimäärin teidän yksi matka maksaa? Ja kuinka monta teitä on?

Vierailija
76/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:58"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:55"]Ulkomailla on paljon rasitteita, joita Suomessa ei ole. Tuskastuttava ilmasto, kaootinen liikenne, rikollisuus, tartuntataudit, julkiset kulkuvälineet perseestä, korruptoituneet viranomaiset jne. Siitä sitten pitäisi maksaa muutama tonni, ja istua lentokoneessa polvet suussa jonkun seksituristin vieressä kymmenen tuntia. Ei kiitos. Keksin rahoilleni parempaa käyttöä kotona. [/quote] Kaikki maailman kohteet ovat tällaisia...?:D Ehkä jotkut suomalaisten suosimat halpakohteet.

[/quote]

Aika moni kohde täyttää yhden tai useamman kriteerin tuosta. Parhaat kaikki.

[/quote]

Lisätään listaan vielä kaupustelijat ym. rahan perässä mankujat. Suomessa on tottunut siihen, että kauppaan voi mennä rauhassa, katsella itse, mitä haluaa ostaa vai haluaako mitään. Ulkomailla tyrkytetään metrin välein rihkamaa kauhealla hulabaloolla. Ymmärrän, että köyhissä maissa paikalliset näkee turistin lähinnä kavelevänä lompakkona, mutta menköön sinne kävelemään joku sellainen, joka haluaa olla lompsa.

Toinen lisäys listaan on tuo jonkun mainitsema epäekologisuus. Ei törkyä ilmakehään hömpän takia.

Vierailija
77/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:04"]

[/quote]

Ei korvata mitenkään? Miksi ihmeessä suostut noin surkeaan diiliin?

[/quote]

Ohis, mutta: Koska olen valtiolla töissä.

Saan viikon enemmän vuosilomaa kuin te yksityisellä ja 1000-1500 euroa vähemmän palkkaa kuussa kuin samanlaista työtä samalla koulutuksella ja kokemuksella tekevät ystäväni yksityisellä puolella. Ja sitten saan lukea täältä ja muualta kuinka valtiolla on jo muutenkin ihan liian hyvät palkat ja edut, joten ne lomat pitäisi lyhentää samaan kuin muillakin. Työni on mielenkiintoista ja antoisaa, joten ehkä sitten siksi. Haluaisin silti saada ne ansaitsemani pitkät lomat kun 15v palvelusta tulee pian täyteen. 

Vierailija
78/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:58"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:55"]Ulkomailla on paljon rasitteita, joita Suomessa ei ole. Tuskastuttava ilmasto, kaootinen liikenne, rikollisuus, tartuntataudit, julkiset kulkuvälineet perseestä, korruptoituneet viranomaiset jne. Siitä sitten pitäisi maksaa muutama tonni, ja istua lentokoneessa polvet suussa jonkun seksituristin vieressä kymmenen tuntia. Ei kiitos. Keksin rahoilleni parempaa käyttöä kotona. [/quote] Kaikki maailman kohteet ovat tällaisia...?:D Ehkä jotkut suomalaisten suosimat halpakohteet.

[/quote]

Aika moni kohde täyttää yhden tai useamman kriteerin tuosta. Parhaat kaikki.

[/quote]

Lisätään listaan vielä kaupustelijat ym. rahan perässä mankujat. Suomessa on tottunut siihen, että kauppaan voi mennä rauhassa, katsella itse, mitä haluaa ostaa vai haluaako mitään. Ulkomailla tyrkytetään metrin välein rihkamaa kauhealla hulabaloolla. Ymmärrän, että köyhissä maissa paikalliset näkee turistin lähinnä kavelevänä lompakkona, mutta menköön sinne kävelemään joku sellainen, joka haluaa olla lompsa.

Toinen lisäys listaan on tuo jonkun mainitsema epäekologisuus. Ei törkyä ilmakehään hömpän takia.
[/quote]
Just saying - jos syöt lihaa, ajat henkilöautolla jne tuottaa sekin "törkyä ilmakehään". Ja sekin on "hömppää".

Vierailija
79/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan jotenkin nauti matkustamisesta. Yksi syy ehkä siihen on että olen yksinäinen, joten pitää matkustaa yksin. Kun olen käynyt jossain matkoilla, niin olen siellä vaan yksin pitkästynyt. Nähtävyyksien katselukin on tuntunut pakkopullalta, jota tekee ettei tarttisi vain istua yksin pitkästyneenä hotellihuoneessa. Ja siellä hotellilla on aina tuntunut, että miksi tänne tulin, täällä on tylsää kun ei ole omaa tietokonetta, kotihommia tehtävänä, ei mitään. 

Vierailija
80/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:06"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:59"] Olen kyllä rehellisesti kateellinen teille joilla varaa matkustaa joka vuosi. Itse en ole koskaan käyyt missään. [/quote]  Käydään valmiilla pakettimatkoilla. Seuraan tarjouksia ja ostan, kun kaikki on kohdillaan. Teemme usean matkan vuosittain.  Ja jo sillä saa edulliset matkat, kun ottaa matkan koulujen lomien ulkopuolelta. t. aktiivinen matkailija [/quote] Kuinka paljon noin keskimäärin teidän yksi matka maksaa? Ja kuinka monta teitä on?

[/quote]

Meitä on 2 aikuista. Keskimäärin on hm... joukossa on lomia vain aamiaisella ja all inclusive. Mut  vaik näin: 2 aikuista ei aterioita 340€ yhteensä, aamiaisella 590€, aamiasella 500€, all inclusivella 1108€.

All inc lomilla ei käyttörahaa kulu samalla tavalla, kuin muissa.  Vuosittain menee 8000-10000€. 

t. matkailija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan