Ihmiset, jotka eivät koskaan matkusta
Miksi jotkut eivät ikinä matkusta minnekään ulkomaille? En tarkoita tällä ihmisiä, joilla ei ole siihen varaa (ei omakaan perheeni matkustellut kun olin lapsi, 4 lasta ja melko pienet tulot), vaan ihmisiä, joilla olisi kyllä varaa lähteä johonkin mutta eivät vaan halua.
Mikä on motiivi, kun ihmiset eivät halua nähdä maailmaa? Meillä matkustetaan joka kesä jonnekin. Matkustelu kehittää kielitaitoa ja opettaa ymmärtämään erilaisia ihmisiä ja kulttuureita.
Kommentit (134)
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 07:20"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 07:12"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:14"] [quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:07"] [quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:59"]Olen kyllä rehellisesti kateellinen teille joilla varaa matkustaa joka vuosi. Itse en ole koskaan käyyt missään. [/quote] Vinkkinä: itse järjestetyt matkat tulee usein halvemmaksi kuin paketit. Myös halpalentoyhtiöillä kannattaa lentää, usein jopa parempia kuin Finnair ja paljon halvempia :) [/quote] Kaikki ei saa edes sitä säästöön. [/quote] Viking Linen miniristeily Viroon nytkin tarjouksessa 8 €/2 hlö, 12 €/4 hlö, yöllä tai viimeistään aamulla pois laivasta ja Tallinnasta Riikaan linja-auto alkaen 1 € (SuperBus), muita edullisia Ecolines ja Lux Express. Riikasta edullinen hotelli alle 20 €/yö, kesällä läheisessä Jurmalassa upeat rannat. Turku-Gdansk-menopaluulennot halvimmillaan alle 20 €/hlö Gdanskista pääsee muualle Puolaan edullisesti linja-autolla (esimerkiksi Polski Bus) Varsovaan ja Krakovaan muutamalla eurolla jne. Puolasta on myös halpalentoyhtiöiden lentoja ympäri Eurooppaa. Eri lentoyhteyksiä, junia, linja-autoja tutkimalla saa järjestettyä kyllä itselleen todella edullisia matkoja. Suoralla lennollakin pääsee Suomesta edullisesti moniin paikkoihin esimerkiksi Prahaan alle 100 €, Lontoo, Barcelona, Berliini jne. vähän yli 100 €. [/quote]Niin, tämä on hyvä sanoa sellaisen, joka asuu lentokentän ja sataman vieressä. Kun asuu täällä vähän kauempana, hinta nousee reippaasti kun pitää ensin matkustaa 400 kilometriä ja todennäköisesti aikataulut noissa halvoissa lähdöissä ovat sellaisia, että tarvitset mennen tullen vielä yöpymisenkin jossain kotimaassa. [/quote] Huoh... Ja sitten pitäisi olla vielä matkalaukkukin, hyvähän se sellaisten ihmisten on sanoa jotka omistavat jo valmiiksi laukun, jne, jne....
[/quote]Matkalaukkua ei kaiketi joka matkaa varten tarvitse ostaa erikseen. En nyt oikein ymmärrä, miten tämä olisi ollenkaan sama asia. Sinä et nyt tainnut ihan ymmärtää pointtiani enkä minä ymmärtänyt sinun vitsiäsi.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:00"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:59"]Olen kyllä rehellisesti kateellinen teille joilla varaa matkustaa joka vuosi. Itse en ole koskaan käyyt missään. [/quote] Vinkkinä: itse järjestetyt matkat tulee usein halvemmaksi kuin paketit. Myös halpalentoyhtiöillä kannattaa lentää, usein jopa parempia kuin Finnair ja paljon halvempia :)
[/quote]
Joskus tulee halvemmaksi, joskus ei. Kannattaa vertailla.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 07:12"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:14"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:07"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:59"]Olen kyllä rehellisesti kateellinen teille joilla varaa matkustaa joka vuosi. Itse en ole koskaan käyyt missään. [/quote] Vinkkinä: itse järjestetyt matkat tulee usein halvemmaksi kuin paketit. Myös halpalentoyhtiöillä kannattaa lentää, usein jopa parempia kuin Finnair ja paljon halvempia :) [/quote] Kaikki ei saa edes sitä säästöön.
[/quote]
Viking Linen miniristeily Viroon nytkin tarjouksessa 8 €/2 hlö, 12 €/4 hlö, yöllä tai viimeistään aamulla pois laivasta ja Tallinnasta Riikaan linja-auto alkaen 1 € (SuperBus), muita edullisia Ecolines ja Lux Express. Riikasta edullinen hotelli alle 20 €/yö, kesällä läheisessä Jurmalassa upeat rannat.
Turku-Gdansk-menopaluulennot halvimmillaan alle 20 €/hlö Gdanskista pääsee muualle Puolaan edullisesti linja-autolla (esimerkiksi Polski Bus) Varsovaan ja Krakovaan muutamalla eurolla jne. Puolasta on myös halpalentoyhtiöiden lentoja ympäri Eurooppaa.
Eri lentoyhteyksiä, junia, linja-autoja tutkimalla saa järjestettyä kyllä itselleen todella edullisia matkoja. Suoralla lennollakin pääsee Suomesta edullisesti moniin paikkoihin esimerkiksi Prahaan alle 100 €, Lontoo, Barcelona, Berliini jne. vähän yli 100 €.
[/quote]Niin, tämä on hyvä sanoa sellaisen, joka asuu lentokentän ja sataman vieressä. Kun asuu täällä vähän kauempana, hinta nousee reippaasti kun pitää ensin matkustaa 400 kilometriä ja todennäköisesti aikataulut noissa halvoissa lähdöissä ovat sellaisia, että tarvitset mennen tullen vielä yöpymisenkin jossain kotimaassa.
[/quote]
Tämä. Viikon loma onkin äkkiä 10vrk, jos lomapäivät ei riitä on otettava palkatonta jos saa. Kun laskee kahden ihmisen palkanmenetyksen, kaksi hotelliyötä kotimaassa ja matkat sinne hki-vantaalle, päästään äkkiä tonnin kieppeille ylimääräisissä kuluissa. Ja me ollaan matkailtu etelässä tonnilla koko kolmehenkinen perhe, osataan kyllä omatoimimatkailla edullisesti ja hyvin. Olisi vaan helpompaa asua lentokentän vieressä. Lapsi kun ei jaksa lähteä matkalle yöllä klo 01 ja temmeltää iloisena seuraavana päivänä vaikka aikuiset niin tekisikin.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 09:15"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 07:12"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:14"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:07"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:59"]Olen kyllä rehellisesti kateellinen teille joilla varaa matkustaa joka vuosi. Itse en ole koskaan käyyt missään. [/quote] Vinkkinä: itse järjestetyt matkat tulee usein halvemmaksi kuin paketit. Myös halpalentoyhtiöillä kannattaa lentää, usein jopa parempia kuin Finnair ja paljon halvempia :) [/quote] Kaikki ei saa edes sitä säästöön.
[/quote]
Viking Linen miniristeily Viroon nytkin tarjouksessa 8 €/2 hlö, 12 €/4 hlö, yöllä tai viimeistään aamulla pois laivasta ja Tallinnasta Riikaan linja-auto alkaen 1 € (SuperBus), muita edullisia Ecolines ja Lux Express. Riikasta edullinen hotelli alle 20 €/yö, kesällä läheisessä Jurmalassa upeat rannat.
Turku-Gdansk-menopaluulennot halvimmillaan alle 20 €/hlö Gdanskista pääsee muualle Puolaan edullisesti linja-autolla (esimerkiksi Polski Bus) Varsovaan ja Krakovaan muutamalla eurolla jne. Puolasta on myös halpalentoyhtiöiden lentoja ympäri Eurooppaa.
Eri lentoyhteyksiä, junia, linja-autoja tutkimalla saa järjestettyä kyllä itselleen todella edullisia matkoja. Suoralla lennollakin pääsee Suomesta edullisesti moniin paikkoihin esimerkiksi Prahaan alle 100 €, Lontoo, Barcelona, Berliini jne. vähän yli 100 €.
[/quote]Niin, tämä on hyvä sanoa sellaisen, joka asuu lentokentän ja sataman vieressä. Kun asuu täällä vähän kauempana, hinta nousee reippaasti kun pitää ensin matkustaa 400 kilometriä ja todennäköisesti aikataulut noissa halvoissa lähdöissä ovat sellaisia, että tarvitset mennen tullen vielä yöpymisenkin jossain kotimaassa.
[/quote]
Tämä. Viikon loma onkin äkkiä 10vrk, jos lomapäivät ei riitä on otettava palkatonta jos saa. Kun laskee kahden ihmisen palkanmenetyksen, kaksi hotelliyötä kotimaassa ja matkat sinne hki-vantaalle, päästään äkkiä tonnin kieppeille ylimääräisissä kuluissa. Ja me ollaan matkailtu etelässä tonnilla koko kolmehenkinen perhe, osataan kyllä omatoimimatkailla edullisesti ja hyvin. Olisi vaan helpompaa asua lentokentän vieressä. Lapsi kun ei jaksa lähteä matkalle yöllä klo 01 ja temmeltää iloisena seuraavana päivänä vaikka aikuiset niin tekisikin.
[/quote]
Ok. Sitten onkin parempi jäädä kotiin.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:48"]Miksi jotkut eivät ikinä matkusta minnekään ulkomaille? En tarkoita tällä ihmisiä, joilla ei ole siihen varaa (ei omakaan perheeni matkustellut kun olin lapsi, 4 lasta ja melko pienet tulot), vaan ihmisiä, joilla olisi kyllä varaa lähteä johonkin mutta eivät vaan halua.
Mikä on motiivi, kun ihmiset eivät halua nähdä maailmaa? Meillä matkustetaan joka kesä jonnekin. Matkustelu kehittää kielitaitoa ja opettaa ymmärtämään erilaisia ihmisiä ja kulttuureita.
[/quote] Yksi syy on se, että lentomatkustus on aivan järkyttävä rasite maapallon ilmastolle. Eli jos ja kun ei ole pakko lähteä, eikä erityistä paloakaan, en matkusta ja säästän luontoa.
En ollut koskaan matkustanut ruotsinlaivaa pidemmälle ja pienempänä vanhemmat pelottelivat kaiken maailmaan vaaroista ja mistä lie mitä pelottavassa ulkimaailmassa on. Rahaa olisi ollut ,mutta niin oli myös nokkelia selityksiä
Lähdin sitten vuosi takaperin vaihtoon ulkomaille ja ei voi muuta sanoa kuin että en hetkeäkään katunut päätöstä. Nyt vaan seuraava reissua odotellessa kun tämä opiskelija saa haalittua rahaa kasaan
Koska mua ahdistaa ihmispaljous. En käy koskaan edes Suomessa pääkaupunkiseudulla. Kun matkustamme, matkustamme pohjoiseen :D
Mulla on ikää yli 40v ja olen jo nähnyt tarpeeksi. Niin sitä vaan keski-ikäistyy ja mieluummin viettää lomat kotimaassa, joko omalla mökillä tai vuokramökillä. Mieluiten jossain korvessa niin ettei tarvi nähdä muita ihmisiä. Joudun matkustamaan työkseni silloin tällöin, tänä vuonna 8 matkaa, ja rasittaa pelkkä ajatus lentokentälle menemisestä lomalla.
Veljeni on samanlainen, aiemmin matkusti tosi paljon ja ollaan kumpikin käyty aika eksoottisissakin paikoissa ja hyvinkin paljon laitettu rahaa matkustamiseen. Nyt sanoo, että on jo käynyt joka paikassa missä on halunnutkin.
En tiedä onko se mukavuudenhalua vai mitä, esim. mökkimme on ihan sähkötön ja vedetön, mutta mukavuuksiakin on erilaisia. Hiljaisuus on mulle tärkeintä.
Oon miettinyt samaa. Itse rakastan matkustaa ja nähdä uusia paikkoja. Ajatus mökistä metsän keskellä ilman ketään muuta lähinnä ahdistaa.
Ulkomailla on paljon rasitteita, joita Suomessa ei ole. Tuskastuttava ilmasto, kaootinen liikenne, rikollisuus, tartuntataudit, julkiset kulkuvälineet perseestä, korruptoituneet viranomaiset jne. Siitä sitten pitäisi maksaa muutama tonni, ja istua lentokoneessa polvet suussa jonkun seksituristin vieressä kymmenen tuntia. Ei kiitos. Keksin rahoilleni parempaa käyttöä kotona.
Täällä yksi matkustamaton. Olen ollut ulkomailla viimeksi vuonna 1986, silloin vanhempien "raahaamana" kun olin vielä alaikäinen. En usko että koskaan elämässäni matkustan ulkomaille.
Olen vaan ääri-introvertti ,eikä ulkomaailma erityisemmin kiinnosta minua. Ei minua kiinnosta nähdä mitään nähtävyyksiä, ja ihmisiä suorastaan välttelen jo kotiympyröissäkin, en niitä siis ainakaan haluaisi ulkomaillakaan nähdä. Minä viihdyn mieluummin mielikuvitusmaailmoissani ja pään sisäisissä ajatuksissa, saan niistä paljon enemmän kuin mistään mitä ulkoisesta maailmasta näen tai koen. "Parhaat bileet on mun pään sisällä".
Ei kaikkia kiinnosta matkustelu. Heillä on kenties muta kiinnostuksen kohteita.
Itse matkustan paljon ja ei se mua häiritse jos jotakuta toista ei kiinnosta syystä tai toisesta. Ei se ole multa pois. Jotakin kiinnostaa koirat ja koiranäyttelyt. Keämökki tai autot. Ne ei taas ole mun juttuni.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:55"]Ulkomailla on paljon rasitteita, joita Suomessa ei ole. Tuskastuttava ilmasto, kaootinen liikenne, rikollisuus, tartuntataudit, julkiset kulkuvälineet perseestä, korruptoituneet viranomaiset jne. Siitä sitten pitäisi maksaa muutama tonni, ja istua lentokoneessa polvet suussa jonkun seksituristin vieressä kymmenen tuntia. Ei kiitos. Keksin rahoilleni parempaa käyttöä kotona.
[/quote]
Kaikki maailman kohteet ovat tällaisia...?:D Ehkä jotkut suomalaisten suosimat halpakohteet.
3 jatkaa. Töissä mua pidetään ideaalitapauksena lähettää reissuun kun puhun viittä kieltä ja pärjään melkein missä vaan itsekseni kun olen niin kokenut matkaaja. Ärsyttää vaan kun nämä tiivistahtiset kokousmatkat pitäisi ottaa iloiten vastaan melkein "palkintona" vaikkei yhtään huvittaisi mennä. Jokainen työmatkailta ja sunnuntai on pois vapaa-ajasta perheen kanssa eikä sitä korvata mitenkään.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:56"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:55"]Ulkomailla on paljon rasitteita, joita Suomessa ei ole. Tuskastuttava ilmasto, kaootinen liikenne, rikollisuus, tartuntataudit, julkiset kulkuvälineet perseestä, korruptoituneet viranomaiset jne. Siitä sitten pitäisi maksaa muutama tonni, ja istua lentokoneessa polvet suussa jonkun seksituristin vieressä kymmenen tuntia. Ei kiitos. Keksin rahoilleni parempaa käyttöä kotona. [/quote] Kaikki maailman kohteet ovat tällaisia...?:D Ehkä jotkut suomalaisten suosimat halpakohteet.
[/quote]
Aika moni kohde täyttää yhden tai useamman kriteerin tuosta. Parhaat kaikki.
Matkustamiseenkin kyllästyy. Tiedän sellaisia. Itse en ole paljon matkustellut, mutta jossain vaiheessa minulla on ollut esteenä rahan, joskus matkakaverin puuttuminen. En hirveästi kaipaa ulkomaille. Jossain voisi vielä käydä, kuten Alpeilla, Appalakeilla ja Kalliovuorilla.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:55"]
Ulkomailla on paljon rasitteita, joita Suomessa ei ole. Tuskastuttava ilmasto, kaootinen liikenne, rikollisuus, tartuntataudit, julkiset kulkuvälineet perseestä, korruptoituneet viranomaiset jne. Siitä sitten pitäisi maksaa muutama tonni, ja istua lentokoneessa polvet suussa jonkun seksituristin vieressä kymmenen tuntia. Ei kiitos. Keksin rahoilleni parempaa käyttöä kotona.
[/quote]
Heh, ihan hauska vuodatus. Ja allekirjoitan sen jopa.
Mutta sitten kun vain lähtee, niin mitään noista ei oikeasti tapahdu ja on vain hauskaa... Kokemuksella sanon tämän. Reissaan kunnolla pari kertaa vuodessa ja usein sitten pienempää esim. kaupunkiviikonloppua tai vaellusta (viimeksi Espanjassa).
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:56"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:55"]Täällä yksi matkustamaton. Olen ollut ulkomailla viimeksi vuonna 1986, silloin vanhempien "raahaamana" kun olin vielä alaikäinen. En usko että koskaan elämässäni matkustan ulkomaille. Olen vaan ääri-introvertti ,eikä ulkomaailma erityisemmin kiinnosta minua. Ei minua kiinnosta nähdä mitään nähtävyyksiä, ja ihmisiä suorastaan välttelen jo kotiympyröissäkin, en niitä siis ainakaan haluaisi ulkomaillakaan nähdä. Minä viihdyn mieluummin mielikuvitusmaailmoissani ja pään sisäisissä ajatuksissa, saan niistä paljon enemmän kuin mistään mitä ulkoisesta maailmasta näen tai koen. "Parhaat bileet on mun pään sisällä". [/quote] Hanki apua.
[/quote]
Miksi? Olen hyvin onnellinen ihminen elämässäni. Käyn myös vaativassa asiantuntijatyössä, eli olen yhteiskunnallekin ihan hyödyllinen veronmaksaja enkä mikään tukia nostava muiden elätettävä. Minunko pitäisi hakea apua siksi, että olen erilainen ihminen kuin sinä, etkä pysty ymmärtämään kaltaiseni sielunelämää?
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 07:20"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 07:12"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 14:14"] [quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:07"] [quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:59"]Olen kyllä rehellisesti kateellinen teille joilla varaa matkustaa joka vuosi. Itse en ole koskaan käyyt missään. [/quote] Vinkkinä: itse järjestetyt matkat tulee usein halvemmaksi kuin paketit. Myös halpalentoyhtiöillä kannattaa lentää, usein jopa parempia kuin Finnair ja paljon halvempia :) [/quote] Kaikki ei saa edes sitä säästöön. [/quote] Viking Linen miniristeily Viroon nytkin tarjouksessa 8 €/2 hlö, 12 €/4 hlö, yöllä tai viimeistään aamulla pois laivasta ja Tallinnasta Riikaan linja-auto alkaen 1 € (SuperBus), muita edullisia Ecolines ja Lux Express. Riikasta edullinen hotelli alle 20 €/yö, kesällä läheisessä Jurmalassa upeat rannat. Turku-Gdansk-menopaluulennot halvimmillaan alle 20 €/hlö Gdanskista pääsee muualle Puolaan edullisesti linja-autolla (esimerkiksi Polski Bus) Varsovaan ja Krakovaan muutamalla eurolla jne. Puolasta on myös halpalentoyhtiöiden lentoja ympäri Eurooppaa. Eri lentoyhteyksiä, junia, linja-autoja tutkimalla saa järjestettyä kyllä itselleen todella edullisia matkoja. Suoralla lennollakin pääsee Suomesta edullisesti moniin paikkoihin esimerkiksi Prahaan alle 100 €, Lontoo, Barcelona, Berliini jne. vähän yli 100 €. [/quote]Niin, tämä on hyvä sanoa sellaisen, joka asuu lentokentän ja sataman vieressä. Kun asuu täällä vähän kauempana, hinta nousee reippaasti kun pitää ensin matkustaa 400 kilometriä ja todennäköisesti aikataulut noissa halvoissa lähdöissä ovat sellaisia, että tarvitset mennen tullen vielä yöpymisenkin jossain kotimaassa. [/quote] Huoh... Ja sitten pitäisi olla vielä matkalaukkukin, hyvähän se sellaisten ihmisten on sanoa jotka omistavat jo valmiiksi laukun, jne, jne....
[/quote]
Sulla ei ole mitään kassia, lainaa vaikka lapsen koulureppua? Ei ruotsinristeilylle matkalaukun kanssa lähdetä, pieni urheilukassi tms riittää oikein hyvin.