Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset, jotka eivät koskaan matkusta

Vierailija
22.09.2015 |

Miksi jotkut eivät ikinä matkusta minnekään ulkomaille? En tarkoita tällä ihmisiä, joilla ei ole siihen varaa (ei omakaan perheeni matkustellut kun olin lapsi, 4 lasta ja melko pienet tulot), vaan ihmisiä, joilla olisi kyllä varaa lähteä johonkin mutta eivät vaan halua.
Mikä on motiivi, kun ihmiset eivät halua nähdä maailmaa? Meillä matkustetaan joka kesä jonnekin. Matkustelu kehittää kielitaitoa ja opettaa ymmärtämään erilaisia ihmisiä ja kulttuureita.

Kommentit (134)

Vierailija
1/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa sitä eri kulkuneuvoissa istumista. En tykkää nukkua vieraissa lakanoissa. Tykkään rauhallisesta arjesta kotona. Olen laiska ja mukavuudenhaluinen. Olen kyllä aiemmin matkustellu paljon ja asunut ulkomailla. Nyt ei vaan kiinnosta.

Vierailija
2/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminen on suurin intohimoni, samoin ystävieni! Käytän ulkomaan matkailuun vähintään kymppitonnien vuodessa. Osan matkoista teen miehen, osan ystävien ja osan koko perheen kanssa 2+2-3). Olen hyvä buukkaamaan laadukkaita, mutta edullisia matkoja. Tänä vuonna on takana jo kolme Eurooppaan suuntautunutta matkaa ja yksi kaukomatka, edessä vielä kaksi kaukomatkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kerran vuodessa Helsingissä. Se riittää eksotiikka-annokseksi ja vaihteluksi. Sitä reissua kestää muisteloida taas vuoden edestä. Tämän vuoden reissu on vielä tekemässä ja ihan varmasti eksotiikka alkaa jo junassa tällä kertaa.

Vierailija
4/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 12:24"]

Matkustaminen on suurin intohimoni, samoin ystävieni! Käytän ulkomaan matkailuun vähintään kymppitonnien vuodessa. Osan matkoista teen miehen, osan ystävien ja osan koko perheen kanssa 2+2-3). Olen hyvä buukkaamaan laadukkaita, mutta edullisia matkoja. Tänä vuonna on takana jo kolme Eurooppaan suuntautunutta matkaa ja yksi kaukomatka, edessä vielä kaksi kaukomatkaa.

[/quote]

Purjehtiminen on suurin intohimoni, samoin ystävieni! Käytän purjehdukseen kaiken ylimääräisen rahani. Purjehdin tyttöystävän, kavereiden ja perheen kanssa. Olen hyvä trimmeri ja keulagasti. Tänä vuonna on takana jo toistakymmentä kisalähtöä ja pari pidempää lomapurjedusta. Vielä yksi kisa jäljellä!

Vierailija
5/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:53"]

54: En ole lainaamasi kommentin kirjoittaja, mutta noita mainittuja asioitahan täällä tyypit itse kirjoittavat. Jos tunnustaa olevansa epäsosiaalinen, niin miksei sitä saisi toinen toistaa?

[/quote]

No kyllähän siinä kutsuttiin vähän matkustavia muuksikin kuin epäsosiaalisiksi. Muun muassa epäluuloisiksi, kammoaviksi pelkääjiksi, negaativisesti kaikkeen suhtautuviksi. Jos ihminen ei saa nautintoa matkustelusta, niin ei se kyllä tarkoita sitä, että hän suhtautuu kaikkeen negatiivisesti.

Muutenkin mielestäni tämä on vähän turha keskustelu, ainakin tuollaisella asenteella että "kun minä harrastan tätä niin kaikkien muidenkin tulisi sitä harrastaa". Ei siinä ole aitoa halua ymmärtää toisenlaisia ihmisiä kuin itse on. Joku matonkutojakin voi olla sitä mieltä että kaikkien tulisi kutoa mattoja, jotta jokaisen värisilmä kehittyisi ja olkavarren lihakset vahvistuisi. Kuinka järjettömältä se kuulostaa?

Itse aika paljon matkustelleena olen myös nähnyt että ei se matkustelu välttämättä ihmistä avarra yhtään. Se riippuu aivan siitä ihmisestä minkälainen persoona hän on. Ja toisin päin. Mummoni, joka ei Helsinkiä pidemmälle ollut koskaan matkustellut, oli mitä ihanin, hauskin, avarakatseisin ja sielultaan kaunein persoona. Ihan ilman matkusteluakin. Ja tuskin oli ainoa laatuaan.   t.54

Vierailija
6/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:51"]Koska mua ahdistaa ihmispaljous. En käy koskaan edes Suomessa pääkaupunkiseudulla. Kun matkustamme, matkustamme pohjoiseen :D
[/quote]

New terapiaan.

Vierailija
7/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:51"]Koska mua ahdistaa ihmispaljous. En käy koskaan edes Suomessa pääkaupunkiseudulla. Kun matkustamme, matkustamme pohjoiseen :D
[/quote]

New terapiaan.
[/quote]

mee*

Vierailija
8/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei tarvitse matkustaa koska multikulttuuri on globaalia. 
Ainoa syy että jos haluat nähdä erilaisia maisemia, mutta niitähän riittää suomessakin. 

Matkustushan aiheuttaa ihan älyttömät kasvihuonepäästöt ja jännä juttu että yleensä juuri nämä "maailman parantajat" ovat kovia matkusteleen ja tyrkyttävät tätä maapalloa tuhoavaa viettiään muillekin. 

Vierailija
9/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:41"]Matkustelu auttaa ymmätämään erilaisia ihmisiä, kirjoitat ap. Etpä ole tainnut oppia, kun aloituksesi rivien välistä paistaa, että kaikki, jotka eivät matkusta, ovat jotenkin juntteja ja ahdaskatseisia. Et ole oppinut monilla ulkomaanmatkoillasi, että me suomalaisetkaan emme ole kaikki samaan muottiin tehtyjä. Luultavasti olet aika nuori ja päässyt rikkaisiin naimisiin, kun on varaa matkustella. No kivat siitä sulle!

Minulla on ikää jo aika paljon. Nuorena opiskelijatyttönä vietin muutaman kesän ulkomailla töitä tehden ja kielitaitoa kohentaen. Lisäksi olen asunut muutaman vuoden ulkomailla kahdessa eri maassa. Eiköhän se riitä jo minun osaltani. Minulle riittää kotimaanmatkailu, siis sukulaisvierailut ja vapaa-ajan asunnolla vietetty aika. En lisäksi viihdy aurinkorannoilla enkä halua kuunnella humalaisten örvellystä yötä myöten. Minun tuurillani huoneeni olisi varmasti jonkun juopporemmin naapurissa. Käytän siis rahani mieluummin kotimaan hyväksi.
[/quote]

Aurinkorannoilla? Itse ole viimeisen puolentoista vuoden sisään käynyt 6 tai 7 eri maassa ja yhdessäkään en ollut missään aurinkorannoilla. Avaa mielesi hyvä ihminen.

Vierailija
10/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:06"]Eli pikaisena ja karkeana yhteenvetona ylläolevista voisi sanoa, että matkustamattomuuden syy liittyy yleensä epäsosiaalisuuteen, johonkin kammoon tai pelkoon, epäluuloisuuteen ja yleiseen negatiiviseen suhtautumiseen mitään muuta kuin tuttua ja turvallista kohtaan.
[/quote]

Aika ilkeästi ajateltu. Jotenkin tuntuu että se matkustelu ei ole ainakaan sun ymmärrystä ja suvaitsevaisuutta toisenlaisia ihmisiä kohtaan kasvattanut. Jokaisella on omat syynsä miksi tykkäävät jostain asioista ja miksi eivät. Jotkut tyykkäävät lukea kirjoja, jotkut katsoa leffoja ja kolmannet käydä salilla. Mikä siinä on kummallista?
[/quote]

En vaan ymmärrä miten joku haluaa koko elämänsä istua vaan Suomessa. SUOMESSA. Tämä ei edes ole mikään monikulttuurinen maa kuten vaikka USA. Miten voi vaan istua sohvalla kattomassa vaikka Roomaa telkusta ilman, että haluaa sinne itse?

Vierailija
11/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kulkuneuvojen odottelua, oli paikka sitten lentokenttä, rautatieasema tai vaikka bussipysäkki. Inhoan myös lentokoneessa istumista. Nukun hirveän huonosti vieraassa paikassa. On tullut reissattua sen verran, että tiedän rajoitukseni. Olen yleensä matkojen jälkeen kuoleman väsynyt, joten tästä syystä liikun vain kotimaassa. Itse asiassa liikun aika paljonkin jo työn, harrastusten ja kaukana asuvien sukulaisten takia. En ole käsittänyt että on ongelma, ellei tee ulkomaanreissuja.

Vierailija
12/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:56"]Itse en ymmärrä näitä himomatkaajia, jotka lähtevät vähintään kaksi kertaa vuodessa katsomaan "jotain uutta, seksikästä ja ihmeellistä" maailmaa. Länsimainen kulttuuri on maailman paras enkä pidä muiden maiden kulttuureja niin ihmeellisinä, että haluaisin maksaa sen kokemisesta tuhansia euroja vuodessa. 
[/quote]

Itse olen viimeinen parin vuoden aikana käynyt vajaa kymmenessä länsimaisessa maassa. Ja olen opiskelija, joten ei todellakaan mene tuhansia vuodessa. :D Tänä vuonna olen ollut Tanskassa, Hollannissa, Saksassa, Unkarissa ja Belgiassa. Ensi kuussa menen Ranskaan, Saksaan ja Hollantiin. Ja ei todellakaan ole mennyt eikä tule menemään useaa tuhatta näillä mun ja miehen säälittävillä tuloilla.

Vierailija
13/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:55"]Ulkomailla on paljon rasitteita, joita Suomessa ei ole. Tuskastuttava ilmasto, kaootinen liikenne, rikollisuus, tartuntataudit, julkiset kulkuvälineet perseestä, korruptoituneet viranomaiset jne. Siitä sitten pitäisi maksaa muutama tonni, ja istua lentokoneessa polvet suussa jonkun seksituristin vieressä kymmenen tuntia. Ei kiitos. Keksin rahoilleni parempaa käyttöä kotona.
[/quote]

Häh? Mikä estää sua menemästä Lontooseen tai vaikka Amsterdamiin? Onko sulla joku toinen tekosyy?

Vierailija
14/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:55"]

Ulkomailla on paljon rasitteita, joita Suomessa ei ole. Tuskastuttava ilmasto, kaootinen liikenne, rikollisuus, tartuntataudit, julkiset kulkuvälineet perseestä, korruptoituneet viranomaiset jne. Siitä sitten pitäisi maksaa muutama tonni, ja istua lentokoneessa polvet suussa jonkun seksituristin vieressä kymmenen tuntia. Ei kiitos. Keksin rahoilleni parempaa käyttöä kotona.

[/quote]

Suomessa se tuskastuttava ilmasto on: pimeää puolet vuodesta ja saatanan kylmä. Liikenne on helvettiä kun kaikki vaan hidastelevat ja tuijottavat omaa napaansa. Ohituskaistan alkaessa nysvärikin löytää kaasupolkimen. Ylinopeussakot riippuvat tuloista, niiin suomalaista sekin. Pikkurikoksia tehdään täällä pirusti ja poliisilla ei ole aikaa tutkia niitä. Rajan yli lappaa itäeurooppalaisia jotka nauravat maahantulokielloille, flunssaa piisaa -ei auto rokotukset, julkiset kulkuvälineet sentään toimivat, suomessa viranomaisia on ihan saatanasti ja jokaiseen asiaan pitää saada lupa tai monta lupaa.

Päälle kateellinen kyttäävä kansa ja järkyttävän korkea verotus.

Ei kiitos, menen muualle. Nyt on vajaalle vuodelle 4 matkaa varattuna ja viiden tulossa. Yhteensä 9 viikkoa Suomen rajojen ulkopuolella.

Ja joka reissulla katselen paikkoja sillä silmällä josko sieltä voisi hankkia asunnon.

Vierailija
15/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:56"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:55"]Ulkomailla on paljon rasitteita, joita Suomessa ei ole. Tuskastuttava ilmasto, kaootinen liikenne, rikollisuus, tartuntataudit, julkiset kulkuvälineet perseestä, korruptoituneet viranomaiset jne. Siitä sitten pitäisi maksaa muutama tonni, ja istua lentokoneessa polvet suussa jonkun seksituristin vieressä kymmenen tuntia. Ei kiitos. Keksin rahoilleni parempaa käyttöä kotona. [/quote] Kaikki maailman kohteet ovat tällaisia...?:D Ehkä jotkut suomalaisten suosimat halpakohteet.

[/quote]

Aika moni kohde täyttää yhden tai useamman kriteerin tuosta. Parhaat kaikki.
[/quote]

Mikä Euroopan kohde? Ei edes Espanjassa mitään kulkutauteja ole.

Vierailija
16/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani ovat käyneet vain Tukholmassa ja Virossa, risteilymatkoilla, joissa ollaan päivä maissa.. rahaa kyllä olisi tehdä vaikka maailmanympärysmatka. Syyt matkustamattomuuteen: äiti pelkää lentämistä yli kaiken, ei suostu nousemaan koneeseen. Autolla eivät uskalla lähteä Keski-Euroopaan, pelkäävät ajamista kovassa liikenteessä ja käytännön ongelmana täysi kielitaidottomuus, pitäisi olla tulkit mukana. Isä ei oikein  halua matkustaa ilman puolisoa, mutta voisi periaatteessa lähteä jonnekin tuttavien kanssa.. mutta hän vihaa kuumuutta, joten ei ole suostunut lähtemään esim. Egyptiin tai Dubaihin, joihin tutut ovat houkutelleet. Molemmat pitävät suomalaisesta perusruuasta ja pitävät kotona olemisesta, en usko että enää mihinkään maailmalle lähtevät. Itse olen matkustanut melko paljon, olen kolmekymppinen ja käynyt 28 maassa, eli vanhempien asenteet eivät ole minuun siirtyneet.

Vierailija
17/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:18"]Ite oon taas usein pohtinu miks niin monet kaverit tekee jotain tympeää työtä vaan sen takia että saa rahat matkustaa. Eikö ennemmin kannattais kehittää sitä omaa arkeaan sellaiseksi että on siinä tyytyväinen eikä tarvi aina "pakoa arjesta"?
Itse en matkusta, koska en koe tarvetta. Mielummin käytän ne rahat jokapäiväisessä elämässä, esim. Hyvään ruokaan, hierontaan, uintiin tai talon remontointiin ja sisustamiseen. En koe minkäänlaista tarvetta saada "lomaa" arjesta, sillä olen tähän arkeeni tyytyväinen; ihana työ, ihana perhe, ihana koti.
[/quote]

Komppaan tätä. Me ei matkustella vaan tehdään kodista ja ympäristöstä niin mukava ja viihtyisä että arki tuntuu luksukselta, tehdään vapaa-ajalla mukavia ja ihania asioita, nautitaan elämästä. Ymmärrän toki sen että on mielenkiintoista käydä eri puolilla maailmaa ja pieni haaveeni on joskus tehdä se "maailmanympärysmatka" mieheni kanssa. Ihan vaan reppureissata eri mantereilla erilaisissa paikoissa. Mutta tuo olisi se kerran elämässä kokemus. Mä nautin suunnattomasti lapin hiljaisista, karuista tunturimaisemista,kirkasvetisistä järvistä ja loputtomasta rauhallisuudesta mikä siellä vallitsee. Meille arki on "matkailua" päivästä toiseen ja oon onnellinen näin.

Vierailija
18/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:55"]

Ulkomailla on paljon rasitteita, joita Suomessa ei ole. Tuskastuttava ilmasto, kaootinen liikenne, rikollisuus, tartuntataudit, julkiset kulkuvälineet perseestä, korruptoituneet viranomaiset jne. Siitä sitten pitäisi maksaa muutama tonni, ja istua lentokoneessa polvet suussa jonkun seksituristin vieressä kymmenen tuntia. Ei kiitos. Keksin rahoilleni parempaa käyttöä kotona.

[/quote]

Suomessa se tuskastuttava ilmasto on: pimeää puolet vuodesta ja saatanan kylmä. Liikenne on helvettiä kun kaikki vaan hidastelevat ja tuijottavat omaa napaansa. Ohituskaistan alkaessa nysvärikin löytää kaasupolkimen. Ylinopeussakot riippuvat tuloista, niiin suomalaista sekin. Pikkurikoksia tehdään täällä pirusti ja poliisilla ei ole aikaa tutkia niitä. Rajan yli lappaa itäeurooppalaisia jotka nauravat maahantulokielloille, flunssaa piisaa -ei auto rokotukset, julkiset kulkuvälineet sentään toimivat, suomessa viranomaisia on ihan saatanasti ja jokaiseen asiaan pitää saada lupa tai monta lupaa.

Päälle kateellinen kyttäävä kansa ja järkyttävän korkea verotus.

Ei kiitos, menen muualle. Nyt on vajaalle vuodelle 4 matkaa varattuna ja viiden tulossa. Yhteensä 9 viikkoa Suomen rajojen ulkopuolella.

Ja joka reissulla katselen paikkoja sillä silmällä josko sieltä voisi hankkia asunnon.
[/quote]

Tuo on sun kokemus mut ei kaikkien. Me asutaan pohjoisessa, maalla iso,kaunis ja tunnelmallinen omakotitalo järven rannalla. Iso pihapiiri, pari hevosta,koiria,kissoja,kanoja ja lampaita. Paljon eri mahdollisuuksia harrastaa ja tehdä mieluisia juttuja. Voin valita haluanko sytyttää takkaan tulen ja upota sohvannurkkaan katsomaan elokuvaa vai haluanko lähteä ratsastamaan ympäri järven kiertävälle metsäreitille vai haluanko viettää illan puuvajassa tuunaten sohvapöytää vai haluanko hurauttaa autolla ystävän luo parantamaan maailmaa vai ihanko vaan istua mieheni kanssa huopaan kääriytyneenä laiturin päässä katsellen auringonlaskua. Elämä on täynnä valintoja.
Mä en kaipaa muualle, täällä on kaikki rakkaat ihmiset osa lähellä, osa kauempana ,saan liikkua vapaasti ja koen että olen turvassa. Palvelut toimii silloin kun niitä tarvitsen. Oon onnellinen enkä kaipaa muualle.

Vierailija
19/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan jättää rahani Suomeen ja siksi suosin kotimaan matkailua. Täällä on paljon mieluisampia nähtävyyksiä. Esimerkiksi elokuinen Lappi. Ei ole enää hyttysiä, ei liikaa turisteja. Ihana rauha ja luonnon raikkaus.

Vierailija
20/134 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen, että joskus täytyy mennä kauas, jotta näkisi paremmin lähelle. Matkalle on ihamaa lähteä, mutta ihanaa on aina myös palata, se on musta se juttu.

Mulla on kaunis ja ihanan koti, mutta jos vietän siellä 50 viikkoa vuodessa, niin kyllä siitä voi muutaman viikon käyttää toisenlaisen elämän tutkailuun. Kaurapuuro on ihan hyvää, mutta joskus maistuu aamupalaksi kahvi ja bagel.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän