Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset, jotka eivät koskaan matkusta

Vierailija
22.09.2015 |

Miksi jotkut eivät ikinä matkusta minnekään ulkomaille? En tarkoita tällä ihmisiä, joilla ei ole siihen varaa (ei omakaan perheeni matkustellut kun olin lapsi, 4 lasta ja melko pienet tulot), vaan ihmisiä, joilla olisi kyllä varaa lähteä johonkin mutta eivät vaan halua.
Mikä on motiivi, kun ihmiset eivät halua nähdä maailmaa? Meillä matkustetaan joka kesä jonnekin. Matkustelu kehittää kielitaitoa ja opettaa ymmärtämään erilaisia ihmisiä ja kulttuureita.

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi en siedä kuumuutta, liikaa ihmisiä, likaisuutta enkä halua nähdä mitään kurjuutta. Saati, että raahaisin pikkulapsia vielä mukanani

Vierailija
122/134 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:39"]Lisäksi en siedä kuumuutta, liikaa ihmisiä, likaisuutta enkä halua nähdä mitään kurjuutta. Saati, että raahaisin pikkulapsia vielä mukanani
[/quote]

Minkä takia niin monen mielestä matkailu on pelkkää rantaa ja kuumuutta?! Olen itse reissannu tyyliin 9 maassa viimeisen kahden vuoden aikana ja mikään ei ollut rantakohde. Barcelonassa toki on ranta, mutta emmä sinne keskellä heinäkuuta mennyt paistumaan.

Menkää ihmiset vaikka Belgiaan tai Skotlantiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:39"]Lisäksi en siedä kuumuutta, liikaa ihmisiä, likaisuutta enkä halua nähdä mitään kurjuutta. Saati, että raahaisin pikkulapsia vielä mukanani [/quote] Minkä takia niin monen mielestä matkailu on pelkkää rantaa ja kuumuutta?! Olen itse reissannu tyyliin 9 maassa viimeisen kahden vuoden aikana ja mikään ei ollut rantakohde. Barcelonassa toki on ranta, mutta emmä sinne keskellä heinäkuuta mennyt paistumaan. Menkää ihmiset vaikka Belgiaan tai Skotlantiin.

[/quote]

Suosituimmat matkakohteet vuonna 2013

1. Espanja (294 011 matkustajaa)
2. Kreikka (172 798 matkustajaa)
3. Turkki (128 113 matkustajaa)
4. Thaimaa (57 597 matkustajaa)
5. Portugali (30 556 matkustajaa)
6. Kypros (28 049 matkustajaa)
7. Italia (23 696 matkustajaa)
8. Egypti (21 359 matkustajaa)
9. Bulgaria (20 502 matkustajaa)
10. Itävalta (12 445 matkustajaa)

Lähde: SMAL

Vierailija
124/134 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:54"]

Oon miettinyt samaa. Itse rakastan matkustaa ja nähdä uusia paikkoja. Ajatus mökistä metsän keskellä ilman ketään muuta lähinnä ahdistaa.

[/quote]

Niin me ihmiset onneksi olemme erilaisia ja saamme ihan itse päättää mitä teemme vapaa-aikoina:D

Vierailija
125/134 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Lomaa on rajoitetusti ja käytän sen mieluummin veneilyyn, mökkeilyyn ja ystävien ja sukulaisten tapaamiseen. Lomalla tykkään puuhailla ja rakennella.

2) Matkustaminen on niin raskasta, että matkan jälkeen tarvitsisin uuden loman palautumiseen.

3) Viihdyn kotikaupungissani, jossa tunnen kuuluvani johonkin suurempaan: yhteisöön ja historialliseen jatkumoon. Vieraassa paikassa tulee ulkopuolinen, juureton ja epätodellinen olo.

4) Matkailu ei lisää tietoa tai ymmärrystä vieraista kulttuureista tai kielistä. Nämä kaksi asiaa eivät riipu toisistaan millään lailla, vaan kumpikin onnistuu hyvin ilman toista. Itse mieluummin lisään ymmärrystäni lukemalla.

Vierailija
126/134 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:32"]

Tuo matkailun avartaminen on kyllä sellainen mantra, jota kovasti hoetaan, mutta joka ei tunnu käytännössä kovinkaan usein toteutuvan. Suurin osa kulkee ihan tyytyväisenä siinä turistikuplassaan täysin irrallaan aidosta paikallisesta kulttuurista. Käy pakolliset turistinähtävyydet, syö turistiravintoloissa, nukkuu turistihotellissa. Näkeehän siinä toki vähän uusia maisemia, pääsee pällistelemään turvalliselta etäisyydeltä muka paikallista kulttuuria ja jos oikein hyvin käy niin taksikuski tai katukauppias vähän vetää höplästä ja se se vasta eksoottista ja avartavaa olikin.

[/quote]Eikä se avarra edes siinä mielessä että "pitää matkustaa kauas jotta näkisi lähelle". Moni paljon tai jonkin verran matkustava ei ole avartunut mieleltään niitä matkustushaluttomia kohtaan.

Vierailija
127/134 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään bodyscannereita.

Vierailija
128/134 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 10:48"]

Miksi jotkut eivät ikinä matkusta minnekään ulkomaille? En tarkoita tällä ihmisiä, joilla ei ole siihen varaa (ei omakaan perheeni matkustellut kun olin lapsi, 4 lasta ja melko pienet tulot), vaan ihmisiä, joilla olisi kyllä varaa lähteä johonkin mutta eivät vaan halua. Mikä on motiivi, kun ihmiset eivät halua nähdä maailmaa? Meillä matkustetaan joka kesä jonnekin. Matkustelu kehittää kielitaitoa ja opettaa ymmärtämään erilaisia ihmisiä ja kulttuureita.

[/quote]

Jos ne ihmiset on jo matkustaneet lapsesta asti pitkin maailmaa, eivtäkä enää jaksa? Pitäähän se omakin maa joskus koluta? Joillakin on sukua ja ystäviä pitkin Suomea, ei siinä lomilla minekään kaukomaille edes ehtisi. Monille on tullut myös matkustuspelko maailman kovetessa. Kannattaisiko nyt matkustella, vaikkapa Kosille?

Vierailija
129/134 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut eivät ikinä matkusta minnekään ulkomaille? En tarkoita tällä ihmisiä, joilla ei ole siihen varaa (ei omakaan perheeni matkustellut kun olin lapsi, 4 lasta ja melko pienet tulot), vaan ihmisiä, joilla olisi kyllä varaa lähteä johonkin mutta eivät vaan halua. Mikä on motiivi, kun ihmiset eivät halua nähdä maailmaa? Meillä matkustetaan joka kesä jonnekin. Matkustelu kehittää kielitaitoa ja opettaa ymmärtämään erilaisia ihmisiä ja kulttuureita.

[/quote]

Yhteen viikkoon omaisuus paikassa, joka on tehty lomalaisia varten, jossa ei ole muita läheisiä ja ystäviä, joka on kohta ohi ja rahat myös? Lentokoneet saastuttavat ilmakehää, lapset voivat sairastua tai kadota, onnettomuuksia voi sattua eikä esim. lapsilla kielitaitoa tai ketään johon turvautua. Ei kiitos, on rennompiakin tapoja viettää lomaa. Turhuuksien turhuus. T. Jo maailmaa nöhnyt ja lasten vuoro tulee, kunhan ovat sen ikäisiä että pärjäävät ja ovat tarpeeksi kiinnostuneita. Ensin kotimaa.

Vierailija
130/134 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:06"]

Eli pikaisena ja karkeana yhteenvetona ylläolevista voisi sanoa, että matkustamattomuuden syy liittyy yleensä epäsosiaalisuuteen, johonkin kammoon tai pelkoon, epäluuloisuuteen ja yleiseen negatiiviseen suhtautumiseen mitään muuta kuin tuttua ja turvallista kohtaan.

[/quote]

Kuten vaikka kotimaamatkailua kohtaan? Eikö täälläkin ole tutustumisen arvoisia paikkoja ja seutuja, historiaa, ihimisiä?

Vierailija
131/134 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:21"]

Näihin ketjuihin tulee aina sössöttämän nr. 3 kaltainen tyyppi, joka on matkustellut niin paljon, että nyt jo kyllästyttää. Aloituksessa kuitenkin puhuttiin ihmisistä, jotka eivät koskaan matkusta.

[/quote]

Minäkin näyttäydyn mieheni kanssa sellaisena henkilönä niille, jotka eivät ole tunteneet meitä nuorempina, ennen lapsia. Eli kaikille kotikaupungissamme.

Vierailija
132/134 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni suomalainen kantaa perimässään metsäläisen geenejä. He vaan eivät halua tutustua muihin kulttuureihin, oppia kieliä ym. Heitä kiinnostaa paljon enemmän se, kuinka suopursu kukkii, tuleeko kuukkeli syömään kädestä, saako tällä reissulla taas taimenen vaiko vasta ensi vuonna.

Vierailija
133/134 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 13:50"]Jännä et joku kertoo miksi ei matkusta ja antaa esimerkin kokemuksestaan niin siihen joku vastaa kehumalla itseänsä ja väheksymällä sen epäonnisen matkaajan persoonaa :(
[/quote]

Hyvin tyypillistä. Niinkuin jo tuolla aiemmin sanoin, niin tässä on tosi huonot lähtökohdat minkäänlaiseen järkevään keskusteluun, kun toisella osapuolella on tuollainen kuvailemasi asenne. Itseasiassa suurin osa näistä aloituksista joissa kysellään miksi ihmiset tekevät tai jättävät tekemättä jotain, on aloitettu vain siksi että saataisiin haukkua toisia ja purkaa omaa pahaa oloa. Säälittävää toimintaa.

Vierailija
134/134 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olen tehnyt jo paljon reissuja yksinäni. Eikä siellä mitään uutta nähtävääkään ole. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi