Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lokakuussa inssi

04.10.2006 |

Hei!

Aloitan taas uuden pinon meille lokakuun inssiläisille. Toivottavasti saadaan tähän mahdollisimman moni mukaan ja plussia roppakaupalla!

Itsellä menossa kp 6 ja tässä kuussa neljäs ja todennäköisesti viimeinen inssi joskus ensi viikolla. Ei mitään erityistä syytä lapsettomuuteen. Miehellä ehkä vähän huonot siittiöt, mutta niiden ei pitäisi olla este.

Kommentit (268)

Vierailija
121/268 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa paljon viikonlopun aikana tullut tekstiä! Loistava pino. Jatketaan siis tähän vanhaan.

Nea: Varmistelitteko kotihommilla inssin jälkeen? Meille on myös klinikalta kehotettu varmistelemaan inssiä kotikonstein illalla. Syynä tosiaan sekä naisen orgasmin hyväätekevä vaikutus ja tietty lisäsiittiöt. Tämänkin inssin jälkeen varmistelimme vällyjen alla, ja ihme kyllä onnistuin orgasmin saamaan melkoisista oviskivuista huolimatta.

Täällä vasta pp4, plääh. Inssin jälkeen oli nännit arat ja vihlontaa alavatsassa. Nyt nuokin oireet ovat hävinneet. Muutenkin mulla on sellanen hytinä, että tästä kierrosta ei onnaa. Voisko muka olla mahdollista että peräkkäisistä insseistä raskautuu? Meille inssi tehtiin jo kp12 - kauheen aikasin! Olen varma että Pregnyl on irrottanut epäkypsän munasolun. Sitäpaitsi minä usein olen kuullut että inssi olisi optimaalisinta tehdä pikkuisen ennen ovulaatiota. No, meillähän ovis oli jo tapahtunut enkä edes tiedä, montako tuntia sitten. Ei kai ne siimahännät sinne munasolun luo ehdi ihan heti...

Mikä tätä pinoa vaivaa, kun tekstiä on yli kymmenen sivun verran mutta ei plussan plussaa...? Oletko Senniina jo testannut? Antakaanhan nyt niitten plussien ropista!

Jorner (hieman pessimistisenä mutta alati toiveikkaana) toivottelee mukavaa viikkoa kaikille!

Vierailija
122/268 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ollut ihanan vilkasta keskustelua ja jännää...

ON: Mulla on testaamiskammo. En uskalla katsoa sitä negaa, vaan oottelen ja ihmettelen tässä, josko se täti sit kuitenkin kaahaa paikalle. Olo on sellanen, että mitä vaan voi tapahtua. Jokainen vessassakäynti on helvettiä...Oottelen koko ajan, että alkais tuntua jossain: jomotusta rinnoissa, pahoinvointia tms. mutta ei mitään.

Otin tuossa viikonlopun aikana muutaman lasin viiniä ja parit oluet. Ja ihan hyvä omatunto on=) En lukenut kaikkia viikonlopun viestejä, mutta seksistä oli kai ollut keskustelua. Itsestä aina tuntunut siltä, että sitä pitäis piinisaikana välttää, vaikka ihan p-puhettahan se on. Lääkärin kanssa ei asiasta ollut puhetta. Kohtuus kaikessa varmaan näissäkin asioissa...

Olikos täällä muita, joilla inssi oli viikolla 40?

Tsemppiä ja plussatuulia ihan älyttömästi kaikille!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/268 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli siis uusinta ultra ja eihän se munis ollut kasvanut kuin 1mm:n viime torstaista!! Eli oli tänään kooltaan 9mm joka ei riitä, lääkärin kanssa tulimme siihen tulokseen ettei ole järkeä jatkaa tätä kiertoa kun kuiteski on jo kp16 menossa. Aloitan huomenna terolutit ja sitten uusi yritys marraskuussa! =)

Senniinalla on kyllä tosi jännät hetket, tulehan sit kertoileen miten kävi!!=)

Plussaonnea kaikille muillekkin jännääjille!!

Minä jään nyt marraskuuta odottelemaan mutta käyn lukemassa kuulumisianne!

Niin, ja tuosta seksistä piinisaikana..Mulle lääkäri kehotti että samana päivänä kun on inssi tehty niin kantsii vielä kotona varmistella ja vielä seuraavanakin päivänä. Siitä eteen päin ihan normaalisti niinkuin itsestä tuntuu.

Vierailija
124/268 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas kaikki:)

Noista lääkkeiden säilytyksestä: Mullekin sanottiin apteekissa, että puregon vaan jääkaapissa. Totuus kuitenkin on, että säilyy huoneelämmössä kuukauden päivät, mutta on sit kans käytettävä---tämä faktaa!!!

Jorner: Meillä oli inssi perjantaina, ja varmisteltiin vasta sunnuntaina päivällä eli pp2. Edelleen uskon, että ovis on tapahtunut myöhemmin viikonloppuna tai tapahtuu vasta nyt. Kuinka kauan muuten ovistesti näyttää plussaa??? Mutta siis näin muuten, niin uskon et pestyt simpat, jos jotkut, niin hoitavat homman kotiin jos on hoitaakseen.

Me hoidettiin hommat eilen vähän eritavalla kun normaalisti...eli ensin simpat sisään ja sitte vasta mulle... ;) eikä ollu ongelmia!!! Mut siis laskin, että näin simpat on saanu kerätä voimia (tai siis muodotus uusia) perjantain jälkeen...

Mut lääkäri ei mainninnu sanaakaan seksihommista, ja uskon että olis maininnu jos olis ollu tärkeä asia...

Nyt siis pp3 eikä mitään tuntemuksia. Viikonloppuna on siis ollu kipuja alavatsassa, mutta on taineet olla niitä oviskipuja joita ei ainakaan nyt tunnu. La-iltana pp1 ekan kerran vähän rusehtavaa paperille, ja eilen varmistelujen seurauksena valu ihan kirkkaan punasta jonkun aikaa vähäsen...ties mitä??

Senniina: Mä vähän veikkaan et toi on yleisin oire toi vessassakäynti pelko ym. Mulla aina sama...sitä oikein hakemalla hakee et josko olis vähän väriä paperilla, aivan kauheeta. KOITA KESTÄÄ JA ODOTA KUNNOLLA ENNEN KU TESTAAT...VARMAN PÄÄÄLLE!! TSEMPPIÄ:)

Kauris: Harmi että sulla loppu tää leikki lyhyeen. Ensi kerrasta sitte paremmalla onnella ja kans paremmalla tietämyksellä!!!

Vierailija
125/268 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ollu uskoa silmiani ku herasin kymmenelta! kylla loma on kivaa!

Mingu: hitto vie, olenkohan ma sailyttany vaaria paketteja jaakaapissa ja huoneenlammossa....pitanee tarkistaa. mitens on pistelyt menny? eikos ole aika vaivatonta kynilla tuikkailla. mullaki oli kerran mukana kun oltii kavereilla syomassa eika sen kummempaa kun pistin vessakaynnin yhteydessa! napsakkaa. onnea tahan kiertoon. koska inssi?

Jorner: vai pp4, aika matelee, tiedan! mulla pp9 ja naa on ollu hitaimmat paivat ikina! mullahan muuten tehtiin inssi kp11!! se oli tosi ajoissa, mutta nehan kyl suras ultralla munista. ja eikos se munis kans ela tovin (vuorokauden?) joten ela hattaile viela. jos on onnistuakseen niin kylla luontoaiti auttaa! Uskoa ja positiivista mielta! Joo, ja kylla olet oikeassa etta tahan pinoon tarttis jo +++++uutisia!

Senniina: meillahan on jo ollu sua ikava! jannat on paikat!hui! mika on kp? en tieda malttaisinko ite olla testaamatta....Toivotaan etta olet nyt tan pinon eka plussaaja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! tosta piinisajasta ja seksista...en ole ennen kuullukaan etta se ei olis hyva. me tossa aamusella loman kunniaksi romantisoitiin ja mulle tuli jalkipalkinnoksi semmoset menkkakivut joksikin aikaa. inhottava! olikohan vaan sattumaa vai mista johtuu?!hmmm.....

Kauris: pahottelut ja halaus! onnea marraskuulle. hanta pystyyn vaikka hakaneulalla!

omaan napaan ei uutta. nipistelee alavattaa valilla, tissit on vielakin hieman arat.....saas nahda. olishan se ihme jos ekasta inssista napsahtas +. luulen etta naa oireet on kaikki hormooneista! no, seuraillaan.

mukavaa maanantaita!

Vierailija
126/268 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiiä kp:tä...en uskalla laskea. Olettaisin, että vielä ollaan alle 30 ja sen alle en kyllä testaa. Mulla kun saattaa kierto olla 36:kin päivää. Inssistä on nyt 2 viikkoa ja 4 vrk.

Vierailija
127/268 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorner, piinailukamu: oikein masensi tuo ajatuksesi, että ei ehkä onnaa, kun ovis oli jo tapahtunut. Mulla nimittäin oli myös ovis ennen inssiä. Ja kuitenkin tilastojen ja tutkimusten mukaan onnistumisen ei pitäisi olla kiinni siitä, onko inssi ennen ovista vai ei. Ja aikas moni on raskautunut, vaikka inssi on ollut oviksen jälkeen. Itse ajattelin inssissä, että katotaan ny näin päin, kun aikaisemmin inssit on ollut ennen ovista. Mut nyt munkin valtaa kaihomieli... tuskinpa onnistuu vieläkään.

Toinen juttu, mikä masensi, oli toi seksi. Kun meille ei ole puhuttu " varmistelusta" mitään, kun on noi lahjasiittiöt. Eli ei olla harrastettu seksiä yhtenäkään inssipäivänä, tässäkin kierrossa vasta pp2. Ja taas ihmettelen ma hieman, kun hedelmallisyys.fin sivuilla sanotaan, että tutkimusten mukaan orgasmilla ei ole yhteyttä raskaaksi tulemiseen. No, kaippa teidän lääkärit tietävät. Harmittaa vain, kun meille ei ole sellaisia ohjeita annettu joten ei olla mitään asian hyväks tehty...

Mutta Senniina! Toi on tosi pitkä aika inssistä, 2 vkoa ja 4 pvää! Kyllä ny toiveet herää korkeelle sun puolesta! Ootko varma ettet jo testaa...

Vierailija
128/268 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...älä jää miettimään mitään varmisteluja. Mun lääkäri ei maininnu sanallakaan varmistelusta, ainoa syy miks mä olen miehen laittanu töihin on se, että musta taas tuntuu että inssi oli liian aikasin. Niinku aiemmin kirjotin, ni uskon että ne inssiin valitut simpat on kyl niitä jotka pärjää jos on pärjätäkseen:)

Ja siitä orgasmista...mun ymmäärtääkseni on vaan kyse siitä, että kun nainen saa orgasmin, niin se orgasmi itsessään auttaa simppojen kulkua eteenpäin koska se saa jotenkin kai kohdun alueen värähtelemään..jotai sinne päin.

Mä oon mielestäni lukenu jostain siitä, ettei inssin jälkeen pidä sextailla, mutta se taitaa olla noiden siirtojen (IVF, PAS) jälkeen eikä inssin!

Eli tsemppiä ja jaksamista puuduttavaan odotukseen...

Mistä nimim Ilpo??? Mua huvittaa ainakun luen sun nimen, koska meillä oli koulussa aika omalaatunen ilpo enkä sen jälkeen ole ilpoja tavannut;)

-Nea

Vierailija
129/268 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

testata siis. Pitää kyllä vielä vähän aikaa sinnitellä. Jotenkin on sellanen olo, että varmasti puna-armeija hyökkää heti, kun nappaan testin käsiini. Ei mulla edes ole valmiina sellaista, vaan pitäis kaupasta käydä hakemassa.

Vierailija
130/268 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi piinailukamu pieni sentään! Älä nyt mun masennusjorinoista sinä masennu. Olen vaan niin skeptinen tämän inssin suhteen. Suurin skeptisyyden aihe on se, että en millään usko että peräkkäisistä insseistä voi raskautua. Ja muita pieniä nyansseja keksin siihen sivuun (esim. tuo ovis jo tapahtunut), jonka vuoksi olen entistä skeptisempi, heh. Pikemminkin ' kerjäsin' itselleni myötätuntoa, tarkoitukseni ei ollut ollenkaan masentaa toisia!!

En usko, että kotihommilla loppujen lopuksi voi paljoa edesauttaa raskautumista. Ehkäpä se on niin, että kotihommat ei ainakaan huononna raskauden todennäköisyyttä, jos ei sitten parannakaan. Itse asiassa eräs hoitsu mulle TAYSissa sanoi niinkin, että koska inssi on kliininen toimempide, olisi siksi mukava harrastaa kotona romantiikkaa. Ei siksi että todennäköisyys paranisi vaan siksi että lapsen alullelaittopäivänä olisi hieman rakkautta ilmassa. Ymmärrättekö mitä ajan takaa?

Ja tiedättekö, suurinta huolta mulle aiheuttaa se, että jos onnistuisin plussaamaan, en todellakaan uskaltaisi hehkuttaa asiasta tippaakaan. Valitettavasti km:n jälkeen musta on tullut skeptinen tämänkin asian suhteen, plussa ei todellakaan vielä sitä tarkoita että vauva joskus tulee. Se on välttämätön mutta ei riittävä ehto, jos näin logiikan termejä käytän. Mutta tämäkin on omaa realismia (pessimisti ei pety...) eikä mun tunnoista toisten pidä masentua.

Ihanaa Annu, kun jaksat olla todella kannustava! :)

Ja Senniina! Kuten Ilpo sanoi, toi on todella pitkä aika inssistä, 2 vkoa ja 4 pvää!!!!! Voi hyvät hyssykät olen ihana malttamaton!!! Jos voisin sun puolesta pissata testitikkuun niin olisin tehnyt sen aikaa sitten :). Kyllä nyt näyttää lupaavalta. Isot peukutukset täältä!!!!!

Jorner ja edelleen pp4 :D

Vierailija
131/268 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmi etta monilla on vahan alavireinen paiva. mulla on jotenkin tosi hyva mieli (ei siis ollenkaan posittivista inssintulosta odottaen, vaan muuten vaan), niin ajattelin lahetella alavireisille hyvaa mielta!!!!! ajatuksenvoimin siis iloisempaa loppupaivaa!

senniina: joo, voin kuvitella sen tunteen etta nyt jos menen vessaan testia tekee ni tati kurvaa paikalle saman tien! no, jos maltat odotella niin odota niin kauan kuin pystyt! olen hengessa mukana!!!!!!!!!!!!

:) ja +++++++++++++++++++ kaikille!

Vierailija
132/268 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Senniina, kuulostaa TOOOOOSI lupaavalta. Ikinä en oo itte päässyt noin pitkälle vaan tätsä on aina tullut.... tiedän kyllä kanssa ton vessakammon. Viime kierrossa kävin varmaan puolen tunnin välein vessassa tarkasta

Ilpo älä vaivu masennukseen. Uskon, että asia on niinkuin Jorner sanoi. Ja tässä kierrossa meillä ei ollut mitään varmisteluja, kun mies oli poissa kotoa pari päivää inssin jälkeen... joten tästä plussa tulee se on todellakin inssin ansiota. Ja meille on tehty inssit sekä ennen ja jälkeen oviksen ilman toivottua tulosta. Tsemppiä Ilpo, plussa voi yllättää just sillon ku siihen vähiten uskoo!!

Ja Jorner. Uskon, että peräkkäisistä insseistä VOI raskautua. Joku on joskus myös sanonut, että voi onnistua heti perään helpommin!!! Joten tsemiä ja älä heitä kirvestä kaivoon!

Mitähän muuta piti kommentoida?? PP5 vasta, plääh! Peukkuja kaikille ja Senniina testaa jo!!

Kille

Vierailija
133/268 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vielä milloin on inssi. Nyt on vasta kp8 ja kolmas päivä kun pistän. Kahdella aikaisemmalla kerralla on inssi tehty kp16 ja silloin oli käytössä clomit+menopur ja pregnyl irrotukseen. Keskiviikkona meen ultraan joten silloin toivottavasti oon viisaampi.

On kyllä kätevä tuo kynä, eipä tosin paljon tarvinnu töissä salailla pistämistä, kun sana oli kiertäny ja työkaveri tiesi jo meidän ongelmasta.. No, en ollu mitenkään erityisen pahoillani asiasta koska tiedän kuinka paljon siellä juoruillaan kaikkien asioista ja oon ollu asian suhteen aika avoin välttääkseni kipeetä tekevät kysymykset..

Onnea ja ++++++säteitä!!!

Vierailija
134/268 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan,

Täällä mennään kp seiskassa ja tänään oli kolmas pistospäivä - torstaina kontrolliultra - ja jos aikaisemmat merkit pitää paikkaansa, inssi olis maanantaina - mutta saas nähä kuinka ovat nuo rakkulat kehittyneet.

Päätin juuri tänään olla tässä kierrossa stressaamatta - joopa joo ;) - ainakin yritän! Kolmas kerta tänä vuonna, ja en todella tiedä milloin olisi sitten eka IVF - kun jonoon päästää vasta tämän kerran jälkeen - eli seuraavaksi odotellaan sitten tosi kauan ilman hoitoja jos nytkään ei tärppää..

Plussatuulia kaikille ja odotellaan täälläkin tähän pinoon paaaaljon plussia! Viimeksi pinouduin elokuisten inssi-pinossa ja siitä tuli oikein ennätysmäärä toivottojua tuloksia! Kumpa siis nytkin:)

-W-

Vierailija
135/268 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mieltä muut olette siitä kun se plussa vihdoin tulee? Mä uskon että tää " piina" on pientä siihen, mitä tuleman pitää; mun on varmaan ainakin vaikea luottaa siihen että raskaus kestää ja kaikki menee hyvin, kun tähänkään asti ei o menny niin kun pitäs. En siis missään nimessä aio puhua asiasta kuin parille pakolliselle ennenkuin ainakin se 12 vkoa on menny ellei enemmänki.

Siinä on aika suuri ero meidän tuntemuksiin, kun jos tärppää heti ensi yrittämältä; Ei tarvitse käydä läpi näitä odotuksen ja piinailun tuntemuksia ja varmaankin voi nauttia itse raskaudesta ilman sen suurempaa pelkoa sen menettämisestä..vai onko niin?

Mä oon stressannu tän mun ovulaation kanssa, ku se inssi oli jo perjantaina, pe, la ja su-iltana testasin digitaalisella plussan. Tänään illalla testasin negan, joka helpotti paljon. Ehkä se ajotus ei oo ollu niin päin peetä, ja onneks vielä eilen laitettiin uus satsi matkaan.

Pitkää piinaa....

-Nea

Vierailija
136/268 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tänään testin. Toivottavasti saisin edes käyttää sen, kun tähän asti en ole päässyt edes testaamaan. Paitsi clomitauolla kesällä, kun kierto venähti 36 päivään. Sitä vaan miettii, että jos kuitenkin jäin ovuloimatta ja kierto pitkittyy sen takia. Olis nyt edes jotain tuntemuksia, niin uskaltais lirauttaa tuohon puikkoon...

Vierailija
137/268 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eihän siihen raskauteen mitään tuntemuksia tarvita...monethan elää pitkiä aikoja tietämättä, että ovat raskaana. Mun mielestä lähinnä parempi niin, kun että kaikki " oireet" käsittää raskausoireiksi (niinku varmaan me kaikki piinailijat tehdään).

Sullahan on jo pitkällä toi, eli kai sä voisit testailla. Eihän se elämä kuitenkaan lopu vaikka negat tuliskin. Mut siis tosi hyvältähän toi näyttää, joten rohkeesti vaan...HYVÄ SIITÄ TULEE:)

-Nea

Vierailija
138/268 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin nyt vain testailemaan, kyllä se siitä!! =)

Kovasti pidän plussapeukkuja pystyssä!!

Vierailija
139/268 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

testata. Eihän siinä mitään häviä, se on totta. Mutta kun en tosiaankaan tiedä, ovatko menkat myöhässä vai ei. Annoin itselleni luvan laskea kp:t ja se on nyt 32. Kierto voi olla mitä tahansa 26-36 välillä.Toisaalta taas lh-plussasta=inssipäivästä on nyt se 19 pv ja yleensä menkat alkaa lh-plussapäivästä 15. päivänä. Teitä varmaan alkaa jo huvittaa tämä mun spekulointi...No, eiköhän se tällä viikolla selviä suuntaan tai toiseen. Jos kehnoon suuntaan, niin sit alkaa taas ajoitusjännitys. Täällä kun ei inssiin pääse viikonloppuisin. Kiitos muuten kaikille tsempityksistä! Ihana pino, kun kaikki ovat niin täysillä mukana toisiaan tukemassa.

Vierailija
140/268 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitoksia tsemppailuista Jornerille ja Killelle. En mä yleensä muiden mietteistä ahdistukaan, mutta jotenkin sitä on niin herkillä nyt. On niin ristiriitainen olo, varmaan monille insseilijöille tuttu: Toisaalta sitä epäilee, että tuskin tulee vieläkään mitään, ja toisaalta haaveilu täyttää kaikki ajatukset. Tämä viikko on kuitenkin se paras viikko, siis eka piinisviikko. Ei pms-oireita, kaikki mahdollisuudet on olemassa, pettymykseen on vielä aikaa. Joten jospa alankin nauttimaan olostani? Tulin juuri tanssitunnilta, jossa oli hurjan hauskaa, mulla on kullannuppu mies ja tänään tulee Sopranos, joten ihanaahan tämä elämä on. Ainakin vähän aikaa...

Mingu:oikein harmittaa sun puolesta, kun töissä on sana kiirinyt. Mutta ehkä nyt työkaverisi osaavat olla hienotunteisia tarvittaessa. Sitä paitsi tyhmimmätkin osaavat olla empaattisia tällaisissa asioissa.

Jorner: olet niin oikeassa, että plussa ei vielä vauvaa tee. Sitä ei osaa vielä vaan ajatella, kun jotenkin hassusti luulee, että jos plussan testiin saa, niin siitä se riemu repee ja kaikki tämä yrittämisen tuska jää taa. Toivon kuitenkin kaikille edes sen plussan!

Senniina: tsemppiä testaamiseen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi