Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lokakuussa inssi

04.10.2006 |

Hei!

Aloitan taas uuden pinon meille lokakuun inssiläisille. Toivottavasti saadaan tähän mahdollisimman moni mukaan ja plussia roppakaupalla!

Itsellä menossa kp 6 ja tässä kuussa neljäs ja todennäköisesti viimeinen inssi joskus ensi viikolla. Ei mitään erityistä syytä lapsettomuuteen. Miehellä ehkä vähän huonot siittiöt, mutta niiden ei pitäisi olla este.

Kommentit (268)

Vierailija
81/268 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumpukalle tervetuloa mukaan! Etkös ole julkisella puolella hoidossa? Sepä hienoa, että antavat sinun tehdä useamman inssin. Oletko kuitenkin jo ivf-jonossa? Minulla siis myös lahjasiittiöt käytössä, ja sanoivat TAYSissa että tekevät pääsääntöisesti neljä inssiä (johon tosin hoitsu lisäsi että ollaan tehty joillekin enemmänkin). Ajattelin yrittää ruikuttaa lisää inssejä, toivoisin kuutta inssiä yhteensä. No joka tapauksessa pääsen ivf-jonoon tämän inssin jälkeen.

Jorner: kiva kuulla, että yhdellä munarakkulallakin voi tärpätä (tietenkin ikävää että meni kesken). Nimittäin mulle ei kasvanut vieläkään kahta follikkelia. Eli seuraavassa inssissä taas lisätään hormonien määrää. Mutta mulla on myös inssi torstaina, että voidaan piinailla yhdessä!

Liikunnasta: harrastan hikiliikuntaa säännöllisesti enkä aio sitä piinailuaikana lopettaa. Minulle lääkäri sanoi, että kehon tai mahdollisen raskauden täytyy kestää rankkaakin liikuntaa tässä vaiheessa. Kun liikkuminen on keholle hyvä asia kuitenkin. Mutta kannattaa tehdä aina siten, mikä on oman mielenrauhan mukaista.

Vierailija
82/268 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa mukaan joukkoon ja tärppionnea! Ovatko sun inssit olleet peräkkäisiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/268 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Annu peukutuksista! Oireita oli, mutta ne loppui kuin seinään eilen illalla ja se tarkoittaa mulla yleensä sitä, että huti meni. Kai ne raskausoireet voi menkkaoireita muistuttaa, mutta en nyt jaksa siihen uskoa. Loppuneita oireita olivat palelu (en mittaa lämpöjä, mutta ne palautuneet varmaan norm.tasolle), huimaus, iltainen pahoinvointi (clomien sivuoireita mulla), rinnat olivat kipeät mutta eivät ole enää. Huomenna siis kaksi viikkoa inssistä ja katse on jo seuraavassa. Täytyy sitten kuunnella, mitä lääkäri ehdottaa. Uutta inssiä vaiko jotakin muuta.

Mulla tulee yleensä runsaampaa valkovuotoa n. viikko oviksen jälkeen. Sitten se muuttuu tahmeammaksi, keltaisemmaksi. Sitten jatkuu sellaisena tai muuttuu kirkkaaksi. Joskus sitä on paljon, joskus vähemmän. Ja aina se kakkiainen saapuu=(

Vierailija
84/268 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annu: Mulla valkovuoto oli raskausoire! En muista missä vaiheessa kiertoa runsaampi v-vuoto alkoi, mutta kyllä sitä tuli. Sitten jo pidemmällä raskauksessa sitä tuli ihan lorahtelemalla, heh.

Senniina: Pidetään vielä sulle peukkuja! Niin kauan kun ei ole vuotoa on toivoa. Oireitten perusteella on niin vaikea tulkita mitään. Kun viimeksi raskauduin, olin AIVAN varma että menkat alkaa. Niin hirvittävät oli PMS-oireet ja rintojenkin aristus mielestäni väheni.

Ilpo: Ehkäpä törmätään inssitunnelmissa TAYSn käytävillä :). Meillä tulee mies nyt mukaan, aikaisemmissa insseissä ei ole ollut.

ON: Alavatsaa kiristelee...arghh, ovis selkeästi tulossa. Toivottavasti vielä voi tänään jumpata ihan kunnolla ts. ilman kipuja ja toivottavasti ei ovis tule liian aikaisin. Sen verran juilintaa on jo nyt....

Vierailija
85/268 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on julkisella tehty 3 inssiä ja kaksi on tehty yksiyisellä - tuolla julkisella on niin paljon sulkuja, että niiden lomien aikana ollaan usein käyty yksityisellä (nuo inssit ja pari pas:ia). ICSejähän suostuivat tekemään julkisella 3 ja olin aivan varma, että sama on myös näissä insseissä, mutta näköjään ei... En ole kysynyt suoraan, kuinka monta inssiä meille tekevät, mutta pari kertaa olen kysynyt, että mitäs jatkossa jos ei nyt inssi onnistu ja aina on lääkäri vaan sanonu, että jatketaan inssejä samalla tavalla. Tuota IVF-jonoa en oo ees ajatellu, kun päästiin ekaan ICSI:in julkisella käytännössä heti - tutkimukset ja ihan eka ICSi oli tehty yksityisellä. Pitääkin varmaan nyt kysyä asiaa.

Vierailija
86/268 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpakkaa keskiviikko iltaa!

Olit Annu eilen oikeassa, kun minä olin jo heittämässä kirveestä kaivoon tän kuukauden oviksen osalta. Tänään siis aamulla pärähti selkeetäkin selkeempi plussa testiin. Iltapäivällä oltiin sit 3. inssissä, siittiöitä oli 35 milj. ja 93 % liikkuvia. Lääkärin mukaan tosi hyvin. Ovis juuri tapahtumassa ja limakalvokin hyvän paksuinen. Kaiken pitäisi siis olla hyvin, nyt vaan kaikki peukut pystyyn! Jotenkin mukava lääkärimme sai mielialani nousemaan ja uskallan taas toivoakin (vaikkei lääkärimme koskaan mitään lupailekaan).

Minä kysyin myös urheilusta, koska harrastan ratsastusta. Lääkärimme mukaan ei tarvitse vältellä ratsastusta, voi elää ihan normaalia elämää. Mahdollinen alkio on hyvin turvassa ja suojassa. Ajattelin kyllä, että otan ratsastamisen kanssa vähän iisimmin nyt seuraavat pari viikkoa.

Ajattelin myös, että voin ottaa lasillisen punkkua aina silloin tällöin.

Annu: minä olen myös kuullut, että valkovuoto heti oviksen jälkeen voisi olla merkki raskaudesta. kuulostaa siis hyvältä sun kohdalla. bdbdbdbdbd

Ilpo ja Jorner olivat ilmeisesti menossa inssiin. Peukkuja!!!

Tsemppiä kaikille ja plussapölyä lokakuulle!

Kille

Vierailija
87/268 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Killelle peukutuksesta!

Ilpo: Miten sun inssi meni? Meillä meni hyvin, yksi munis siis oli ja ovulaatio oli juuri tapahtunut, verenkierto hyvä (doppler suhisi :)) ja limakalvo paksu. 25 milj. siimahäntää lähti matkaan. Nyt ei kun odottamaan taas.

Meidän nimi laittettiin takaisin IVF-jonoon. Olimme jo siellä, mutta koska 3:sta inssistä tärppäsi, nimi pyyhittiin pois. Eli nyt suunnitelmana on (jollen tästä raskaudu) koittaa vielä viides IUI (nostetaan Menopur-annosta, yritetään saada kaksi munista) jonka jälkeen suuntana IVF.

Hassuja muuten nuo meidän miehen tuotoksien (pesun jälkeiset siis) heittely:

1. IUI 17 milj

2. IUI 19 milj

3. IUI 38 milj -> tästä tärppi

4. IUI 25 milj.

Vierailija
88/268 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt piikitykset piikitelty ja huomenna on edessä inssi siis. '

Aluks piikiteltiin 6 päivää, jonka seurauksena oli muniksia jonkun verran mutta jatkettiin piikittelyä vielä 2 päivää perään....siis puregonia pienin annoksin.

Eilen laitoin pregnylin ja huomenn sitte tosi hommiin. Jänniittää kyl kun on ensimmäinen kerta, mut ei niin paljoa.

Mä oon kans miettinyt paljon tota alkohoin käyttöä näinä aikoina: meillä edessä risteily isolla porukalla viikon päästä ja tulee kyllä ihmettelemistä jos en lasia nosta sopivaan tahtiin:) Mutta...pitää miettiä ja puhua lääkärin kanssa..jos laittaa juomakieltoon niin niin sitte edetään, en todellakaan ole valmis uhraamaan koko hommaa dokaamisen takia:) Mutta kyllä maistuis ja rentouttais:)

Paljon tsemppiä kaikille muille...kohta alkaa piinistelyt täällä:)

-Nea

Vierailija
89/268 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

liittyisin mukaan myös. Ensimmäinen inssikierto menossa, eilen aloitin pistokset. Minimi-annos näin ekaksi. Jännityksellä odotan, miten saadaan munasolut kasvamaan ja sattuuko h-hetki viikonloppuun. Maanantaina kp 9.. Pistäminen ei ole sattunut lainkaan. Jännitin sitä aluksi aika kovasti, mutta onneksi turhaan. :-)

Plussasäteitä!

Lumis

Vierailija
90/268 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menossa kp12 ja munis oli vain 8mm kokoinen, joten luultavasti emme inssiin asti pääse. Lääkärikin ihmetteli kun ei ollut enempi kasvanut kun kuiteskin piikityspäiviä on takana jo 10. Päätimme silti että jatkan sunnuntaille piikitystä ja maanantaina on uusi ultra ja silloin nähdään onko munis kasvanut ja että kannattaako jatkaa enää tässä kierrossa.

Parempaa onnea ja plussapeukutuksia muille!!

Vierailija
91/268 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meninkin tovi etta paasin taas kirjottelemaan -vai alankohan olla liian koukussa kun puoltoista vuorokautta tuntuu pitkalta.................

kauris80: onnea maanantain ultraan. miten sulla on ovis ollu normaalikierroissa? toivotaan etta ne munikset nyt siita kasvaa!

Kille75: ONNEA oviksesta! johan te paasitte nopeesti inssiin, samana paivana. miksikohan taalla odotettiin niin kauan? ma laitoin pregnylin to klo 22:30 ja inssi oli la klo 12:30! No, jokatapauksessa teitin inssi kuulosti hyvalta, nyt oikeen paljon plussaonnea sinne!!!!!!!!!!!!!!!!!! nyt voidaan piinata yhdessa.

Jorner: sullakin meni inssi nakojaan oikein mainiosti, ainakin kaikki oli hyvin (simpat,ovisajankohta ym). Onnea nyt jatkolle. tervetuloa piinaamaan! hei mitenkohan kun meillahan oli huuhdeltujen simppojen luku 10milj. sehan kuulostaa tosi alhaselta kun vertaa teidan lukuja. mulla alkaa toivo rapistumaan...................

Nea80: ala turhaan sita inssia jannita, se on nopeesti ohi. paljonko sa pistit puregonia? Onnea hurjasti innsiin!

Senniina: miten siella menee? olen sua ajatellu!!! +++++++++++

Johan tassa pinossa on alkanu tapahtumaan!!! Alkaa olla aika jannat paikat. mulla on vahan viela ne krampit jatkunu, vahan niinku menkka kipuja. se valkovuoto vahan rauhottu... taytys nyt vaan saada ajatukset muualle. ihanaa paasta kotisuomeen ens viikolla!!!! siella sitten ehka unohtuu nama jutut hetkeksi kun nakee vanhoja kavereita ja perhetta....tai sitten ei....

Mutta ++++++++++++++++++++++++++++ onnea kaikille!

Vierailija
92/268 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Jorner: kuulostaa hyvältä. Päästään piinailemaan yhtä aikaa. Toivottavasti seuraavat kaksi viikkoa menevät nopsaan. Mulla on enää ensi viikko töitä ja sitten koittaa kahden viikon loma... Onneksi on sekin mitä odottaa ettei mene pelkästään piinaillessa, vaikka kieltämättä tuntuu ettei aika meinaa millään kulua.....

Nea: ei sitä varmaan juomakieltoon joudu. Mulle ainakin lääkäri sanoi, että normaalia elämää. Tosin ei varmaan kaatokännejä voi ottaa, mutta ainakin vähän voi juoda. Testasin edellisessä kierrossa, että en juonut inssin jälkeen juuri yhtään alkoholia ja tulosta ei silti syntynyt. Jos olisi jättänyt alkoholin juomisen heti yrityksen alettua, niin tässähän olisi jo absolutisti.... Varmaan tässäkin asiassa kohtuus kaikessa -motto pitää kutinsa.

Lumivaippa: tervetuloa mukaan " insseilemään" .

Annu: asut ilmeisesti jossain ulkomailla... multa on mennyt ohi kokonaan, jos olet aiemmin kertonut. Ihmettelin kyllä tässä taannoin, kun sulla ei ole ääkkösiä....

Meillä on inssi ollut aina niin, että kun aamulla tulee plussa ovistestiin, niin soitan klinikalle ja samana päivänä tehdään inssi ellei satu sunnuntaiksi, jolloin se tehdään maanantaina. Mullahan ei ole ollut mitään muuta lääkitystä kuin clomit. En ole siis pistänyt edes pregnyliä.

Kille

Vierailija
93/268 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kille ja muut: Täällä taas hetkellisesti hyvällä mielellä. En sitten tosiaan pääse siihen inssiin tässä kierrossa, mutta sitten mennään seuraavassa. Hoitaja sanoi, että on hyvä pitää tauko, että munasarjat saavat vähän ¿levätä¿ kaiken hormonien pumppauksen jälkeen. Ettei tulisi kystia jne. Kai se on sitten uskottava ja odoteltava.

Mulla olis taas kysymys: Oletteko te kaikki hoidossa yksityisellä? pumpukka taisi ainakin olla julkisella....Kun tuntuu, että nuo hoidot vain etenevät teillä niin kovin nopeaa. Me ollaan julkisella puolella ja sain juuri tietää, että ivf:ään on ainakin 6 ¿ 9 kk jono. Ja ensin kai pitäisi päästä jonoon....Ilpo ¿ taidat olla menossa edeltä jo samaan jonoon(ko)? Eli Tampereelle.

Jorner ¿ inssi siis meni hyvin! Hienoa. Sitten on taas 2 viikkoa piinaa...Neallakin oli ollut inssi. Pidän peukkuja.

t. Afternoon

Vierailija
94/268 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin äskeisestä viestistä.

Ilpo: miten inssi meni? Olihan teillä tänään?

Senniina: eihän tätiä ole vielä näkynyt? Mikä tilanne? Ajattelitko milloin testata? Täällä kaikki peukut ylhäällä bdbdbdbdbd

Jorner: voisiko tuo siittiöiden määrän vaihtelu johtua siitä montako päivää on edellisestä siemensyöksystä? Ja olen ymmärtänyt, että tuohonkin voi vaikuttaa miljoona eri asiaa.... kuten kaikkeen muuhunkin.

Ainiin ja Annulle piti sanoa, että lääkärini sanoi, että inssissä olisi hyvä olla vähintään 5 milj sekä myös laatu ratkaisee. Ja muistaakseni, jos on enemmän kuin 20 milj. niin sillä ei ole enää ratkaisevaa merkitystä raskautumiseen. Olen myös kuullut onnistuineista insseistä, joissa on ollut vähemmän kuin 5 milj häntäveikkoa, joten älä sitä huoli. Kaikki menee varmasti hyvin.

Afternoon: Ensi kuussa sitten inssiin uudestaa ja voihan se olla ettei mitään uutta inssiä tarvitakaan.

me ollaan yksityisellä, mutta ollaan ajateltu pyytää lääkäriltämme lähete julkiselle, JOS tarvitaan enemmänkin ivf-hoitoja. Onko julkisella erikseen ivf-jono ja muihin hoitoihin? Me mennään sitten pääkaupunkiseudun jonoon, kun saadaan se lähete.

Josta tulikin mieleeni kysymys: Jos kaikki tutkimukset on tehty jo yksityisellä ja inssejäkin 3 tai 4, niin pääseekö suoraan ivf-jonoon? Ja tarvitseeko käydä jollain terveyskeskuksen lääkärillä vai voiko lähetteen " vain viedä" sinne ja päästä jonoon ilman tk-lääkärikäyntiä? Toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitin sepustuksellani.

Kille

Vierailija
95/268 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pino on koukuttanut mut täysin!

Eli inssi oli tänään, ovis oli juuri tapahtunut ja varmaan kaikki ok, mutta täytyy sanoa että ei tullut puheeksi limikset ja siittiöt, kun puhuttiin lääkärin kans jatkotoimenpiteistä niin vilkkaasti... Meitä noin samaan aikaan insseilijöitä on ainakin Jorner, Kille, Nea? Ja Jornerin kanssa aivan varmasti tänään nähtiin livenä...:)

Jorner:mitä ennustivat TAYSissa jonon pituudeksi? Miten muuten suhtaudut ns. rankempiin hoitoihin? Entä muut, tuntuuko ihan ok vaihtoehdolta? TAYS kyllä panostaa hormonien määrässä insseissä. Mä kysyin tänään, että onko mulla jotenkin laiskat munasarjat, kun ei saada aikaiseksi kahta follikkelia. Ja tämä lääkäri sanoikin, että oikeastaan pyritäänkin vain yhteen hyvin kasvaneeseen. Ja taas minä siihen yritin, että kuitenkin mulle hormoneja lisättiin, jotta saatais kaksi, ja silti lääkäri totesi ettei kaksi follikkelia ole lääkärin näkökulmasta mikään tavoite. Että ota niistä ny sit selvää. Vaikka kaikkihan me tiedetään, että tilastollisesti suuremmat onnistumismahdollisuudet on silloin, kun on kaksi follikkelia...

Afternoon: Oletko myös TAYSissa hoidossa? Siellä jono on puoli vuotta, mutta saattaa tulla peruutuksia, jolloin pääsee aiemmin.

Ja kaikki pinon neidot: kylllä me varmasti lapsia tulemme kaikki saamaan! Vielä on paljon hoitokeinoja käyttämättä ja siten toivoa jäljellä.

Vierailija
96/268 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että pääsette julkisella suoraan ivf-jonoon, kannattaakin ilmoittautua mahdollisimman pian. Tosin varmaan ei tartte, kun raskaudut kuitenkin tästä inssistä... Muuta en osaa käytänteistä sanoa.

Vierailija
97/268 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koukussa olen minäkin tähän palstaan ;). Mitähän taas tämän päivän töistä tulee kun koko ajan tekisi mieli tänne kurkkia.

Kauris: Pidetään vielä sulle kovasti peukkuja! Muutaman päivän piikitys voi tehdä ihmeitä.

Annu: 10 milj. on mun käsityksen mukaan erittäin hyvä määrä. Niinkuin Kille sanoi, 5 milj on se alaraja, että inssejä kannattaa tehdä. Joten teillähän on ihan hyvin, tärppääminen ei varmasti ole teillä määrästä kiinni! Eikä se määrä kai muutenkaan maailman tärkeintä ole, esim. jos on yli 30 milj (mun muistikuva), ei todennäköisyydet hedelmöittymiselle enää nouse. Muistelisin, että 20 -30 olisi ilmeisesti ' optimimäärä' . Sulla ei oo mitään syytä rapistella toivoa :). Mikä pp sulla jo on?

Alkoholista vielä, että aikaisemmin uhosin olevani täysi absolutisti tässä piinistellessä. Ehkäpä sitä kuitenkin voisi viikonloppuna kupillisen punkkua kaataa. Kun on sellainen viinilaatikkokin tullut avattua ettei miehein ihan yksin tarvitse sitä juoda....

Afternoon: Julkisella mekin. Nyt ' pääsimme' siihen IVF-jonoon takaisin, mutta jonotusajasta ei ollut puhetta.

Kille: Joo, pidättäytymisaika varmaan vaikuttaa paljon. Harmi, että en ole laittanut niitä aikoja muistiin. Meinaan vaan, että ison lastin toivossa saisi miestä ehkä houkuteltua pidättäytymään pidempään. Hänellä kun ' ilman oleminen' tekee niin tiukkaa... :).

Ilpo: Nähtiinkö...?? :). Niin, jonon pituudesta ei ollut puhetta. Mies suhtautuu positiivisesti rankempiin hoitoihin. Luulisin, että hänellä ' positiivinen vauvakuume' on kovempi kuin minulla, itsellä koko touhu tuppaa menemään stressin ja masennuksen puolelle. Kolmen vuoden takainen vauvakuume on kyllä muuttunut ihan toiseksi. Niin että suoraan sanoen en tiedä omaa suhtautumista IVF:ään. Jonossa ollaan nyt kuitenkin mutta NIIII-IIIIN toivoisin, että inssillä tärppäisi. Mullakin on lääkäri sitä mieltä, että on ehdottomasti parempi saada yksi laadukas munis kuin monta. Mutta silti ajateltiin, että mahdolliseen 5:n inssiin pistetään kaikki paukut kehiin, eli hurjat hormonit + Lugesteron. Tässäkin inssissä gyne tarjosi lugeja mutta en huolinut. Siis mulla ei ole epäilystä huonosta keltarauhastoiminnasta joten miksi käyttää? En edes tiedä, miksi gyne niitä tarjosi. Lisäksi Luget on inhottavia, valuvia ja ne kirvelee ja kutittaa. Onko teillä muilla Luget tms. piinisaikana käytössä?

Naurettiin miehen kanssa, kun TAYSn spermalabraan oli annettu 5 minutin aika/mies....että reippaasti piti homma hoitaa. Kuulemma eivät siinä omaa vuoroaan odotellessa kauheasti juttele keskenään, mutta tuota aikaa olivat ihmetelleet. Mies muutenkin valitteli, että se purkki mihin pitää osua, on tosi kapea ja reunat ovat terävät.... ;)

Ihanaa Ilpo, että jaksat tsempata!

Viikonloppuja kaikille ihanille naisille.

Jorner pp1 !!!

Vierailija
98/268 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli 2 viikkoa inssistä. Tänään on aika ratkaseva päivä, koska mulla se ovis-menkat on yleensä aika täsmällisesti se 13-14 päivää. Mulla ei ole kokemuksia " pelkät clomit" -kierrosta, joten en tiedä minkä pituinen kierto tästä tulee. Vaikee ollu aina testata, kun en tiiä koska menkat on myöhässä...Mulla siis clomit+pregnyl tasoittivat kierron 26-28 päivään. Vielä ei taida tuo 28 olla täynnä, mutta enemmän luottaisin tuohon ovis-menkat väliin eli onko se nyt tämä " pp" . Esikoisen/ainokaisen testasin kp37, joten ootellaan, ootellaan..Ei erityisempiä pms:istä poikkeavia oireita kuitenkaan: tissit ovat kipeät, jos niitä oikein rouhii, palelee iltaisin, repäsykipuja edelleen. Kaikki siis mahdollista.

Kiva lukea, että niin monet ovat ajatelleet ja peukuttaneet! Täältä samoin tsemppaukset kaikille!! Kyllähän tästä pinosta nyt joku plussa täytyy tulla!!

Viikonloppuja kaikille!

Vierailija
99/268 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä =) jospa olisi jo maanantaihi kasvanu munis edes jonki verran. Tavallisesti kp12 paikkeilla mun munikset on olleet kooltaan n11-15mm paikkeilla joten siksi en oikein usko että tästä mitään tulee. Mut ens kierrossa ollaan taas viisaampia ja lähdetään heti alusta asti piikittämään 150iuta, kun tähän kiertoon pistin joka toinen päivä 75iu ja joka toinen 150iu.

Senniinalla jännät päivät! Toivottavasti saat plussan testiin!!

Muille myös paljon plussatuulia!!

Vierailija
100/268 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole aikaa tarinoida, mutta luin just viimesimmat kirjotukset ja halusin vaan sanoa etta onpa upea pino!! mahtavia kanssasisaria. kaikki tukee ja tsemppaa -UPEETA! uskon etta se etta ollaan hyvalla mielella auttaa naissa hommissa!!!!!!!! KIITOS kaikille.

kirjottelen illalla uudelleen.

mukavaa paivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi