lokakuussa inssi
Hei!
Aloitan taas uuden pinon meille lokakuun inssiläisille. Toivottavasti saadaan tähän mahdollisimman moni mukaan ja plussia roppakaupalla!
Itsellä menossa kp 6 ja tässä kuussa neljäs ja todennäköisesti viimeinen inssi joskus ensi viikolla. Ei mitään erityistä syytä lapsettomuuteen. Miehellä ehkä vähän huonot siittiöt, mutta niiden ei pitäisi olla este.
Kommentit (268)
alan taalla jo vahan hataantymaan....paivalla oli inssi, noin 5 tuntia sitten. koko paivan sen jalkeen on krampannu vasemmalta, valilla oikein kunnolla! nyt vessassa kaydessa tuli semmosta rusehtavaa tuhrua. onko normaalia? lekurilla oli ilmeisesti vaikeuksia loytaa perille, oisko taa tuhru siita? eiks sulla s.a.a.r.a. ollu sama kokemus? muutenkin se oli inha laakari (mun oma on ollu aivan upea, mutta ei ollu tanaa toissa). taa lekuri vaan kylmasti suoritti toimenpiteen, ei kertaakaan kertonu mita tapahtu -ja taa oli mun eka inssi! ku homma oli hoidettu mut kaskettii het ylos ja pukemaan. jai kylla tosi paha mieli. taidan maanantaina soittaa ja valittaa....luultavasti tasta tokenen enka enaa viitti.
oli muuten joku muukin kyssari....niin, miehen veijareista lekuri sano etta oli oikein hyvaa tavaraa, 10,8muljoonaa. sitten lueskelin netista ym. etta 10miljoonaa olis huono. jos meilla nyt oli huonot simapat ja yksi munasolu niin nayttaa aika huonolta!!!!!!!!!!!!!!!!!
niin, ja miten ne on nahny onko ovis jo tapahtunu? ultralla ennen inssiako? mulle ei siitakaan sanottu yhtaan mitaan!
***uttaa!
toivottavasti kaikilla on parempi lauantai!
ps. uskallanko ottaa lasin punkkua tanailtana??!!
sori etten mitenkaan huomioinnu sun viestia.
en halunnu pelotella inssista. harvemmin kuulee naita tarinoita, yleensa kaikilla menee hyvin ja taysin kivuttomasti. ei se itse operaatio paha ollu, hieman enemman ku papakoe!
mulla on aina ollu sama tunne tosta ovishairiosta! follikkelit on kehittyny ym. ovistestien kanssa on ollu vaikeuksia saada positiivista tulosta. mutta se pregnyl toivottavasti auttaa tahan vaivaan!
eli onnea sulle oikein paljon. toivotaan etta maanantaina saat hyvia uutisia!
Kiitos kaikille vastauksista. Minäkin olin sitä mieltä, että ne inssit voisi tehdä peräkkäisiin kiertoihin ja ilmeisesti niissä saattaisi olla jopa jotain kumulatiivista vaikutusta....mutta niin vaan hoitaja meinasi, että tauko pitää pitää. Yritän nyt vielä soittaa maanantaina polille ja kysyä omalta hoitajalta, että onko tosiaan näin. Maanantaina on toki jo kp5, että lieneekö tämä kierto sitten menetetty joka tapauksesa.
Tsemppiä kaikille inssiin ja piinailuun!
T: Afternoon
huomenta alkaneeseen viikkoon!
Piti lahtea nostamaan tata pinoa kun se oli tipahtanu niin kauas. missahan kaikki on?
mulla loppu onneksi se kramppaus. eika tuhrutellutkaan enempaa. kohta kylla kuitenki soitan klinikalle, kun jai niin paha maku siita inssista....
kertokaahan kuulumisia!!!!!!!!!!!
++++++++++++++++++++++
Maanantaita kaikille!
Töissä netti toimii raivostuttavan hitaasti.... argh! Varoitus: nyt alkuun omaa napaa.
Luulin pääseväni tänään inssiin kp 13/28-30, kun viime kuussa ovis oli kp 13 muutoin kylläkin ollut kp 14. Ovistesti näytti siis vain haaleeta viivaa kuten eilen aamullakin. Höh harmittaa, mutta toivottavasti sitten huomenna.
Monilla on ollu luget käytössä. Mulla niitä ei ole ollut vaikka tiputtelua on välillä ollut jopa neljä päivää. Viimeksi tiputtelua oli kylläkin vain yhden päivän (ainut positiivinen asia viime kierrosta) :-( Olen toisaalta luottanut lääkäriimme, että tietää mitä tehdä. Jostain olen myös lukenut, että lugeilla ei välttämättä ole vaikutusta raskautumiseen.
Mieliala muutoin ollut korkealla viikonlopun! Toisaalta ajattelen jo tammikuun ifv:ää, vaikka pitäisi ehkä myös uskoa tulevaan inssiin. Mieli menee siis melkoista vuoristorataa välillä, vaikka kuinka yrittäisi olla ajattelematta. Täytyy vaan yrittää pitää itsensä kiireisenä ettei jää aikaa liialle murehtimiselle.....
Afternoon: toivottavasti sait lääkärin kiinni ja pääsette inssiin jo tässä kierrossa.
Annu: tuhrusta inssin jälkeen en osaa sanoa, mutta hassua, että sun käsketty nousemaan heti toimenpiteen jälkeen. Olen jostain lukenut, että voi olla ihan normaalia. Varmasti kaikki on hyvin, nyt vain kaikki peukut pystyyn!!! Meidät (=minut) on aina jätetty siihen makoilemaan noin 15 minuutiksi paikalleen. En tiedä kuinka tarpeellista tämä on, mutta on tuntunut järkeen käyvälle. Eivät sitten valu kaikki samantien ulos....
Nea: mulla inssit ovat olleet täysin kivuttomia, ei mitään tuntemuksia eikä verenvuotoa ei mitään. Mulla melkein papa koe on tuntunut epämiellyttävämmältä. Aukiolotutkimuskin meni melko kivuttomasti. Rohkeasti vaan, hyvin se menee!
Jaksamista kaikille tasapuolisesti ja toivotaan tähän pinoon rutkasti plussia!!!!!!
Kille
Kaamea flunssa iskenyt, ääni painuksissa ja kova yskä ja nuha =(.
Nyt menossa kp9 ja torstaina olisi ultraan aika ja näkee onko munis lähtenyt kasvaan!
Itsellänikin on tullut joskus tuhruvuotoa inssin jälkeen, kai se ihan normaalia on, tai mulle ainakin lääkäri sanoi ettei sitä tartte säikähtää.
Toimenpiteen jälkeen on pitänyt sit makoilla 5-10min ja sitten on saanut nousta ylös.
Plussasäteitä kaikille!!!Nyt juomaan jotain kuumaa =)
moi kaikille, taidan jättäytyä pois tästä pinosta, koska päätettiin tänään miehen kanssa, että ei lähdetä enää insseihin. meillä kaksi tehty luomukiertoon ja aikataulutus ollut mielestäni tosi stressaavaa. nyt ajateltiin ottaa vähän löysemmin rantein ja kokeilla ihan kotihommia, ja ivf:ään sitten joulukuussa/tammikuussa, jos tärppiä ei ole sitä ennen tullut.
lueskelen kuitenkin kaikkien kuulumisia ja taustailen. ja pidän teille kaikille peukkuja!
Huomenta!
Ei vieläkään plussaa ovistestiin.... kummallista. Ovis ollut viime aikoina kp 14 ja tänään on kp 14. Mies lähtee ylihuomenna työreissulle, joten huomenna olis viimeinen mahdollisuus ovikseen tässä kierrossa. Mietin tässä jo, että pitäisikö soittaa jo lääkärille tai varata aikaa, jos ultraisi onko kaikki ihan ok. No ehkä odotan ainakin huomiseen.... Ärsyttävää, jos nyt ovista ei olekaan jostain syystä. Kaikilla aiemmilla kerroilla, kun olen tikuttanut, olen plussan saanut.
Janese: aikatauluista stressaamattomuus voi todellakin auttaa! Pidän peukkuja teille!
Kaikenlaista sitä joutuukin pohtimaan.
Kille
Kille: ala nyt hattaile! jospa se huomenna nayttaa positiivista ja sitten vaan peitot heilumaan. kyllahan ne simpat kato elaa tovin!! Onnea vaan ovismetsastykseen!
Janise (ei tainnu menna nimi oikein,sori): onnea luomuiluun. Mulle aikoinaan yksi lekuri sanoi kun clomikuurin alotin, ettei kannata harmitella jos ei kuurin aikana (3kk) raskaudu vaan etta mahiksen suurentus sitte seuraavilla luomukierroilla! itelle ei toiminu, pidin kk valia ennen kun taas alotin inssilla. mutta pidetaan peukkuja pystyssa sulle!!!!!!!!!!
Mina soitin eilen klinikalle ja juttelin mun oman gynen kanssa mun kokemuksista...oli tosi pahoillaan. vastas ystavallisesti kaikkiin mun kysymyksiin. sano etta kramppailu ja jopa tuhru on ihan normaalia. ja etta se 10milj oli uivien osuus koko simppamaarasta, eli kaikki ok! HUH! En kuitenkaan uskalla liikoja toivoa................on matkan varrella oppinu!
miten teita on neuvottu inssin jalkeisesta kahdesta viikosta? Uskallatteko ottaa lasin punkkua ruuan kanssa silloin talloin? enta urheilu? en tieda olenko vahan paranoidi, mutta haluan tehda parhaani tan eteen. en luultavasti aio kayda missaan kovilla bodu pump tunneilla tai edes fitnesta tekemassa, ei kai ne painot oikein hyvaksi ole. Vinkkua tekis mieli ottaa joskus ruuan kanssa, mutta ei ole ongelma olla ilmankaan. mita olette sisaret mielta?!
+++++++++++++++++++++++++ ja iloista mielta
Mulle lääkäri sanoi inssin jälkeisestä elämästä, että alkoholia ei kannata pahemmin kiinnittymisen aikaan juoda (siis humaltumiseen asti) ja että kaikenlainen liikunta ja " hikijumppa" olisivat täysin ok. En sitten juonut juurikaan mitään (yhtä lasillista punkkua lukuunottamatta) ja kävin oikein rääkkijumpassa. En tiedä johtuiko sitten mistä, mutta heti ton jumpan jälkeen alkoi seuraavana päivänä tuhru jo pp8 :( Ajattelin sitten, että ens yrityksessä en käy jumpassa vaan yritän olla mahdollisimman rauhallisesti koko sen pari viikkoa (jos nyt taas ei piinailut lopu ennen aikojaan). Peukkuja ja plussasäteitä sinne suuntaan!
Janeselle tsemppiä ja plussaonnea luomuiluun, toivotaan ettei teidän tarvitsisi mennä ivf:n.
Annu73: En usko että lasista tai parista viiniä on mitään haittaa, päinvastoin sehän voisi kivasti rentouttaa! =) Minulle lääkäri sanoi että normaalia elämää voi elää sen jälkeen kun inssi tehty.
Omaan napaan ei kuulu nyt mitään uutta, torstaista ultraa odotellessa ja flunssasta yritän toipua hiljalleen.
EmmaEmilia ja Kauris: Kiitos nopeasta vastauksesta. Tiedatte varmaan kuinka naita asioita sitten jaa miettimaan....sisarten tuki on mahtavaa! joo, aioin kylla olla ottamatta alkomaholia, ellei nyt sitten ihan tee mieli lasillista punkkua. lomallekin olen lahdossa, joten luulen uskaltavani lasillisen ruuan kanssa...joskus. eihan sita kokonaan voi elamista lopettaa... urheilusta aion kylla nyt sitten luopua kahdeksi viikoksi. Luinkin jostain etta jotku vahentaa kunnon urheilun minimiin taksi ajaksi, ehka parempi niin. pyorailen toihin ja se saa nyt riittaa. kiitos viela teille avusta. sain vahan mielenrauhaa, kun se auhaton olokaan ei naihin juttuihin auta! niin ja milloin se kiinnittyminen tapahtukaan jos tapahtuu? viikko oviksen jalkeen?
Emmaemilia onnea uuteen kiertoon. missa menet?
+++++++++++++++++++++++++++++++++
ainakin minulle on näin sanottu.
Joo, viikko oviksesta on mullakin käsitys kiinnittymisestä.
Täällä mennään kp 5 uutta kiertoa ja clomeja siis popsin. Taas pitää kohta alkaa jännäämään seurantaultraa ja sitten (toivottavasti) inssiä... Mukavaa ja erityisesti RENTOUTTAVAA lomaa Annulle, monestihan täältä on saanut lukea että lomalla on ollut suotuisa vaikutus raskautumisyritykseen ja sen jälkeen on useammallakin niitä plussia paukahdellut. Toivotaan että teillä myös kävisi niin :)
Tsemppiä myös muille oviksen bongailijoille/piinailijoille!
EE
Afternoon: Meillekin on tehty inssejä peräkkäisiin kiertoihin. 2. ja 3. tehtiin peräkkäin ja 3:sta sitten tärppäsikin. Miten on, pääsittekö te tässä kierrossa vielä ' tositoimiin' ?
Annu: Luin joskus, että inssin jälkeen makuuttamisella ei ole mitään merkitystä. Tästä oli siis jossain jokin tutkimuksentapainen. Normaalissakin yhdynnässä makuulla oleminen (saati sitten koivet pystyssä) on lähinnä poppakonstia. Inssissä lasti kun vielä viedään kohdunsuun ohi (joka siittiöille se hankalin este) ei makuuttamisella ole mitään merkitystä. Meilläkin tärppäsi yhdellä munasolulla, joten plussapeukutuksia teille nyt vaan täältä! Liikunnasta vielä, että minulle liikuntaa on suositeltu klinikalla. En kuitenkaan koskaan piinisaikana juuri ole ' uskaltanut' liikkua, sillä eka lapsi sai alkunsa niin että en liikkunut enää ovisajan jälkeen. Siis kävelylenkkejä tein, mutta rankat jumpat jätin pois. Alkoholista minulle ei klinikalla ole sanottu mitään. 3. inssin jälkeen otin jokaisena iltana lasin punkkua (melko ison) ja tärppi tuli! Km:n jälkeen on vähän mietityttänyt, että josko alkoholilla sittenkin saattoi olla merkitystä, vaikka tiedän että ei pitäisi olla. Tämän inssin jälkeen en aio piinisaikana punkutella. En loppujen lopuksi edes usko, että sillä on positiivista vaikutusta.
ON: Tänään kävin ultrassa ja inssi meillä on jo to 19 pvä!!! Ilmeisesti vaan yksi munasolu ' pääsee mukaan' , sillä oikeassa munasarjassa oli kuulemma todella kaunis rakkula, kuin ilmapallo :) sanoi gyne. Minä heti pessimistisenä ajattelin, että mitä jos se on pelkkä kysta.... Vasemmallakin oli rakkula, mutta se oli pienempi. Pregnyl siis tänä iltana ja inssi torstaina. Onko kellään muulla inssiä to?? Piinailtaisi ihan samoissa.
Plussaonnea vielä mukana keikkuville!
Torstaina tulee 2 viikkoa inssistä ja alkaa olla h-hetket lähellä. Menkkaolo on, joten eipä ole toiveet kovin korkealla. Kovia repäsykipuja on ollut jo muutaman päivän, ei kivaa. Yleensäkin niitä on, mutta vaan n. yhtenä päivänä.
Viinistä. Mä olen ainakin juonut viiniä ja olutta. En mitään kännejä tietenkään, mutta lasin tai pullon (olutta, en punkkua...) sillon tällön. Kohtuus kaikessa, luulisin. Vaikka olisinkin raskaana, niin verenkiertohan on yhteinen vasta joskus viikolla 7.
Makaamisesta. En ole kanssa kuullut, että inssin jälkeisellä makaamisella olis merkitystä hedelmöittymisen kannalta. Kyllä ne siellä pysyy, kun kohtuun asti kerran laitetaan. Siihen se on luotettava.
Tsemppiä kaikille ja plussatuulia!!
Tänään kp1 ja taidetaan ehtiä toiseen inssiin tässä kuussa - vieläkö joukkoon mahtuu? Niille jotka eivät minua tunne, taustasta vähän: lapsettomuutta takana kohta 4 vuotta, hoitoja 2,5 vuotta: takana 4 ICSIä ja pas:it omilla soluilla ja nyt alkamassa 6. inssi luovutetuilla siittiöillä. Lääkityksenä ainoastaan clomit. Tuhruvuoto on alkanu tosi aikasin, yleensä vähintään pari päivää ennen menkkoja, tässä kierrossa 3 ja viime kierrossa 6 päivää ennen, joten aion kysyä, että voisko tuohon olla jotain apukeinoja. Tosin kerran jo olen lugeja pyytänyt (olikohan ekassa inssissä), mutta lääkäri sanoi, ettei niistä välttämättä apua ole (mutta kai niistä nyt jotain apua voi olla, kun niitä kuitenkin niin paljon käytetään). Mä olisin jo valmis siirtymään IVF:ään, mutta lääkäri uskoo onnistumiseen inssillä ja suositteli jatkamaan vielä. Nyt siis follikkeli-ultra pe 27.10 ja sit tod.näk. ma tai ti inssi.
Luin viikonloppuna kaikki teidän viestit ja äsken uudet, mutta pää on nyt ihan sekasin kuka on kuka ja mitäs olittekaan kirjotelleet...
Luulin että inssi menisi marraskuun puolelle, mutta täti tulikin n. viikkoo aikasemmin kun yleensä joten jos edellisistä kerroista mitään voi ennustaa niin inssi tehdään joskus kuun lopussa. Kahdella aikaisemmalla kerralla oon ensin syöny clomeja kp 5-9 ja sen jälkeen piikitelly Menopuria, mut nyt lääkäri sanoi että aloitetaan suoraan piikityksillä. Nyt siis kp2 ja perjantaina alkaa piikitys.
herranen aika etta tuntuu viikko pitkalta!! herasin aamulla luullen etta on perjantai -mika pettymys. 3 paivaa toita ennen viikon lomaa, luulen etta matelu johtuu siita!
EmmaE: kiitos lomatoivotteluista, varmaan rentoutuminen tekee hyvaa! onnea sulle ultriin ym. toivottavasti kaikki etenee hyvin!
Jorner: kiitos neuvoista! olen sita liikuntaa vahentanyt, nyt olen vain pyoraillyt toihin (45min suuntaan) ja se saa riittaa. olen muutenkin tosi vasynyt, rankkaa toissa ja loma lahella. tartte oppia kuunteleen kroppaa ja ottaa iisisti ku vasyttaa! vinkkua olen ottanu kahten iltana korkeintaan 2 pienta lasia! Onnea kauheesti huomiseen inssiin!!!! olet ajatuksissa!
Senniina: Jannaa!! mika on fiilis? onko oireita? eikos ne raskausoireet joskus ole vahan ku menkkaoireet?! Toivon kovasti etta ne olis raskausoireita!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kiitos sullekin neuvoista!
Pumpukka ja Mingu tervetuloa joukkoon jannaamaan!
Nea80: miten meni eka inssi?! toivottavasti kaikki ok!
mulle ei kummempia pp4 vasta meneillaa. tanaa alko runsaampi valkovuoto???!!! mika lienee. onko kokemusta tassa kierron vaiheessa?
Mukavaa paivaa kaikille ja ONNEA! ++++++++++++++
Moikka kaikkI!
Täällä pari jolla takana kaks vuotta lastentekoa ja yksi muutaman päivän pituinen " raskaus" vuosi sitten.
Tutkimuksissa ollaan saatu puhtaat paperit, mutta ei paljon lohduta kun mitään ei tapahdu. Syksyn aikana käyty vihdoin yksityisellä ja nyt sitte olen piikitelly puregonia 50 ml neljä päivää ja vielä ainakin kaks suunniteltua jäjellä. Elikkä ylihuomenna maanantaina on ultra jossa toivottavasti näyttää hyvältä:)
Mulla noi munikset on aina kasvanu (siis ainakin sillon kun on tsekattu) hyvin, joten enemmänki ongelma taitaa olla oviksen tapahtuminen. Mutta pregnylit on kans messissä ja sitäkin taidan päästä piikittämään.
Onko jollain tulllut jotain oireita puregonista? Söin aiemmin kaks kiertoa clomeja ja sivuvaikutukset oli aika epämiellyttävät...unettomuutta, päänsärkyä ja kuumia aaltoja...ilmeisesti johtuivat clomeista. Nyt ei oo ollut mitään onneks.
Jännittää vaan aivan SAIRAASTI maanantain että miltä näyttää ja kun ens viikko on duunien kannalta kaikkein huonoin mahdollinen mutta ei voi mitään...ny kyllä tulee työ kakkosena.
Mi8tä tuntemuksia on ite inssistä? Mulla on jo perus gynekäynti yleensä kivulias ja kun olis sonografiassa ni kivut oli törkeet...kaveri sanoki että pientä ensimakua synnytykseen...kiva. Muuten ei jännitä ollenkaan, kiva vaan että homma etenee:)
Tsemppiä kaikille....
-Nea