Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lokakuussa inssi

04.10.2006 |

Hei!

Aloitan taas uuden pinon meille lokakuun inssiläisille. Toivottavasti saadaan tähän mahdollisimman moni mukaan ja plussia roppakaupalla!

Itsellä menossa kp 6 ja tässä kuussa neljäs ja todennäköisesti viimeinen inssi joskus ensi viikolla. Ei mitään erityistä syytä lapsettomuuteen. Miehellä ehkä vähän huonot siittiöt, mutta niiden ei pitäisi olla este.

Kommentit (268)

Vierailija
41/268 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieno homma että jo mahdollisesti ensi kierrossa! ihana lääkärimme varmasti osaa sanoa että mikä on järkevää, ja toisaalta onhan tämä homma sellaista että mitä sitä turhaa odottelemaan jos kerran on ok yrittää. me aiomme myös mennä aika nopsaan siihen ivf:ään, koska nyt kun tähän rumbaan on mukaan lähtenyt niin ei aleta jarrutella. jotenkin tyyliin että samoin henkisin panostuksin mennään eteenpäin. välissä sitten voi, ja kai täytyykin, pitää taukoja jos ei heti ekat onnistu, mutta niitä pohditaan vasta sitten, eikös niin.

ethän häviä mihinkään, olisi kiva kuulla kuulumisiasi että miten olet kokenut ivf:n jne. ehkä luen niitä sitten ivf-pinosta jos sellaiseen kirjoittelet. meillä tuo on edessä todennäköisesti joulukuussa ellei sitä ennen plussata.

kovasti tsemppiä ja paljon hyvää ja rauhaisaa mieltä! sehän on fakta, että ivf:n myötä mahikset onnistua lisääntyvät huomattavasti. tässä kohtaa tilastot tuovat kummasti lohtua ja uskoa. joten sinulla on jo ensi kierrossa paljon paremmat mahikset päästä kasvattelemaan masua kuin inssikierrossa koskaan!

Vierailija
42/268 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän poistua tästä koneelta murehtimasta ja ajattelemasta, kampaaja tottasesti tekis terää tälle mallistaan kasvaneelle rasvaletille=) Se kivulias laparoskopiakokemus on tietty vaan mun kokemus ja varmasti monet/suurin osa selviää siitä ilman kipuja. Rohkeasti vaan tutkimukseen, jos se sinulle määrätään! Itse toimenpidehän ei satu, koska se tehdään nukutuksessa. Tai mulle ainakin tehtiin.

Taitaa vaihdella aikalailla paikkakunnittain, mitä tutkimuksia tehdään ja missä järjestyksessä. Musta ei ole esim. koskaan otettu muita kuin alun hepatiitti- ja aids-verikokeet eli hormonien liikkumisesta ei tietoa verikokeitten perusteella. Ottaa aivoon, kun lääkäri sanoo, että mulla on todistuskappale siitä, että raskaaksituleminen ja raskaanapysyminen onnistuu. No kamoon, siitä on kohta 7 vuotta aikaa, ei kai mun hormonitoiminta voi olla enää samanlaista..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/268 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

tulin katsomaan syyskuun inssiläisten lokakuun kuulumisia, ja huomasin että Vauvaprojekti on joutunut perumaan inssin...olen tosi pahoillani! Mulle sanottiin, että ivf:ään voidaan lähteä ainakin parin perättäisen clomikierron jälkeenkin. Peukuttelen kovasti, että ivf toisi tulosta...ainakin mahdollisuudet on hyvät!

Janese, Ilpo ja muut: plussatuulia (tai suorastaan myrskyjä) teille :)

t. Meri (ivf varmaankin joulu-tammikuussa tulossa)

Vierailija
44/268 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasit varmaan tuon Vienohelinän (meniköhän oikein..) laparoskopiakysymyksen. Je_Ni oli sinne kertonut omasta kokemuksestaan ja laittanut linkinkin.

Vierailija
45/268 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taitaa olla peli menetetty just kun oli toiveet niin korkealla :( Pp 8 mennään ja aamulla vessassa käydessä tuli paperiin vaaleanpunaruskeaa tuhrua/vuotoa ja oli näköjään tullut lisää pikkuhousunsuojaankin. En jaksa uskoa että kyse on mistään muusta kuin siitä menkkoja edeltävästä tuhrusta, jota jatkuu nyt sitten monta päivää siihen asti että ne kunnolla alkaa :((( Toisaalta hyvä, että tultiin takaisin maan pinnalle jo nyt, ennen kuin toiveet ehti nousta todella ylös. Toisaalta, on mussa jokin pielessä kun jo kp 24 alkaa tuhruttelemaan. Toivottavasti saan ens kiertoon ne luget tueksi kun tää luteaali jää näköjään näin lyhyeksi muuten. Tosi ärsyttävää vaan, kun viime kierto veny 36 päivään ja nyt kävi sitten päinvastoin. No joo, pitelen nyt peukkuja teille muille ja toivotaan että tästäkin pinosta niitä plussia tulisi edes joillekin onnellisille!

Masentunut EE

Vierailija
46/268 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

EmmaEmilia!! Perässä tullaan...

Vierailija
47/268 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti, kun kerroit Meri05 noista clomijutuista ennen ivf:ää. Mulla on nyt kolme perättäistä clomikiertoa takana (sitä ennen kesän tauko), joten ehkä tuo on ihan ok. Toivon teille kovasti onnea ivf:ään vuodenvaihteelle!

Vielähän meidänkään marraskuu ei ole varma, joten saatetaan vielä piinailla samoihin aikoihinkin...

Toivotaan Janese, että joulukuussa kirjoittelet jo odottajapuolella :). Mutta jos plussaa ei teille nyt tule, niin sitten toivoisin kovasti " tapaavani" sut vielä jossakin pinossa, ja olisi kiva lukea sun kuulumisia hoidoista muutenkin. Varmasti käyn lukemassa silloin tällöin tässä pinossa kuulumisia, sillä haluan ehdottomasti nähdä teidän vanhojen " tuttujen" kuulumiset ja toivottavasti monet plussat. Ollaan sun kanssa ilmeisesti aika samoilla linjoilla, ettei haluta jäädä turhia odottelemaan, vaan eteenpäin vaan hoidoissa rivakkaan tahtiin. Tosiaan pitää tuossa ivf-asiassakin vaan luottaa ihanaan lääkäriimme, eikä itse spekuloida liikaa. Ehkä se on vaan sitä pelkoa epäonnistumisesta, kun tuntuu, ettei kaikki olisi kropassa nyt kohdallaan... Kovasti onnea sulle ensi viikon inssiin! Toivotaan, että ajoitus osuu nyt vihdoin viimein kohdalleen!

Vierailija
48/268 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munasarjani ovat " vaihdevuosityyppiset" ja gyne antoi kyllä ymmärtää, että minun munasoluilani ei onnistuta. Suostui kuitenkin nyt vielä yhteen kiertoon isoilla hormoniannoksilla (ja tod.näk. pitkään). Tuli vaan sellainen olo, että meneeköhän iso tukku rahaa kekkulan kaivoon, kun lääkärikään ei usko mahiksiin. Yksi annos Menoja on jo hankittu, mutta ei kuulemma tule mitenkään riittämään. Onko jollain mielipidettä mitä kantseisi tehdä? Olen ymmärtänyt, että luovutetut munasolutkin ovat kiven ja vuosien takana.

Jätämmekö siis vauvahaaveet tähän? Ostamme rahoilla vaikka koiranpennun?

Vierailija
49/268 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja palaan asiaan taas (ehkä) marraskuun pinoon.

eilen kävin ultrassa ja ei kivoja uutisia. vasemmalla on 19mm kysta. folleja ei näillä näkymin ainuttakaan kunnollista. ja myös kahdella edellisellä kerralla tätä kystaa pidetty follina. elikkäs inssit tehty turhaan, koska ei raskautumista voi tapahtua, jos ei ole munasolua.olen tullut resistenssiksi clomeille, elikkäs ei tuo toivottavaa tulosta.

seuraavasta kierrosta aloitan jo kp3 menopurin pistämisen joka toinen päivä, annos 150IU. ensimmäinen ultra myös tarkoitus tehdä jo kp3.

viime kiertonihan oli se mega38 päivää. nyt sain varoiksi terolutit, jotta kierto pysyy aisoissa.

kovasti olin huolissani meidän inssi kerroista, joita oman laskuni mukaan olisi enään 2. niin onneksi lääkärini kertoikin aivan muuta.

meillä kun on aivan selkeä syys, ettei raskaus omineen onnistu. ja olen jo kertaalleen tullut raskaaksi inssillä. vika siis miehessä, ei minussa. ovuloin siis itse ilman apuakin. niin voidaan huoleta kokeilla vielä enempikin inssillä. nyt varsinkin kun kokeilaan saada aikaseksi useampi folli, kuin se yksi jolla nyt ollaan kokeiltu.

äh, toivottavasti ymmärrätte.

ja kurkin kuulumisia tässä pinossa ja toivotan kaikille paljon plussaonnea!

ja palaan marraskuussa itsekin toivottavasti piinailemaan.

Vierailija
50/268 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja nyt siis kp5. Tänään aloitan piikitykset Menopurilla, kaksi päivää 150 IU ja kolme päivää 75 IU. Ensi tiistaina sitten taas kontrolli. Kävin labrassakin, otettiin pitkäaikaissokeriarvo, kilpirauhasarvoja ja jokin fosfolipidiarvo (kirjoitetaankohan näin? Siis se arvo, josta katsotaan onko tukostaipumusta). Eli siis kokeita, jotka otetaan yleensä useamman keskenmenon jälkeen mutta gyne katsoi parhaaksi testata nämä jo tämän ensimmäisenkin (ja viimeisen, toivon!) km:n jälkeen. Inssi yritetään ajoittaa ensi viikon perjantaille. Toivottavasti Menopurille tulee siis hyvä vaste.

Annu73: Mikä Cetrotide on? Millaisessa tutkimuksessa olet, en huomannut aiemmista viesteistäsi katsoa oletko kertonut tutkimuksesta enemmän.

Ihmeellisesti vaihtelee nää pistoksien aloittamisajat. Monet teistä on aloittaneet jo kp2-3, TAYSissa kierron eka käynti yleensä varataan vasta kp4-kp5. No, ehkä pistoksien aloittaminen ei ole niin päivän päälle. Ihmeellistä myös, että jotkut eivät sitten millään saa Pregnyliä, TAYSissa insseissä kävijöillä (muutaman tiedän itseni lisäksi) ei puhettakaan, että Pregnyl jätettäisiin pois.

Pahoittelut jo tippuneille, tsemppiä piinistelijöille!

Vierailija
51/268 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorner: cetrotide on hormooni jolla jonka kaytolla pystytaan kontrolloimaan munasolun irtoamista niin etta inssi voitas osuttaa tarkemmin oikeaan aikaan. se on kuulema vanha laake (mutsikin, joka on elakkeella oleva sairaanhoitaja loysi sen laakekirjoistaan....) mutta nyt tama tutkimus on alotettu inseminaation suhteen. ma en siis ite tieda saanko sita cetrotidea vaiko plaseboa....outo tunne kuule! menopuria vastavva (ja ihan ahtaa tavaraa!) pistin 3-9pv ja tanailtana elikka jo 9. paivana pistan irrotuspiikin, ovidrel merkkisen. ja lauantaina inssiin............ tanaan mulla ei ollu ultrassa nakyvissa ku yksi 18mm follikkeli. ja kun nailla hormooneilla tietty pyritaan saamaan enemman folleja kasvaan , niin gyne totes etta ens kerralla pistetaan enemman sita ' menopuria' -nyt oli 75UI. tuli vaan sellanen tunne ettei hankaan oikein uskonu tan kierron onnistumismahiksiin. Itkuhan siina tuli kun ulos paasin!!!!!!!!!!!!!!!!! Onnea sulle Jorner, ilmottelehan miten menee!

Senniina: mIssa olet??!! saitko mielta ylemmas? toivottavasti kylla!!! Kiitos kaikesta avusta. olehan hyvalla mielella! missa vaiheessa kierto on? +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Ja kaikille muille kanssa +++++++++++++++ ja hyvaa mielta.

Vierailija
52/268 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... eli tuhru jatkuu ja voimistuu kohti kunnon menkkoja, joten joudun sitten jättämään tämän(kin) pinon. Ei näköjään onnistu meillä, ei edes näillä luovutetuilla siittiöillä :(( Toivon kuitenkin onnea ja paljon plussasäteitä teille muille, joilla piinailu edelleen jatkuu! ++++++++++++++

Vierailija
53/268 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te insseissä jo olleet,

ONko teille tehty useampi inssi heti peräkkäisiin kiertoihin? Itsellä tehtiin eka inssi 29.9 ja tänään alkoivat menkat. Nyt sanottiin polilta, ettei seuraavaa inssiä tehdä ennen kuin on yksi kierto ollut välissä. Mä luulin, että niitä voidaan tehdä useampi peräjälkeen? Onko teillä kokemuksia?

t. Afternoon

Vierailija
54/268 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta pitkästä aikaa!

Onneksi on perjantai! Aika tuntuu vain matelevan, onneksi ensi viikolla päästään tosi toimiin taas. Ja sen jälkeenhän aika vasta mateleekin ;-) Olettaisin ovulaation tapahtuvan maanantaina tai tiistaina, mutta varmuudeksi tein ovistestin jo tänä aamuna. Kovin haalea viiva ilmestyi. Viime kierrossa ovis oli jo kp 13, vaikka normaalisti kp 14 tai myöhemmin. Viime kierrossahan inssi tehtiin juuri ovulaation jälkeen, ensimmäisellä kerralla ennen ovulaatiota. Ei näyttänyt olevan vaikutusta..... Lääkärimme kuitenkin sanoi, että olisi aina parempi ennen ovulaatiota, jotta siittiöt olisivat jo valmiina asemissaan. Ei kylläkään pitänyt viime kertaakaan mahdottomana.

Afternoon kysyi inssien tekemisestä perättäisiin kiertoihin. Olemme yksityisellä ja ainakin meille on tehty inssit perättäisiin. 2 inssiä on tehty ja nyt olemme menossa kolmanteen ensi viikolla. Nämä kaikki siis perättäisiin kiertoihin. Minulle inssi on tehty " melkein" luomukiertoihin eli olen syönyt vain clomifeneja 1 per päivä kierron 3-7 päivinä.

Nyt olemme ajatelleet, että tämä on viimeinen inssi ja JOS ei tuota tulosta, niin tammikuussa menemme ivf:ään.... Eli tulisi parin kuukauden tauko. Tähän olemme päätyneet Kelan lääkekaton vuoksi, vaikka rahaa ei pitäisikään ajatella, niin näin loppuvuodesta ajattelimme, että jos joudutaan useampaan ivf:ään, niin lääkekatto tulee nopsasti vastaan. Tietysti toivon NIIN KOVIN ettei tarvitsisi koko ivf:ään mennä. Olen jopa tässä kuussa taas alottanut greippimehun litkimisen ja tuntuisi toimivan. No se nähdään ensi viikolla. Ajattelimme myös pyytää lähetteen julkiselle puolelle ja aloittaa jo jonottamisen sinne, vaikkakin olen jo nyt miettinyt, että sitten täytyisi käydä jollain muulla kuin nykyisellä ihanalla lääkärillämme.

Iloista viikonloppua kaikille!

Kille

Vierailija
55/268 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli meillekin on tehty 2 inssiä peräkkäisiin kiertoihin ja kolmas tehdään taas heti perään (jos siis kaikki menee hyvin ja inssiin asti päästään).

Killen mietteet tuntuivat tosi tutuilta :) Paitsi että me tod.näk. yritetään nyt ainakin pari inssiä vielä ja sitten siirrytään ens vuoden puolella eteenpäin eli varmaankin ivf:ään. Me ollaan oltu hoidossa yksityisellä, mutta eilen varasin ajan tk-lääkärille, että päästäisiin julkisen puolen jonoon. Tämä siis yksinkertaisesti siitä syystä, että hoidot yksityisellä on niin kalliit että rankempia hoitoja ei ole vara sillä puolella tehdä. Muakin kyllä surettaa jo valmiiksi, että jos näillä insseillä ei tärppää niin joudutaan luopumaan mukavasta ja tutusta lääkäristä :/ Mutta pitää nyt katsoa ensin miten inssien kanssa käy... Peukkuja siis pitelen, että teilläkin tärppäisi tuo seuraava inssi eikä tarvisi enempää hoitoja sitten tehdäkään!

Vierailija
56/268 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos munikset olis kehittyny normaalisti... siis, elokuussa tehtiin inssi, syyskuu passattiin, kun löyty kaks munista, joista toinen oli liian pieni ja toinen liian iso, (ilmeisesti " tyhjä" ?) mutta inssiin siis syyskuussakin valmistauduttiin. nyt menossa pp7... ja saikulla ollaan. hirveeseen mahakipuun heräsin toissayönä, ja aamullakin kun nousin ylös, alavatsaa vihlo julmetusti. ei tullu töihin lähdöstä mitään, ja lääkäriin sitten lampsin, taysiin soiton jälkeen. sieltä sanoivat, että tuskin liittyy inssiin mitenkään, mut tk:n omalääkäri oli sitä mieltä, että ne hormonit mitä olin inssiä varten saanu,vois olla jotenkin osallisia tähän juttuun. se sit ultras ja mulla on nestettä vatsaontelossa... ne hormonit jotenkin ilmeisesti kerryttää sitä. no, enää ei maha oo mitenkään älykipee, mut välillä vihloo. sille ei kuulemma tarvi mitään tehdä, se lähtee sit itestään pois. tää kierto on ollu jotenkin niin kummallinen, että en oikein tiedä mitä ajatella. tuntuu, etten tipu läheskään niin korkeelta kun viime inssin jälkeen, jos menkat alkaa... jotenkin oon jo varautunu, et tää ei nyt tärppää. sit meillä pidetään ens kuu taukoo,mies on sillä clomikuurilla, ja joulukuussa sit uudestaan...

plussaonnea kaikille!:)

Vierailija
57/268 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munasarjoistani olisi vaikea saada suurillakaan hormonimäärillä munasoluja, joten luovuimme leikistä. Pari kertaa yritettiin (ensin clomit, sitten Menopur) ja tänään olisi pitänyt aloittaa Menot 225 iu:lla (lääkärin mukaan kuitenkin huonoin tuloksin), eli se siitä sitten. Luovutussolutkin tuntuvat kaukaiselta jutulta, joten jäämme odottamaan sitä luomuihmettä, mikä luovuttaneille sitten tuleekin (ei siis meille, kun minulla " jo" vaihdevuodet" ). Lycka till teille muille.

- häipyy olemattomuuden sietämättömille keveille päiville -

Vierailija
58/268 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvaprojekti, Helinäkeiju ja Vauvameillenyt, pahoitteluni kun ette päässeet tässä kierrossa inssiin.

Ja EmmaEmilialle pahoittelut menkoista. Kirjoiteltiin vähäsen aiemminkin, kun on nämä lahjasiittiöt molemmilla käytössä. Ja tiedän tarkalleen, kuinka paljon se harmittaa, kun kuukautiset alkaa. Mulla viime inssissä oli kyllä aika itkuista menkkojen aikaan, tuntui siltä ettei tämä onnistu koskaan. Koeputkihedelmöitysjonoon minäkin menen, mutta hieman se toimenpide pelottaa ja myös jonotusaika on ahdistavan pitkä. Mutta kukapa näitä inssien pettymyksiäkään jaksaa? Mutta olet ehkä huomannut, että osalle lahjasiittiöitä käyttäville tehdään tosi monta inssiä.

Itselläni on taas mieli maassa. Olen sössinyt jo kahdesti Menopurin kanssa enkä ole saanut sitä täyttä 1ml lääkettä. Nyt pelottaa, että tämä inssi menee pieleen tämän takia. Ei aina jaksaisi näitä pelkoja ja pettymyksiä.

Annu, tsemppiä!yhdellä follikkelilla on yhtä hyvin mahdollisuudet raskautua!

s-a-a-r-a, mulla oli kans viime inssissä mielettömät alavatsakivut viikon inssin jälkeen. Minä silloin kuvittelin niiden olevan kiinnittymiskipuja... mutta johtuivat siis lääkkeistä.

Vierailija
59/268 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein mukavaa lauantaita vaan kaikille!

EmmaE: pahottelut tuhruttelusta! Jatkuko vai loppuko se siihen? Hanta pystyyn vaan (vaikka hakaneulalla)! Jos nyt inssit jatkkuu niin onnea seuraavaan. toivottavasti se tuhruttelu loppuu ja tulee plussaa!!!!!!!!!!!

Kille: Onnea seuraavaan innsiin. koskas se on ajankohtasta? positiivisuutta kehiin!

Afternoon: Joo, meillapain tehdaan 3 inssia perakkain ja sitten laparoskopia ja sitten viela 3 ennen IVF:aan siirtymista. ja kaikki voi tehda perakkaisiin kiertoihin.

S.a.a.r.a.: Joko on olo helpottanu? Missa vaiheessa inssin jalkeen sun kivut alko? Oliko taa sun eka inssi? toivottavasti olo on jo parempi! Plussa onnea!!!!!!!

Ilpo: Kiitos tsempityksesta! Asken just lahti mies kuljettamaan kallisarvoista lastia klinikalle... tvahan jannittaa onko simpat tanaan hyvassa vireessa!! Mennaan takas iltapaivalla ja sitten on mun elamani ensimmainen inssi.....jannaa! nyt vaan jalat maahan! mutta tottahan se on etta yksikin follikkeli on tarpeeksi jos on tarpatakseen! tuntuu vaan ettei monella ekalla tarppaa... Mitas olet oikein niitten menopurien kanssa sahlanny? joko menee paremmin? Mulla ne pistokset ole niita ' kynia' , tosi helppoja kayttaa! Onnea jatkolle! Missa kp:ssa menet?

Oikein ihanaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille!+++++++++++

Vierailija
60/268 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli toka inssi, kipuja oli ihan heti inssin jälkeen, tosin luulen et ne johtu kyllä enempi siitä et lääkäri joutu käyttään " väkivaltaa" :) mutta näihin kipuihin heräsin ke-to välisenä yönä... inssi oli siis viikko sitten pe.

tosi kurjaa lukea huonoja uutisia teiltä muilta:( ite pitäis piinailla vielä viikko... se hyvä puoli, että näissä clomikierroissa on ollu tosi säännöllinen 28pvän kierto! ainakin kahdessa edellisessä;)

paljon paljon plussaonnea meille kaikille ja hyvää viikonloppua!:)

mun piti joltain kysyä jotain, mutta kun on tää sama pää kesät talvet niin en muista enää keneltä ja mitä:D joten ehkä si ens kerralla:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän