Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lokakuussa inssi

04.10.2006 |

Hei!

Aloitan taas uuden pinon meille lokakuun inssiläisille. Toivottavasti saadaan tähän mahdollisimman moni mukaan ja plussia roppakaupalla!

Itsellä menossa kp 6 ja tässä kuussa neljäs ja todennäköisesti viimeinen inssi joskus ensi viikolla. Ei mitään erityistä syytä lapsettomuuteen. Miehellä ehkä vähän huonot siittiöt, mutta niiden ei pitäisi olla este.

Kommentit (268)

Vierailija
21/268 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vieläkään saanut plussatulosta lh-testillä. Perjantaina oli jo aika tumma viiva, mutta selvästi vaaleampi kuin kontrolliviiva ja nyt tuntuu siltä, että viivat on vaan vaalenneet. Voiko hormoonin määrä vahdella niin paljon ja voikohan tuo plussa vielä tulla? onkohan tää kierto vaan jotenkin pitkittynyt vai onko koko ovulaatio unohtanut tulla. Kyl masentaa, et jääkö tämäkin yritys tähän.

Vierailija
22/268 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen NIIN samoin kuin sinä. kp 19 meneillään ja ovistikutukset antavat vain neg. tuloksia. Viime viikolla sain sentään haamuja, mutta nyt ei edes niitä. Eli taitaa jäädä meillä tähän tämä kierto. Ottaa kyllä aivoon! Tänään taas ultra, mutta en jaksa enää uskoa että mitään muutosta torstaiseen olisi tapahtunut.

Tämä hoitomuoto tuntuu jotenkin paljon raskaamaalta kuin pelkkä clomifen, tässä tulee stressiä jo pelkästään siitä tapahtuuko ovulaatiota. Clomifenin kanssa sai olla onnellisessa tietämättömyydessä siitä että keho ei reagoi kuten pitäisi. Tai vaikka sen tiesikin pystyi luottamaan siihen että kyllä sillä puregonilla sitten tuloksia saadaan. Ja P-marjat sanon minä!

ruu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/268 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ovistesti ei koskaan ole näyttänyt yhtä tummaa viivaa kuin kontrolli, mutta silti ovis on ultran ja veritestien mukaan varmasti tapahtunut. Eli saattaa olla, että sulla olikin jo ovis. Meillä viiva on tummentunut, muttei läheskään yhtä tummaksi kuin kontrolli ja sitten taas vaalentunut. Ainoastaan Clarbluen digitaalinen mittari on näyttänyt plussan, vaikkei tavallisella clearbluella ollut silloinkaan läheskään yhtä tumma. En oikein enää luota noihin testeihin...

Vierailija
24/268 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin minäkin ilmoittautua tähän pinoon, kun mulla oli järjestyksessään toinen inssi 3.10. eli viime tiistaina. Pp 6 siis mennään. Tuohon oviskeskusteluun haluaisin ottaa kantaa, koska mulla myös testit näyttää mitä sattuu. Viime inssissä luotin testeihin ja menin inssiin kp 18, kun silloin vasta testit (acon + joku apteekista ostettu halvahko testi) näyttivät kaksi yhtä tummaa viivaa. Ultran mukaan ovis oli jo tapahtunut ja epäilen, että se itse asiassa tapahtui jo kp 16, kun testissä oli melko vahva viiva muttei läheskään yhtä vahvat kuitenkaan. Inssi tehtiin, mutta ei yllätys yllätys tärpännyt. Tässä kierrossa lääkäri sitten ehdotti kaiken varalta irrotuspiikkiä, koska hänen mukaansa nuo testit ei kaikilla näytä oikein. Piikillä sitten saatiin inssi osumaan aika sopivasti (munis oli irronnut mutta selkeesti vain ihan hetkiä ennen inssiä). Tein vielä inssin jälkeen huvikseen ovistestin ja kappas vaan, se näytti melko vahvaa viivaa muttei läheskään yhtä tummaa kuin kontrolliviiva. Eli oman tulkintani mukaan melko vahva viiva merkkaa mulla inssiä eli sama juttu mistä vauvaprojektikin mainitsi. Jos tämä inssi ei tärppää, niin haluan kyllä jatkossakin ehdottomasti sen irrotuspiikin, koska testeihin en enää luota.

No joo, en ehtinyt tätä pinoa vielä kunnolla selata läpi, joten palailen muiden kuulumisiin myöhemmin. Toivotaan, että niitä plussia alkaisi paukaudella ensi viikolla (?) oikein urakalla!

EE

Vierailija
25/268 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon ennen inssiä sulle annettiin piikki? Tiedätkö, minkä kokoinen munarakkula oli silloin?

Huomenna lääkäriin, jolloin päätetään, milloin piikki annetaan. Tuntuu, että ajoitus ei tähän saakka ole ollut paras mahdollinen...

Vierailija
26/268 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaprojekti: pistin piikin 29 tuntia ennen inssiä, joten oli vähän yllätys että irtoaminen oli jo tapahtunut. Lääkärin mukaan se ei tosin haitannut, koska muniksen paikalla oli runsaasti nestettä ja se viittaa kuulemma siihen, että irtoaminen oli tapahtunut vain hetkeä aikaisemmin (sen perusteella, että elimistö ottaa nesteen tosi nopeasti talteen irtoamisen tapahduttua). En siis tiedä minkä kokoinen munis oli ollut, mutta kp 12 seurantaultrassa se oli 14 mm, inssi tapahtui siis kp 16. Lääkärin mukaan ajoitus oli ¿optimaalinen¿ mikä oli mulle suuri helpotus :) Kummastutti vaan, että miten munis oli jo ehtinyt irrota, kun sen normaalisti pitäs kai irrota 36 tuntia irrotuspiikistä. Peukut on täällä pystyssä, että teillä onnistuu ajoitus nappiin ja pääset pian kunnolla piinailemaan! Tuuhan sitten heti kertomaan mitä lääkärissä näkyi!

Vierailija
27/268 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

Meillä näillä näkymin inssi lokakuun lopuilla, nyt vasta kp2 ja tämän hoitokierron 1. käynti gynellä torstaina 12. pvä.

Taustaa: Meillä on yksi 5 v poika ja sekund. lapsettomuutta takana tarkalleen 3 vuotta. Hoidoissa olemme TAYSissa ja hoitoja tehty jo 4, joista eka ' vain' ovulaation induktio Gonalilla + kotihommat, sitten kolme hormoniavusteista inssiä, pääosin Menopur + Pregnyl-yhdistelmällä. Katsoin kalenterista, inssit on olleet kp13-kp15. Hieman jännittää miten nyt käy, kun kp14 - kp15 sattuu viikonlopulle.

Toukokuussa tulin 3. IUIstä raskaaksi mutta se meni kesken heinäkuussa. Nyt siis kolmas kuukautiskierto ja eka hoito tuon km:n jälkeen. Meillä ei ole syytä löydetty, mies laittelee ihan normaaleja lasteja, yksi helposti tärpännyt lapsi jo on, minulla ei ole PCO:ta eikä endometrioosia, ssg ok. Ilmeisesti minä en enää ihan aina ovuloi joka kai on ihan luonnollista. Kohtuni on kaksikornuinen ja toispuoleinen, mutta gynen mukaan sillä ei pitäisi olla merkitystä kun kerran yksi onnistunut raskaus on.

Erittäin innostuneena siis olen nyt mukana, vihdoinkin tuon km:n jälkeen päästään tositoimiin!!!

Vierailija
28/268 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menossa kp2 ja tänään aloitin menopurin piikityksen,ultra on sovittuna kp12. Nyt siis aika kuluu piikityksen merkeissä ja ultraa odotellessa!

Toivottavasti tästä ketjusta tulisi paljon plussia!!=)

Vierailija
29/268 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista tiedoista on mulle paljon apua.

Vierailija
30/268 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa insseissä olen pistänyt pregnylin 40 h ennen inssiä, ja ovis on ollut vasta tapahtumassa.Mutta en mäkään enää inssiä ilman tekis...

vauvameillenyt: mikä teillä on syynä hoitoihin? onko esim. ovuloimattomuus? jos ei, niin luulen vaan, että kehosi reagoi omalla tavallaan lääkinnällisiin hormoneihin. Mulla yks tabu clomeja ja 75 yksikköä menopuria ovat tuottaneet saman kokoisen rakkulan, kp 10 ollut 14 mm. Nyt pistän kahtena päivänä 150 yksikköä, jotta saataisiin kaksi follikkelia... että kovilla vasteilla paukutellaan täälläkin.

Laparoskopiasta: onko kukaan käynyt? mulla olis aika marraskuulle mut jotenkin en tiedä, jaksanko. ja lääkäri sanoi ettei välttämättä vaikuta mitenkään hoitojen onnistumiseen, vaikka jotain löytyisikin. Siis olen itse halunnut sinne mennä. Mitähän tekisin?

Vierailija
31/268 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu siltä, että pieleen meni. Kaikki tuntuvat vannovan tuon pregnylin nimiin ja mullehan sitä ei nyt tähän inssikiertoon määrätty. Se siitä sitten. Alkuvuoden piikitin itseäni sillä lh-plussapäivinä + clomit 3-7 pv tuloksetta. Ei siis tehty inssejä tuolloin, kotihommia vain. Täytyy varmaan seuraavaa inssiä varten selvittää tarkemmin.

Olen käynyt laparoskopiassa. Oli siitä se hyöty, että sain kuulla, ettei mitään vikaa ole. Sehän on ainoa varma keino todeta esim. endometrioosi. Olin kyllä h:tin kipeä sen jälkeen.

Apeana poistuu hän.

Vierailija
32/268 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se pregnyl raskaaksi tuloa varmaankaan helpota, ainoastaan poistaa sen ovistikuttamisen stressin!sitä ainakin minä tarkoitin, kun vannoin pregnylin nimeen...onnistumismahdollisuudet ovat varmasti yhtä suuret... Tsemppiä!

Vierailija
33/268 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

senniina: alahan nyt viela lannistu! kuten ilpo78 sanokin etta eihan se raskautuminen siita pregnylista ole kiinni. nyt positiivisuutta kehiin, uskon etta sekin auttaa. olen hengessa mukana!

ilpo78: ite mietin tassa samaa ton laparoskopian kanssa. ei ole viela ajankohtanen, mutta tanaa kavin just esikeskustelussa lekurin kanssa. kuulosti vaan niin hurjalta touhulta -en ole muutenkaan mitenkaan sinut sairaaloiden kanssa. no, katsotaan miten tassa innssien kanssa kay. luultavasti suostun mihin vaan jos uskon etta se vois auttaa....kerrohan mihin tulokseen itse tulit. niin taalla on siis 3-4 inssin jalkeen kait kaytava se operaatio jos haluaa jatkaa........en nyt ole ihan 100% varma. eihan ketaan voi pakottaa!

itse kavin tanaa tokassa ultrassa, kp 6. follikkeli jo 13.5 oikealla ja vasemmalla melkein samassa. keskiviikkona ultraa ja luultavimmin pe/la inssi.... huomenna alan piikittaa Gonal-f:n lisaksi Cetrotidea ja ennen inssia Ovidrel (vastaa kait pregnylia). Tosta cetrotidesta en siis tieda onko plasebo vai oikeeta tavaraa -olen siis mukana tutkimuksessa...

++++++++++++++++++++++++++++kaikille

ja hyvaa mielta!

Vierailija
34/268 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jätän tämän pinon tämän kierron testailu loppui nyt, tänä aamuna vielä aika tumma viiva, mutta tein testin tuntia myöhemmin uudelleen ja näytti niin haaleeta viivaa, et todettiin miehen kans, et otetaan rennosti ja jatketaan ens kierrossa. Jos saatais vaikka noi clomit mukaan.

Vierailija
35/268 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suositteliko lääkäri sulle sitä laparoskopiaa? Kun mulle lääkäri sanoi, ettei välttämättä auta mitenkään hoitoihin. Mitä tarkoitit, kun sanoit, että täytyy käydä laparoskopiassa ennen rankempiin hoitoihin siirtymistä, oliko se lääkärin toive vai teidän?mitkä taustat teillä on hoidoille ylipäänsä ja monesko inssi menossa? mulla on aivan sama fiilis, ei millään jaksaisi, kun se on aika rankka toimenpide ja näissä hoidoissa on jo paljon kestämistä henkisesti. mutta sitten ajattelee, että jos sieltä löytyykin jotakin, minkä voi ottaa pois. että kaiken varalta... Vaikka varmaankin, jos esimerkiksi endometrioosia sieltä löytyisi, sen ei pitäisi vaikuttaa merkittävästi raskautumiseen.

Vierailija
36/268 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän tämän pinon. Jostain syystä munikset eivät tässä kierrossa ole jatkaneet kasvuaan. Ottaa päähän. Jatkossa ivf:ään sitten... Onnea teille kaikille tähän kiertoon!

Vierailija
37/268 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilpo ja Annu! Mulla on kaikenkaikkiaan sellainen negatiivinen mielenlaatu, eikä se varmaan auta yhtään asiaa.

Laparoskopiasta vielä. Olin siis tutkimuksissa ekan kerran vuonna -99 ja mulle se jotenkin vaan määrättiin. En osannut yhtään kyseenalaistaa asiaa ja em. tutkimus sitten tehtiin. Siihenkin ihmiset varmaan reagoivat eri tavoin, mutta minä oli aivan jumalattoman kipeä sen jälkeen. Siinähän pumpataan vatsa täyteen ilmaa ja musta tuntui, että toimenpiteen jälkeen se ilma nousi hartioihin asti. Muistan aina sen tuskallisen matkan taksilla kotiin ja sen että meni melkein viikko, että pääsin kunnolla sängystä ylös. Lapa tehtiin ke ja sain to-pe saikkua. Onneksi oli viikonloppu edessä, koska en missään nimessä olisi selvinnyt töihin parin päivän saikun jälkeen. Lopputulos oli kuitenkin onnellinen, koska putket olivat auki ja muutenkin paikat kunnossa. Siitä hoitokierroksesta on tuloksena reipas ekaluokkalainen. Ja tapahtui siis ekasta clomi+pregnyl-kierrosta. Tämä toinen kierros taitaakin sitten mennä pitemmän kaavan mukaan...

Halaukset kaikille, joiden inssi meni tässä kuussa syystä tai toisesta ohi ja tsemppiä piinaporukalle!

Vierailija
38/268 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilpo78: siis meilla on yritysta takana kaksi vuotta, ja ensimmaista lasta toivotaan. tutkimuksissa on kayty jos jonkinlaisissa, mitaan vikaa ei ole loytyny....mutsi aikoinaan tartti pregnylia esikoisen alkamiseen. itesta tuntuu etta oviksessa olis jotain haikkaa....vaan sellanen mutu tunne! ja taalla gynegologi maaraa laparoskopian 3-4 inssin jalkeen ennen ku voi menna jatkamaan insseja -nain olen ymmartany! taytyy ihan tarkistaa asia huomenna kun menen ultraan. siis suosittelu/kehotus tulee lekureilta ei meilta itteltamme. en tieda mita tekee kun ajankohtaseksi tulee....... Senniinnan kertomukset vahan kauhistuttaa. olen viela niin herkka kivulle ym. HUI! taytyy miettia. Ja eka inssi on siis tulossa!

Senniina: tiedan etta joskus vaan on semmonen negatiivisuuden pilvi paan paalla. yrita tehda jotain kivaa. hemmottele itteas, kay shoppaamas tai kampaajalla tai jotain. mua aina vahaks aikaa piristyttaa. yritan lahettaa positiivisuutta ajatuksien voimalla!!!!!!

kirjotellaan!!!!!!

++++++++++++kaikille ja hyvaa mielta

Vierailija
39/268 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvaprojekti - voi ei! tosi mänttiä! saanko udella, milloin ajattelitte nyt sitä ivf:ää, onko ajankohta täsmentynyt..? että jos jännätään suunnilleen samoissa sitten. ihan epistä että sinä kun aloitit tämän ketjun niin joudut poistumaan. mutta koskaanhan ei tiedä vaikka tää oliskin lopulta hyvä juttu, jospa munisarjat ottavat nyt vähän huilia ja sitten kasvattavat uusin voimin jonkun supermuniksen josta tulee teille ihana pienokainen.

itse olen ollut muutaman päivän poissa netin ääreltä ja kyllä on tehnyt terää! mutta nyt tulin ilmoittautumaan tähän pinoon, meneillään siis kp4, kolmas inssi lähtee luomukiertoon. olemme miehen kanssa selittämättömiä. fiilikset on aika realistiset, en odota ihmeitä mutta toivon parasta. yritän nyt ajatella positiivisesti ja nauttia ihanasta syksystä ja puuhata kaikkea mukavaa. inssi osuu varmaan sitten ensi viikolle, no, siihen on vielä pitkä aika.

tsemppiä myös ilpo ja muut vanhat ja uudet tutut!

Vierailija
40/268 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos lohduttavista sanoista!

Kaipailinkin sua jo tänne ketjuun ja ajattelin, mihin olet hävinnyt. Toivon kovasti sulle plussatuulia tähän kiertoon. Tämä inssi voi hyvinkin olla juuri se, joka tuo teille hyvät uutiset! Peukut on täällä pystyssä!!

Menemme todennäköisesti ivf:ään jo ensi kierrossa lyhyellä kaavalla, mutta varmaa se ei vielä ole. Tuntuu nopsalta etenemiseltä, mutta tykkään kyllä siitä, että asiat etenevät. Vähän mietityttää, onkohan hyvä mennä suoraan clomien jälkeen ivf:ään, kun tässä kierrossa limis, munarakkulat ja kaikki näyttivät olevan ihan päin metsää. Luotan kuitenkin, että lääkärimme tietää, mikä on parasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän