>>>>>> Tiedättekö paljonko 4 000 €:n palkasta jää käteen? <<<<<
Mies tienaa 4 000 €/kk ja tuosta menee ennakonpidätystä 1 400 € eli tilille tulee vain 2 600 €/kk.
Siitä vielä asuntolainaan 1 100 €/kk niin elämiseen jää vain 1 500 €/kk. Onneksi kuukaudessa tulee vielä muutama satanen verottomia korvauksia niin jää n. 2 000 €/kk elämiseen. Ja kyllähän näillä tuloilla eläkekin kertyy kivasti ja työttömyyskassan rahakin olisi sentään jotain - tosin ko. alalla työttömyyttä ei tarvitse pelätä.
Ihan vain tiedoksi kuinka keskituloistakin kuritetaan tässä maassa. 4 000 €/kk tekee vain köyhäksi.
Kommentit (84)
Miksi näissä keskusteluissa ihmiset alkavat heti esitellä omia minipalkkojaan!? Nyt ei ollut teistä kyse vaan aloittajan tilanteesta! Ihan vapaasti saa opiskella ja mennä hyväpalkkaiseen työhön!
Minulla jää noin 1000-1500 euroa/kk laitettavaksi osakesijoituksiin. Uuden puhelimen taas ostan harvoin, ehkä 2-3 kertaa vuodessa.
Ehkä ihan hirveän lyhytkatseisesti ei kannattaisi siitä palkastaan kitistä, kun aikanaan se eläke kuitenkin tulee niiden tienattujen eurojen mukaan.
Mun miehellä ei jää 4500 eurosta kuin 2600. Muutama vuosi sitten sai vähemmän ja sen ajan lakien mukaan en saanut vastavalmistuneena edes työmarkkinatukea - sitä ennen tein monta vuotta sellaista osa-aikatyötä, mikä ei riittänyt päivärahalle. Me saimme siis lapsilisää toisesta lapsesta lapsilisää, toinen sai opintotukea 15 euroa. Mies elätti meitä kaikkia neljää yhdellä palkalla. Käytännössä meille asumiskulujen jälkeen jäi muihin laskuihin ja ruokaan alle tonni. Tämä oli 2010, sitten sain töitä ja vaikka lapsilisät toisestakin loppuivat, eikä kumpikaan saanut enää opintotukea, meillä jäi säästöön paljon, koska olimme tottuneet elämään vähällä - huolimatta siitä että palkkani ei ollut järin suuri. Mies oli siis yksinhuoltaja ilman yksinhuoltajan etuja.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 11:43"]Kun joku kysyi:
Minulla bruttotulot hieman alle tuon 4000 ja ottaisin tosiaan mieluummin kaiken käteen ja maksaisin itse omat terveydenhoitokulut ja lasten päivähoidon jne. Maksan nämä nimittäin jo nyt. Meillä kaikilla on vakuutukset sairauksien varalle ( toki niissä on katto jos tulisi joku syöpä niin siihen ei ehkä sitten riittäsi).
Lapset on yksityisesä päiväkodissa( ei saada yksityisen hoidon tukea)
Neuvolassa käydään mutta muita yhteiskunnan palveluja ei käytetä .
[/quote]
Lapset menee varmaan yksityiseen kouluun? Ette käytä julkista tieverkkoa tai julkista liikennettä? Kirjastossa ette käy? Teillä ei ole kunnallistekniikkaa? Teitä ei koske kunnallinen tai valtion päätöksenteko? Ette ole itse käyneet ilmaista koulutusta? Ette ole käyneet julkisessa terveydenhuollossa kuten vaikka synnyttämässä? Ette odota hoitoa vakaviin sairauksiin?
No on yhdellä miehellä suuret menot, pärjäisköhän vähän vähemmälläkin? Vai onko montakin vaimoa elätettävänä? Katso kun kaikkien aikuisten olisi tarkoitus tehdä töitä ja tienata.
Mitä luulet jäävän käteen jos tienaa 2000€ pintaan per kk?!!!!
Mä itkisin onnesta, jos jäisi noin paljon elämiseen. Saisin helposti tonnin kuussa säästöön.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 09:32"]
Mitä luulet jäävän käteen jos tienaa 2000€ pintaan per kk?!!!!
[/quote]
1800€
Vittuileksä ap vai ootko vaan typerä?
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 09:18"]
Mies tienaa 4 000 €/kk ja tuosta menee ennakonpidätystä 1 400 € eli tilille tulee vain 2 600 €/kk.
Siitä vielä asuntolainaan 1 100 €/kk niin elämiseen jää vain 1 500 €/kk. Onneksi kuukaudessa tulee vielä muutama satanen verottomia korvauksia niin jää n. 2 000 €/kk elämiseen. Ja kyllähän näillä tuloilla eläkekin kertyy kivasti ja työttömyyskassan rahakin olisi sentään jotain - tosin ko. alalla työttömyyttä ei tarvitse pelätä.
Ihan vain tiedoksi kuinka keskituloistakin kuritetaan tässä maassa. 4 000 €/kk tekee vain köyhäksi.
[/quote]
Niin ja kun palkka nousee 1000€ 5000€, niin siitä tonnista saa vain 300€.
Niin, oma palkkani on 4500,- / kk, ja siitä jää käteen vain 200,- enemmän kuinmiehelläsi, eli n. 2800,-/kk.
Onneksi asunto ja auto on velaton, niin jää jotain vakilaskujen jälkeen käteenkin.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 09:37"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 09:18"]
[/quote]
Niin ja kun palkka nousee 1000€ 5000€, niin siitä tonnista saa vain 300€.
[/quote]
Minä saan 4700€ palkasta käteen 2950€, joten kyllä siitä tonnin korotuksesta nyt sentän enemmän saa kuin 300.
Minulla sama palkka ja saman verran jää verojen jälkeen. Lisäksi on 3 sijoitusasuntoa, joista jää kulujen ja verojen jälkeen noin 1200 e/kk.
En voi lukea enempää, kun käy niin kovasti sääliksi teitä.
Me tienataan mieheni kanssa yhteensä saman verran! Kaksi lasta eikä ole tiukkaa, entisen elämän velkaakin maksetaan vielä bonuksena tässä, mutta toimeen on tultu. Missä ap:n tulot? On naurettavaa elää vain miehen pussilla.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 09:34"]Mä itkisin onnesta, jos jäisi noin paljon elämiseen. Saisin helposti tonnin kuussa säästöön.
[/quote]
Miksi alapeukut?
Miehelläsi on järkyttävän kokoinen asuntolaina, jos hän lyhentää sitä 1 100 eurolla kuussa.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 09:48"]
Miehelläsi on järkyttävän kokoinen asuntolaina, jos hän lyhentää sitä 1 100 eurolla kuussa.
[/quote]
Höh, eihän tonnin lyhennys ole mitään. Nykyään monet lyhentävät 2 000 €/kk, koska varsinkin pk-seudulla omakotitaloa ei muuten saa.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 09:44"]Me tienataan mieheni kanssa yhteensä saman verran! Kaksi lasta eikä ole tiukkaa, entisen elämän velkaakin maksetaan vielä bonuksena tässä, mutta toimeen on tultu. Missä ap:n tulot? On naurettavaa elää vain miehen pussilla.
[/quote]
Teillä menee veroja samasta bruttotulosta aika paljon vähemmän kuin jos tienaa saman summan yksin. Toki yksi hyvä syy lisää olla loisimatta.